Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Mijn haar wordt steeds minder.....



Pagina's : [1] 2

28-06-2006, 20:06
Ik wordt er echt depressief van serieus, Mijn haar wordt steeds kaler bij de voorkant en het ziet er steeds slechter uit. Mijn haar is ook haar volume kwijtgeraakt. Ik maak gewoon mee dat mijn haar langzaam sterft.........

Ik draag nu al een paar jaar hoofddoek en daarvoor kreeg ik contstant complimenten over mijn haar enzo....Komt het misschien door de hoofddoek?
want dat hoor ik weleens? ik word echt gek ....

heeft iemand tips of advies wat ik kan doen om mijn haren weer de oude te laten worden. zjazakoem alahoe gairan

28-06-2006, 20:16


Hoofddoek heeft inderdaad wel effect op je haar, als je je haar niet goed verzorgt thuis. Het eerste wat me ma en pa zeggen als ik thuis ben is trek die hoofddoek haha zodat me haar gaat luchten. Wat je dan kan doen is masker voor je haar. Je kunt die van GLiss kuur gebruiken, die pot.. Of homemade maskers. Ik gebruik al vanaf kindsafaan olijfolie met bepaalde kruiden erin voor me haar. En het is nog steeds gezond el hamdoulilah...

Dus in de avond als je thuis bent, smeer je het in en dan laat je het even inwerken (paar uur) en dan was je het uit en als je uit de douche komt je haar droog"deppen" dus niet wrijfen. In plaats van olijfolie kun je ook amandelolie gebruiken en als je dan onder de douche staan niet als eerste uitspoelen, verder laten inwerken onder de douche (stoom). En bij de cosmo hebben ze een soort van olie van silk therapy.. (na het deppen) 2 druppels ervan is voldoende voor je haar en het ruikt heeeeeeerlijk...

wa salaam aleykoem

28-06-2006, 20:36

Citaat door Hajiba81:
Hoofddoek heeft inderdaad wel effect op je haar, als je je haar niet goed verzorgt thuis. Het eerste wat me ma en pa zeggen als ik thuis ben is trek die hoofddoek haha zodat me haar gaat luchten. Wat je dan kan doen is masker voor je haar. Je kunt die van GLiss kuur gebruiken, die pot.. Of homemade maskers. Ik gebruik al vanaf kindsafaan olijfolie met bepaalde kruiden erin voor me haar. En het is nog steeds gezond el hamdoulilah...

Dus in de avond als je thuis bent, smeer je het in en dan laat je het even inwerken (paar uur) en dan was je het uit en als je uit de douche komt je haar droog"deppen" dus niet wrijfen. In plaats van olijfolie kun je ook amandelolie gebruiken en als je dan onder de douche staan niet als eerste uitspoelen, verder laten inwerken onder de douche (stoom). En bij de cosmo hebben ze een soort van olie van silk therapy.. (na het deppen) 2 druppels ervan is voldoende voor je haar en het ruikt heeeeeeerlijk...

wa salaam aleykoem
salaam aleikoum oegtie,

Ik heb voor een lange tijd Olijfolie met knoflook gebruikt, wat weinig effect had en alleen maar stonk.... Ik heb van mijzelf heel stijl haar, waardoor ik het gebruik van olieen en gels vermijdde. Maar Ik zal het proberen om olie of amandelolie te gebruiken. Wat is eigenlijk beter olie of amandelolie? en waar kan ik amandelolie halen? Moet ik het elke dag doen, want het is toch niet goed om je haren elke dag te wassen. Helpt het ook misschien wanneer ik me hoofddoek losser ga dragen, dus niet van die lagen opelkaar, maar gewoon een hoofddoek?

Het spijt me als ik te veel vraag, maar ik ben een beetje hopeloos
alvast bedankt.

28-06-2006, 21:02
Salamoe alaikoum lieve zuster,

Ik heb precies dezelfde probleem. Ik heb ene bos zwarte krullen, maar mijn haar ziet er nu doffer en droger uit.

28-06-2006, 21:19



Citaat door moslima_parel:
Salamoe alaikoum lieve zuster,

Ik heb precies dezelfde probleem. Ik heb ene bos zwarte krullen, maar mijn haar ziet er nu doffer en droger uit.
wa aleikoum a salaam oegtie,

Is toch erg! pfff.....wat kunnen we hieraan doen. Ik bedoel later als je getrouwd bent wil je toch mooi zijn voor je man enzo. Je haar maakt voor een grote deel van je schoonheid uit, het vertelt hoe je je voelt en hoe gezond je bent.

Als ik naar mijn haren kijk, dan word ik doodongelukkig en voel ik me zo hulpeloos, dat ik er soms stagfieroellag aan denk om mijn hoofddoek uit te doen, echt......

28-06-2006, 21:33
Het kan ook zijn dat je Toenya krijgt zo wordt het in het marokkaans genoemd haar-uitval en kan slechte afloop hebben heel veel jonge meisjes en vrouwen krijgen dat en ze worden letterlijk helemaal kaal!

Het beste is om knoflook te malen en op het kale plekje te smeren zodat het zich niet verder verspreidt over je hoofd

want er is geen medicijn voor toenya

28-06-2006, 21:37

Citaat door babydoll:
wa aleikoum a salaam oegtie,

Is toch erg! pfff.....wat kunnen we hieraan doen. Ik bedoel later als je getrouwd bent wil je toch mooi zijn voor je man enzo. Je haar maakt voor een grote deel van je schoonheid uit, het vertelt hoe je je voelt en hoe gezond je bent.

Als ik naar mijn haren kijk, dan word ik doodongelukkig en voel ik me zo hulpeloos, dat ik er soms stagfieroellag aan denk om mijn hoofddoek uit te doen, echt......
Tell me about it Ik ga bijna trouwen en wallah mijn haar ziet er niet meer als vroeger uit. Ik kreeg vroeger zoveel complimenten.

Volgens mij ligt het wel aan de hoofddoek, omdat je de hele dag gewoon geen lucht krijgt. Je haar zit verstopt en vooral met de warmte is dat nadelig. Mijn vriendin heeft precies hetzelfde.

I know gair inscha´allah.Meschien dat iemand ons kan helpen

28-06-2006, 21:48

Citaat door moslima_parel:
Tell me about it Ik ga bijna trouwen en wallah mijn haar ziet er niet meer als vroeger uit. Ik kreeg vroeger zoveel complimenten.

Volgens mij ligt het wel aan de hoofddoek, omdat je de hele dag gewoon geen lucht krijgt. Je haar zit verstopt en vooral met de warmte is dat nadelig. Mijn vriendin heeft precies hetzelfde.

I know gair inscha´allah.Meschien dat iemand ons kan helpen
Wat jammer voor je lieverd, Moge allah swt je haren genezen inshallah....
Maar Allah swt zou Ons toch niet iets verplichten wat slecht voor ons is als hoofddoek de reden is, ik denk omdat wij hem te strak doen...

28-06-2006, 21:50

Citaat door Miss_Cabo_Negro:
Het kan ook zijn dat je Toenya krijgt zo wordt het in het marokkaans genoemd haar-uitval en kan slechte afloop hebben heel veel jonge meisjes en vrouwen krijgen dat en ze worden letterlijk helemaal kaal!

Het beste is om knoflook te malen en op het kale plekje te smeren zodat het zich niet verder verspreidt over je hoofd

want er is geen medicijn voor toenya
Ik heb geen last van hevige haaruitval, het gaat bij mij heel langzaam.
Tounya is inderdaad gevaarlijk, maar me moeder zegt dat ik daar geen last van heb. Ik heb last van qziema, eczeem noem je dat geloof ik in het nederlands....en daar heb je ook geen medicijnen tegen hoor ik weleens.
Knoflook heb ik een tijdje geprobeerd met olijfolie

Wayooooow ik wil niet kaal worden......

28-06-2006, 21:52

Citaat door babydoll:
Ik heb geen last van hevige haaruitval, het gaat bij mij heel langzaam.
Ik heb last van qziema, eczeem noem je dat geloof ik in het nederlands....
en daar heb je ook geen medicijnen tegen hoor ik weleens.

Wayooooow ik wil niet kaal worden......
ik heb op de arabische zender gehoord dat je bij elk vorm van kaalheid het beste gemaalde knoflook op je hoofd moet smeren (7ok) dat is een goede islamitische medicijn zodat het niet verder verspreidt

28-06-2006, 21:55

Citaat door babydoll:
Wat jammer voor je lieverd, Moge allah swt je haren genezen inshallah....
Maar Allah swt zou Ons toch niet iets verplichten wat slecht voor ons is als hoofddoek de reden is, ik denk omdat wij hem te strak doen...
amien en jou ook ogtie. Amien komt goed inscha´allah

28-06-2006, 21:56

Citaat door Miss_Cabo_Negro:
ik heb op de arabische zender gehoord dat je bij elk vorm van kaalheid het beste gemaalde knoflook op je hoofd moet smeren (7ok) dat is een goede islamitische medicijn zodat het niet verder verspreidt
Ja ik had ook gehoord dat knoloof goed bleek te zijn, maar heb het nooit uitgeprobeerd.

28-06-2006, 21:58



Citaat door moslima_parel:
Ja ik had ook gehoord dat knoloof goed bleek te zijn, maar heb het nooit uitgeprobeerd.
ook drugs volgens mij wiet of hash

28-06-2006, 22:03

Citaat door Miss_Cabo_Negro:
ik heb op de arabische zender gehoord dat je bij elk vorm van kaalheid het beste gemaalde knoflook op je hoofd moet smeren (7ok) dat is een goede islamitische medicijn zodat het niet verder verspreidt
haha, ik moest effe lachen om dat je (7ok) schreef, hahaha.
Maar dan ga ik inshallah wel knoflook gebruiken, hoe moet ik dat bereiden enzo en hoe vaak moet ik dat doen en hoe lang moet ik het blijven doen?

28-06-2006, 22:04

Citaat door Miss_Cabo_Negro:
ook drugs volgens mij wiet of hash
Drugs???

Pagina's : [1] 2