Bekijk volle/desktop versie : Verplicht hoofddoek dragen



28-06-2006, 13:46
Mag een vader zijn dochter verplichten dat ze hoofddoek moet dragen ??

28-06-2006, 14:06


Allah (Soebhanahoe wa Ta'ale) heeft het dragen van de Hidjaab aan de vrouwen verplicht gesteld. Hij zegt hierover:

Surah An-Noer, 31: “En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is.
En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet '' Auratx" van vrouwen letten.
En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen.
En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie slagen."

x Aurat (enkelvoud: ' Aurah): De lichaamsdelen van de mannen en vrouwen die niet getoond mogen worden.


Zuster je moet weten dat een Hidjaab verplicht is voor een moslima en jouw vader heeft het recht jou dit te vertellen als je het nog niet wist.

28-06-2006, 14:10
vaders moet juist aan hun dochters vertellen maar niet zo ver om hun te mishandelen en gedwongen mag ook niet het moet zuiver gaan en dat de dochters doet uit hun hart. de vader en moeders moet hun dochter juist vertellen waarom ze de hjiab moeten dragen en niet zomaar van je moet dragen punt uit omdat het moet! leg uit waarom daarom is het belangrijk om heel jong al te beginnen en elke keer uit te leggen waarom je hjiab moet dragen.

vaders en moeders hebben alle recht om tegen je te zeggen.

walikoum salaam oe rahmatoelah.

28-06-2006, 14:13
http://www.hajaab.tk


check ook mijn site InshAllah.

28-06-2006, 14:15



Citaat door ItsIslam:
http://www.hajaab.tk


check ook mijn site InshAllah.

28-06-2006, 14:17
Dan heeft die vader blijkbaar iets fouts gedaan in zijn islamitische opvoeding, want als zijn opvoeding geslaagd was dan zou zijn dochter vanuit zichzelf een hidjaab gaan dragen. Nu zal ze een hidjaab dragen omwille van haar vader ipv Allah. Begrijp me niet verkeerd, de hoofdoek is een verplichting voor elke moslima die de puberteit bereikt heeft en ze heeft hier geen keuze in of ze het wel gaat dragen of niet het is een gebod van Allah soebhanhoewata3ala, maar het lijkt mij beter dat zij weet waarvoor ze het draagt en wat de waarde is van een Hidjaab.

Geef haar anders dit boekje inschAllah:

http://www.geocities.com/islamdingen/DeDiamantvanhetgeloof.doc

28-06-2006, 14:20

Citaat door Justsoufiane:
Dan heeft die vader blijkbaar iets fouts gedaan in zijn islamitische opvoeding, want als zijn opvoeding geslaagd was dan zou zijn dochter vanuit zichzelf een hidjaab gaan dragen. Nu zal ze een hidjaab dragen omwille van haar vader ipv Allah. Begrijp me niet verkeerd, de hoofdoek is een verplichting voor elke moslima die de puberteit bereikt heeft en ze heeft hier geen keuze in of ze het wel gaat dragen of niet het is een gebod van Allah soebhanhoewata3ala, maar het lijkt mij beter dat zij weet waarvoor ze het draagt en wat de waarde is van een Hidjaab.

Geef haar anders dit boekje inschAllah:

http://www.geocities.com/islamdingen/DeDiamantvanhetgeloof.doc
dit vind ik wel een beetje te makkelijk. Zelfs kinderen van profeten zijn de verkeerde kant op gegaan. Het ligt dan niet aan de opvoeding maar Allah leid wie hij wil!

28-06-2006, 14:23
salaam alikoum rahmatoelah,

je kan niet zeggen dat de vader blijkbaar iets fout's heeft gedaan in zijn opvoeding kijk om je heen hoe vaders schreeuwend ik bedoel niet echt schreeuwen maar dat hun hart schreeuwt naar hun dochters en zonen zodat ze op de rechte pad blijven om hun imaan te versterken luisteren ze nee.

niemand is perfect als de vader of de moeder niet hebben meegegeven moge allah swt hun vergeven. en de moslimse broeders en zusters.

daarom zijn wij hier als broeders en zusters elkaar te helpen

walikoum salaam

28-06-2006, 14:30
salam
Een hoofddoek moet je uit vrije wil dragen. Het moet, maar als je er voor wordt gedwongen, dan levert het mischien wel geen hassanats op. Als je het uit vrije wil gaat dragen, dan doe je het uit je hart
beslema

28-06-2006, 15:25

Citaat door Justsoufiane:
Dan heeft die vader blijkbaar iets fouts gedaan in zijn islamitische opvoeding, want als zijn opvoeding geslaagd was dan zou zijn dochter vanuit zichzelf een hidjaab gaan dragen. Nu zal ze een hidjaab dragen omwille van haar vader ipv Allah. Begrijp me niet verkeerd, de hoofdoek is een verplichting voor elke moslima die de puberteit bereikt heeft en ze heeft hier geen keuze in of ze het wel gaat dragen of niet het is een gebod van Allah soebhanhoewata3ala, maar het lijkt mij beter dat zij weet waarvoor ze het draagt en wat de waarde is van een Hidjaab.

Geef haar anders dit boekje inschAllah:

http://www.geocities.com/islamdingen/DeDiamantvanhetgeloof.doc
Laat ik het anders formuleren, tuurlijk mee eens dat Allah leid wie hij leiden wil en laat dwalen wie hij wil laten dwalen. Maar ouders moeten de sabab zijn, dus met wijsheid hun kinderen naar de islam uitnodigen en het ook leuk maken en niet alleen over de hel praten maar ook over het paradijs snapje, gair

28-06-2006, 19:49
Als die dochter al meermaals heeft uitgelegd dat je het moet dragen vanuit je hart en voor Allah swt en niet voor anderen mensen, maar dan nog blijft die vader koppig en zegt 'je moet het dragen'.........wat kan ze dan nog doen ??

28-06-2006, 21:05
Dan moet ze daarin volharden want Allah test Zijn dienaren. En zij moet het met wijsheid en op een liefdevolle manier aan haar vader uitleggen, want het is haar vader en dient ze zachtmoedig mee om te gaan.

28-06-2006, 22:11


juist[B][/B]