Bekijk volle/desktop versie : vervolg van de zes redenen waarom de heersers kafir zijn



28-06-2006, 00:30
4. Zij omhelzen de deen van Democratie

De deen is waar je in gelooft, waar je naar leeft en waar je voor sterft. Daarom is Islam datgene waar je in gelooft, voor leeft en voor sterft. De democratie is ook een deen want de ongelovige gelooft erin, leeft ernaar en is bereid ervoor te sterven. De heersers zijn Murtad voor het omhelzen van de deen van democratie, door het maken van haar wetten en de mensen te verplichten deze te gehoorzamen.

"Gewis, de ware godsdienst voor Allah is de Islam …" (Aali Imran, 3: 19)

Hij antwoordde: "Het voedsel, dat u wordt gegeven, zal niet tot u komen, voordat ik u de verklaring er van heb gegeven. Dit is naar aanleiding van hetgeen mijn Heer mij heeft onderwezen. Ik heb van de godsdienst van het volk dat niet in Allah en in het Hiernamaals gelooft, afstand gedaan." (Yusuf, 12: 37)

"En ik volg de godsdienst van mijn vaderen, Abraham, Izaak en Jacob. Het betaamt ons niet dat wij iets met Allah vereenzelvigen. Dit behoort tot Allah's genade voor ons en de mensheid, maar de meeste mensen zijn niet dankbaar." ( Yusuf, 12: 3

Yusuf ('alaihi assalaam) was tegen de deen van Democratie en keurde de manier van leven van zijn volk af.
"En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Aali Imran, 3: 85)

5. Zij kennen zich de namen van Allah en Zijn eigenschappen toe

Zij doen Shirk door het doen van sarf en 'ataf met de Namen van Allah en Eigenschappen tot henzelf.Allah is Al-Hakam (de Wetgever), maar zij eisen de rol van Allah (Subhanaho wa Ta'ala) op door het maken van kufr wetten (Istihlaal).

"Gij aanbidt naast Allah niets, dan ijdele namen die gij hebt uitgedacht, gij en uw vaderen; Allah heeft daar geen gezag voor nedergezonden. De beslissing berust bij Allah alleen. Hij heeft bevolen dat gij naast Hem niets zult aanbidden. Dit is de juiste godsdienst, maar de meeste mensen beseffen het niet." (Yusuf, 12: 40)

6. Zij maken kufr grondwetten (kufr wet)


Al hun grondwetten zijn kufr en verklaren de soevereiniteit aan kufr wet in plaats van aan Allah.

- TegenArgumenten

Kufr douna Kufr - Kufr minder dan Kufr

"Waarlijk, Wij zonden de Torah neder, waarin leiding en licht was, waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden, omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen. Vreest daarom de mensen niet, doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse. En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen." (Al-Maaida, 5: 44)

Ondanks het feit dat Allah (Subhanaho wa Ta'ala) expliciet zegt dat degenen die regeren door kufr wetten Kafir is, kufr Akbar (…hum ul Kafiroun) en Ijmaa' van de Sahabah die aanduidt dat het regeren door kufr wetten afvalligheid betekent, blijven de talafies erop aandringen dat het kufr douna kufr is en ze verwijzen hiervoor naar de Tafseer van Ibn Kathir die een hadith citeert, vertelt door Hishaam bin Hajr Al Maaki die het Ibn Abbas gezegde 'Kufr douna kufr' vertelt. Echter, wanneer wij dit dieper bestuderen, zien wij dat dit helemaal niet het geval is.

Iedereen maakt fouten, zelfs 'Ulema. Ibn Kathir, moge Allah hem genadig zijn. citeerde In zijn overlevering Ibn Abbas (radi Allahu 'anh) verkeerd. Ibn Abbas (radi Allahu 'anh) heeft Kufr douna kufr niet gezegd in verband met het regeren door kufr wet . De hadith geciteerd door Ibn Kathir is zwak want alle 'Ulema noemen de raawi Hisham bin Hajr Al Makki een zwakke en onbetrouwbare verteller .

Ibn Abbas heeft nooit over dit vers gedebatteerd met iemand . Ook deed geen heerser in zijn tijd aan een van deze 6-kufr acties die hierboven worden vermeld. Om kufr douna kufr toe te schrijven aan een geweldige sahabi in relatie met het regeren door kufr wetten is een geweldige overtreding en vervalsing toeschrijven en moge Allah's vloek zijn op diegenen die over de metgezellen van Rasulullah (Sal Allahu 'alaihi wa salam) liegen.

Ibn Abbas debatteerde met de Khawarij in zijn tijd die 'Ali en Mu'awiyah beschuldigden van het arbiteren door een mens (Ali aan Abu Musa Al) en citeerde het vers: "De Hukm berust bij Allah alleen." (Yusuf, 12: 40).

Ibn Abbas besprak deze kwestie en zei dat zij niet het oordeel zochten bij de taghut maar zij maakten Islaah (verzoening). Hij citeerde het vers: "En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidsrechter van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal Allah deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alkennend." (An-Nisa, 4: 35)

Indien twee mensen een discussie hebben, zouden zij Islaah, verzoening moeten doen.

Het moet begrepen worden dat geen enkele Moslim, voornamelijk van de Ahlus Sunnah ooit zal zeggen dat degene die de Islam bespot, kufr wetten uitvoerd en Tahakum doet naar de Taghout, Bondgenoot is van de ongelovige om Moslims te doden geen kafir is . Degene die dit toeschrijft aan een Sahabi is een vervalser en hij/zij wordt door Allah en de Moslims vervloekt.

SUBHANAK ALLAHUMA WA BIHAMDIK ASHADOE AN LAA ILAAHA ILLA ALLAH[/CENTER][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B]