Bekijk volle/desktop versie : Ik heb vragen over het woedoe en gebed wil iemand mij helpen?



27-06-2006, 23:08
1) Moet je je je geslachtsdelen drie keer wassen of een keer?

2) Moet je je oren 1 keer of 3 keer wassen?

3) Moet je in elke rakat soerat al fatiha reciteren (fard gebed) Dus stel je hebt vier rakat moet je dan in elke rakat al fatiha reciteren? Zo ja, moet je dan ook nadat je in elke rakat soerat al fatiha reciteert een koranvers zeggen of hoeft dat niet?

27-06-2006, 23:20


salaam
antwoord op vraag een is nee het maakt nie uit of je ze een keer of 3 keer wast als je het maar goed schoon is.

2. je oren hoef je maar een keer te doen

3. soerat al fathiha is verplicht in elke rakaat zonder dat is je gebed niet geldig.
en de soera na al fatiha is alleen maar soena het hoeft niet het maakt je gebed niet ongeldig. het is wel beter als je het doet zodat je gebed beter wordt en je er meer hasanaat voor krijgt.

suc6 broeder

27-06-2006, 23:21
Hier kan je veel info vinden

http://static.al-islaam.com/static/index.php?page=links

27-06-2006, 23:31

Citaat door mootje_24:
1) Moet je je je geslachtsdelen drie keer wassen of een keer?

2) Moet je je oren 1 keer of 3 keer wassen?

3) Moet je in elke rakat soerat al fatiha reciteren (fard gebed) Dus stel je hebt vier rakat moet je dan in elke rakat al fatiha reciteren? Zo ja, moet je dan ook nadat je in elke rakat soerat al fatiha reciteert een koranvers zeggen of hoeft dat niet?
Asalaam Wahelikoum Warahmatullahi Wabarakatuhu,

Ama ba3d;

1) Het geslachtsdeel hoor je niet alvorens de reiniging (wudu) te doen. Althans dat is de Sunnah. Gelijk na het toileteren dat is Sunnah. Natuurlijk laten uitdruppelen bij de een gaat het wat sneller dan de ander. Het reinigen van je geslachtsdeel gaat niet bepaald met een x aantal keer wassen. Moet goed schoon zijn, geldt ook voor het ander.

2) Oren moet je volgens de Sunnah 1 x doen. En dat met dezelfde water als die je voor je hoofd gebruikt. M.a.w. je wrijft je over je hoofd heen/terug dan gelijk je oren mee pakken. Oren reinigen wil niet zeggen je vingers in je oorgehalte stoppen, gewoon zachtjes er over heen & achter je oren.

3) Na3am Sahih, in elk soort gebed moet je Al Fati7a reciteren. Bestaande uit 7 Ayat's/versen. Daarna heb je de keuze om elk Surah te reciteren. Sunnah is wel langer dan 3 versen reciteren van een Surah. Of de Surah's die bestaan uit 3 Ayat's.

Wallahu Ahlam. Moge Allah Subhannawahu Wa Tala mij vergeven indien ik wat verkeerds heb getypt dan is dat van mij en van de & Satan Audu Allah Wa Rasul.

Incha Allah zullen er broeders/zusters met bronnen aankomen, dit heb ik namelijk zo geleerd bij onze plaatse Moskee.

Wahelikoum Asalaam Warahmatullahi Wabarakatuhu.

27-06-2006, 23:35


http://video.google.com/videoplay?docid=-64659033910080263&q=prayer+islam&pr=goog-sl


Bekijk deze site. Hoe je moet bidden! Aanrader!