Bekijk volle/desktop versie : 4 jaar relatie

Pagina's : [1] 2

11-06-2002, 15:07

Citaat door nadabenahmed:
beste mensen,
wat vinden jullie hier van?????
ik heb al 4 jaar een marokkaanse vriend, toen ik hem leerde kennen was hij heel erg vernederlandst maar in die 4 jaar is wereld van verschil hij bid nu zelfs en 4 jaar geleden moest hij daar niet aan denken, maar ik heb een probleem wij houden ontzettend veel van elkaar maar hij wil niet trouwen, soort bindings angst dat had hij van begin al af aan en ik heb dat zien veranderen, maar ik word beetje moe van het wachten soms denk ik dat ik niet goed genoeg voor hem ben maar hij zegt steeds van het ligt aan mij en het komt goed.
ik wil graag jullie menning horen.
alvast bedankt nada
.

11-06-2002, 19:24

Ik neem aan dat je ouders het weten...of mag ik dat niet zomaar aannemen

11-06-2002, 21:47
Lieve zuster, ik las je verhaal over dat je vriend bindingangst heeft...weet ten eerste dat een relatie haram is, ik bedoel een relatie van 4 jaar is toch niet niets.............lieve zuster jij moet weten waar je aan toe bent met deze jongen, hij kan dan wel zeggen ik heb bindingangst, maar probeert hij daar wel iets aan te doen of niet? waarom heeft hij deze angst? lieve meid, er zit niets anders op dan of te trouwen of een einde te maken aan deze relatie....ik bedoel zo kunnen jullie nog jaren doorgaan met iets wat gewoon niet is toegestaan in de Islam! snap je een beetje wat ik bedoel? persoonlijk zou hem echt een ultimatim geven, het is het een of het ander...met Allah Swt z`n hulp kom je er vast wel uit...

Een zuster

14-06-2002, 14:40

Citaat:
Origineel gepost door lalaaS@mir@
Heb zelf ook bijna een relatie van vijf jaar en iedere keer wordt de trouwdatum verzet. Hij heeft nog steeds niet mijn hand gevraagd, maar dat heeft ook veel redenen. Maar ik hoop inshallah dat het dit jaar nog allemaal rond is. Ik heb hem ook verlaten om het feit dat ik dacht dat er geen toekomst tussen ons is, maar ik weet ook zeker dat hij heel veel van mij houdt..
Ik zou je graag goede raad willen geven, maar ik weet dat het erg moeilijk is om de juiste beslissing te nemen...
Salaam,

Ik ken tientallen van dit soort verhalen. Jongens die meisjes jarenlang aan het lijntje te houden door allerlei smoesjes en leugens. De ene keer is zijn moeder ziek en kan het niet, of zijn vader is in Marokko of hij heeft nog geen huis of hij wil eerst nog sparen of zijn broers moeten eerst trouwen. ALLEMAAL ONZIN.

Als je 1 van deze redenen eerder hebt gehoord, denk dan goed na, deze jongen komt noooooooooooooooooit om je hand vragen. Geloof me. Hij houdt je aan het lijntje tot het niet meer kan. Als je echt gaat pushen en een ultimatum stelt, dan is ie LOESOE...............

Als een jongen je echt wil, dan komt ie in ieder geval bij je thuis. Je hoeft niet gelijk te verloven als hij maar die stap zet om te laten zien dat ie serieus is. Zo niet, vergeet het dan maar. Ik heb een keer een situatie meegemaakt dat een jongen in de eerste klas van de HBO me leuk vond. Ik twijfelde aan zijn oprechtheid en zei tegen hem dat als hij het meende dat hij mijn vader maar eens een keer moest aanspreken.
Dat hoefde ik die jongen geen twee keer te zeggen, die zaterdag was ie bij me thuis. Dat bedoel ik nou...................terwijl alle meiden op school van alles deden om zijn aandacht te krijgen.

Een jongen kan je heeeeeeeeeeeeel veeel doen geloven. Ik zou zeggen, gebruik eerst je verstand, hoe moeilijk dat ook is.

Als je van hem af bent, kun je zo iemand krijgen die je wel waar is.

Tornado

14-06-2002, 14:50

Citaat:
Origineel gepost door nadabenahmed
beste mensen,
wat vinden jullie hier van?????
ik heb al 4 jaar een marokkaanse vriend, toen ik hem leerde kennen was hij heel erg vernederlandst maar in die 4 jaar is wereld van verschil hij bid nu zelfs en 4 jaar geleden moest hij daar niet aan denken, maar ik heb een probleem wij houden ontzettend veel van elkaar maar hij wil niet trouwen, soort bindings angst dat had hij van begin al af aan en ik heb dat zien veranderen, maar ik word beetje moe van het wachten soms denk ik dat ik niet goed genoeg voor hem ben maar hij zegt steeds van het ligt aan mij en het komt goed.
ik wil graag jullie menning horen.
alvast bedankt nada
nou als ik je een goed advies mag geven; naak het uit!als hij na 4 jaar nog niet klaar is om met je te trouwen dan zal hij het waarschijnlijk nooit doen, hij houdt je gewoon aan het lijntje.
ik spreek uit ervaring want na een lange relatie wilde mijn vriend om mijn hand komen vragen en toen ik het mijn ouders dus had verteld is hij er vandoor gegaan1nou ik wens je veel succes en laat weten hoe het is afgelopen!!

beslama

oearda

16-06-2002, 16:48
Sorry hoor maar waar gaat dit over??????????????????????????????
Hoe bedoel je hij is nog niet klaar om te trouwen, ooh maar hij is wel klaar voor een relatie??????????????? En hij is wel klaar om door te gaan met dingen die haram zijn. Deze jongens zullen echt niet om je hand komen vragen hoor. Wat gebeurt er met ons geloof zijn we allemaal ongelovige aan het worden. Nog even en alle moslims gaan eerst samenwonen voordat ze besluiten om te gaan trouwen. Meiden ik kan jullie een advies geven dumpen die handel en inschallah komt er een MAN en geen jongetje met bindingsangst jullie weg op.

17-06-2002, 13:46
waarom allemaal zo negatief mensen,
mischien is die jongen er nog niet aan toe om te trouwen en ja je moet elkaar eerst leren kennen voor je gaat trouwen toch? want anders krijg je weer te horen van mensen, o moet je van je ouders met hem trouwen , of is het niet moeilijk om met iemand te trouwen die je niet kent, dat soort dingen
dus meid laat die jongen even rustig aan doen en laat hem realiseren dat jullie gaan trouwen en dat jullie voor jullie hele leven aan elkaar vast zitten.
het is toch beter zo dan dat jullie na 2 jaar weer gaan scheiden

17-06-2002, 14:04
Tja lastig probleem heb je, je houdt van hem en je wilt dolgraag met hem trouwen, maar hij is bang om zich te binden. Tja wij zijn Marokkanen en het begrip "samenwonen" kennen we niet, dus hij zal toch met je moeten trouwen.

17-06-2002, 14:26
Wat een hypocrisie op deze site zeg! Relatie haram, terwijl bijna alle moslimjongeren een of meerdere relaties hebben. En dan heb ik het over mannen en vrouwen...En dan elkaar erop wijzen dat het haram is. Help elkaar liever met de problemen die je als mens in dit leven tegenkomt en probeer niet heilig over te komen, want alleen God is heilig...!

17-06-2002, 14:32
Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets gezegd heb. Maar in het geval van dit meisje: ze zal toch moeten trouwen, samenwonen of iets dergelijks kan ze niet verkopen aan haar ouders en familie.

18-06-2002, 11:33

Citaat:
Origineel gepost door LouLou1
Wat een hypocrisie op deze site zeg! Relatie haram, terwijl bijna alle moslimjongeren een of meerdere relaties hebben. En dan heb ik het over mannen en vrouwen...En dan elkaar erop wijzen dat het haram is. Help elkaar liever met de problemen die je als mens in dit leven tegenkomt en probeer niet heilig over te komen, want alleen God is heilig...!
Sorry hoor maar ik weet echt niet waar jij het over hebt. Omdat maar bijna alle moslimjongeren een relatie hebben is het opeens normaal, nee hoe je het ook maar wendt of keert het blijft haram hoor. En dan heb jij het over hypocriet.

21-06-2002, 22:16
Soms weet je het ook gewoon niet meer. Zomaar uit het niets trouwen zou geen goede afloop hebben omdat je elkaar niet kent, en je wil toch ook niet trouwen met zo maar iemand waar je geen gevoelens voor hebt.... Maar aan de andere kant is een relatie van te voren ook niets, ten 1e omdat het haram is maar ten tweede om bijvoorbeeld de problemen van het meisje die deze topic heeft geopend. Kijk je hebt bijvoorbeeld 4 jaar een relatie en dan wordt er als nog gebroken (deze jongen wil niet trouwen met haar of mischien NOG niet) Wat heb je hier aan????
Maar ik denk nu echt : WAT MOET JE DAN WEL DOEN???? Ik heb ook een vriend, ik weet dat het haraam is, en ik schaam me er ook voor, en ik moet nog maar zien of hij met me wil trouwen.... Dan kan ik het wel serieus menen, maar of hij het ook serieus meent is nog maar de vraag...
In het kort: Je weet toch nooit of het voor altyd is, of je nou een relatie hebt of dat je nou gaat trouwen... Zucht.....

24-06-2002, 10:48

Slappe reactie Samiraa. Sorry voor mijn eerlijkheid, maar ik ben niet hypocriet en durf gewoon de waarheid te zeggen. Dat geeft alleen maar duidelijkheid. Ik wil alleen maar zeggen dat je je mede-moslims beter helpt met een luisterend oor en niet gelijk gaan oordelen, want daar heeft niemand wat aan. Iedereen maakt uiteindelijk zijn eigen keuzes en dan kan je nog zo met het vingertje wijzen dat iets haram is, maar beter is het om met degene te praten en heel diep bij jezelf te raden gaan hoe je er eerlijk over denkt en niet gelijk een reactie te geven die lijkt op datgene wat je altijd geleerd hebt te zeggen. Ider persoon is uniek, daarom wordt elk persoon persoonlijk door Allah beoordeeld. Door Allah, dus niet door jou, mij of iemand anders. Iedereen heeft een eigen manier van leven en maakt zijn eigen keuzes, tenzij je geboren bent als siamese tweeling... Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel!

Liefs,

Loulou

21-10-2002, 10:53
salaam, als hij echt van je hield dan zou hij je hand vragen maar hij stelt het steeds uit. kom op er zijn genoeg leuke jongens die daar anders over denken veel succes kussie dalinda

21-10-2002, 14:01
sallaam

kijk ik vind dat je je man/vrouw wel moet kennen voordat
je met hem trouw.
ookal is het gewoon via de telefoon/of mail/chat or what ever
je moet het eerst kennen

nu ff naar die tropic
meid praat met hem en geef hem tijd
je zegt wij houden van elkaar
ewa geef hem tijd meschien is hij er niet eens klaar voor.
maar niet te lang zodra je denkt het is nix saffy
dan zou ik zeggen dumpen die handel

Pagina's : [1] 2