Bekijk volle/desktop versie : marokaan, turk zelfde toch?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

09-06-2003, 17:56
als een turk een goeie moslim is bid, vast enz enz, zou ik nooit mee mogen trouwen.

Maar een marokaan die niet bid maar wel vast, zou ik 100% mee mogen trouwen.
Waarom dat is het de cultuur?



graag jullie reacties!!

10-06-2003, 12:56


ik ben het met latifa eens en ik vind het ook grote onzin ik zou ook liever een turk die wel gepracticeerd is hebben als een marokaan die soera elfatiha nog niet eens kan noemen! maar ja het is dan ook niet voor nix cultuur en het is erg in strijd met ons geloof dus dan kun je zelf na gaan wat belangrijker is .........je ouders ook trouwens.... moge Allah swt onze ogen open laten doen en ons geloof niet laten beinvloeden door onze cultuur..............amien

16-06-2003, 00:07
Helaas is onze cultuur meer gebaseerd op wat mensen denken en vinden, dan op de Islam. Als Marokkanen meer naar Allah's woord zouden luisteren, dan zouden er veel minder discriminatie zijn..

We hoeven het niet eens te hebben over iemand uit een ander land, kijk maar alleen naar Marokkanen onderling.. Een berber mag niet met een arabier, want de berbers vinden te arabieren te verwesterd en de arabieren vinden de berbers te streng..
En dan heb je ook nog eens de berbers onderling: iemand uit Temsamen geeft zijjn dochter niet aan een Mtalsi, want die zijn streng en zouden meerdere vrouwen huwen...

Allemaal Bull.. en het heeft niks met de Islam te maken.. In plaats van te kijken of iemand zijn levensstijl op de Islam basseerd, kijken ze naar waar iemand vandaan komt.. Alsof dat zegt hoe een persoon in mekaar zit, alsof je dan weet dat het een goed persoon is...

22-06-2003, 18:11
Nou bij ons in de familie is dat niet zo. Bij ons gaat het erom of die gene moslim is of niet. Mijn tante is met een Turk getrouwd. Dat was in het begin een probleem, maar later ook weer niet. Inmiddels is mijn moeder sinds 3 jaar hertrouwd, ook met een Turk. En om eerlijk te zijn vind ik dat geen enkel probleem. Als je maar gelukkig bent.

23-06-2003, 04:14


Je vindt eerder een Marokkaan die wat aan zijn geloof doet dan een Turk,

durf ik gewoon op te zweren!

23-06-2003, 18:08
tja zo denken gewoon de meeste mensen allhoewel dat slecht is want ook al trouw je met nederlander het gaat om zijn geloof en niet zijn geboorteland

24-06-2003, 20:59
ik zie wel verschil hoor jullie niet....................

24-06-2003, 23:51

Citaat:
Origineel gepost door Half Blood
Je vindt eerder een Marokkaan die wat aan zijn geloof doet dan een Turk,

durf ik gewoon op te zweren!
Half blood, ben het niet eens met jou. Je heb net zoveel turken als marokkanen die wat aan hun geloof doen. Misschien niet in jou omgeving, maar dit betekent niet dat je alle turken over 1 kam moet scheren. Bij beiden heb je zowel goede als slechte tussen zitten.

En als een goed praktiserende marokkaan mijn hand komt vragen, zou ik eerder hem nemen dan een turk die niets doet aan zijn geloof. uiteindelijk zullen je ouders het wel begrijpen!!

groetjes..

26-06-2003, 11:07
Allemaal grote ONZIN. Echt waar.

Moslim is moslim toch of niet? Ik neem aan dat alle moslims voor 1 en dezelfde Allah swt. bidden? So what's the deal.
Het komt gewoon door onze ouders die niet willen dat wij met iemand anders van een andere cultuur trouwen. Echt belachelijk. Het gaat tenslotte om liefde, houden van.....en hetgeen dat hij/zij moslim behoort te zijn.
Nee ik zelf ben het er duidelijk niet mee eens, ik trouw zeker met een moslim maar met welk ras maakt mij niet uit. Want ff voor de duidelijkheid ben zelf ook turks nederlands. En van mij vader mag ik ook met een marokkaanse man trouwen. Mashallah geen probleem dus. Trouwens mijn zus ik ook met een berber (riffi) getrouwd, en het perfect. Ik zie amper zo'n perfect stel. Ouallah meen ik echt.
Dus cultuur heeft er niets mee te maken. Zo zie je maar dat een turk en een marokkaan tog samen kan. Mashallah

29-06-2003, 00:56

Citaat:
Origineel gepost door Miono
Je krijgt wat je verdient! Als het een turk is dan zou ik maar na gaan wat je hebt uitgespookt.

Als het een Marokaan is dan zou ik me voorbereiden op wat er komen zal!
wat een domme opmerking zeg, je doet of turken geen mensen zijn maar dieren. Kben benieuwd of jij ooit nog wel aan de man of vrouw komt, want in die kop van jou zit niets anders dan zaagsel aan je bericht te zien.

30-06-2003, 17:25
TURKSE VROUWEN HEBBEN GROTE SNOR, VANDAAR DAT ER OP MOEDERDAG BINNEN NO TIME ALLE SCHEERAPPERAATJES UITVERKOCHT ZIJN

TURKEN ZIJN BEHAARD...MAROKKANEN NIET ZO

TURKEN STINKEN...MAROKKANEN RUIKEN LEKKER

TURKEN HEBBEN PLATHOOFDEN....MAROKKENEN HEBBEN MOOIE HOOFDEN

TURKEN HEBBEN GROTE NEUZEN.... MAROKKANEN HEBBEN GATAR NEUZEN

TURKEN HEBBEN OVERVLOEDIG OKSELHAAR.....MAROKKANEN NORMAAL

ELKE TURKSE MEID IS VERLOOFD MET EEN TURK UIT TURKIJE

30-06-2003, 17:46
de turken hebben hele andere gewoontes hun cultuur is anders dan die van misschien daarom
maar waarom vraag je dat wil je zelf met een truk trouwen ofzo

02-07-2003, 15:34



Citaat:
Origineel gepost door mocro_ikram
als een turk een goeie moslim is bid, vast enz enz, zou ik nooit mee mogen trouwen.

Maar een marokaan die niet bid maar wel vast, zou ik 100% mee mogen trouwen.
Waarom dat is het de cultuur?



graag jullie reacties!!
een turk wejo....

je hebt gelijk maar je moet denken dat het voor je ouders gewoon ondenkbaar is...stel je voor vroeger vonden ze het al raar als je met iemand trouwde buiten je dorp..ik ben het volkomen met je eens ...en het is echt de cultuur...een moslim is een molim en blijft een moslim..of niet...ongeacht zijn afkomst

29-08-2003, 18:09

Citaat:
Origineel gepost door Zeepje
TURKSE VROUWEN HEBBEN GROTE SNOR, VANDAAR DAT ER OP MOEDERDAG BINNEN NO TIME ALLE SCHEERAPPERAATJES UITVERKOCHT ZIJN

TURKEN ZIJN BEHAARD...MAROKKANEN NIET ZO

TURKEN STINKEN...MAROKKANEN RUIKEN LEKKER

TURKEN HEBBEN PLATHOOFDEN....MAROKKENEN HEBBEN MOOIE HOOFDEN

TURKEN HEBBEN GROTE NEUZEN.... MAROKKANEN HEBBEN GATAR NEUZEN

TURKEN HEBBEN OVERVLOEDIG OKSELHAAR.....MAROKKANEN NORMAAL

ELKE TURKSE MEID IS VERLOOFD MET EEN TURK UIT TURKIJE
waar heb jij last van hé?? dit zijn echt allemaal vooroordelen.. wajoow jij bent echt lullig!! Mijn beste vriendin is toevallig Turkse en sorry hoor.. maar zij STINKT NIET.. is NIET BEHAARD... heeft GEEN PLATHOOFD.. en is NIET VERLOOFD MET EEN TURK UIT TURKIJE!

en ze heeft al helemaaaaal geen grote neus..! volgende keer even beter informeren voor dat je zomaar iets neer kwakt a.u.b..




29-08-2003, 20:00
Het maakt toch niet uit, of degen nou turk of marokaan is. Als hij maar een praktiserende moslim is. Het is niet Haraam. Er staat niet in de Koran trouw met je eigen soort, maar trouw met de gelovigen. Ik sta echt versteld van sommige reacties hier. mensen die niks nuttigs te melden hebben kunnen beter niet reageren want het slaat echt nergens op.

Pagina's : [1] 2 3 4 5