Bekijk volle/desktop versie : Zonnen!!!



26-06-2006, 14:58
Salam wa alaykum broeders en zusters,


Ik vraag me al een lange tijd af of zonnebank haram is??

Ik ben zo bleek...dat mensen me heel vaak vragen of ik ziek ben?.....omdat het voor mij niet mogelijk is om op het strand te gaan zonnen.....heb ik overwogen naar de zonnebank te gaan.......maar ik weet niet of dat haram is?

Kan iemand mijn vraag beantwoorden?


Wa alaykum assalam

28-06-2006, 12:59


Is er helemaal niemand die mijn vraag kan beantwoorden??

28-06-2006, 13:08

Citaat door Bloemgek:
Salam wa alaykum broeders en zusters,


Ik vraag me al een lange tijd af of zonnebank haram is??

Ik ben zo bleek...dat mensen me heel vaak vragen of ik ziek ben?.....omdat het voor mij niet mogelijk is om op het strand te gaan zonnen.....heb ik overwogen naar de zonnebank te gaan.......maar ik weet niet of dat haram is?

Kan iemand mijn vraag beantwoorden?


Wa alaykum assalam

het is niet haram schat ,maar allaho a3lam

28-06-2006, 13:18
Heb geduld ik zal wat voor je opzoeken,maar tot die tijd niet gaan,

28-06-2006, 13:23


Wat me wel opvalt is dat er staat naar de zonnebank gaan:

- De vrouw kleedt zich uit in een openbare plek immers iedereen kan er komen, niet bij haar oom of een of andere mahram

- Zonnebanken zijn lugubere plekken waarbij indien de eigenaar wil hij gemakkelijk een of andere webcam kan plaatsen en de beelden verspreiden via de internet, zulke gevallen zijn inmiddels welbekend in de media (velen van ons zijn bekend met het nieuwsbericht van enkele jaren terug van een hamam-eigenaar in Marokko die vrouwen filmde en deze materiaal verkocht en verspreidde)



De vraag is dus eigenlijk is het gaan naar een zonnebankcentrum toegestaan?