Bekijk volle/desktop versie : P.O wiskunde..



26-06-2006, 12:28
selaam..


Ik moet vrijdag een praktisch opdracht vor wiskunde inleveren,dat voor 20% telt.

Heb jullie hulp nodig want ben echt slecht in wiskunde en kan deze cijfer dus goed gebruiken om me cijfer op te krikken.

Kunnen jullie me helpen deze vragen te beantwoorden, en je mag et zo lang maken als je witl, een beetje bij lullen: hoe langer hoe beter .

Uitleg: Elke boek heeft een ISBN nummer, zo'n nummer bestaat uit tien cijfers en deze cijfers zin weer verdeeld in 4 groepen.

Bijhorende vragen:

- Onderzoek uit welke 4 groepen een ISBN nummer bestaat ..



- Luicht met berekening toe, dat de omvang van de groepen zo gekozen is , dat er voorlopig geen problemen te verwachten zijn bij het toekennen van een nr aan een boek.


- Ga voor 1 uitgever na, welk systeem deze hanteert bij de vaste stelling van de boeknummers.

AUB help me , want ik ben echt heel slecht in wiskunde .

26-06-2006, 12:30


Help me AUB, ben echt wanhopig nu .

26-06-2006, 12:35
Kom op mensen , help me .

26-06-2006, 12:39
Kom op man , laat me niet in de steek .

26-06-2006, 12:43



Citaat door tetouaniia:
selaam..


Ik moet vrijdag een praktisch opdracht vor wiskunde inleveren,dat voor 20% telt.

Heb jullie hulp nodig want ben echt slecht in wiskunde en kan deze cijfer dus goed gebruiken om me cijfer op te krikken.

Kunnen jullie me helpen deze vragen te beantwoorden, en je mag et zo lang maken als je witl, een beetje bij lullen: hoe langer hoe beter .

Uitleg: Elke boek heeft een ISBN nummer, zo'n nummer bestaat uit tien cijfers en deze cijfers zin weer verdeeld in 4 groepen.

Bijhorende vragen:

- Onderzoek uit welke 4 groepen een ISBN nummer bestaat ..



- Luicht met berekening toe, dat de omvang van de groepen zo gekozen is , dat er voorlopig geen problemen te verwachten zijn bij het toekennen van een nr aan een boek.


- Ga voor 1 uitgever na, welk systeem deze hanteert bij de vaste stelling van de boeknummers.

AUB help me , want ik ben echt heel slecht in wiskunde .
Vage opdracht..

26-06-2006, 13:08
is het niet gewoon 10x10x10x10

want je kan in groep 1: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9 en 0 gebruiken
en zo ook in groep 2,3 en 4

Anders weet k 't niet....

Sucses!

Groetjess

26-06-2006, 16:11
Salaamoe aleykoem

Hier vind je al wat

http://nl.wikipedia.org/wiki/ISBN

Zoals Olfatje zegt is het aantal 'permutaties-met herhaling' gekozen uit n elementen p aan p genomen n^p.

Bvb:
cijferslot: uit 10 (n) elementen, nl. 0 t/m 9 moet je groepjes van 3 (p) maken, waarbij de volgorde van belang is en herhaling mag voorkomen: 000 mag dus als groep. Dan heb je voor het aantal mogelijkheden (permutaties, met herhaling)
10^3 = 1000.

MAAR je kunt ook rekening houden met voorwaarden als dat bepaalde cijfers gereserveerd zijn voor een bepaald land e.d. en dan is het ietsje meer dan gewoon # permutaties berekenen.

ma'a salama

26-06-2006, 16:27

Citaat door Luqmaan:
Salaamoe aleykoem

Hier vind je al wat

http://nl.wikipedia.org/wiki/ISBN

Zoals Olfatje zegt is het aantal 'permutaties-met herhaling' gekozen uit n elementen p aan p genomen n^p.

Bvb:
cijferslot: uit 10 (n) elementen, nl. 0 t/m 9 moet je groepjes van 3 (p) maken, waarbij de volgorde van belang is en herhaling mag voorkomen: 000 mag dus als groep. Dan heb je voor het aantal mogelijkheden (permutaties, met herhaling)
10^3 = 1000.

MAAR je kunt ook rekening houden met voorwaarden als dat bepaalde cijfers gereserveerd zijn voor een bepaald land e.d. en dan is het ietsje meer dan gewoon # permutaties berekenen.

ma'a salama
Tbarka Allah ook nog eens goed in wiskunde haha

26-06-2006, 19:59

Citaat door Mievrouw_Batata:
Tbarka Allah ook nog eens goed in wiskunde haha
bwoa ...

Hey hey

Dat is al ff geleden.
Bessaha met je diploma trouwens

ma'a salama

26-06-2006, 22:41

Citaat door Luqmaan:
bwoa ...

Hey hey

Dat is al ff geleden.
Bessaha met je diploma trouwens

ma'a salama
salaam.... dankjewel je weet half nie hoe blij ik ben..donderdag krijg ik dat papiertje waar ik 6 jaaar voor heb zitten zwoegen

Jah idd.. kom je nie meer op msn ofzo?

k hoor t wel van je

beslama

27-06-2006, 01:56

Citaat door Mievrouw_Batata:
je weet half nie hoe blij ik ben..donderdag krijg ik dat papiertje waar ik 6 jaaar voor heb zitten zwoegen
Dat kan ik best geloven. Telkens weer een feestmoment wanneer een zuster of broeder slaagt
Inspanning wordt beloond, en inshallah succes voor allen met aan het einde van de rit een trotse terugblik op wat voorbij is. Genieten van die welverdiende vakantie nu!


Citaat:

Jah idd.. kom je nie meer op msn ofzo?

k hoor t wel van je

beslama
Ben o.a. nog bezig met examens, nog geen vakantie voor mij

thallah

27-06-2006, 14:27

Citaat door abdars_aharich:
Vage opdracht..
Jaa inderdaad, snap er echt niks van .

27-06-2006, 14:56



Citaat door tetouaniia:
selaam..


Ik moet vrijdag een praktisch opdracht vor wiskunde inleveren,dat voor 20% telt.

Heb jullie hulp nodig want ben echt slecht in wiskunde en kan deze cijfer dus goed gebruiken om me cijfer op te krikken.

Kunnen jullie me helpen deze vragen te beantwoorden, en je mag et zo lang maken als je witl, een beetje bij lullen: hoe langer hoe beter .

Uitleg: Elke boek heeft een ISBN nummer, zo'n nummer bestaat uit tien cijfers en deze cijfers zin weer verdeeld in 4 groepen.

Bijhorende vragen:

- Onderzoek uit welke 4 groepen een ISBN nummer bestaat ..



- Luicht met berekening toe, dat de omvang van de groepen zo gekozen is , dat er voorlopig geen problemen te verwachten zijn bij het toekennen van een nr aan een boek.


- Ga voor 1 uitgever na, welk systeem deze hanteert bij de vaste stelling van de boeknummers.

AUB help me , want ik ben echt heel slecht in wiskunde .
Ik snap de Nederlandse tekst niet eens..

27-06-2006, 15:00

Citaat door Sammetje1:
Ik snap de Nederlandse tekst niet eens..
Zo stond het in de boke dus , ik begrijp de tekst oo niet laat staan de opdracht .

27-06-2006, 16:30

Citaat door Luqmaan:
Dat kan ik best geloven. Telkens weer een feestmoment wanneer een zuster of broeder slaagt
Inspanning wordt beloond, en inshallah succes voor allen met aan het einde van de rit een trotse terugblik op wat voorbij is. Genieten van die welverdiende vakantie nu!



Ben o.a. nog bezig met examens, nog geen vakantie voor mij

thallah
Owkeej.. Insha allah haal jij het ook

Alhamdoelilah..


tot spreeks...

ma3a salama