Bekijk volle/desktop versie : Een Moslim met een Joodse of christelijke vrouw? ‎NEE, dat mag niet!



25-06-2006, 22:13
[/FONT]

-- Bismillahi ar-Rahmani ar-Rahim --

- Alhamdoelillah wa salaat wa salaam 3alaa Rasoelillah -



Beste broeders en zusters,

As-Salaamoe alaikoem!

Na het lezen van de vorige topic 'Mag een Moslim met een Joodse vrouw trouwen?' stond ik werkelijk versteld hoe sommigen met (volgens hun) grote zekerheid hun standpunt verdedigden. SubhanAllah!

Het volgende is het geval:

Het huwen van een vrouw van de 'mensen van het boek', oftewel joden of christenen, is toegestaan. Het is niet verboden en ook niet aanbevolen, maar het wordt oogluikend toegestaan.
Het 'toegestane' oftewel hetgeen 'Mubaah' is, kan heel snel veranderen in haraam wanneer het kan leiden naar het slechte. Het hangt dus af van de situatie.

Het 'toegestane' huwelijk met de mensen van het boek kan dus op bepaalde momenten of gebieden toegestaan zijn en op andere momenten of gebieden verboden zijn.

Nu is het zo dat je in Nederland (of het westen in het algemeen) je als man niet de rechten geniet die je in een islamitische staat wel geniet. Sterker nog, je staat hier als man zeer zwak. En vooral wanneer je zou denken aan een scheiding. Eenmaal gescheiden, worden de kinderen altijd aan de vrouw toegewezen. En waarom zou ze dan nog de kinderen islamitisch opvoeden?
Dit weet de kafiera-vrouw ook heel goed te gebruiken als chantage om haar zin door te drijven.

Ook bijvoorbeeld het verdelen van de bezittingen nadat de man overlijdt wordt niet islamitisch geregeld. De vrouw krijgt al het geld, terwijl het geld naar de kinderen had gemoeten (als ze moslim zijn) en de vrouw niks behoort te krijgen. Een ongelovige kan niet erven van een gelovige.

De positie van de man in het huwelijk wordt door de kafiera-vrouw niet erkend. Met alle gevolgen van dien. De man kan bijvoorbeeld niet eisen dat zijn kinderen islamitisch worden opgevoed. Hij kan en mag niks eisen. Hij kan zijn rol als heer des huizes niet vervullen.

Door het bovenstaande is het verboden om met een vrouw van de mensen van het boek te trouwen in nederland.
Zou het in een islamitische rechtstaat zijn, dan zou het misschien wel kunnen. Alhoewel, je altijd nog vraagtekens kunt zetten achter de mate van het geloof van de mensen van het boek tegenwoordig. In vroegere tijden hielden ze zich nog strak aan hun leer. Tegenwoordig heeft bv. ieder christen 'een eigen kerk' en gelooft wat hij wil en doet wat hij wil.

Je zou jezelf ook de vraag kunnen stellen:

Wat zou nou mooier zijn dan te trouwen met een gelovige zuster. Die haar rechten als vrouw kent en die de rechten van haar man erkent. Waar je liefde en genegenheid ervaart omwille van Allah en niet omwille van je geld, je status of wat dan ook. Hoe kan een ongelovige tippen aan de eerlijke gelovige zuster? Haar doel is jouw doel. Het vormen van een gezin op basis van taqwa (vrees) voor Allah. Het opvoeden van kinderen op het juiste pad. Het pad van degenen aan wie Allah gunsten heeft geschonken, niet van degenen op wie de toorn rust (joden) en niet dat van de dwalenden (christenen).

Ik hoop tenslotte dat de broeders en zusters zich niet meer zullen haasten om fatwa's te geven. Eerst de geleerden en de imams zullen vragen eer zij zullen spreken.

Moge Allah ons vergeven voor de zonden die wij dagelijks maken. Ons op de juiste pad leiden en al het slechte van ons weghouden.
Moge Allah alle broeders en zusters die nog niet getrouwd zijn een goede (gelovige!) broeder of zuster schenken die zijn of haar 'dien' compleet zal maken.

En Allah weet het best!

Wa salaamoe alaikoem wa rahmatoellah wa barakatoeh.

Abdelkarim At-Tetouani

25-06-2006, 22:17


amien

25-06-2006, 23:51
................Overigens, de geleerde Sheikh Al-Albaani rahimahoellah, heeft dit duidelijk haram verklaart na een vraag van sheikh Mahmoud El Shershaby een aantal jaar terug.

Wa salaamoe alaikoem

26-06-2006, 10:45

Citaat door Abdelkarim:

Ik hoop tenslotte dat de broeders en zusters zich niet meer zullen haasten om fatwa's te geven. Eerst de geleerden en de imams zullen vragen eer zij zullen spreken.
Waarom geef je nu een fatwa dan als ik dat vragen mag? En zonder daliel nog?

26-06-2006, 11:33


Ik hecht eerlijk gezegd meer waarde aan een fatwa van een geleerde. En die heb ik gelezen in een boek. Geleerden neigen steeds meer naar een verbod voor mensen in het Westen. Omdat hier de westerse norm geldt en het moeilijk is om kinderen islamitisch op te voeden.

PS: Erfrecht kun je ook vantevoren regelen in een testament, dan gaat niet al het geld naar de vrouw, maar kun je een islamitische verdeling maken.

26-06-2006, 16:39
hummm Interessante discussie...