Bekijk volle/desktop versie : wat willen de vrouwen



11-06-2002, 12:39
lees dit artikel even, en geef je commentaar


[COLOR=red]Wat willen vrouwen nu eigenlijk?

Het is een uitspraak die ik meer dan eens hoor in mijn praktijk als relatiebemiddelaar. Tja, hoe ziet 'de ideale' eruit voor de hedendaagse vrouw? Is het een nieuwe, zorgzame man met oog voor zijn en haar emotionele kant? Is het de succesvolle lefgozer met maatschappelijk aanzien en goed gespekte bankrekening? Of wil de vrouw een nieuwe man thuis en een oude daarbuiten ?
Eén ding is zeker: man-zijn is vandaag niet meer zo eenvoudig als vroeger.
Een vaak gehoorde reactie van mannen (na alweer een mislukte relatie) is: 'Ik had aandacht voor haar, respecteerde haar, deed mijn deel van het huishouden en zorgde mee voor de kinderen. Dan gaat ze er toch met een stuk macho vandoor, een wandelende testosteronbom met geen van al die eigenschappen. Vrouwen willen geen nieuwe man, vrouwen willen gewoon een dominant mannetjesdier.'

Laat ik maar eerlijk zijn: ik begrijp deze reactie volkomen. Vrouwen hanteren op het eerste gezicht iets te vaak het principe 'luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden'. Ze zeggen een nieuwe, aanwezige en geëmancipeerde man te willen, maar kiezen uiteindelijk voor het succesvolle en daadkrachtige type. Zeg maar: iemand die hen domineert, waarnaar ze kunnen opkijken. Zitten vrouwen nog meer vast in het rollenpatroon dan ze zelf vermoeden? Zijn de vrouwen in de praktijk wel klaar voor die nieuwe, betrokken man? Of is de keuze toch anders dan ze lijkt?

Voor complexe vragen als deze bestaan er uiteraard geen eenduidige antwoorden. In 'De verborgen zijde van de man' komt Ksaf Vandeputte, psychotherapeut, aardig in de buurt van een valabel antwoord. Mannen en vrouwen moeten volgens hem stilaan gaan aanvaarden dat ze man en vrouw zijn en dat wil zeggen: verschillend.

Zijn pleidooi gaat helemaal niet in de richting van bestendiging van het klassieke rollenpatroon. Hij breekt wel een lans voor het beleven en respecteren van elkaars verschillen. Dat betekent dat een man naast een vrouwelijke, toch vooral een mannelijke kant heeft en een vrouw naast een mannelijke, vooral een vrouwelijke kant. Dat betekent ook dat de aantrekking tussen man en vrouw gebaseerd is op die verschillen. Het is wat ik dagelijks ervaar in mijn praktijk: vrouwen vallen op een man vanwege zijn mannelijke trekken, mannen op een vrouw die vrouwelijk is. Ouderwets? Helemaal niet. Een man kan gevoelig zijn en toch blijk geven van heel wat persoonlijkheid, een vrouw kan zorgend en tegelijkertijd ook erg zelfstandig en sterk zijn. Met andere woorden: de nieuwe man is geen slechte kopie van een vrouw, de moderne vrouw geen afgietsel van een man. [/COLOR]

11-06-2002, 13:26


Gewoon een man die je een man kan noemen, niet zo'n mietje dat niet sterk in zijn schoenen staat, of niet echt helemaal echt droog achter zijn oortjes is............

12-06-2002, 07:55
ik denk dat dat voor iedereen anders is
je ontmoet iemand en daar pas je bij en gaat daar de rest van je leven mee delen
ieder persoon is origineel en als een relatie op de klippen is gelopen is dat niet omdat je een bepaald type man bent maar omdat je gewoon niet meer bij elkaar past
dus je moet gewoon de ware vinden

12-06-2002, 15:50
een vrouw wil een man die ze kan vertrouwen en waarbij ze terecht kan in goede tijden en slechte tijden, iemand die om haar geeft en respecteert en waardeert. iemand waar ze haar leven mee wilt delen.

12-06-2002, 16:14


Ik wil een SUPERMAN als MAN die mij altijd redt wanneer ik Zo mijn buieen heb en dan zin heb om van een gebouw af te springen

Bent Dagilia <-- YORIN CADID CAMERA hihihi

12-06-2002, 16:49
Een man mijn definitie: IEMAND DIE INDERDAAD ZEER STERK IN ZIJN SCHOENEN staat, iemand die gewoon zichzelf kan zijn, heel eerlijk, gevoelig maar toch tegelijkertijd iets harder kan optreden als hij vindt dat er iets niet door de beugel kan. Kortom somebody who can love and be loved in return off course...

VOELT ER IEMAND ZICH AANGESPROKEN He he

12-06-2002, 17:15
IK WIL EEN MAN MET BALLEN...............!!!!

12-06-2002, 17:15
EN EEN MAN MET BALLEN BEDOEL IK; IEMAND DIE WEET HOE HIJ EEN VROUW MOET BEHANDELEN!!!

13-06-2002, 09:10

Citaat:
Origineel gepost door Bent Dagilia
Ik wil een SUPERMAN als MAN die mij altijd redt wanneer ik Zo mijn buieen heb en dan zin heb om van een gebouw af te springen

Bent Dagilia <-- YORIN CADID CAMERA hihihi
HAHAHAA DIE IS GOED ELMASGOTTA

13-06-2002, 09:13

Citaat:
Origineel gepost door sonya24
EN EEN MAN MET BALLEN BEDOEL IK; IEMAND DIE WEET HOE HIJ EEN VROUW MOET BEHANDELEN!!!
OOH IK DACHT AL, WAT ZEGT ZE NOU ALLEMAAL MET HAAR BALLEN

15-06-2002, 00:04
Salaam

Hij staat STERK in z'n voeten, BESCHERMER en ZELFVERZEKERD met vol ZELFVERTROUWEN !!!!!!...
Een man is iemand die gewoon MANNELIJK uitstraalt...

He's got it ya baby he's got it!!!!!!!!!!.......


Hanaeeeeeeeeeee

15-06-2002, 00:26
vrouwen willen niets minder dan mannen willen.


Ciao Baby

17-08-2005, 20:27


Nou leuk dat het eindelijk aan ons gevraagd wordt, zonder zelf als man al de stippellijntjes te hebben ingevuld!
Ik denk dat je hier geen algemeen antwoord over kan krijgen.
Zoals smaken in alles verschillen, verschillen ze ook in dit geval per individu.
Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met wat een vrouw zelf in haar leven wil bereiken en daar haar eisen aan stelt.
Als een vrouw helemaal voor haar carrière gaat dan gaat ze meer voor de zorgzame man die helpt in de huishouding en de opvoeding van de kinderen. Als zij niet heeft gestudeerd of toch liever niet kiest voor haar carrière maar voor een gezin dan gaat men meer voor een man waar ze financieel goed binnen is en zelf voor de rest zorgt.
Al met al is dit niet te concluderen maar blijft dit een per individu weer anders en altijd een vraag?