Bekijk volle/desktop versie : gebed voor huwelijk



Pagina's : [1] 2 3

24-06-2006, 23:27
Salam ou alleikum,

IK kom al mijn hele leven alleen maar jongens tegen die een haram relatie met mij aan willen.

IK wil geen relatie en wil inchallah met een goede broeder trouwen, maar die kom ik helaas niet tegen.

Wie kent het gebed/doe3a voor dit,

djazakoem alleigier

24-06-2006, 23:30


soo maar zijn het jongens die met islam bezig houden en praktiseren die zulke voorstellen doen bij jouw of zijn het gematigde moslim jongens???

24-06-2006, 23:59

Citaat door moslima005:
Salam ou alleikum,

IK kom al mijn hele leven alleen maar jongens tegen die een haram relatie met mij aan willen.

IK wil geen relatie en wil inchallah met een goede broeder trouwen, maar die kom ik helaas niet tegen.

Wie kent het gebed/doe3a voor dit,

djazakoem alleigier
Hoe kan dat zijn als je niet met jongens praat? Hoe kan dat zijn als je contact met jongens vermeid? Lopen ze achter u opt straat ofzo?

25-06-2006, 01:24
het kan zijn dat het mektab voor je is dat je niet zult trouwen, je zult hiermee niet de eerste zijn. ik raad je aan hiervan uit te gaan, dan heb je rust in je leven, in plaats van het wachtende gevoel dat misschien je hele leven kan duren.

en persoonlijk denk ik dat een huwelijk nu mooi in je oren klinkt, maar als het dichterbij komt je bindingsangt gaat vertonen en het liever niet wil. dus neem dit gevoel ook niet al te serieus.

en bovendien, er heerst nu teveel dwaling, de kans dat je een goede broeder tegen komt is klein. en nog kleiner is het dat je rechtsgeleide kinderen zult opvoeden. uiteraard leid Allah wie hij wil, ik zeg alleen dat de kans klein is. van oprechte gelovige zijn er nu eenmaal weinig.

wa selamou 'alaykoem wa rahmatoe lahi ta'ala wa barakatuh.

25-06-2006, 01:26



Citaat door dromer:
het kan zijn daht het mektab voor je is dat je niet zult trouwen, je zult hiermee niet de eerste zijn. ik raad je aan hiervan uit te gaan, dan heb je rust in je leven, in plaats van het wachtende gevoel dat misschien je hele leven kan duren.

en persoonlijk denk een huwelijk nu mooi in je oren klinkt, maar als het dichterbij komt je bindingsangt gaat vertonen en het liever niet wil. dus neem dit gevoel ook niet al te serieus.

[I]en bovendien, er heerst nu teveel dwaling, de kans dat je een goede broeder tegen komt is klein. en nog kleiner is het dat je rechtsgeleide kinderen zult opvoeden. uiteraard leid Allah wie hij wil, ik zeg alleen dat de kans klein is. van oprechte gelovige zijn er nu eenmaal weinig.
wa selamou 'alaykoem wa rahmatoe lahi ta'ala wa barakatuh. [/I]
waarom ben je zo negatief

25-06-2006, 01:28

Citaat door moslima005:
Salam ou alleikum,

IK kom al mijn hele leven alleen maar jongens tegen die een haram relatie met mij aan willen.

IK wil geen relatie en wil inchallah met een goede broeder trouwen, maar die kom ik helaas niet tegen.

Wie kent het gebed/doe3a voor dit,

djazakoem alleigier
ga naar je ouders en vertel ze dat je heel graag wilt trouwen enzo...

je ouders zullen voor jou een eerlijke en vriendelijke man vinden Insha'Allah want de beste weg om te trouwen is via je ouders

25-06-2006, 01:30

Citaat door Boezedjief:
waarom ben je zo negatief

ik ben reeël broeder. kijk eens om je heen. of naar jezelf (zonder je te beledigen).

25-06-2006, 01:32
niemand is perfect.. maar daar is nu alhamdulillah verandering in te komen, lees je geen kranten?

25-06-2006, 01:39
Veel dua doen zuster, en dua doen tijdens je soedjoed nadat je 3x subhane Rabbiyal ala hebt gezegd: vraag aan Allah dat je een vrome man zult tegekomen en trouwen. Moge Allah je zo iemand toekennen insAllah.

25-06-2006, 01:41

Citaat door Boezedjief:
niemand is perfect.. maar daar is nu alhamdulillah verandering in te komen, lees je geen kranten?
kranten? nee die lees ik niet, teveel gevuld met leugens. ik snap je opmerking verder niet.

25-06-2006, 01:42

Citaat door dromer:
het kan zijn daht het mektab voor je is dat je niet zult trouwen, je zult hiermee niet de eerste zijn. ik raad je aan hiervan uit te gaan, dan heb je rust in je leven, in plaats van het wachtende gevoel dat misschien je hele leven kan duren.

en persoonlijk denk een huwelijk nu mooi in je oren klinkt, maar als het dichterbij komt je bindingsangt gaat vertonen en het liever niet wil. dus neem dit gevoel ook niet al te serieus.

en bovendien, er heerst nu teveel dwaling, de kans dat je een goede broeder tegen komt is klein. en nog kleiner is het dat je rechtsgeleide kinderen zult opvoeden. uiteraard leid Allah wie hij wil, ik zeg alleen dat de kans klein is. van oprechte gelovige zijn er nu eenmaal weinig.

wa selamou 'alaykoem wa rahmatoe lahi ta'ala wa barakatuh.
salaam ou 3alykom

ten eerste is het soennah om te trouwen en je kunt niet zomaar thuis blijven zitten en zeggen ik wil trouwen, zoals er al in deze topoc is vermeld, kun je aan je ouders vermelden dat je wil trouwen of in de moskee waar deze zuster regelmatig komt, maar je moet niet zo negatief zijn over het huwelijk.

Als deze zuster met een goede intentie gaat trouwen en als eerst kijkt naar de imaam van haar toekomstige man dan zullen ze insha'Allah een gelukkig huwelijk hebben en hun kinderen volgens de islam opvoeden insha'Allah.

salaam 3alykom

25-06-2006, 01:49

Citaat door _lyna_:
salaam ou 3alykom

ten eerste is het soennah om te trouwen en je kunt niet zomaar thuis blijven zitten en zeggen ik wil trouwen, zoals er al in deze topoc is vermeld, kun je aan je ouders vermelden dat je wil trouwen of in de moskee waar deze zuster regelmatig komt, maar je moet niet zo negatief zijn over het huwelijk.

Als deze zuster met een goede intentie gaat trouwen en als eerst kijkt naar de imaam van haar toekomstige man dan zullen ze insha'Allah een gelukkig huwelijk hebben en hun kinderen volgens de islam opvoeden insha'Allah.

salaam 3alykom
ik zeg alleen dat ondanks het feit dat je het wil en er ook voor werkt, het je mektab kan zijn dat je niet zult huwen in het leven. hier dient ze rekening mee te houden, anders komt ze bedrogen en teleurgesteld uit wanneer het uiteindelijk wel zo is en ze er geen rekening mee heeft gehouden.

ten tweede zeg ik; de kans is klein. maar het kan wel, als Allah het wil. misschien is ze één van die gelukigen. ik wens het haar in ieder geval wel toe, daar niet van.

scheiden is trouwens ook niet leuk, die kans is er ook nog. was ik vergeten te melden, dus dat ze uiteindelijk in een scheiding valt moet ze ook niet uitsluiten. het gebeurt nu de dag veel onder onze gemeenschap helaas. omdat men te koppig, trots en ook te ongeduldig is.

en dit is niet negatief bedoelt maar het is simpelweg niet meer dan de realiteit.

wa selamou 'alaykoem wa rahmatoe lahi ta'ala wa barakatuh.

25-06-2006, 02:02



Citaat door dromer:
ik zeg alleen dat ondanks het feit dat je het wil en er ook voor werkt, het je mektab kan zijn dat je niet zult huwen in het leven. hier dient ze rekening mee te houden, anders komt ze bedrogen en teleurgesteld uit wanneer het uiteindelijk wel zo is en ze er geen rekening mee heeft gehouden.

ten tweede zeg ik; de kans is klein. maar het kan wel, als Allah het wil. misschien is ze één van die gelukigen. ik wens het haar in ieder geval wel toe, daar niet van.

scheiden is trouwens ook niet leuk, die kans is er ook nog. was ik vergeten te melden, dus dat ze uiteindelijk in een scheiding valt moet ze oo niet uitsluiten. het gebeurt nu de dag veel onder onze gemeenschap helaas. omdat men te koppig, trots en ook te ongeduldig is.

en dit is negatief bedoelt maar de realiteit.

wa selamou 'alaykoem wa rahmatoe lahi ta'ala wa barakatuh.
Ik wilde je ook niet aanvallen ofzo, maar de manier waarop je het zei, was heel negatief; Vandaar mijn opmerking.

Maar helaas heb je gelijk, als het mektab is voor iemand om niet te trouwen, dan kun je er niets aan doen.

Enjah, helaas kom je het tegenwoordig echtscheidingen vaak tegen..........

De waarheid komt helaas hard aan..........................

Salaam 3alykom

25-06-2006, 02:09

Citaat door _lyna_:
Ik wilde je ook niet aanvallen ofzo, maar de manier waarop je het zei, was heel negatief; Vandaar mijn opmerking.

Maar helaas heb je gelijk, als het mektab is voor iemand om niet te trouwen, dan kun je er niets aan doen.

Enjah, helaas kom je het tegenwoordig echtscheidingen vaak tegen..........

De waarheid komt helaas hard aan..........................

Salaam 3alykom
nee ik had wel door dat je me niet wilde aanvallen. en de waarheid is inderdaad hard, maar goed dit is het leven op de wereld en niet in het paradijs. bovendien is het huwelijk een beproeving, dus als het je mektab niet is, dan is het wellicht beter zo. want dat is een beproeving minder die je misschien wel faalt.

en verder zou het huwelijk zijn voordelen kunnen hebben. maar in deze tijd is die kans niet groot. de mens is teveel in dwaling gaan leven, dat er meer nadelen aan huwelijk vast kunnen zitten dan voordelen. beter kun je het dus misschien vermijden en je richten op andere zaken, zoals de studie van je deen en aanbidding.

het leven is voor dat je het weet voorbij, dus zo erg is dat niet. bovendien zul je neem ik aan genoeg andere mensen om je heen hebben waarmee je je liefde kunt delen, zoals je gezin en familie leden.

zo denk ik er in ieder geval over.

wa selamou 'alaykoem wa rahmatoe lahi ta'ala wa barakatuh.

25-06-2006, 02:18

Citaat door dromer:
nee ik had wel door dat je me niet wilde aanvallen. en de waarheid is inderdaad hard, maar goed dit is het leven op de wereld en niet in het paradijs. bovendien is het huwelijk een beproeving, dus als het je mektab niet is, dan is het wellicht beter zo. want dat is een beproeving minder die je misschien wel faalt.

en verder zou het huwelijk zijn voordelen kunnen hebben. maar in deze tijd is die kans niet groot. de mens is teveel in dwaling gaan leven, dat er meer nadelen aan huwelijk vast kunnen zitten dan voordelen. beter kun je het dus misschien vermijden en je richten op andere zaken, zoals de studie van je deen en aanbidding.

het leven is voor dat je het weet voorbij, dus zo erg is dat niet. bovendien zul je neem ik aan genoeg andere mensen om je heen hebben waarmee je je liefde kunt delen, zoals je gezin en familie leden.

zo denk ik er in ieder geval over.

wa selamou 'alaykoem wa rahmatoe lahi ta'ala wa barakatuh.
Het klinkt net alsof je uit ervaring spreekt.....................kan dat kloppen????

Pagina's : [1] 2 3