1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    17
    27-05-2002

    wat houd "moslim zijn" voor jou in?

    assalam alaykum,

    ik ben niet zolang hier bij dit forum, maar toch zie ik veel jongeren reageren op bepaalde onderwerpen die met de islam te maken hebben.
    mijn vraag luid iedereen hier (alhamdo lillah) is moslim, maar hoe maak je het waar dat je een moslim bent?

    ik persoonlijk vind als moslim je echt moet houden aan de 5 zuilen van de islam, en niet vergeten het allllllleeerbelangrijkste a salaat (gebed).
    ik geloof namelijk ondanks dat je vast, zakaat, netjes gedraagt, geen haram dingen uitvoert etc, maar je niet bid, vind ik persoonlijk (mijn mening) dat je dus geen echte moslim bent.
    want ik ben heilig van overtuigd, a salaat is de sleutel tot de hemel.
    (uiteraad de overige 4 zuilen ook).

    wa salaam
    " weet je wat het is?, als je mekaar niet ziet loop je mekaar mis"

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-02-2002

    wat voor mij het moslim zijn inhoud???
    dus nog niet zo veel al zou ik dat heel graag willen!
    mn ouders willen dat ik niks met de hele islam te maken heb!
    het word me dus erg moeilijk gemaakt!
    misschien dat ze het toch nog ooit gaan accepteren.....

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    247
    10-11-2001

    Islaam , Imaan en Ihsaan

    Salaam wa alikom zuster
    De Profeet (vzmh)zei : Islam is dat je getuigt dat er geen god dan Allah
    (tash'hadoe anna La illaha illa ALlah) is en Moehammed zijn Boodschapper is; dat Je salaat verricht ; de Zakaat betaalt ; vast in de ramadaan , en de Hadj naar het huis verricht wanneer je ertoe in staat bent .
    volgens de Hadith , de Imaan is dat je gelooft in Allah , Zijn Engelen
    Zijn boeken Zijn Boodschappers , de laaste Dag en dat je gelooft in de goddelijke beschikking (Qadar) zowel voor het goed als het kwaade
    Ihsaan is dat je Allah aanbidt alsof je Hem ziet , en als je Hem niet ziet
    zeker bent dat Hij jou ziet ,
    en de salaat is de hoofdpunt van de Relegie ( Aldeen , al-salaat 3imaad Aldeen )
    volgens de Hadith : Aboe Horaira verhaalt dat de Boodschapper van Allah (vzmh) zei: De eerste van zijn werken waarover een dienaar op de Dag der Opstanding rekenschap gevraagd zal worden , is zijn salaat
    slaagt hij en heeft hij succes ; wanneer die niet in orde bevonden wordt
    is hij geruineerd en verloren . Wanneer hij tekort schiet met betrekking tot zijn verplicht gebeden, zal de Heer zeggen : Bezie of bij de vrijwillige handelingen(nawafiel) van Mijn dienaar iets is dat de tekortkomingen
    in zijn , verplichte gebeden compenseert Vervolgens worden al zijn
    (verplichte ) handelingen zo bekeken
    [Tarmidi]

    4. En wee degenen die bidden,

    5. En de gebeden achteloos opzeggen.

    6. En zij, die er mee te koop lopen.

    7. En zich er van weerhouden de behoeftige vriendelijkheid te betonen.
    [soerat Al-maa3oen]
    die wil zeggen degene die salaat niet op tijd verrichten en wat ga je verwachten als beloning voor degene die geen salaat verrichten
    Allah Yahdinna Amine
    grt wa Astaghfiroe Allah

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-02-2002

    nou ik ben nog maar 17.....
    over een klein half jaartje word ik pas 18..
    maar mn vader zegt: zolang je hier in huis woont heb je te doen wat ik je vertel!
    ik heb ze dan nog niet duidelijk verteld wat ik wil maar ze voelen het denk ik al wel aankomen.
    dus ze vertellen me allemaal negatieve dingen of verdraaien dingen over het zijn van een moslim.
    maar ik wil vandaag of morgen mn moeder gaan vertellen hoe het zit...
    ik weet alleen nog niet precies hoe ik dat moet gaan doen?

  5. #5
    *Wettelijk getrouwd*

    Reacties
    2.346
    17-05-2002

    HUH

    Salem moe3aleekoem,

    Kamillia wat bedoel je precies met als je ouder bent dan als 18 dan mag je zelf kiezen??? Als je een Moslim ben dan ben je dat maakt niet uit hoe oud je bent!!!! De leeftijd en of wat dan ook heeft helemaal niks te maken met de Islam. Misschien dat ik het verkeerd begrijp maar waarom vraag je zoiets?? Ik begrijp het niet echt helemaal!!!!!


    En Moidiana wat wil je tegen je ouders vertellen?? Ga je je van de Islam bekeren???? Of tot de Islam bekeren???? Gewoon een vraagje als ik niet te veel vraag. En als ik niet te ver ga.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    247
    10-11-2001

    Salaam wa alikom

    Salaam zusters
    Ik heb net dezelfde vragen als zoubida want ik heb ook niet goed begrijpen wat jullie willen daarmee zeggen
    grt
    Oujda1

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-02-2002

    ik ga me tot de islam bekeren!!!
    sorry als ik niet duidelijk was.....

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-02-2002

    ja kijk daar heb je wel gelijk in!
    maar op mn zelf wonen vind ik ook weer niks!
    zo alleen! ik wil wachten tot dat ik getrouwd ben!
    ja als het niet anders kan moet het maar.....
    maar eerst eens kijken hoe mn ouders gaan reageren als ik het ze vertel...
    maar ik ga dr een hoop gezeur mee krijgen dat is 1 ding dat als een paal boven water staat.
    er gaan een heleboel kerkelijke leiders op bezoek komen om mij flink te hersenspoelen en me weer om te praten!
    ook als ik op me zelf ga wonen weten ze me toch te vinden!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-02-2002

    oke mn ma heeft me betrapt toen ik zat te lezen in de koran op t internet!
    ik heb nog nooit mn ma zo horen schreeuwen!
    een dag later heb ik klappen moeten vangen!
    het zit dus niet mee... en ik durf echt niet verder te vertellen aan mn ouders dat ik echt definitief van plan ben om moslima te worden!

  10. #10
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    wa salaam 3llikome.

    de isllam houdt voor mijn in, je ziel je hart je geest en je imaan te storten op allah en het hiernamaals. en niets anders dan alles te doen wat allah je aanbevolen heeft.,

    bidden zakaat geven, sadakkats mensen helpen elke keer over de islam praten achteraan gaan wat de islam inhoudt.

    al ben ik jong maar stap voor stap leven en denken dat dit mischien je laatste seconden zou zijn, en het goed doen inshallah volgens de sunna leven.

    zo een beetje houd het bij me in.

    salaam 3llikome
    oem rabi3ah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-02-2002

    bedankt voor je reactie bazi!
    maar het ligt wat moeilijker dan je denkt!
    want mn ouders willen me wel bekeren! nu ze er lucht van hebben gekregen sleuren ze me mee naar allerlei kerkelijke dingen!
    ik kan wel zeggen ik ga niet maar ik heb dus niks te zeggen!
    maar dr zitten ook wel positieve dingen aan hoor, t zet me bijvoorbeeld steeds meer aan het denken....
    ik vertrouw er op dat alles loopt zoals het lopen moet, en dat alles gaat goedkomen!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    148
    29-05-2002

    Selaam allemaal

    Mensen weetje wat ik belangrijk vind ik ben moslim diep in mijn hart anderen mensen kunnen denken wat ze willen over mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Veel liefst Shenya

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-02-2002

    waarom ik voor de islam heb gekozen??
    das een goeie vraag..

    ik ben christelijk opgevoed, k moest naar de kerk, zat op een christelijke basis school enz enz.
    op de basisschool kreeg je elke dag stapels en stapels bijbelverhalen, kerkgeschiedenis enz enz.
    de leerkrachten vertelden dingen die ze zelf geen eens konden uitleggen. (bijv. god heeft een zoon, god is 3in1, jezus is aan een kruis gestorven en is na 3 dagen weer opgestaan)
    zo bleef ik dus altijd met vragen zitten.
    ik zat best wel in de knoop met mn geloof, ik zei tegen mn ouders dat ik geen christen meer wilde zijn!
    dat gaf dus problemen! ik moest juist meer naar de kerk en ze hielden me altijd in de gaten of ik ook wel echt ging.

    ik belande op de middelbare school en kwam met een hoop moslims in contact, ik praatte veel met hun.
    ze legde me een hele hoop uit en vertelde me heel veel.
    zo ging ik het christendom en de islam met elkaar vergelijken.
    (wat ik nu dus nog steeds doe)
    hier zijn natuurlijk wel een aantal jaartjes over verstreken.
    ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest, zo niet hoor ik het van je!!

  14. #14
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Origineel gepost door Shenya
    Selaam allemaal

    Mensen weetje wat ik belangrijk vind ik ben moslim diep in mijn hart anderen mensen kunnen denken wat ze willen over mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Veel liefst Shenya
    Ben ik dus niet met je eens. Islam zit niet alleen in je hart. Geloven alleen is niet genoeg, je moet er ook iets voor doen.
    Mijn ondertekening zegt het:

    'God accepteert je geloof niet als het zich niet vertaald in daden; en hij accepteert je daden pas als ze conform je geloof zijn.' (Muslim)

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-02-2002

    mijn engels is niet zo goed!
    maar wat ik uit dat stukje begrijp is dat ik mn ouders nu niet hoef te gehoorzamen?
    ik heb geen keus ik moet ze wel gehoorzamen!
    zolang ik hier in huis woon heb ik te doen wat mn ouders mij zeggen!