1. #1
    SAMEN LEVEN

    Reacties
    32
    15-04-2006

    Belgen welkom in Marokkaanse hammam Borgerhout?

    Daarstraks reed ik in Antwerpen verloren (wegomlegging) en kwam ik toevallig langs een huis met opschrift "Hammam El Maghreb. Iedereen is welkom" en daaronder openingsuren voor mannen en vrouwen. Maar ben je daar ook als Belgische (nieuwsgierige) niet-moslim welkom? Of vinden ze je dan een pottekijker? Met dit warme weer lijkt zo'n hammam me wel verfrissend en zuiverend tegelijk, met voldoende koud water tussendoor. En in de winter nog beter, met meer stoombad en zo.

    En als je deze (of andere) Marokkaanse hammams kent, kan je het precieze adres geven enzo? Bedankt alvast voor jullie meningen.
    In Antwerpen zeggen ze altijd dat bijna alle misdaden door vreemdelingen gepleegd worden, maar op het platteland weten we dat bijna elke misdadiger uit Antwerpen komt, toch?

  2. #2
    AlhamdoulilahYaRab<3

    Reacties
    24.230
    30-03-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ixlnxs
    Daarstraks reed ik in Antwerpen verloren (wegomlegging) en kwam ik toevallig langs een huis met opschrift "Hammam El Maghreb. Iedereen is welkom" en daaronder openingsuren voor mannen en vrouwen. Maar ben je daar ook als Belgische (nieuwsgierige) niet-moslim welkom? Of vinden ze je dan een pottekijker? Met dit warme weer lijkt zo'n hammam me wel verfrissend en zuiverend tegelijk, met voldoende koud water tussendoor. En in de winter nog beter, met meer stoombad en zo.

    En als je deze (of andere) Marokkaanse hammams kent, kan je het precieze adres geven enzo? Bedankt alvast voor jullie meningen.

    Tuurlijk mag je er binnen

    Je moet het gewoon eens uitproberen

    11/01/10: tahar alhamdoulilah**27/01/10 Kruipen **24/03/10 eerste stapjes

  3. #3
    SAMEN LEVEN

    Reacties
    32
    15-04-2006

    Nu nog het adres terugvinden natuurlijk. Ik weet dat het vlak bij Alcatel was. Als iemand het adres weet, graag. Anders zoek ik het wel dit weekend.

    Best wel leuk dat Marokkanen hier hun tradities invoeren, maar maken er eigenlijk veel mensen gebruik van?
    In Antwerpen zeggen ze altijd dat bijna alle misdaden door vreemdelingen gepleegd worden, maar op het platteland weten we dat bijna elke misdadiger uit Antwerpen komt, toch?

  4. #4
    SuperN

    Reacties
    8.302
    07-12-2002

    Alcatel op t zuid? geen idee

    K weet wel dat er een is in Antwerpen-Borgerhout, zijstraat van de Provinciestraat, en daar is iedereen welkom Er maken idd veel mensen gebruik van, wel aparte uurregeling voor zowel mannen als vrouwen

  5. #5
    à la Turca

    Reacties
    258
    19-10-2005

    mijn vader gaat binnenkort een turkse hamam openen.. kei leuk!!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    871
    01-04-2006

    Jaa Ik Kom Daar Weleens
    Daar Komen Ook Wel Belgen Hoorrr
    Is Bij Turnhoutse Baan
    Je Moet Alleen Aan Iemand Vragen Waar Die Hamam Is En Dan Wijzen Ze Je De Wegg Wel
    Ik Ken De Straat Nie Maar Als Ik Daar Ben Weet Ik Wel Waar Ik Moet Sijnn
    Dus Ik Kan Je Nie Helpen Met Et Adres

  7. #7
    SAMEN LEVEN

    Reacties
    32
    15-04-2006

    Niet Alcatel op 't Zuid, maar een ander gebouw. Dicht bij metro Plantijn. Ik heb het vanochtend teruggevonden: Leeuwerikstraat.

    Wat moet ik nu doen als ik het wil proberen? Wat moet ik meenemen? Iemand advies?
    In Antwerpen zeggen ze altijd dat bijna alle misdaden door vreemdelingen gepleegd worden, maar op het platteland weten we dat bijna elke misdadiger uit Antwerpen komt, toch?

  8. #8
    SuperN

    Reacties
    8.302
    07-12-2002

    Citaat Geplaatst door ixlnxs
    Niet Alcatel op 't Zuid, maar een ander gebouw. Dicht bij metro Plantijn. Ik heb het vanochtend teruggevonden: Leeuwerikstraat.

    Wat moet ik nu doen als ik het wil proberen? Wat moet ik meenemen? Iemand advies?

    wat te doen?hmm er tijdens de openingsuren naar toe gaan?

    wat meenemen? t geen wat je zowiezo meeneemt naar een Sauna

    Advies? ga niet butt naked

  9. #9
    SAMEN LEVEN

    Reacties
    32
    15-04-2006

    Citaat Geplaatst door Nacera
    wat te doen?hmm er tijdens de openingsuren naar toe gaan?

    wat meenemen? t geen wat je zowiezo meeneemt naar een Sauna

    Advies? ga niet butt naked
    Dat laatste wist ik al, want moslims zijn soms wel heel preuts he? Anderen vaak ook hoor. Ikzelf niet, ik loop graag in mijn blote flikker maar niet in de kijker.

    De openingsuren zijn trouwens ideaal voor na mijn werk. Nog even uitzweten, opfrissen, en gaan slapen.
    In Antwerpen zeggen ze altijd dat bijna alle misdaden door vreemdelingen gepleegd worden, maar op het platteland weten we dat bijna elke misdadiger uit Antwerpen komt, toch?

  10. #10
    SuperN

    Reacties
    8.302
    07-12-2002

    Het heeft op zich niets met preutsheid te maken, maar met de regels van de islaam betreffende de aurah (t geen wel al dan niet van t lichaam toegelaten is te tonen aan anderen ) van de man .

  11. #11
    SAMEN LEVEN

    Reacties
    32
    15-04-2006

    Citaat Geplaatst door Nacera
    Het heeft op zich niets met preutsheid te maken, maar met de regels van de islaam betreffende de aurah (t geen wel al dan niet van t lichaam toegelaten is te tonen aan anderen ) van de man .
    Dat bedoelde ik eigenlijk met preutsheid, hehe. Ja, als je opgroeit met zo'n godsdienst, dan vind je dat vanzelfsprekend, maar als je opgroeit in een zwemclub dan vind je sommige andere mensen preuts, en gewoonlijk ook dik, LOL. Maar bedankt voor alle commentaren hoor.
    In Antwerpen zeggen ze altijd dat bijna alle misdaden door vreemdelingen gepleegd worden, maar op het platteland weten we dat bijna elke misdadiger uit Antwerpen komt, toch?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    393
    25-02-2002

    wallou website......ik ben al een tijdje opzoek naar deze hammam. Ik wist wel dat er een was in bogerhout..maar wist niet waar...
    Alvast bedankt

  13. #13
    aude

    Reacties
    15
    29-03-2005

    salaam mensen

    leuke reactie's over de hamam in borgerhout


    hoppelijk komen jullie masaal nog een keertje langs iedereen is welkom inkom berdraagt zo'n 10 euro wil je massage er bij is het + 5euro
    als je nog vragen hebt ofzo laat maar weten iedereen is welkom leeuwerikstraat nr 15


    beslama
    Xx

  14. #14
    aude

    Reacties
    15
    29-03-2005

    Citaat Geplaatst door miss_couscous Bekijk reactie
    wallou website......ik ben al een tijdje opzoek naar deze hammam. Ik wist wel dat er een was in bogerhout..maar wist niet waar...
    Alvast bedankt

    salaam we zijn volop bezig met een website te maken over de hamam in borgerhout inshallah komt hij snel want er is veel vraag naar als je meer info wilt geef me een seintje

    belslama

  15. #15
    Ya Fatah Ya Razak

    Reacties
    656
    13-10-2004

    hoi
    wat zijn de openingsuren,
    en is dat die ene in het begin van de carnotstraat, daar kortbij die parking bij DI
    waar blijft de website
    ps zijn er nnog andere die jullie weten, in limburg of zo