1. #1
    La Ilaha Illa Allah

    Reacties
    758
    04-05-2006

    Weerlegging ''Selefie''

    Salamualaikoem waRahmatu Allahi wa Barakatuh,

    Heeft iemand voor mij een weerlegging tegen de ''Selefie''-groepering?

    BarakAllahu Feekoum


    (Graag geen discussies hier plaatsen)

    -


    Ukiltoe yawma ukila Thawru l-Abyadh


    -


  2. #2
    Lu'Lu WalMardjaan..

    Reacties
    2.188
    02-12-2005

    dus de mensen die zeggen dat ze selefies zijn maar eigelijk niet die naam mogen dragen?


  3. #3
    Umm Juwayriyah

    Reacties
    1.050
    29-05-2006

    Bestaat die dan?

    Ben benieuwd..
    Al Hasan Al-Basri heeft gezegd:
    “Ik heb mensen nooit zo erg zien twijfelen een zekerheid als aan de dood. Zij weten zeker dat het hen zal raken en toch vermijden zij het immens. Ik heb nooit een waarheid dichter bij een leugen gezien dan dat wat zij beweren: “Wij zoeken het Paradijs” terwijl zij het pad er naar toe niet zoeken.” Al-‘Aaqibah fi dhikril-Mawt wal-Aakhirah van Imaam Abdul-Haqq al-Ishbili p:95

  4. #4
    Lu'Lu WalMardjaan..

    Reacties
    2.188
    02-12-2005

    Allaamaah ‘Abdoel-'Aziez Ibn Baaz Rahimahoe Allaah de (voormalige) moeftie van Saoedi-Arabië, die werd gevraagd:

    “Wat kunt u vertellen over iemand die zichzelf een ‘Selefie’ of ‘Athaarie’ noemt? Is dit een Tezkieyah (aanbeveling) van zichzelf?” Hij antwoordde (Moge Allaah hem genadig zijn): “Wanneer hij de waarheid spreekt (in zijn claim) dat hij een ‘Selefie’ of ‘Athaarie’ is, dan heeft hij niets verkeerd gedaan, (dit is) gelijk aan hetgeen wat de Selef zeiden: “Die en die is een Selefie”, “Die en die is een Athaarie”. Dit is een Tezkieyah (een aanbeveling) die noodzakelijk is, een Tezkieyah die verplicht is.” (Cassette: Haqq ul-Muslim 16/1/1413 Ta’if

    Shaych Saalih al-Fawzaan werd gevraagd:

    “Wanneer iemand zichzelf een ‘Selefie’ noemt heeft hij zich dan afgesplitst in een ‘Hizb’?” Waarop hij antwoordde: “Men doet niets verkeerd wanneer men zichzelf met Selefiejah associeërt, mits dit de waarheid is. Echter, als dit niet meer dan een claim is, dan is het niet toegestaan zichzelf met de titel Selefiejah te bestempelen terwijl men op een andere Manhadj zit dan die van de Selef.” (Al-Ajwibah al-Mufidah p.16


  5. #5
    khilafah

    Reacties
    1.763
    22-04-2005

    Citaat Geplaatst door Ummu_Juwayriyya
    Salamualaikoem waRahmatu Allahi wa Barakatuh,

    Heeft iemand voor mij een weerlegging tegen de ''Selefie''-groepering?

    BarakAllahu Feekoum


    (Graag geen discussies hier plaatsen)
    kijk op sunni.nl forum
    En zeg: Mijn Heer, vermeerder mij in kennis. (20:114.)
    Voorwaar, het zijn alleen de bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen.(35:28.)



    http://www.sunni.nl


  6. #6
    La Ilaha Illa Allah

    Reacties
    758
    04-05-2006

    Weerlegging tegen die hele groepering, hun benaming, hun bepaalde gedachtes.
    Graag als je de weerlegging hebt hier plaatsen, zo niet, a.u.b niet reageren met commentaar. DjezakAllahu khairen

    -


    Ukiltoe yawma ukila Thawru l-Abyadh


    -


  7. #7
    La Ilaha Illa Allah

    Reacties
    758
    04-05-2006

    Citaat Geplaatst door hetgordijn
    kijk op sunni.nl forum

    Kunt u de link hier plaatsen van de weerlegging. BarakAllahu feek

    -


    Ukiltoe yawma ukila Thawru l-Abyadh


    -


  8. #8
    Lu'Lu WalMardjaan..

    Reacties
    2.188
    02-12-2005

    Verplicht om de manhaj selef te volgen!

    Allaah de meest verheven zegt in zijn boek:

    [Als zij dan geloven in het gelijke van waarin jullie (de metgezellen van de profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) , de Selefoes-Saalih) geloven, zullen zij werkelijk geleid zijn.] (Soerah Al-Baqarah Vers: 137)

    En Hij de meest verhevene zegt:

    [En wie de Boodschapper tegenwerkt nadat de Leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen, Wij laten hem (gaan naar) waarheen hij zich afgekeerd had en Wij zullen hem de Hel binnenleiden en dat is de slechtste bestemming.] (Soerah An-Nisaa’ Vers:115)


    De Boodschapper (sallalahu alehie wa sallem) heeft gezegd:

    “Er zal altijd een groep van mijn Oemmah duidelijk op de waarheid blijven en niet geschaad worden door diegenen die hen in de steek laten noch degenen die hen tegen gaan.”

    en hij (sallalahu alehie wa sallem) heeft gezegd:

    “En deze Oemmah zal zich opsplitsen in 73 groeperingen, allen zullen in het Hellevuur zijn behalve één.”

    Zij (de metgezellen) vroegen:

    “Welke (groep) is dit O Boodschapper van Allaah?”

    Hij antwoordde:

    “Zij zijn diegenen die op hetgeen zijn waar ik en mijn metgezellen vandaag de dag op zijn.”

    En hij (Sallalahu alaihi wa sallam) heeft gezegd:

    “De beste mensen zijn van mijn generatie, dan diegenen die hen volgen, en dan diegene die hen volgen, dan zullen er mensen komen wiens getuigenis voorrang zal geven aan hun eed en hun eed voorrang zal geven aan hun getuigenis


  9. #9
    Lu'Lu WalMardjaan..

    Reacties
    2.188
    02-12-2005

    Citaat Geplaatst door Ummu_Juwayriyya
    Weerlegging tegen die hele groepering, hun benaming, hun bepaalde gedachtes.
    Graag als je de weerlegging hebt hier plaatsen, zo niet, a.u.b niet reageren met commentaar. DjezakAllahu khairen
    Ik reageer graag

    Zodat je ook mijn bewijzen kunt lezen...

    wil je graag helpen : D


  10. #10
    khilafah

    Reacties
    1.763
    22-04-2005

    Citaat Geplaatst door Ummu_Juwayriyya
    Weerlegging tegen die hele groepering, hun benaming, hun bepaalde gedachtes.
    Graag als je de weerlegging hebt hier plaatsen, zo niet, a.u.b niet reageren met commentaar. DjezakAllahu khairen

    proberen.


    Ghair InshAllah
    En zeg: Mijn Heer, vermeerder mij in kennis. (20:114.)
    Voorwaar, het zijn alleen de bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen.(35:28.)



    http://www.sunni.nl


  11. #11
    La Ilaha Illa Allah

    Reacties
    758
    04-05-2006

    Citaat Geplaatst door ghouraba
    Ik reageer graag

    Zodat je ook mijn bewijzen kunt lezen...

    wil je graag helpen : D

    Nee oegti, hier heb ik niet om gevraagd. Ik wil deze topic graag overzichtelijk houden, zou je hieraan kunnen meewerken. barakAllahu feek. Dus graag alleen de weerlegging plaatsen als je die hebt, anders niet plaatsen

    Salamualaikoem wa Rahmatoe Allah

    -


    Ukiltoe yawma ukila Thawru l-Abyadh


    -


  12. #12
    Hardcore AsSelefiYah

    Reacties
    881
    20-04-2006

    Toevoeging aan ghouraba's stukjes

    206 Ü íÊÑÏøóÏ Úáì ÃáÓäÉ ÈÚÖ ÇáäÇÓ Ãä ÝáÇäðÇ åÐÇ ÓáÝí¡ æÝáÇäðÇ ÛíÑ ÓáÝíº ÝãÇ ÇáãÞÕæÏ ÈÇáãÐåÈ ÇáÓáÝíþ¿þ æãä ÃÈÑÒ ãä ÏÚÇ Åáíå ãä ÚáãÇÁ ÇáãÓáãíäþ¿þ æåá íãßä ÊÓãíÊåã ÈÃåá ÇáÓäÉ æÇáÌãÇÚÉ Ãæ ÇáÝÑÞÉ ÇáäÇÌíÉþ¿þ Ëã ÃáÇ íõÚÊÈóÑõ åÐÇ ãä ÈÇÈ ÇáÊøÒßíÉ ááäÝÓþ¿þ

    ÇáãÞÕæÏ ÈÇáãÐåÈ ÇáÓøáÝí åæ ãÇ ßÇä Úáíå ÓáÝ åÐå ÇáÃãÉ ãä ÇáÕÍÇÈÉ æÇáÊÇÈÚíä æÇáÃÆãÉ ÇáãÚÊÈÑíä ãä ÇáÇÚÊÞÇÏ ÇáÕøÍíÍ æÇáãäåÌ ÇáÓøáíã æÇáÅíãÇä ÇáÕøÇÏÞ æÇáÊãÓøõß ÈÇáÅÓáÇã ÚÞíÏÉ
    æÔÑíÚÉ æÃÏÈðÇ æÓáæßðǺ ÎáÇÝ ãÇ Úáíå ÇáãÈÊÏÚÉ æÇáãäÍÑÝæä æÇáãÎÑøöÝæäþ.þ
    æãä ÃÈÑÒ ãä ÏÚÇ Åáì ãÐåÈ ÇáÓøáÝ ÇáÃÆãÉ ÇáÃÑÈÚÉ¡ æÔíÎ ÇáÅÓáÇã ÇÈä ÊíãíøóÉ¡ æÊáÇãíÐå¡ æÇáÔíÎ ãÍãÏ Èä ÚÈÏ ÇáæåøóÇÈ¡ æÊáÇãíÐå¡ æÛíÑåã ãä ßáø ãÕáÍ æãÌÏøöÏ¡ ÍíË áÇ íÎáæ ÒãÇä ãä ÞÇÆã ááå ÈÍÌøóÉòþ.þ
    æáÇ ÈÃÓ ãä ÊÓãíÊåã ÈÃåá ÇáÓäÉ æÇáÌãÇÚɺ ÝÑÞðÇ Èíäåã æÈíä ÃÕÍÇÈ ÇáãÐÇåÈ ÇáãäÍÑÝÉþ.þ
    æáíÓ åÐÇ ÊÒßíÉ ááäÝÓ¡ æÅäãÇ åæ ãä ÇáÊãííÒ Èíä Ãåá ÇáÍÞ æÃåá ÇáÈÇØáþ.þ



    Bron: Al-Moentaqaa min Fataawaa ash-Shaych al-Fauwzaan
    'Hoeveel geliefden en vrienden brengen we iedere keer naar hun graf?
    Klopt de dood alleen op hun deuren en verstoort hij alleen hun slaap,maar de onze niet?'

    Meer mensen actief.

  13. #13
    Getrouwd(L)

    Reacties
    1.627
    08-10-2003

    Selefie-groepering? Hoe kan je een weerlegging zoeken tegen iets wat de Profeet 'aleyhi salaatu wa salaam en zijn metgezellen waren? 'Adjieb, het wordt steeds gekker.
    Citaat: "..vanwege het feit dat de Takfiriyyah het preferen om alle of de meeste volkeren van de huidige moslim landen te verklaren tot hypocrieten en/of kuffar".."..Deze ideeën laten juist zien dat onwetenden en de meest onbetrouwbare Moslims autoriteit kunnen verkrijgen en een publiek kunnen strikken zolang hetgeen zij prediken maar amuserend genoeg is.."

  14. #14
    khilafah

    Reacties
    1.763
    22-04-2005

    Citaat Geplaatst door ghouraba
    Allaah de meest verheven zegt in zijn boek:

    [Als zij dan geloven in het gelijke van waarin jullie (de metgezellen van de profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) , de Selefoes-Saalih) geloven, zullen zij werkelijk geleid zijn.] (Soerah Al-Baqarah Vers: 137)

    En Hij de meest verhevene zegt:

    [En wie de Boodschapper tegenwerkt nadat de Leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen, Wij laten hem (gaan naar) waarheen hij zich afgekeerd had en Wij zullen hem de Hel binnenleiden en dat is de slechtste bestemming.] (Soerah An-Nisaa’ Vers:115)


    De Boodschapper (sallalahu alehie wa sallem) heeft gezegd:

    “Er zal altijd een groep van mijn Oemmah duidelijk op de waarheid blijven en niet geschaad worden door diegenen die hen in de steek laten noch degenen die hen tegen gaan.”

    en hij (sallalahu alehie wa sallem) heeft gezegd:

    “En deze Oemmah zal zich opsplitsen in 73 groeperingen, allen zullen in het Hellevuur zijn behalve één.”

    Zij (de metgezellen) vroegen:

    “Welke (groep) is dit O Boodschapper van Allaah?”

    Hij antwoordde:

    “Zij zijn diegenen die op hetgeen zijn waar ik en mijn metgezellen vandaag de dag op zijn.”

    En hij (Sallalahu alaihi wa sallam) heeft gezegd:

    “De beste mensen zijn van mijn generatie, dan diegenen die hen volgen, en dan diegene die hen volgen, dan zullen er mensen komen wiens getuigenis voorrang zal geven aan hun eed en hun eed voorrang zal geven aan hun getuigenis
    dat is wat Sunni voor staat, wat jullie doen is fout, salafiyya is een toevoeging, dat de afgelopen 3 honderd jaren circuleert.
    En zeg: Mijn Heer, vermeerder mij in kennis. (20:114.)
    Voorwaar, het zijn alleen de bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen.(35:28.)



    http://www.sunni.nl


  15. #15
    Lu'Lu WalMardjaan..

    Reacties
    2.188
    02-12-2005

    Citaat Geplaatst door Oempje
    Selefie-groepering? Hoe kan je een weerlegging zoeken tegen iets wat de Profeet 'aleyhi salaatu wa salaam en zijn metgezellen waren? 'Adjieb, het wordt steeds gekker.
    Ja sob7anallah...