1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    39
    12-05-2003

    Hoe overtuig ik een nietgelovige om voor de islam te kiezen????

    Kunnen jullie mij zeggen hoe je een nietgelovige vriendin bijvoorbeeld kunt overtuigen van het ware geloof??

    Liefst geen hele verhalen, maar een korte tekts bijv. waarin kort, maar krachtig staat waarom de islam de enige religie is die wij moeten volgen.

    Soms voel ik mij gewoon verplicht om niet-gelovigen iets te vertellen over de islam, maar eigenlijk weet ik dat ze daar helemaal niet in zijn geinteresseerd. Dus het heeft geen zin om hele verhalen aan hen te vertellen, dan verklaren ze je voor gek.

    Dus misschien hebben jullie een paar krachtige ideeen.
    Vul je hart met geloof, liefde, geduld en genade zodat er geen plaats overblijft voor haat en afgunst...

  2. #2
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Iemand overtuigen kun je naar mijn idee niet, die overtuiging moet uit de persoon zelf komen.
    Maar je kunt iemand die geinterreseerd is wel over de islam vertellen, meenemen naar een lezing of moskee. Wat je precies zou moeten vertellen, daarover heb ik geen idee, ik ben zelf geen moslima, maar ik zou wel oppassen dat je alleen met verhalen komt als iemand ervoor openstaat. Als iemand niet gelovig is of bijvoorbeeld christelijk en daarvan overtuigd is, werkt het alleen maar averechts als je alsmaar aankomt zetten met waarom de islam toch het beste is. Een keer daarover in discussie gaan, prima, juist goed, maar als je dan merkt dat iemand bij zijn geloof blijft, dan zou ik het niet meer proberen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    443
    25-04-2003

    Gewoon praten over wat de islam voor jou betekend, dat zal de interesse wekken en van daaruit kun je diegene eens meenemen naar de moskee of meetings. Iemand met alle macht proberen te overtuigen helpt niet, zeker niet bij de hollanders. Je bent tenslotte geen Jehova getuige - hahaha- Nee, de mensen zijn meer geneigd te geloven als jij overtuigd bent en er over wil vertellen.
    De hunkering naar kennis zorgt voor openheid, eerlijkheid en respect.

    blurring and stirring, the truth and the lies, so i don't know what's real and what's not.
    Always confusing the thoughts in my head so i can't trust myself anymore. I'm dying again

  4. #4
    la Ilaaha Ila Allah

    Reacties
    160
    24-04-2003

    Assalaam Alaikum

    Eigenlijk hoef je zelf er niet over te beginnen oegt. Zorg dat die vriendin er eens bij is als je bidt. Eet samen. Zorg dat je gedrag vriendelijk, kalm, geduldig en zeker is. Die persoon zal dan vast wel zelf met vragen komen waarom jij iets zus of zo doet.

    Je kan dan vol liefde vertellen over Allah en de profeet vzmh en de zin van het bestaan van ons mensen hier op aarde. En dat als iemand Allah aanbidt en goede werken doet, een rijkelijke beloning krijgt Inch Allah. Hoe mooi voelt dat en hoe kaal moet iemand zich voelen die helemaal niet in God gelooft. Die persoon voelt de liefde van Allah niet. Kan geen hulp vragen in moeilijke tijden, en leeft maar zonder een uiteindelijk doel, Subhan Allah!

    28.56. Waarlijk, gij zult hen die gij wilt niet kunnen leiden, maar Allah leidt wie Hij wil; en Hij kent hen het beste die geleid willen worden.

    Liefs Samira
    [GLOW=seagreen] Islam is niet een religie van een bepaalde etnische groep of een bepaald volk, maar het is de religie voor de gehele mensheid. [/GLOW]

    [img]http://******************/hansaa/draaiendewereldbollen/globe1.gif[/img]

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    19
    06-06-2003

    germen ben jij een sjiieiet ofzo
    [GLOW=teal]Hi, i'm not here to waist your time and no this is no pick up line, i just think you're a dime[/GLOW]

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Re: Hoe overtuig ik een nietgelovige om voor de islam te kiezen????

    Origineel gepost door Imenrotterdam
    Kunnen jullie mij zeggen hoe je een nietgelovige vriendin bijvoorbeeld kunt overtuigen van het ware geloof??

    Liefst geen hele verhalen, maar een korte tekts bijv. waarin kort, maar krachtig staat waarom de islam de enige religie is die wij moeten volgen.

    Soms voel ik mij gewoon verplicht om niet-gelovigen iets te vertellen over de islam, maar eigenlijk weet ik dat ze daar helemaal niet in zijn geinteresseerd. Dus het heeft geen zin om hele verhalen aan hen te vertellen, dan verklaren ze je voor gek.

    Dus misschien hebben jullie een paar krachtige ideeen.
    Laat ik maar terug gaan naar de vraag. Ik ben zelf een christen van arabische afkomst, met interesse voor de islam. Overtuigen zal je waarschijnlijk niet lukken, dat hoeft volgens mij ook niet. Dat is geen mensenwerk, maar het werk van hogere machten.

    Misschien dat het mogelijk is om uit te drukken wat een moslim nu precies voelt, beweegt, zijn-haar spirituele voldoening, de verwachtingen, de gevoelens, de twijfels en ga maar door. En dat is hetgeen ik zo mis. Onder moslims zie ik een hoop buitenkant, en zo weinig van wat er van binnen leeft. Waarom zie ik dat niet, wordt er alleen gesproken over de regeltjes, de praktische uitvoering. Wat betekent het nu voor je als je ´liefde voor Allah´ hebt?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    43
    11-05-2003

    Een moslimgeleerde ging op weg naar mekka en kwam langs een kasteel en een pastoor keek vanuit het kasteel naar die moslimgeleerde Hij vroeg aan die moslimgeleerde: "wat is de korste weg naar de waarheid ?" De pastoor antwoordde: De korste weg naar de waarheid is het tegenovergestelde van je gevoel. (mokhalaft annafs) Toen de geleerde in mekka kwam zag hij de pastoor al bij de Kaaba de tawaf doen. En hij vroeg de pastoor: hoe kwam jij zo snel hier? De pastoor antwoordde: Door het tegenovergestelde van mijn gevoel (mokhalaft annafs) Ik heb mijn gevoel de islam aangeboden en die wil zij niet accepteren, dus ik heb het tegenovergestelde ervan gedaan. En daarom ben ik hier.
    Met andere woorden ik koos de islam.

    De beste manier om een ongelovige tot de islam te bekeren is om hetzelfde te doen als Hassan Bena (radia allahoe ranhoe)

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    54
    05-02-2003

    germen, vertel mij in gods naam waar jij in gelooft? hoe zit jou islam in elkaar?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    54
    05-02-2003

    Asalamoe alaikoem wa rahmatullah wa barakatuhoe,

    En 'Imenrotterdam', ik hoor vaak verhalen van bekeerde moslims, ze zijn tot hun keuze gekomen omdat ze hebben gezien dat de islam een prachtige godsdienst is. En dat het niet zoals op tv is. Als jij de islam op de goede manier naar buiten brengt, zou het je weleens kunnen lukken met de hulp van Allah (SWT)
    (zoals danae onder andere zei: het bidden) lees boekjes over de islam als je vriendin erbij is. veel mensen zien de islam als een gevangenis ofzo (bijvoorbeeld: dat je geen vriend mag hebben, dat je een hoofddoek draagt etc.) laat je vriendin weten dat het niet zo is, al deze dingen zijn namelijk voor je eigen veiligheid. laat haar weten (op welke manier dan ook, je hoeft het niet te zeggen in woorden maar je kan het ook doen door daden)
    als je iets slechts ziet, laat haar dan weten wat de islam erover zegt. bijvoorbeeld over stelen (veel ''moslimjongeren'' stelen, maar doen alsof het niet erg is omdat het van een ongelovige is) laat haar weten dat dat niet zo is.
    Laat haar zien dat je wordt beloond voor al het goede dat je doet op deze aarde en dat er een eind aan komt aan deze doenia.
    veel succes inshaAllah.
    Laat haar het mooie zien van de Islam en de SOENNA!!!!!!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Re: Re: Hoe overtuig ik een nietgelovige om voor de islam te kiezen????

    Origineel gepost door arabchrstn
    Laat ik maar terug gaan naar de vraag. Ik ben zelf een christen van arabische afkomst, met interesse voor de islam. Overtuigen zal je waarschijnlijk niet lukken, dat hoeft volgens mij ook niet. Dat is geen mensenwerk, maar het werk van hogere machten.

    Misschien dat het mogelijk is om uit te drukken wat een moslim nu precies voelt, beweegt, zijn-haar spirituele voldoening, de verwachtingen, de gevoelens, de twijfels en ga maar door. En dat is hetgeen ik zo mis. Onder moslims zie ik een hoop buitenkant, en zo weinig van wat er van binnen leeft. Waarom zie ik dat niet, wordt er alleen gesproken over de regeltjes, de praktische uitvoering. Wat betekent het nu voor je als je ´liefde voor Allah´ hebt?
    Veel bekeringsdrang hebben de muslims hier niet, moet ik helaas zeggen...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    54
    05-02-2003

    asalamoe alaikoem,

    ik heb gehoord dat er een soort van ''islamitische'' sekte bestaat, die geloven alleen maar wat er in de koran staat. geen hadith, geen soenna. Nou zoals Yahya zegt: dat hoort niet eens te kunnen. ik begrijp ook niet hoe je dat zou kunnen denken. En? Germen, hoor jij bij die sekte of wat het ook maar is? ZO ja, zit dan niet de collums steeds te verpesten met wat jij over de Soenna en hadith's denkt. geef je mening en ga weg. het enige wat jij doet is alleen maar zeggen dat de soenna zo slecht is. en er zijn zelfs dingen die jij hebt gezegd die mij erg beledigen (ik geloof namelijk in de Profeet Mohamad Sallalahu alaihi wa salam en de koran, en de SOENNA en de HADITHS)
    dus please, ga je eigen site oprichten ofzo: anti-soenna.nl, dan zou je je tijd misschien (voor jou) wat beter kunnen besteden.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    62
    04-06-2003

    Wilt u meer steniging op TV? Word soenniet!
    Of:
    Vindt u schapen aardige beesten? Word soenniet!
    Of:
    wilt u het beter weten dan Allah? Word soenniet!
    Of: wilt u de Profeet ongestoord beledigen in naam van de Islam? Word soenniet!

    Of:
    Dief worden in naam van de islam? Word soenniet! (mag immers als het om zogenaamde vijanden van de islam gaat).
    Of:
    Hebt u lelijk haar? Word soenniet!
    Of:
    Hebt u een lelijke haakneus? Draag een burqa en word soenniet!
    Of:
    hebt u een leuk slavinnetje op de kop getikt van de vrouwenhandelaar en wilt u haar een lekkere beurt geven? Word soenniet!



    Beste Germen, ga maar door met beledigen, ik ben er van overtuigt dat er een dag komt dat je hier verantwoording moet voor afleggen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Worden binnen de islam de ahadieth als onfeilbaar bestempeld?
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    212
    24-05-2003

    Allah swt laat dwalen wie Hij wil en Hij wijst de weg aan wie Hij wilt. het is dus niet altijd mogelijk iemand moslim te maken als het je lukt met de hulp van Allah swt is dat natuurlijk wel heel goed. ik weet hoe moeilijk het is als je van iemand houd en die persoon is geen moslim. zoals waarschijnlijk al eerder is geschreven door anderen kun je veel met je vriendin praten over je geloof (het is immers iets wat je bezig houd en daar kun je altijd met vrienden over hebben) Moge Allah swt jou hierbij helpen .........amien veel succes zuster
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info