1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Dadelruiten, help!!!

    Citaat Geplaatst door bent_alhalaal
    Beste dames,

    ik heb gisteren dadelkoekjes proberen te maken en helaas zien ze er niet uit zoals ik zou willen, het mengsel was goed, want de smaak van de griesmeel en tmar was lekker, alleen de vorm was niet zo mooi ... bij het snijden namelijk is het aan de zijkant open en toen ik ze ging bakken verbranden de tmar .... dus mijn vraag is hoe moet je deze ruiten zo maken dat ze aan de zijkant dicht zijn .... met andere woorden hoe nutsel je het geheel tot dadelruiten?

    De ingredienten nogmaals waren perfect .... het is meer dus de bereiding van de ruiten!!!

    alvst bedankt!
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    47
    07-04-2003

    hallo

    er zijn 2 opties
    ten eerste kan je het deeg plat maken met een deeg roller en
    met een glas rondjes in maken en een beetje vulling in doen
    en het deeg naar boven boven vouwen en vouw je ze dicht

    of je maakt het ook weer plat met een deeg roller en doed al het mengsel er in en vouw naar boven zo als de eerste. dan snij je met een mes schuine ruiten

    ik hoop dat het wat helpt
    xxxxxxxxxxxxx
    kussjes

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    393
    25-02-2002

    misschien was de deeg wel te droog.....

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    380
    07-11-2002

    he meid ik heb het zelfde probleem gehad. Ik ha d ze ook gemaakt en de zijkanten bleven op open zoals je zei. Ik zou ookgraag willen weten wat ik er aan kan doen

  5. #5
    www

    Reacties
    10
    02-06-2003

    je moet elk koekje apart maken,je rolt je deeg uit en met een glas snij je er ronde vormpjes uit. je neemt dan zo 1 stukje en daar leg je een beetje tmar-vulling op in het midden, dan neem je de uiteinden en leg ze op elkaar zodat je nu een vormpje krijgt van een halve maan. de tmar mag er langs de kanten niet uitkomen. Begrijp je wat ik bedoel?
    Suxes nog.
    Moge God ons helpen het juiste pad te betreden.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    201
    03-10-2002

    salaam,
    ik weet welke soort je bedoelt= Elmakrout ,
    nou dat maak ik ook, maar wel in ronde vorm, en heb dat probleempje ook, alleen gaat niet alles bij mij open,
    probeer zou ik zeggen smid goed op tmar in te drukken dat helpt wel , dus goed eerst met je handen wat indrukken en ja meer kan je niet doen als het alleen aan de vorm ligt,
    groetjes
    ==>i3mal lidunjaka kaanak sata3ischoe abada, wa 3mal liagiratik wakaanak sawfa tamoetoe 3ada.

    ==>laysa alfata man jakoeloe kana abi,wa ina ma alfata man jakoeloe ha anada.