1. #1
    SAW FAN

    Reacties
    1.434
    06-03-2006

    Wie heeft het recept voor Kaas-Uien broodjes ?

    En dan bedoel ik zeg maar zo eentje die lijkt op een pizzabroodje

    Ongeveer zoiets:


  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    5.415
    30-11-2003

    Kaas-uien-brood


    Ingrediënten:
    · 1 sjalot
    · 200 gram belegen of oude geraspte kaas
    · stokbrood/ pistolet
    · boter


    Oven voorverwarmen op 170°C. Rooster onderin doen. Snij het stokbrood in de lengte open. Snipper het sjalot, vermengen met de geraspte kaas. Stop het tussen de stokbrood of het pistoletje.
    Ongeveer 10 minuten in de oven (op een stukje aluminiumfolie, anders gaat de kaas druipen

  3. #3
    SAW FAN

    Reacties
    1.434
    06-03-2006

    bedankt, heb je toevallig ook t recept van stokbrood ?


  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    5.415
    30-11-2003

    Citaat Geplaatst door Sierra_Savannah
    bedankt, heb je toevallig ook t recept van stokbrood ?
    Stokbrood met kaas tomaat


    Ingrediënten:

    1 stokbrood
    1 pakje gesneden jonge of jongbelegen kaas
    1 pond vleestomaten
    2 à 3 grote uien
    zout
    peper
    olijfolie

    BEREIDINGSWIJZE:
    Snijd het stokbrood 1 keer doormidden en daarna in de lengte door. Snijd de tomaten en de uien en bak ze in de olijfolie tot ze lekker smeuïg zijn. Voeg ondertussen wel zout en peper naar smaak toe. Bedek het stokbrood met de kaas en doe er flink wat van het mengsel op. Doe de andere helft van het brood er bovenop en smullen maar. Ondertussen wordt de kaas heerlijk gesmolten door de warmte van het mengsel.

  5. #5
    SAW FAN

    Reacties
    1.434
    06-03-2006

    dankjewel, lief dat je me die recepten geeft hoor, maar ik bedoelde bij die laatste eigenlijk t recept voor dat brood zelf, dat wil ik ook zelf maken,dus met deeg enzo..Snappie


  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    5.415
    30-11-2003

    Citaat Geplaatst door Sierra_Savannah
    dankjewel, lief dat je me die recepten geeft hoor, maar ik bedoelde bij die laatste eigenlijk t recept voor dat brood zelf, dat wil ik ook zelf maken,dus met deeg enzo..Snappie
    Smehlie zuster begreep je verkeerd


    Stokbrood



    320 gr. witte bloem
    235 ml. water
    11/2 tl. zout
    6 gr. droge gist
    In de machine alleen het deeg bereiden op basis of Frans.



    Nadat de broodbakmachine zijn werk gedaan heeft op de stand voor deeg, leg het deeg op een met olie ingevette werkplank. Kneed een paar seconden met de hand. Doe het deeg in een met olie ingevette grote kom.Laat nog eens 1,5 uur rijzen. Vet een bakplaat in. Leg hierop het in twee delen gesplitste deeg, en vorm er zo goed en zo kwaad als het gaat twee stokbroodvormige deeglapjes van. Laat nog een uurtje rijzen, afgedekt met een theedoek. Bak in ca. 25 minuten in een (niet voorverwarmde) 190 graden oven, hetelucht 170 graden. Spuit tijdens het bakproces 3 x waternevel in de oven voor een lekker authentiek Frans korstje.



  7. #7
    SAW FAN

    Reacties
    1.434
    06-03-2006

    Yeey

    thanks


  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    5.415
    30-11-2003

    waarom heb je me een rood puntje gegeven? wie dat heb gedaan mag ze naam wel plaatsen hoor zielig hoor