1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    steunpunt voor maroc meide

    Citaat Geplaatst door EDAB
    heeft dat zin ? om maroc steunpunt voor onse meide die nergens kunnen op te richte veel maroc meide zyn weg vn huis moete we hun vergeten of probere hun te helpe om als nog thuis te komen of op zyn minst hun helpe om normaale leven te leide ,mijn vraag aan jullie marocs is dan of iemand wil helpe om onze zussen te helpe ,geef jullie mening en ideeen hier onder of via e-maill mag alah ons by staan in dunja en al agiera...............................>kijk naar alle meningen hier onder .
    .

  2. #2
    Mama van 2 schatjes.

    Reacties
    9.388
    14-01-2003

    Sallaam ik een tijdje terug over zo een dergelijke steunpunt gelezen het heet Spiegelbeeld en gevestigd in Amsterdam, die meid (Saida) was vroeger sexeuel misbruikt enzo, ik heb haar een paar keer op tv gezien ook. Maar ja ik persoonlijk vind dat een meid niet van huis moet weglopen, daar doe je je ouders alleen pijn mee. Je bent niet islamitisch bezig dan.


    Wa Sallaam Alikoum

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    60
    12-05-2003

    Hoi Atlas_Gebergte

    Dat snap ik effe niet zij doet haar ouders pijn terwijl haar vader haar sexueel misbruikt en alsnog mag ze niet weglopen van huis omdat dat niet islamitisch is. Wat is dan de oplossing
    Moet ze dan volgens de islam haar vader haar gang laten


    Leg mij dat eens uit

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    91
    03-04-2003

    MVC Premium MVC Premium

    Re: steunpunt voor maroc meide

    Origineel gepost door EDAB
    heeft dat zin ? om maroc steunpunt voor onse meide die nergens kunnen op te richte veel maroc meide zyn weg vn huis moete we hun vergeten of probere hun te helpe om als nog thuis te komen of op zyn minst hun helpe om normaale leven te leide ,mijn vraag aan jullie marocs is dan of iemand wil helpe om onze zussen te helpe ,geef jullie mening en ideeen hier onder of via e-maill mag alah ons by staan in dunja en al agiera
    Ik vind het echt tof van je dat je zo denkt. Het lijkt mij echt een goed idee van jou om zulke meiden te helpen. Marokkaanse meisjes hebben het over het algemeen gewoon moeilijk alleen meeste meiden geven dat niet toe en atlas gebergte wat the **** *** jij. Een meid wordt verkracht en moet volgens jou dat aanzien. KOM OP, chimeiddd kom opppp. Walluh zo iets kan je gewoon niet menen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    60
    12-05-2003

    Nee ik val haar niet aan
    Ik wilde alleen weten wat ze ermee bedoelt want, je hebt mensen
    die er echt zo over denken dat je nooit van huis mag weglopen
    wat er ook gebeurt omdat, de omgeving je verhaal toch niet gelooft

    Maar je hebt het inderdaad rechtgezet (althans bij mij)
    zo denk ik er ook over

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    33
    14-01-2003

    ik vinf zelf dat je die meisjes moet helpen,door te zeggen je moet naar huis kijk wat je je ouders aan doet en denk later aan je toekomst.ik heb heel veel vriendinnen die weg zijn gelopen.ik heb een vriendin die vauit adam naar tilburg is weggelopen en we hebben voor haar hier een kamer geregelt,maar we hebben haar vertelt dat ze terug moet en uiteindelijk is ze nu terug bij haar ouders en ze bedankt ons er heel erg voor.dus kijk wat jij hebt gedaan je hebt haar op de goede weg gebracht.eaw ja iedereen doet het op zijn eigen manier maar ik vind niet dat je over die dames moet gan rodelen want je weet maar nooit wat er met jou of je fam kan gebeuren.
    ewa laters iedereen

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    317
    14-05-2003

    Origineel gepost door Miss_Magrebia
    mocht het voorkomen dat meisjes weglopen, laat ze dan niet aan hun "eigen" lot over maar laat ze zien wat goed en fout is! steun ze bij de keuzes die ze maken, leer ze wat wel en wat niet "mag" in de islam!



    juist ben het eens met jou
    I DoN't NeEd YoUrE AdDiTuDe
    I GoT OnE Of My OwN

  8. #8
    Mama van 2 schatjes.

    Reacties
    9.388
    14-01-2003

    Sallaam meiden en Marwa, meid je hebt me verkeert begrepen, maar mijn zuster Miss-Magrebia kent me langer dan vandaag dus ze heeft het bij je recht gezet zo te lezen. Maar meid (Marwaa) ik doelde op de meiden die de verkeerde kant opgaan, vriendjes hebben en vrijheid willen hebben zodat ze constant bij hun vriendjes willen zijn dat bedoelde ik, maar over die verkrachte meiden in de familie meid ik begrijp dat het een hel voor ze zal zijn, en ben blij dat er dan zulke steunpunten zullen zijn voor die meiden, om ze verder te helpen in de maatschappij en dat ze weer de zelfvertrouwen in mensen kunnen terug krijgen en verder met hun leven gaan(hoe moeilijk het ook is). Nou nu weet je me mening hierover. Maar insha allah hoeft het niet tot dit dellema te komen natuurlijk, want dit wens je geen 1 iemand.

    Wa Sallaam Alikoum

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    60
    12-05-2003

    Hoi Atlas-Gebergte

    In jouw 2e berichtje heb je goed gesproken

    Zo denk ik er ook over