1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Deel 2,van mijn vraag aan de zusters zonder hijab....

    As salaam oe aliekoem Lieve zusters...

    Yallah hier komt mijn deel 2,van de vraag aan mijn zusters donder hijab.Vele hebben gereageerd met als reden,dat ze er nog niet klaar voor zijn,Anderen dat als ze het willen doen ze het gelijk goed willen gaan doen en zo hadden er meer nog wat andere redenen.
    Ik moest stiekem wel een beetje lachen...komt allemaal zo bekend voor...Met alle respect voor mijn zusters..maar het waren allemaal smoesjes die ik ook gebruikte....ja zusters zo zien jullie het niet,zo zag ik het ook niet,maar zo zie ik het achteraf,nu wel.Ik denk nog veel hier op het prikbord te zullen plaatsen over de hijab,maar ik waarschuw alvast dat mijn zusters het niet moeten zien als een aanval.Integendeel ik zou dat niet kunnen,ik probeer jullie alleen maar te herineren aan een plicht van ieder van jullie waar het eens tijd voor wordt dat jullie die vervullen.
    Om te beginnen zal ik maar 's als eerst een aantal "redenen" die ik vroeger had om geen hijab te dragen en die sommige zusters nog steeds naar voren brengen;

    _ "Ik ben er nog niet klaar voor"
    _"Als ik het wil doen,wil ik het gelijk goed doen,niet zoals veel meisjes met hijab nu rondlopen"
    _ " pas als ik getrouwd ben"
    _ "Ben nog Jong"
    _ "Jah sorry,maar de hijab is ook niet alles!"
    _ "Ik heb nog niet zoveel kennis over de islam"
    _ "Wil eerst aan mijn innerlijk werken"
    _ " Hijab past niet in de westerse wereld'
    _"Het is moeilijk en het vraagt om tijd"
    _ Blablablabla..........

    jah hoor...sommige "redenen" slaan helemaal nergens op,maar toch hoor ik ze steeds,en toch komen ze allemaal bekend voor.
    Wat betreft de reden:

    _ "Ik ben er nog niet klaar voor"

    Nog niet klaar ervoor?Voor wat zuster?Voor jou verplichting die Allah aan jou stelt?Wat maakt het dat je er nog niet klaar voor bent?Hoe kan je niet klaar zijn voor iets wat Allah van je verlangt??Allah is het mensen....Jah..het zusters het is Allah die jou deze verplichting opdroeg,en jij zegt dat je er niet klaar voor bent?Vertel's zuster,als jij nu 's een baanyje zou krijgen bij dirk van den broek en je van je werkgever zoals gewoonlijk een werkuniform zou moeten aantrekken tijdens je werk,wat zou je zeggen???"ah jah sorry ik ben er niet klaar voor"?ZOu je dat kunnen?Neen!Je weet dat je op zo een moment dat je zoiets zegt,er een grote kans bestaat dat je je baas boos mat en wel's je baan zou verliezen....soubhana'allah,dat zou jou wel kunnen schelen,als een mede dienaar boos zou worden en je je baan ontneemt,maar als je je schepper teleurstelt en boos maakt is dat niet zo een grote zaak?Ah jah welliswaar weet je wel dat het een verschrikkelijke uniform is,maar je zal sabr hebben...het is toch maar tijdelijk deze baantje..en by the way,who cares?het is maar voor een aantal uurtjes per dag,en je weet dat je beloning,je salaris je aan het einde van het maand staat te w8en...dus why not?Gek..joh...Zo kunnen we wel over onze baantjes denken,maar niet over het leven...terwijl het op zich niet zveel verschilt...je werkt er hard voor,hebt sabr met het zware werk en je beloning staat je aan het eind vn de maand te w8en...zo is het ook met het leven..je werkt er hard voor,hebt sabr met het zware werk en je beloning kan je elke moment komen...Zo zit het o9ok met de hiab en het voorbeeld ide ik hierbpoven noemde..wat is het verschil?zo is het ook met de hijab,je hebt sabr,dat je hijab draagt is maar voor de aantal uurtjes dat je buiten bent en je weet waar je het voor doet.Om Allah tevreden te stellen en voor de beloning die je insha'allah te wachten staat.
    Verder komt de uitspraak : " Ik ben er nog niet klaat voor" overeen met de uitspraak het heeft tijd nodog ,omdat het moeilijk is...maar zuster...zou Allah ons iets vragen,oftwel verplicht stellen,wat te moeilijk voor ons zou zijn?Iets wat we niet gelkijk zouden aankunnen?Nee zusters Allah is rechtvaardig.

    Nu de meiden met als "reden":


    _"Als ik het wil doen,wil ik het gelijk goed doen,niet zoals veel meisjes met hijab nu rondlopen"


    WORDT VERVOLGD....insha'allah
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  2. #2
    DarBouka

    Reacties
    209
    08-02-2002

    HEb ik een lesje nodig van een meid van 16, come on, Je kan moeilijk een hoofddoek dragen als je dat niet wilt! ik bedoel je kan ook iemand dwingen of vragen een hoofddoek te dragen, maar dan doet zij het niet voor haarzelf, maar voor anderen. Een hoofddoek draag je voorjezelf, omdat je erin gelooft. Je gaat geen hoofddoek dragen omdat het moet, en omdat je het niet wilt, dat klopt dus niet. dus wat jij in je verhaalt verteld klopt voor geen meter. Ik zou het maar eens goed bestudren voordat je met allemaal feiten nou jou menigen moet ik zeggen kom. En spaar ons a ub de vervolgen. Want een hoofddoek dragen is inderdaad een onderdeel van de islam. Maar dat bepaald men zelf. Tegenwoordig kijk je om je heen, en zie je een meid hoofddoek dragen als je naar de rest van haar kleding kijkt, dan denk je van waar dient die hoofddoek dan voor! veel mensen denken dan, als je een hoofddoek draaagt doe he tdan meteen goed.

    Dus een hoofddoek dragen wil niet zeggen, een doekje dat je omje hoofd en strak om je staart bind, endan strakke kleding, of een korte rok dragen. Een hoofddoek dragen wil zeggen, je bedekt alles, alleen je handen ogen, gezicht is zicht baar.

    Dus daarom is dat de reden dat ik nog niet met een h oofddoek wil beginnen, dat betekent dat ik me hele kast moet legen, en plaats moet maken voor lange wijde kleding. Dus ik wacht nog wel ff
    Het geloof is een stok om op te leunen, niet om anderen mee te slaan.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Origineel gepost door Bonita
    HEb ik een lesje nodig van een meid van 16, come on, Je kan moeilijk een hoofddoek dragen als je dat niet wilt! ik bedoel je kan ook iemand dwingen of vragen een hoofddoek te dragen, maar dan doet zij het niet voor haarzelf, maar voor anderen. Een hoofddoek draag je voorjezelf, omdat je erin gelooft. Je gaat geen hoofddoek dragen omdat het moet, en omdat je het niet wilt, dat klopt dus niet. dus wat jij in je verhaalt verteld klopt voor geen meter. Ik zou het maar eens goed bestudren voordat je met allemaal feiten nou jou menigen moet ik zeggen kom. En spaar ons a ub de vervolgen. Want een hoofddoek dragen is inderdaad een onderdeel van de islam. Maar dat bepaald men zelf. Tegenwoordig kijk je om je heen, en zie je een meid hoofddoek dragen als je naar de rest van haar kleding kijkt, dan denk je van waar dient die hoofddoek dan voor! veel mensen denken dan, als je een hoofddoek draaagt doe he tdan meteen goed.

    Dus een hoofddoek dragen wil niet zeggen, een doekje dat je omje hoofd en strak om je staart bind, endan strakke kleding, of een korte rok dragen. Een hoofddoek dragen wil zeggen, je bedekt alles, alleen je handen ogen, gezicht is zicht baar.

    Dus daarom is dat de reden dat ik nog niet met een h oofddoek wil beginnen, dat betekent dat ik me hele kast moet legen, en plaats moet maken voor lange wijde kleding. Dus ik wacht nog wel ff
    Bespaar me je excuusjes...laat dat maar over aan de dag dat je daden voor je zult zien...Laat dat aan Allah.
    By the way,niemand verplicht je om dit te lezen.En trouwens woorden veranderen is een kunst bij sommige....Lees iets eerst goed,voordat je je onzin opentrekt...Ik verplicht niemand tot iets,het is Allah die die taak heeft.Kijk dat je je niet aan die plciht kan houden en dat niet wilt,is ok,ik beslis daar niet over,maar dat je mijn woorden verandert is net iets een beetje Te ver gaan vind ik...!En je hebt het over meiden met hijab om je heen...warrom daar naartoe kijken?Heb je niet een eigen leven?Leef je niet voor jezelf?Denk je nou echt dat je op de dag des oordeels dat als excuss kan gebruiken?NEE!begrijp ik echt niet,waarom zou je op anderen letten als je niet eens klaar met jezelf bent...en meid,als ik zo je reactie lees,dan kan ik je in iedre geval 1 ding wel zegen...jij moet nog heel wat insha'allah aan jezelf veranderen...Misschein wat meer respect en op een wat volwassenere manier reageren voortaan...Ik heb het gevoel dat jij je wel heel erg aangevallen voelt...soubhana'allah!Alsof ik jou iets verplicht stel...nee meid,het is niet mijn regel,het is de regel van Allah...leg deze "argumenten van jou" maar voor aan Allah..niet aan mij!Dat jij het niet aankan,dat zou best wel kunnen,en dat je het niet kan toegevn,kan ook wel...maar bij mij ben je aan het verkeerde adres...Moge ALLAH je leiden en je vergeven voor het te laat is.

    Ps. lees je tekst nog's..je spreekt jezelf meerdere keren tegen
    wa aleikie salaam
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    44
    15-05-2002

    Moslima_16

    Ben het helemaal met je eens, en je hebt het ook mooi in woorden geschreven. Ga zo door..

    groetjes

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    74
    15-02-2002

    Salaam
    Mijn zusters i de Islam ik voel wat nijdigheid tussen jullie 2. Ik ben het helemaal eens met Moslima. Ik zal ook vetellen waarom. Bonita jij wilt geen lesje leren van een meisje van 16 Dat is trots en dat is van de shaitan. (get rid of it) een hoofd doek draag je niet omdat je erin gelooft maar omdat je in allah gelooft en dus ookmin de koraan en de regels die daar in staan. Het heeft geen zin om versen te citeren want die kan je zelf ook wel vinden. Overigens je draagt een hoofddoek wel omdat het moet. Want het is verplicht. duidt dat dan niet aan op het moeten. Net zoals bidden moet en ramadan moet moet de hijab ook. Wil je het niet dan wordt dat geinterpreteerd als ; ik ben het niet eens met allah en zijn profeet aangezien zij het hebben opgedragen.
    zie dit a.u.b. niet als een aanval maar als een nederige les van een nederige broeder. Als hier goede dingen in staan dan zijn ze afkomstig van allah en zijn profeet en mochten er fouten in zitten dan zijn ze van mij en de shaitan. salaam

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Origineel gepost door Mustapha A
    Salaam
    Mijn zusters i de Islam ik voel wat nijdigheid tussen jullie 2. Ik ben het helemaal eens met Moslima. Ik zal ook vetellen waarom. Bonita jij wilt geen lesje leren van een meisje van 16 Dat is trots en dat is van de shaitan. (get rid of it) een hoofd doek draag je niet omdat je erin gelooft maar omdat je in allah gelooft en dus ookmin de koraan en de regels die daar in staan. Het heeft geen zin om versen te citeren want die kan je zelf ook wel vinden. Overigens je draagt een hoofddoek wel omdat het moet. Want het is verplicht. duidt dat dan niet aan op het moeten. Net zoals bidden moet en ramadan moet moet de hijab ook. Wil je het niet dan wordt dat geinterpreteerd als ; ik ben het niet eens met allah en zijn profeet aangezien zij het hebben opgedragen.
    zie dit a.u.b. niet als een aanval maar als een nederige les van een nederige broeder. Als hier goede dingen in staan dan zijn ze afkomstig van allah en zijn profeet en mochten er fouten in zitten dan zijn ze van mij en de shaitan. salaam
    wa salaam,

    Nee ya agie,ik weet niet hoe het zit bij bonita,maar ikzelf voel geen nijd tegenover haar.Of ik het wil of niet,en of zij het wil of niet,we blijven zusters.Moge Allah het ons allen vergeven,

    wa aleika salaam
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Origineel gepost door keepfaith
    hoi Moslima _16,
    ik wil je even zeggen dat je natuurlijk gelijk hebt dat ieder moslima een hoofddoek moet dragen. maar toch moet je uitkijken met wat je allemaal zegt. het is erg knap van jou als jij eruit bent en het nu draagt... maar geef die kans dan ook aan de anderen om er voor hun zelf ook uit te komen. ik vind dat Bonita zeer gelijk heeft met haar reactie. het is als je het goed wilt doen een hele verandering. je moet inderdaad je klerenkast verniewen maar ook je hele gedrags omgang met anderen. maar dat moet natuurlijk niet de reden zijn dat je geen hoofddoek draagt...(dan snap ik wat je bedoelt!) Maar het belangrijkste is dat je van binnen in je hart vrede ermee hebt en voldoening. Ik denk dat het echt heel belangrijk is dat je het echt wilt zodat je je er ook lekker in beweegt... ik denk dat dat uiteidelijk ook de gedachtegang is van de islam.... trots een moslima zijn en trots dat je een hoofddoek draagt. niet met tegenzin!
    kortom het is en blijft ons plicht, daar zijn we het over eens... maar geef ieder de ruimte om het voor zichzelf te ontwikkelen zoals jij eerlijk liet merken dat jij daar ook doorheen moest.
    wa salaam,

    Tuurlijk geef ik jou alle ruimte,Maar dat is niet aan mij.Ik verplicht niemand tot iets nogmaals.En wat dat betreft van de hele klerenkast venaderen enz...tuurlijk klopt dat.En dat van kansen geven aan anderen,ik ben het niet die kansen geeft,maar da's Allah swt.
    Waar het mij omgaat is dat ik sommige meiden wakker wil schudden,wake up meiden,we hebben niet alle tijd van de wereld.Voor je het weet is het leven over en sta je voor Allah.Daar gaat het mij om.Wij weten nl. niet hoeveel we nog hebben in het leven,wij weten niet hoeveel ellende of gair we in het leven hebben verzameld,maar toch blijven we doorgaan met het ongehoorzaam zijn.En tuurlijk is het zo,dat zoals jin zegt dat als je hijab draagt je er 100% achter moet staan.Maar wat ik weer niet kan begrijpen is waarom je er niet 100% achetr kan staan.Want als ik de teksten van sommige lees,is dat het.
    Wat ik erbij wil voegen...is denk,denk en denk nog's mensen voor je iets doet,want voor je het weet ben je er niet meer,en dan valt er niks meer terug te draaien....

    wa salaam
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  8. #8
    DarBouka

    Reacties
    209
    08-02-2002

    Volgens mij ben je degene die de vraag aan zichzelf moet stellen. of je wel een leven hebt. JIj bent degene die er meekwam

    En ff voor de duidelijkheid. Wie ben jij om zullke uitdrukkingen te schrijven!. En ik voel me zeker niet aangevallen door jou, ik had gewoon ff zin om te reageren.
    Het geloof is een stok om op te leunen, niet om anderen mee te slaan.

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    17-10-2001

    Bismillah ar Rahman ar Rahiem ina alhamdulilah wa salatu wa salam 3ala rasulillah ama ba3d

    As salaam aleikoem warahmatulahi ta3ala wabarakatuhu wa maghfiratuh,

    Ik ga niet weer een heel stuk schrijven...want dat doe ik de laatste tijd te vaak het enige wat ik kwijt wil is dat het heel moeilijk is om een discussie te houden via internet over zo'n onderwerp omdat zusters en broeders zich vaak snel aangevallen voelen als je ze een nassiha wil geven...jammergenoeg is de wederzijdse zuster- en broederschap onder ons niet sterk genoeg dat we op een respectvolle manier met elkaar omgaan....Als iemand ons op onze fouten wijst moeten we luisteren naar elkaar....maar jammergenoeg voelen we ons dan beledigd en aangevallen....
    Moslima16...alhamdulilah dat je de weg van Allah volgt...en moge Allah je veel zegeningen geven voor je positieve bijdrage...
    Ik heb in de afgelopen periode vaak persoonlijk gepraat met zusters die wel in Allah en zijn dien geloven...maar zich niet aan Zijn regels houden....Alhamdulilah heb ik ook vaak gezien dat wanneer je zusters rustig nassiha geeft dat ze dan vaak wel meer hun best gaan doen...ALHAMDULILAH...ze realiseren zich vaak dat wanneer je in Allah gelooft en in zijn profeet mohammed salallahoe 3aleihi wa salaam...en je gelooft in Zijn verzen....dat je dan niet onder je verplichtingen uit kan....maar Khayr insjaAllah....Allah leidt wie Hij wil en Hij doet dwalen wie Hij wil

    Allah zegt in soerat al Aa'raf, aya 178.
    Wie Allah leidt is op het rechte pad. En wie Hij laat dwalen, zal tot de verliezers behoren.

    en in soera an-Nahl aya 93.
    En als Allah had gewild, zou Hij u voorzeker tot één volk hebben gemaakt; maar Hij laat hem die wil, dwalen en leidt hem die dit wenst, en gij zult zeker worden ondervraagd betreffende hetgeen gij doet.

    en in soera al-Qasas aya 56.
    Waarlijk, gij zult hen die gij wilt niet kunnen leiden, maar Allah leidt wie Hij wil; en Hij kent hen het beste die geleid willen worden.


    en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan....maar mijn punt is eigenlijk...dat wij de mensen slechts advies kunnen geven...Allah is Almachtig over alle zaken en wij zijn slechts pionnetjes ...maar dit begint nu teveel op mijn andere topic te lijken....en ik heb er alsnog een lang verhaal van gemaakt....

    Djazakoem Allahoe gairan voor de moeite die jullie nemen om jullie zusters en broeders de juiste weg te wijzen

    Moge Allah onze ummah leiden naar het rechte pad....Moge Hij ons beschermen tegen het onrechtvaardige volk...en moge Hij zijn dienaren en slaven belonen met de djennaa insjaAllah....amien...amien...amien

    wa elhamdulilahi Rabi el 3alamien

    Wa salaam aleikoem warahmatulahi ta3ala wabarakatuhu wa maghfiratuh
    (ik wist niet meer met welke topic jullie nu bezig waren...dus ik zet um maar op allebei )

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Origineel gepost door mojahied


    een lesje heb je zeker nodig meid!!

    waarom ontwijken jullie steeds die vraag met zulke antwoorden

    en waarom is de moslim meisje dan niet klaar voor???
    wat houdt haar tegen??
    waarom noemt ze zich zelf moslim???
    wa aleika salaam Agie Fie Dien,

    Smehlie,maar met dat laatste ben ik het niet met je eens.Waarom ze zich moslima's noemen?Omdat ze dat zijn agie.Veel meiden vechten van binnen ervoor om te kunnen praktizeren,dat zijn dingen die wij niet kunnen zien.Dus daar kunnen wij niet over oordelen.Of iemand een moslim is of niet,of iemand goed is of niet enz enz ..dat zijn allemaal dingen die er niet voor ons zijn,maar voor Allah om te oordelen.het enige wat je kan doen is adviseren en mensen stimuleren.
    verder wilde ik erbij zeggen dat geen hijab dragen een zonde is,en de prfeet s.a.w. heeft gezegd dat alle kinderen Foutenmakers zijn,en de beste foutenmakers zijn degene die berouw tonen.Jammer genoeg kan ik de betreffende hadith niet helemaal erbij halen,maar insha'allah zal ik dat zsm doen.
    Het is een zonde dus en ongehoorzaamheid,maar zonderen en ongehoorzaamheid zit wel bijna in ieder van ons,maar dat wil niet gelijk zeggen dat we dan geen moslims zijn.Nee we hebben dan spijt van onze zonden,tonen berouw en zorgen er insha'allah voor dat we niet meer terugvallen in die zonde.Hoop duidelijk te zijn geweest.

    Wa salaam wr wb
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Origineel gepost door tilila
    Bismillah ar Rahman ar Rahiem ina alhamdulilah wa salatu wa salam 3ala rasulillah ama ba3d

    As salaam aleikoem warahmatulahi ta3ala wabarakatuhu wa maghfiratuh,

    Ik ga niet weer een heel stuk schrijven...want dat doe ik de laatste tijd te vaak het enige wat ik kwijt wil is dat het heel moeilijk is om een discussie te houden via internet over zo'n onderwerp omdat zusters en broeders zich vaak snel aangevallen voelen als je ze een nassiha wil geven...jammergenoeg is de wederzijdse zuster- en broederschap onder ons niet sterk genoeg dat we op een respectvolle manier met elkaar omgaan....Als iemand ons op onze fouten wijst moeten we luisteren naar elkaar....maar jammergenoeg voelen we ons dan beledigd en aangevallen....
    Moslima16...alhamdulilah dat je de weg van Allah volgt...en moge Allah je veel zegeningen geven voor je positieve bijdrage...
    Ik heb in de afgelopen periode vaak persoonlijk gepraat met zusters die wel in Allah en zijn dien geloven...maar zich niet aan Zijn regels houden....Alhamdulilah heb ik ook vaak gezien dat wanneer je zusters rustig nassiha geeft dat ze dan vaak wel meer hun best gaan doen...ALHAMDULILAH...ze realiseren zich vaak dat wanneer je in Allah gelooft en in zijn profeet mohammed salallahoe 3aleihi wa salaam...en je gelooft in Zijn verzen....dat je dan niet onder je verplichtingen uit kan....maar Khayr insjaAllah....Allah leidt wie Hij wil en Hij doet dwalen wie Hij wil

    Allah zegt in soerat al Aa'raf, aya 178.
    Wie Allah leidt is op het rechte pad. En wie Hij laat dwalen, zal tot de verliezers behoren.

    en in soera an-Nahl aya 93.
    En als Allah had gewild, zou Hij u voorzeker tot één volk hebben gemaakt; maar Hij laat hem die wil, dwalen en leidt hem die dit wenst, en gij zult zeker worden ondervraagd betreffende hetgeen gij doet.

    en in soera al-Qasas aya 56.
    Waarlijk, gij zult hen die gij wilt niet kunnen leiden, maar Allah leidt wie Hij wil; en Hij kent hen het beste die geleid willen worden.


    en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan....maar mijn punt is eigenlijk...dat wij de mensen slechts advies kunnen geven...Allah is Almachtig over alle zaken en wij zijn slechts pionnetjes ...maar dit begint nu teveel op mijn andere topic te lijken....en ik heb er alsnog een lang verhaal van gemaakt....

    Djazakoem Allahoe gairan voor de moeite die jullie nemen om jullie zusters en broeders de juiste weg te wijzen

    Moge Allah onze ummah leiden naar het rechte pad....Moge Hij ons beschermen tegen het onrechtvaardige volk...en moge Hij zijn dienaren en slaven belonen met de djennaa insjaAllah....amien...amien...amien

    wa elhamdulilahi Rabi el 3alamien

    Wa salaam aleikoem warahmatulahi ta3ala wabarakatuhu wa maghfiratuh
    (ik wist niet meer met welke topic jullie nu bezig waren...dus ik zet um maar op allebei )

    Wa aleikie salaam Oegt,

    Djazakielah Oegt voor je mooie bijdrage...Moge Allah ons allen leiden,belonen en helpen.

    Wa salaam wr wb
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    508
    11-05-2002

    En dat je zegt dat we geen moslims zijn, omdat we hem niet dragen??? daar ben ik niet mee akkoord want de jongens doen ook dingens die verboden zijn dus dat is ook een vorm van "ongeloog" ben je dan geen moslim??
    ben jij het die moet oordelen??NEEN
    Mijn broer ik zou in u plaats op u woorden letten want die kunnen ook kwetsend en vijandig overkomen!!!!
    En ik wou ook zeggen dat elk voor zijn eigen moet beslissen wat hij gaat doen!
    Dat je de de meisjes wilt moed insprekken heb ik persoonlijk geen probleem mee en dat je het belang ervan benadrukt heb ik ook geen probleem mee!!
    Maar ik vind dat het je zaken niet is waarom ze het n iet dragen!!
    Sommige willen het gewoon niet en sommige MOGEN het niet( ja het bestaat dat ouders hun dochters verbieden om het te dragen!)de andere zijn er niet klaar voor!
    Jij hebt hen gezegd waarom je vind dat ze hem moeten dragen nu heb je je werk gedaan en laat ze zelf beslissen vr hen zelf!!!
    Moslima jij draagt hem ook niet al van kleins af je gebruikte ook die "redenen" je bent er toch uitgekomen niet?je draagt hem Hamdoelillah, awel laat de andere meisjes er ook uitkomen en incha allah zal het ook bij hen lukken!!!!
    a salam arlykoum wr wb
    Je ne veux pas de cadeaux, ni de fleurs juste le don de ton coeur !!!!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    74
    15-02-2002

    salaaam mijn liefste zuster Fatima.
    Het laatste wat ik wil is kwetsend en vijandig overkomen daarom zal ik met zoveel mogelijk liefde you een antwoordt geven.
    Als jij zegt dat ''elk voor zijn eigen moet beslissen'' en het je zaken niet is(moet zijn zijn) waarom het ze niet dragen. Als ik deze woorden van jouw moet aannemen. Waar is onze Dien dan. Waar is de Islam. Wij zijn toch broeders en zusters? Dus het gaat mij wel degelijk aan. Het is voor iedere moslim een plicht om '' enahija 3ala el moenkar wa el oemoer bebirri"(sorry ik kan het niet vertalen)te verrichten. Ik heb overigens niemand koffer beschuldigt. Ik zal jouw een voor beeld geven.
    Hadith anabie saws: Het verschil tussen ons en hen (duidt aan op niet moslims) is het gebed, en wie het laat(het gebed niet verricht) is kaffir geworden. Kunnen wij hier uit niet oordelen??? Ik vraag begrijp me goed. Wat je hier uit haalt moet je zelf weten. Een andere hadith; Als je een moenkar ziet haal het dan met je hand(fysiek) weg, Kan dat niet dan met je mond en kan dat niet dan in je hart. Hier na is er geen pitje van???????(ik weet alleen dat het een kleine vrucht pit(bijna onweegbaar) is) van Imaan. Hier uit kunnen we duidelijk uitmaken dat er verschil is tussen moeminoen en moslims. Ik eindig het hierbij
    wa allahu a3la wa a3lem

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    As salaam oe aleikie wa rahmatoe lahie wa baraktoe Lieve zuster,

    Wat een reactie Lieverd!Wat een mooie woorden!Ontroerde woorden die elke ongeroerde hart roeren...Masha'allah!En of de waarheid erin verborgen zit!Zie hier mensen een zuster die tot jullie sprak met haar mooiste woorden!Luister naar haar!En wel,elke woord van haar is op de waarheid berust.Ik moet zelf ook vaak aan de woorden van Oem ahmad Rahiemoeha lah denken ( De vrouw die Mij en MrsCyberimam les gaf en overleden is).Het is waar mensen,denk niet dat de dood te voorspellen is,nee integendeel,.Het zal je juist komen in de meest onverwachte momenten.Nu ik dze tekst typ zit ik ook al aan de dood te denken..wanneer zal het voor mij komen?Nu,straks of toch maar morgen?Het maakt niks uit,of het nu is,of straks...in beide gevallen ben ik er ook niet klaar voor.Ik moet nog zoveel van het verleden recht zetten en heb nog zoveel mte Mijn Heer goed te maken...Soubhana'allah..ik kijk om heen en zie zusters en broeders die zich dubbel inspannen voor de zaak van Allah swt en nog zeggen dat ze niet klaar zijn en dat alles nog te weinig is...Masha'allah en Soubhana'allah 3ela kracht die ze in zich hebben...En kijk...zie hoe ik me omdraai en aan de andere kant zusters en broeders zie die de regels van Allah s.w.t. afwimpelen en het uur uitstellen alsof zij alles in hun hand hebben..alsof zij alles in de hand hebben..soubhana'allah!Hoe kunnen jullie dingen uitstellen en doorgaan met het leven alsof er nisk aan de hand is?Hoe kunnen jullie zeggen goede intenties te hebben met de toekomst als jullie niet van de toekomst verzekerd zijn en de intenties naast jullie laten leggen...Hoe doen jullie dat mensen?Hoe kun je zo leven zonder schuldgevoel?Ik ben niet perfect,zij niet,en hij ook niet...Wat ik doe,en al mijn andere zusters en broeders ,is slechts jullie advisren,het woord van Allah Herhalen,in de hoop dat jullie harten nu verz8en en dat Allah swt jullie leidt.Ik stond versteld van sommige van jullie hoe ze reageerden...Mij verwijten?Voor wat zusters en broeders?Omdat ik een advies doorgeef en wil helpen?Istagfieroelah mensen!En toon berouw,niet om mij,maar om het feit dat het leven zo over is!Wat heb je op de dag dat je naar je hel zult gebracht worden?Een gekrompen hart,gekormpen ,maar hard,en duister van al het kwade wat je in het leven hebt verricht...Ik heb een goede hart zeg je me?Ik heb een goede hart en een goede intentie vertel jij me?Laat het zien zuster!Geloof me,er is geen intentie en geen goed hart of er is ook een goede pad voor jou...maar waarom zie ik dat niet bij jou?Waarom zie ik een doodlopende pad bij jou dan?Nog wel in het leven doodlopend..soubhana'allah,...zien jullie dan echt niks?Vele van jullie zijn blind...blind door het geld,mode,de zogenaamde liefde en al het verdoemde materiele in dit leven.Zeg niet dat ik je beoordeel!Ik spreek ook uit eigen ervaring mensen!Ook ik was verdoemd in dit leven,ook ik was blind door al deze bovengenoemde ellende.Voor wie leefde ik eigenlijk?Geen stap ging ik het huis uit,of ik moest er eerst als een pop uit zien,geen blik werpte ik op een jongen en het ging verder en geen stap die ik zette en het leidde me naar meer ellende...daarom zeg ik jou ook..ik beoordeel jou niet,maar ik spreek uit eigen ervaring!Het liefst pak ik jou nu bij je schouders en schud ik je goed door mekaar..in de hoop dat je je ogen opent,in de hoop dat je mij aan durft te kijken en het leven eindelijk 's durft te wegen.Zie hoe je smoesjes je teveel worden...Het leven is voor sommige een grote leugen..leugens tegen ouders,leugens op school,bij vrienden..maar het ergste leugens tegen jezelf!En dan zeg jij me nog dat je leeft?Over welke leven heb jij het dan?Als je dit leven bedoelt,dan zal ik jou met een bedroefd gezicht en verscheurd hart zeggen...Jij hebt dan geen leven.Het leven...het leven vind je op de enige pad die geen misleidingen bevat en die nooit dood zal lopen..het leven,dat vind je op de weg van Allah swt.
    Ik zal bij jullie mijn verhaal doen,in de hoop dat dat sommige van jullie 's wakker zal schuden.Walahie ik weet dat vele mij niet geloven als ik zeg dat ik echt verdriet heb ,als ik bepaalde zusters op straat en broeders zie...ze doen me dan zo sterk aan mijn oude tijd denken...En dat was een ongelukkige tijd.Mijn tijd was gevuld met alle onzin van de wereld en diens ellende.Ik meer kapot gemaakt dan mij lief was door mijn gedrag en denkwijze.Wat heb ik daarmee allemaal bereikt?Behalve het verdriet van toen en de spijt van nu?

    Ik heb nu niet de doorzettingsvermogen om mij verhaal nu af te kunnen maken..insha'allah zal ik dat later wel doen....

    En Allah leidt wie hij wil..en laat dwalen wie hij wil..

    Wa salaam oe aleikoem wr wb......
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.249
    28-05-2002

    As Salaam Aleikoem Wr Wb Wm

    Een hele discussie over meisjes en hoe wij ons moeten gedragen, laten we het eens over de jongens gaan hebben die zich zwaarder misdragen dan alle meisjes bij elkaar.
    Jongens alleen maar met beschuldigingen komen, mensen veroordelen, bedriegen, liegen, stelen, dealen, BEDREIGEN, omdat hun vinden dat een meisje zich zo hoort te gedragen tewijl het zelf de GROOTSTE SCHOFTEN ZIJN.
    Je bedoelt het goed Moslima (moge Allah je belonen voor al je goede werken) maar begin nu ook eens over de jongens en hoe zij zich moeten gedragen

    JE WEET HEEEEEEEEEL GOED WAT IK BEDOEL

    As salaam Aleikoem
    O, gij die gelooft! Vermijdt in het algemeen verdenking want achterdocht is een zonde. En spionneert niet, noch belastert elkander. Lust iemand onder u het vlees van zijn dode broeder? Gij verafschuwt het zekerlijk. Vreest Allah voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol. 49.12