1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Post verhaal: je ouders en de puberteit

    Citaat Geplaatst door shams
    Ouders en de Puberteit,

    Het meisje was 15 jaar en haar naam was laila, ze zat nog op het voortgezet onderwijs en volgde de richting verzorging. Op school deed ze het al niet goed ze had wel hoge cijfers maar voor lage niveau's. Wat haar het meeste intresseerde was kleding, vrienden en geld. Verder dacht ze niet serieus over haar toekomst ze leefde met de dag mee en piekerde over niks. Het was een mooi meisje, slank mooi zwart haar met krullen mooie ogen en een mooi gaaf gezicht. Wel was ze heel brutaal en iedereen op school luisterde naar haar ze wilde iedereen in haar macht hebben, als er een vecht partij was dan was zij de eerste die erbij stond of die in die ruzie aan het bemiddelen was. Thuis had ze nog een oudere zus zitten die het middelbaar onderwijs volgde en nog drie broers waarvan twee jonger dan haar en de derde was de oudste van allemaal. Op een dag had ze een meisje leren kennen die veel ouder was dan haar het was een indonesisch meisje na een paar weken kwam ze thuis met geblondeerd haar en kleding waarvan iedereen zich kapot schaamde. Er was visite, dat was het begin van alle ellende. Haar zus wist niet waar ze haar gezicht moest doen en kwaad zei ze tegen haar zusje wat ze had gedaan waarop zij brutaal antwoorden dat ze niks verkeerds had gedaan. Ze begon geld te stelen van iedereen en kwam ook nog eens in aanraking met de politie, haar zus probeerde met haar te praten en probeerde haar als een vriendin te beschouwen maar ze was niet te vertrouwen. Op een dag nam ze haar zusje mee naar haar vriendin waar meerdere meisjes aanwezig waren, haar zus liet haar even alleen achter met de meisjes en kwam even later terug en wat rook ze? Ze rook siggaretten rook uit de mond van haar zusje ze begon tegen haar te schreeuwen en voelde zich verraden. Dit is het dan, ik neem mijn zusje mee en probeer haar zo dicht mogelijk bij mij te houden en toch houdt ze mij voor de gek en wat mij nog gekker maakt is dat ze het ontkent, ze ontkent dat ze rookt ze wilt het maar niet toegeven. Soraya haar zus vraagt allah om hulp en om een schande te voorkomen in de familie. Soraya probeert dan toch nog met haar te praten en haar te adviseren om te stoppen, het is slecht voor je zegt ze waarom neem je niet van die kaugompjes die je helpen om te stoppen maar ze blijft ontkennen. Op een dag zat haar zus in de kamer en laila kwam de wc uitlopen Soraya rook het en stond meteen op ze ging haar zakken controleren met veel stoeien kreeg ze het er eindelijk uit:het pakje. En nu laila? En nu? Waar ben je mee bezig waarom doe je dit? Zweigend liep ze weg. Hopeloos stond Soraya in de gang ze wist niet meer wat ze moest doen. Ze begon vaker naar buiten te gaan en als ze geld vroeg van haar zus en haar zus had het geld niet dan begon ze te schelden en te schreeuwen tot dat er een ruzie ontstond en als hun moeder tussen beide kwam dan begon ze net zo hard tegen haar moeder te schelden als tegen haar zus.
    .

  2. #2
    Happy getrouwd!!

    Reacties
    3.048
    30-01-2002

    vervolg vervolg vervolg

    yes nog een verhaaaaaaaaaaaaaaaaal

    made by moonwalker www.abdellahdaoudi.com

  3. #3
    alhamdoelilah

    Reacties
    896
    23-05-2002

    NOG AUB
    Heel veel talent meid!
    Allah ie hdie ma glak!

  4. #4
    *Tetouania*

    Reacties
    568
    06-01-2002

    zij is een echte "gangster"




  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.436
    27-05-2002

    TRUT DAT ZE IS DIE LAILA MAAR JA IK WIL WEL EEN VERVOLG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    X-X-X-X-X-SAMIRA



    ---------------------------Meerdere gebruikers----------------------------

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    353
    11-03-2002

    wajemaaaa.........dit komt me heel erg bekend voor maar inplaat van een meisje....een jongen........zulke mensen hebben in het begin klappen nodig..........en de grenzen laten zien....want zo kan het gewoon niet........

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    90
    28-03-2002

    Moonshine, ik heb ook een broertje die opstandig is, niet luistert en het ergste van allemaal : in de puberteit zit. Je zegt dat klappen uitdelen een goede oplossing is. Ik vind niet dat je iemand vanaf 12 a 13jaar nog moet gaan slaan. Zo iemand wil ook begrepen worden en niet meer als klein kind behandeld worden. De puberteit is een moeilijke tijd voor ze. Ik zou ook niet weten hoe ik mijn broertje zou kunnen helpen. Hij is pas 13 geworden. Hij gaat naar het V.O en daar zal hij jongens tegenkomen die roken en nog slechtere dingen gaan doen. Wellicht zal hij daarin meegaan n van alles uitproberen. Maar het enige dat je kunt doen is constant laten horen dat het niet goed is wat hij doet. Het verbieden en voorkomen kun je niet meer als hij in de puberteit zit. Dat geldt eveneens voor meiden in de puberteit. En hoe wil je laten merken wat de grenzen zijn? Ik vraag me eigenlijk af wat een Islamitische manier is van hoe om te gaan met kinderen in de puberteit. In ieder geval weet ik dat slaan niet een Islamitische oplossing is. Het is moeilijk opvoeden............. Als oudere zus raak je er eerdere bij betrokken kan ik alvast oefenen voor later!

  8. #8
    - MadéMoiséllé

    Reacties
    20
    05-09-2005

    Soooo (is dit echt gebeurd offe gewoon uit je hoofdje ...maar maakt me niks uit wil wel een vervolgggg!!!
    ma3ge salaam..

  9. #9
    Crazy in love!

    Reacties
    1.731
    07-10-2003

    Citaat Geplaatst door schatvmelha
    Moonshine, ik heb ook een broertje die opstandig is, niet luistert en het ergste van allemaal : in de puberteit zit. Je zegt dat klappen uitdelen een goede oplossing is. Ik vind niet dat je iemand vanaf 12 a 13jaar nog moet gaan slaan. Zo iemand wil ook begrepen worden en niet meer als klein kind behandeld worden. De puberteit is een moeilijke tijd voor ze. Ik zou ook niet weten hoe ik mijn broertje zou kunnen helpen. Hij is pas 13 geworden. Hij gaat naar het V.O en daar zal hij jongens tegenkomen die roken en nog slechtere dingen gaan doen. Wellicht zal hij daarin meegaan n van alles uitproberen. Maar het enige dat je kunt doen is constant laten horen dat het niet goed is wat hij doet. Het verbieden en voorkomen kun je niet meer als hij in de puberteit zit. Dat geldt eveneens voor meiden in de puberteit. En hoe wil je laten merken wat de grenzen zijn? Ik vraag me eigenlijk af wat een Islamitische manier is van hoe om te gaan met kinderen in de puberteit. In ieder geval weet ik dat slaan niet een Islamitische oplossing is. Het is moeilijk opvoeden............. Als oudere zus raak je er eerdere bij betrokken kan ik alvast oefenen voor later!

    Ik heb een broertje dat 1 jaar jonger is dan mij. Hij begon ook op jonge leeftijd door te draaien( 12jr ). Hij kwam thuis wanneer die wilde. Moehiem, hij deed alles wat mijn ouders NIEt wilde dat hij deed. Et woordje respect kwam niet voor in zijn woordenboek. Ouders? Daar had hij schijt aan. Mijn vader heeft in et begin zoveel met hem gepraat, hielp niet! OP een gegeven moment zag hij geen andere optie meer en sloeg hem echt ELKE DAG! En dat waren echt niet zomaar klappen..Mijn vader was een keer zo erg door gedraaid dat hij hem heeft gepakt met een plank vol SPIJKERS! Hamdoelillah, gaat het het nu wel goed met mijn broertje. Hij heeft ontiegelijk veel respect voor zijn ouders en medemens...en heeft echt spijt van wat hij heeft gedaan. Hij zegt ook altijd dat et aan zijn leeftijd lag.

    Marokkanen denken altijd dat slaan de medicijn is, dat is et niet! Enige wat je kan doen, is met je broertje praten...meer kan je echt ni doen. Ooit komt hij op een leeftijd inscha allah ..dat hij echt hele erge spijt ga krijgen!

    Sweet & Crazy


  10. #10
    ...

    Reacties
    76
    27-06-2005

    Hoort dit stuk niet bij verhalen en rubrieken???
    affe verhaal doe lekker verder

  11. #11
    *..Temsamane..*

    Reacties
    891
    20-05-2003

    ga d0or meid je verhaal is echt leuk ...
    Beter struikelen op de goede weg, dan wandelen op het verkeerde pad..

  12. #12
    Alhamdoelillah

    Reacties
    4.700
    08-04-2005

    ga verder met je verhaal.

    Dua wanneer er iets gebeurt wat je liever niet hebt:



    QaddarAllahoe wa maa shaa’ fa3al.
    Allah heeft bepaald en wat Hij wilde deed Hij.


  13. #13
    *..Temsamane..*

    Reacties
    891
    20-05-2003

    ewa..??????? waar blijf de rest van het verhaal
    Beter struikelen op de goede weg, dan wandelen op het verkeerde pad..