1. #31
    VREDELIEVEND LID

    Reacties
    155
    16-09-2002

    Re: Vraag van een domme Nederlander

    Origineel gepost door Robbie
    Hallo,

    Ik ben een Nederlander en lees over Marokkanen wat er in de media wordt geschreven. Daar wordt ik niet vrolijk van. Als ik het allemaal mag geloven, zijn alle Marokkanen Nederlander-haters en willen ze eigenlijk liever niet integreren in dit koude rotland. Maar wel uitkering vangen natuurlijk.

    Ik heb het gevoel, en de hoop, dat dit niet klopt. Dat zou toch van de gekke zijn?
    Er staat zo vaak kul in de kranten, en nooit komt er eens een goede representant van jullie gemeenschap vertellen hoe het nou echt zit.

    Wat ik net lees:
    http://www.haagschecourant.nl/regiop...er-Regionieuws!!__1597964_,00.html

    DEN HAAG | Voor de aanranding van twee meisjes (12 en 13) in zwembad Het Keerpunt is een Zoetermeerder (30) door de Haagse politierechter mr. J. van Steen veroordeeld tot een werkstraf van dertig uur. Als waarschuwing om van meisjes af te blijven kreeg de man nog een voorwaardelijke celstraf van drie weken opgelegd.

    Met deze straf ging de politierechter uit boven de eis van officier van justitie mr. J. Belien. Deze had alleen een werkstraf van dertig uur gevorderd. De man betastte de meisjes op zondagmiddag 23 juni vorig jaar in het zwembad bij de borsten en billen.
    Daarmee had hij zich volgens de politierechter schuldig gemaakt aan 'grensoverschrijdend gedrag' tegenover twee jonge meisjes op een seksueel kwetsbare leeftijd. Door boven de eis van de officier uit te gaan wilde de rechter de man inprenten dat zijn gedrag op geen enkele wijze door de beugel kan.
    Zelf ontkende de Zoetermeerder de meisjes te hebben betast. Hij kon zich echter eveneens absoluut niet indenken waarom het tweetal de aanranding zou hebben verzonnen.
    Tegen de man pleit echter dat een zusje van een van de meisjes in het zwembad de aanranding voor haar ogen zag gebeuren. Eveneens zou de Zoetermeerder tegenover een van de badmeesters hebben opgebiecht aan de meisjes te hebben gezeten.

    De aanranding had plaats toen de Zoetermeerder samen met zijn zwager en zijn vier neefjes de middag in het zwembad doorbracht. In bad zwommen ook de twee meisjes.
    Deze zeiden dat de man hen vroeg gezellig op de rubberen opblaasband te komen. Toen zij op de band zaten, gooide de man hen er weer af en trok hen aan borsten en billen weer terug.

    Tegen de geschrokken meisjes zei de Zoetermeerder dat zijn gedrag in zijn geboorteland Marokko normaal was.

    De meisjes dachten er echter anders over en stapten naar de badmeester, die de man in de EHBO-ruimte opsloot. Vandaar is de man overgebracht naar het politiebureau waar hij in afwachting van zijn verhoor een nacht in de cel doorbracht.


    Dat vette gedeelte, dat staat er echt zo! Zo werkt de media toch rare gedachten over Marokkanen in de hand?

    Valt er niet een -niet AEL- groepering van representatieve Nederlandse Marokkanen op te richten die jullie op een normale manier in de media kan brengen?
    Allereerst kan ik je geruststellen dat niet ALLE marokkanen nederlandhaters zijn en de meeste hebben het goede voor met dit land,immers ze wonen en leven hier..........

    Ten tweede op je vraag over representatieve vertegenwoordiging ....het is de vraag of dat interresant genoeg is voor de media en of er wel naar geluisterd word.......want immers heerst er een gevoel onder de marokkanen dat "het marokkanenonderwerp" een sensatieprodukt is geworden voor diverse media.........
    men moet is een keer ophouden met het continu belichten van een kleine groep raddraaiers en het daaruit voortvloeiende stigmatiserende en demoniserende beeld voor het overgrote deel van de marokkanen........

    een vredesgroet van een nederlandse marokkaan(of een marokkaanse nederlander)
    wens voor een ander wat je voor jezelf ook wenst... ALLAHOE MAH EL MOEHSINIEN!

  2. #32
    VREDELIEVEND LID

    Reacties
    155
    16-09-2002

    Origineel gepost door hhtWillem
    Lees jij geen krankten?
    Waar die marokkaanse jongeren uit Gouda zijn?
    Uhhh... die terroriseren nu Benzinepompen in de omgevening van Gouda, langs de snelwegen.
    Vandaar dat je nu dus s'nachts niet meer kunt tanken in die omgeving.
    Is leuk...met 25 man zo'n pompwinkel binnen lopen waar een vrouw alleen zit achter glas, dan die glasruit vol spugen en over de koeken heen zeiken.
    Dat is nieuw...en leuk...blijkbaar
    een beter voorbeeld heb ik niet van wat er continu als beeld van de marokkanen heerst........echt te triest voor woorden
    wens voor een ander wat je voor jezelf ook wenst... ALLAHOE MAH EL MOEHSINIEN!

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    48
    15-05-2003

    Nb4 en said76, dank jullie voor je berichten.

    Representatieve vertegenwoordiging zal volgens mij best gemakkelijk in de media kunnen komen. Moet je zien hoe ze smullen van de AEL. Een Libiƫr die schijnbaar de mening van de Marokkanen verkondigd? Dan toch liever een Marokkaan die voor de Marokkaanse gemeenschap spreekt!!

  4. #34
    VREDELIEVEND LID

    Reacties
    155
    16-09-2002

    ja natuurlijk is het goed als een leidend en aansprekend vertegenwoordiger in de media de gevoelens van een groep kan vertolken maar dan moet die groep niet als tweederangsburger worden behandeld en ze niet continu in een verdomhoekje stoppen en op basis van gelijkheid in gesprek meetreden om tot oplossingen te komen,oplossingen die ook(of juist) vanuit de marokkaanse gemeenschap moeten komen.,.....want een vertegenwoordiger is evenveel waard als de respect die hij/zij krijgt van o.a de media.........
    wens voor een ander wat je voor jezelf ook wenst... ALLAHOE MAH EL MOEHSINIEN!

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    48
    15-05-2003

    Respect moet verdiend worden.

    Het beeld van de mensen over Marokkanen is wat de media er van heeft gemaakt. Hierbij zijn ze enorm geholpen door een kleine groep jongeren die volgens mij helemaal niets meer met de Islam/Koran hebben. Die jongens doen ongeveer alles wat verboden is, zowel in de Bijbel als in de Koran.
    Er zijn een aantal goede Islamitische schrijvers, die met humor de dingen goed kunnen benoemen. Zij doen niet zielig en verschuilen zich niet achter het geloof als dat uitkomt. Ik kan me zelfs voorstellen dat er een columnist van Islamitische komaf in Buitenhof past, om de actualiteiten van een snedig commentaar vanuit Islamitsch perspectief te voorzien.