1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    58
    08-03-2003

    verlovingsfeest

    Zouden jullie een verlovingsfeest geven ja of nee en waarom wel of niet? en hoe zouden jullie het doen, groots aanpakken? ik vind het namelijk niet echt nodig maar er zijn mensen die het graag willen!!!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    58
    08-03-2003

    ik bedoel eigenlijk een verlovingsfeest is toch niet verplicht? ik wil weten waarom mensen het toch doen ze kunnen dat geld toch dan aan iets belangrijks uitgeven? b.v. goededoel en als ze een verlovingsfeest geven waarom een groot feest ? ik wil wel weten hoe mensen erover denken snappie?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    151
    12-01-2003

    salaam 3lei3kum

    Zuster ik snap hoe jij er over denkt ik denk er namelijk ook zo over een verlovings feest is niet eens nodig ,want je kan ook je schoonfamilie uitnodigen voor een etentje bij jullie en klaar dat wordt ook geizen als een verloving ,maar waarom zo groot en geld verspilling allemaal, maar ja iedereen denkt er anders over maar elgair incha alah..

    wa salaam 3lei3kum wr wb
    sallaam 3leikom landgenoten

  4. #4
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    Re: verlovingsfeest

    Origineel gepost door Samia504
    Zouden jullie een verlovingsfeest geven ja of nee en waarom wel of niet? en hoe zouden jullie het doen, groots aanpakken? ik vind het namelijk niet echt nodig maar er zijn mensen die het graag willen!!!


    ik zou best wel een verlovings feest willen geven als het inschallah zo ver is

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    231
    01-01-2003

    ik geef het mijne binnen 2weken

  6. #6
    tariefejst i rebda!!

    Reacties
    259
    08-11-2002

    Origineel gepost door asana
    ik geef het mijne binnen 2weken
    aaah wat leuk!!!en hoe ga jij het aanpakken??groot klein??ik vind het persoonlijk wel leuker als je er veel mensen voor uitnodigt.. een beginnende bvruiloft!!! maar ik begrijp wel dat sommige denken gewoon thuis klaar!! maar verschilt per persoon!!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    231
    01-01-2003

    Origineel gepost door maghrebia007
    aaah wat leuk!!!en hoe ga jij het aanpakken??groot klein??ik vind het persoonlijk wel leuker als je er veel mensen voor uitnodigt.. een beginnende bvruiloft!!! maar ik begrijp wel dat sommige denken gewoon thuis klaar!! maar verschilt per persoon!!!
    bij mij thuis,we hebben een woonkamer van 5meter op 6meter ,ik gooi alles buiten,zoals kasten tvkast,bureau met de pc,hoekzetel en ik zet saddarias zodat iedereen plek heeft.
    ik nodig mijn vaste vriendenkring uit,en mijn buren en famillieleden
    daarnaast komt zijn famillie dan ook bij,en samengeteld hebben we 45 vrouwen
    kheb geen zin om het in een zaal te doen,dan wil iedereen ook uitgenodigd worden en voor je het weet heb je een bruilof wannabe

  8. #8
    tariefejst i rebda!!

    Reacties
    259
    08-11-2002

    hahahahhahahhaha ja nou klinkt leuk!!en dat laatste stukje was een hint zodat IK niet kom???hjm....ok dan niet!! geintje hoor maar wallah klinkt heel leuk!!en weet je al hoe je je bruiloft gaat doen?ook zonder mij uittenodigen??hha nee hoor maar volgens mij is een bruiloft in maroko gezelliger dan hier!!de sfeer en het dansen enzo!!de hele straat geniet mee!!
    [GLOW=deeppink]Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Alah zei:
    "Wees niet jaloers op elkaar, en drijft geen oneerlijke handel, en haat elkaar niet, en keert jullie niet van elkaar af, en doe geen bod als een ander biedt. En wees als broeders dienaren van Allah. De broeder is een broeder van een moslim: behandelt hem niet onrechtvaardig, en kijk niet op hem neer, en laat hem niet in de steek.Godvrees is hier - en hij wees drie maal naar zijn borst - om slecht te worden volstaat het oor een moslim om op zijn broeder neer te kijken.alles van een moslim is erboden voor een moslim: zijn bloed,en zijn bezittingen en zijn eer." (moeslim)
    [/GLOW]

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    231
    01-01-2003

    whahaha,nee meid jij bent al gereserveerd voor de bruiloft die zal plaatsvinden in brussel,in juni 2004 incha allah als we nog leven.

    een bruiloft in marokko is zeker gezelliger,maar je moet ook zo denken.
    het eten is minder lekker vind ik persoonlijk,er is minder keuze van dessert en dergelijke.
    als je je nicht uitnodigt neemt zij ook haar 15 vriendinnen mee in plaats van een.
    op sommige feesten nemen ze zelfs spulletjes mee van je huis,
    al mohim,je word kaalgeplukt joh,leve belgie-nederland waar iedereen zich behoorlijk gedraagt op feesten.
    het ergste is,dat iedereeeeeeeeen maar dan ookiedereen zich soms moeit met het feest.

  10. #10
    tariefejst i rebda!!

    Reacties
    259
    08-11-2002

    jaaaah dat is wel zo!! maar ja beide hebben ze een voordeel en een nadeel!!barakalahoufik dat ik mocht komen maar ja ik heb een druk leven!!! dus dus je weet het maar ik zou echt graag willen komen!!maar ik kom niet hahahha!!heb je er al een beetje zin in??
    [GLOW=deeppink]Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Alah zei:
    "Wees niet jaloers op elkaar, en drijft geen oneerlijke handel, en haat elkaar niet, en keert jullie niet van elkaar af, en doe geen bod als een ander biedt. En wees als broeders dienaren van Allah. De broeder is een broeder van een moslim: behandelt hem niet onrechtvaardig, en kijk niet op hem neer, en laat hem niet in de steek.Godvrees is hier - en hij wees drie maal naar zijn borst - om slecht te worden volstaat het oor een moslim om op zijn broeder neer te kijken.alles van een moslim is erboden voor een moslim: zijn bloed,en zijn bezittingen en zijn eer." (moeslim)
    [/GLOW]

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    710
    27-04-2003

    Mijn mening wat ze allemaal in Marokko hebben dat hebben ze echt niet in Belgie/Nederland.

  12. #12
    tariefejst i rebda!!

    Reacties
    259
    08-11-2002

    jaa maar anders om ook!!!!
    [GLOW=deeppink]Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Alah zei:
    "Wees niet jaloers op elkaar, en drijft geen oneerlijke handel, en haat elkaar niet, en keert jullie niet van elkaar af, en doe geen bod als een ander biedt. En wees als broeders dienaren van Allah. De broeder is een broeder van een moslim: behandelt hem niet onrechtvaardig, en kijk niet op hem neer, en laat hem niet in de steek.Godvrees is hier - en hij wees drie maal naar zijn borst - om slecht te worden volstaat het oor een moslim om op zijn broeder neer te kijken.alles van een moslim is erboden voor een moslim: zijn bloed,en zijn bezittingen en zijn eer." (moeslim)
    [/GLOW]

  13. #13
    It's all about me...

    Reacties
    692
    28-08-2002

    Je kan ook ipv een verlofingsfeest Saddaka doen....het geld uitgeven aan een goed doel........er zijn genoeg mensen die het goed kunnen gebruiken als jij geen groot feest wil geven!!!




    thalla Narcis
    ""To fear love is to fear life and those who fear life are already three parts dead"

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    30
    09-03-2003

    Hoi
    ik wil even reageren op asana, niet iedereen in Marokko is zoals jij de mensen beschrijft. In oktober '02 heb ik een verlovingsfeest gegeven in Marokko en ik moet zeggen het is prima verlopen, maar ja misschien ligt het wel aan de mensen die jij uitnodigd. Ik heb God zij dank een geimancipeerde en goed opgevoede familie en vrienden kring, zowel hier in Belgïe als iin Marokko.
    Mounah.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    231
    01-01-2003

    ik heb niemand uitgenodigd mouna,kheb zelf nooit een feest gegeven,dit word mijn eerste,maar jah ben wel al op 100de feesten geweest in marokko,zowel te casa,tanger,tot in de bergen van arif,en ik moet zeggen dat het gedrag van de meeste gasten soms alles behalve was.
    en ik heb ook nergens gezegd dat iedereen zo is,doegieeeeeeeee