1. #16
    Halloo

    Reacties
    36
    11-05-2003

    Zo zie je

    Er is aardig wat verschil in wat de een doet en de ander. Ik ben zelf niet ogevoed met het moeten kussen van..wie dan ook..zowel wang als hand...maar weer wel als je iemand lang niet gezien heb...en of het er nou 4 zijn of 2 of 10..dat is geen regel.

    Het kussen van een Ma7ram..of voogd..of iedereen met wie verboden is te huwen is geen probleem. mist je daar natuurlijk ook houd aan de fatsoens regels..een kus ter begroteing is geen echte kus..maar vaker meer een wang .wang begroting..de Saoudies doen neus..neus..dus ..alles draaid om de groet...
    Wat zeker verboden is het kussen van den niet Ma7ram..dat zijn dus ook zwagers..neven..en meer ander soort volk..zelf het hand geven ter groet is verboden...


    Wat de fastoens grens is..?..als je elkaar echt kus..om de kus..dan ..?...Jah..oke je begrijp..dat is te voorkoming dus van juist dat soort gedachtes..De hand kussen is meer op zen plaast kwa bescherming van dat soort zaken ..want vegist gij zich niet..ook moslims maken fouten..en dat heeft gewoon te maken met de gelegenheid die zich voor doet...

    sory..als ik jullie geeft nu verwart hebt..

    Moge allah ons wijsheid geven....

  2. #17
    Once upon a time.....

    Reacties
    68
    03-05-2002

    ik geef mijn vader wel 4 kussen als ik heb een tijdje niet heb gezien..mijn moeder ook.....en mijn broertje geef ik een klap..
    ..nee hoor geintje

    ik vindt het heel normaal...ik geef mijn oom ook 4 kussen op de wang. (ik zie hem niet zo vaak)

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    212
    24-05-2003

    ik begroet mijn vader ook met 4 kussen op de wang , ik denk dat ik dat ook zou blijven doen als ik getrouwd ben . ik ben hiermee opgevoed en opgegroeid en ik denk dat mijn vader me raar aan zal kijken als ik hem opeens een kus op zijn hoofd op hand geef. maar dit is voor ieder appart je moet dus zelf kijken wat gepast is in jou gezin en niet naar andere kijken. en er is nix mis met je vader de 4 "gebruikelijke" zoenen geven. in mijn gezin uit het een begroeting en respect.....thallay
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  4. #19
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Beste Mensen

    bedankt voor jullie reacties, ik voel me stukken zekerder hierover nu... maar ik moet zeggen dat wanneer ik mijn vader begroet, het ligt aan het moment hoe ik hem groet.

    Ben blij dat ik verschillende reactie heb gehad, zo leer je het meest!

    Liefs Safia