+ Reageer
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
1 tot 15 van 23
    MVC Lid

Reacties
    42
    24-02-2006

God beslist? Lot?

Zoals ik in een andere topic bekend heb gemaakt, ALLAH zegt dat HIJ het heeft beslist en dat hij zeker een rol speelt in mijn 'ongeloof'...

Hoe geloven mensen nog in het geloof waar het geloof door een Hoge macht wordt bestuurd?

Waar hebben we de Satan voor nodig als ALLAH diegene leidt die hem behaagt en mensen laat dwalen in het verkeerde pad als Hij dat WILT..

?

Ik vraag deze vragen niet om jullie te pesten, hierbij verzoek ik jullie vriendelijk om op een vreedzame manier te discussieren zonder elkaar zwart te maken..

Met jonkogroetjes,

moraaW

MVC Lid

Reacties
    7
    25-02-2006

kijk wij maken zulke regels niet we kunnen moeilijk gaan discussieren met allah en deze vragen stellen zo is het nou eenmaal

MVC Lid

Reacties
    42
    24-02-2006

Wat heeft het met jullie regeltjes te maken :s

Ik kom gewoon met verzen uit de Koran en de gelovigen kunnen mij zelfs niet fatsoenlijk uitleggen wat ze nou precies inhouden! Of het zijn gewoon niet juiste verzen en/of de vertaler ervan was niet nauwkeurig geweest.

Gods woord is volmaakt? Waarom is het dan niet te vertalen? Omdat het volmaakt is zeker?

MVC Lid

Reacties
    42
    24-02-2006

Citaat Geplaatst door moraaW
    Interpreteren we dan ook de volgende verzen fout?

Leidt de god van de Islam iedere Moslim naar eeuwige redding?

Volgens de Koran, leidt en misleidt God zoals het hem behaagt.

"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4
    ( Soerat ibrahiem:4 ).

"Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125 ( Soerat al-an’aam:125 ).

Het is Gods wil dat sommigen geleid worden, maar Hij zal hen straffen omdat zij niet goed geleid worden.

"Als wij het zo gewild hadden, dan hadden Wij zeker iedere ziel zijn ware ziel laten zien. Maar het Woord van Mij zal komen: "Ik zal de hel vullen met jinns (demonen) en mensen, allemaal samen." Surah 32:13 ( Soerat as-sadjda:13 ).

God maakt het onmogelijk voor diegenen die de Islam verwerpen om later te geloven.

"Voor diegenen die het geloof verwerpen, het is hetzelfde voor hen of u hen waarschuwt of niet waarschuwt: zij zullen niet geloven. Allah heeft een zegel op hun harten en op hun oren geplaatst en een sluier over hun ogen; groot is de straf die zij oplopen." Surah 2:6-7 ( Soerat al-bakara:6-7 ).

God beveelt mensen om te zondigen zodat Hij een excuus zal hebben om hen te vernietigen.

"Als Wij besluiten om een bevolking te vernietigen, dan sturen Wij eerst een duidelijk bevel aan diegenen onder hen aan wie de goede dingen van het leven gegeven zijn, om te zondigen, zodat er wordt bewezen dat het woord tegen hen waar is: en dan vernietigen Wij hen compleet.
    Surah 17:16 ( Soerat al-israa:16 ).

Het is aan Allah om te vergeven en te straffen zoals het hem behaagt

"Hij (Allah) vergeeft diegene wie het hem behaagt (te verge-ven) en straft diegene van wie het hem behaagt (te straffen), want Allah heeft macht over alle dingen." Surah 2:284
    ( Soerat al-bakara:284 ).

Ja, ja! Dat zijn heel wat verzen he? Dus ALLAH heeft het gewoon beslist dat mijn hart uiteindelijk Zwart en gesloten is geworden

O GOD! O GOD! Als Ge de Schrijven van het Boek bent, vergeef me voor het gebruiken of misbruiken van mijn verstand. U zegt dat het Boek o zo volmaakt is, terwijl de mensen die Uw Boek aanhangen niet eens op een normale manier kunnen verduidelijk wat voor informatie bepaalde verzen nou precies bevatten. O GOD! Of is het zoals U zegt, dat U het heeft beslist, dus dat deze reacties van mij eigenlijk gewoon loze kreten zijn omdat mijn hart toch is geloten, ofwel ik zal het toch niet geloven.

O GOD! Als u zo alwetend bent, waarom stuurt u nu niet even een dvd versie van de Koran

Scheelt een hoop frustratie ..

O GOD! Als u zo alwetend bent, waarom zijn er mensen die in Uw naam nog moorden plegen of hebben gepleegd? Die weten zeker niet dat het zinnebeeldige verzen waren? O GOD! Wat bent U toch CONTRADICTIONEEL!
    Dit is waar de topic over gaat...

MVC Lid

Reacties
    42
    24-02-2006

Citaat Geplaatst door missmile
    Dit is mijn laatste reactie op jou (deze topic)
    als je een andere topic opent kan ik mee discussieren.. maar hier niet
    ik ga deze topic niet verpesten voor jou..

En ik heb ook een overlevering voor jou..

Ibn Mas’oed verhaalt dat de Profeet zei:
    “Hij die een valse eed zweert om het eigendom van een moslim te verkrijgen, zal Allah ontmoeten als Hij woedend op hem is.” Hij (ibn Mas’oed) zei: “Vervolgens las de Boodschapper van Allah ons ter verdediging hiervan voor uit het Boek van Allah, Heer van Eer en Glorie:

‘Zij zijn degenen die Allah’s verbond en hun eden verkwanselen, dat zijn zij die geen aandeel aan het hiernamaals hebben. Allah zal niet tot hen spreken, noch naar hen omzien op de Dag der Opstanding. Hij zal hen niet louteren, maar voor hen is er een pijnlijke bestraffing.”

Qoer ‘aan 3:77.

Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

Waarom zou god de mensen louteren als hij beslist wie wel of niet zal dwalen??
    Kijk eens naar de verzen in mijn voorgaande reactie, dan zul je zien dat ALLAH mensen laat dwalen die hem behaagt, waar hebben we de satan dan voor nodig??

Zijn er mensen die de bovenstaande verzen nog rationeel kunnen verklaren?

Missmile

Reacties
    1.064
    05-06-2003

Als je een persoon bent die aan allah denkt en voor hem vreest, dan zal Allah je het juiste pad op leiden. En als het tegenover gestelde is, dan laat Allah je dwalen.

B.v.
    Als jij bidt en alles juist doet, wat allah ons opdraagt, dan hoef je je niet te vrezen. Want allah zal je leiden, wat Shaitan ook doet, je zal niet falen.
    (want je hebt dan een sterk imaan)

Als je niet bidt en alles verkeerd doet, en negeert wat allah je opdraagt, dan neem ik aan dat je Allah niet vreest. Allah zal je dan misleiden, en wat Shaitan ook doet, je zal falen. Waarom? Shaitan is continue bezig met influisteringen.
    Hij heeft je in zijn macht en jij bent dan een persoon met een zwak imaan.
    Check it out

Missmile

Reacties
    1.064
    05-06-2003

Trouwens... (ik heb nog iets voor je)

Waarom Shaitan (Iblies) ??

Iblies aanbad Allah samen met de engelen, dus het bevel om te knielen gold ook voor hem. Maar hij weigerde en was hoogmoedig. Hij behoorde niet tot degene die knielden.
    Toen Allah hem vroeg waarom hij had geweigerd te knielen, antwoordde hij: "Ik ben beter dan hem (Adam). U schiep mij uit vuur en U schiep hem uit klei." Dit is de verborgen reden voor de vijandigheid tussen sjaytaan en mens.

Allah zei tegen Iblies: "Daal af uit het Paradijs, want het past jouw niet dat jij je er hoogmoedig in gedraagt. Vetrek daarom. Voorwaar, jij behoort tot de ongelovige." Iblies zei: ""Geef mij uitstel tot de Dag waarop zij opgewekt zullen worden." Allah zei: "Voorwaar, jij behoort tot hen aan wie uitstel is gegeven." Iblies zei: "Omdat U mij hebt doen dwalen, zal ik hen (de mensen) doen belemmmeren op u rechte pad. Daarna zal ik zeker tot hen komen, van voor hen en van achter hen en van hun rechterzijde en van hun linkerzijde, en U zult de meeste van hen niet als dankbare aantreffen.

Zoals je ziet is Iblies door Allah vervoekt en die vloek rust op hem tot de Dag Des Oordeels daarna zal hij de hel ingeworpen worden maar tot dan mag hij genieten van de wereld.

Dat is de reden waarom Iblies de mens haat en hem probeert te verleiden om ook mee te hel in te nemen.
    Check it out

MVC Lid

Reacties
    42
    24-02-2006

Citaat Geplaatst door missmile
    Als je een persoon bent die aan allah denkt en voor hem vreest, dan zal Allah je het juiste pad op leiden. En als het tegenover gestelde is, dan laat Allah je dwalen.

B.v.
    Als jij bidt en alles juist doet, wat allah ons opdraagt, dan hoef je je niet te vrezen. Want allah zal je leiden, wat Shaitan ook doet, je zal niet falen.
    (want je hebt dan een sterk imaan)

Als je niet bidt en alles verkeerd doet, en negeert wat allah je opdraagt, dan neem ik aan dat je Allah niet vreest. Allah zal je dan misleiden, en wat Shaitan ook doet, je zal falen. Waarom? Shaitan is continue bezig met influisteringen.
    Hij heeft je in zijn macht en jij bent dan een persoon met een zwak imaan.
    Allah zegt in zijn Boek dat hij mensen laat dwalen die hem behaagt, ik zie geen enkel andere informatie erbij? Kunnen we hier dan nog spreken van een eigen wil?

In Godsdienst is er geen dwang? Geen dwang waarbij we de o zo genadevolle God moeten vrezen? Waar staat het woord Genadevol en Barmhartig dan voor? Om het als een vaas in de vitrine te gebruiken?

Ik zie verzen waar staat dat ALLAH beslist wie wel en niet het rechte pad zal leiden. Wat moet ik uit deze verzen opmaken? Dat ALLAH mijn hart heeft verzegeld en bovendien ook nog eng en gesloten heeft gemaakt zodat ik uiteindelijk toch maar als dwaler MOET doorleven?

*Kickbokster*

Reacties
    883
    28-02-2005

MVC Premium MVC Premium
    Je begrijpt het verkeerd met de volgende aya die je hebt geciteerd...

"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4
    ( Soerat ibrahiem:4 ).

het is in eerste instantie nooit goed om maar een deel van de aya te nemen om dit te begrijpen.. je moet de hele aya doornemen zodat je meer begrijpt waar de kleinste woorden op doelen, al is dat niet altijd makkelijk... wat ik hiermee wil zeggen is dat je de hele aya moet nemen... de hele aya 4 van soerat Ibrahiem waar jij op doelt is het volgende:

4. Wij zonden geen boodschapper dan met de taal van zijn volk, zodat hij (het) hun duidelijk moge maken. Dan laat God dwalen wie Hij wil en leidt wie Hij wil. Hij is de Almachtige, de Alwijze.

Ten tweede wil ik zeggen dat de betekenis van een Qoraan niet zo makkelijk te vertalen is zoals je het leest in die aya4 die ik je net geciteerd heb van het internet...

Die ene zin wat jij dus leest en voor jezelf als een standpunt neemt om zo te geloven ...daar zit een heel lang verhaal achter, het heeft bijv. te maken met wat ervoor genoemd wordt, de tijd van de profeten en al die volken, gelovig en ongelovig, maar niet alleen dat

dit is mijn reactie
    Sofyan und Najla für die Ewigkeit...

MVC Lid

Reacties
    42
    24-02-2006

Gods woord is toch volmaakt? Waar zegt God dat we andere dingen nodig hebben om zijn woord beter te kunnen begrijpen? Waar staat in Godsnaam dat ik een hele studie moet doen om 1 vers beter te begrijpen?

4. Wij zonden geen boodschapper dan met de taal van zijn volk, zodat hij (het) hun duidelijk moge maken. Dan laat God dwalen wie Hij wil en leidt wie Hij wil. Hij is de Almachtige, de Alwijze.

En in hoeverre is iets volmaakt als het op verschillende manieren vertaald en/of interpreteert kan worden? Hoezo begrijp ik dit vers dan verkeerd? Of is het zinnebeeldig bedoeld??

Er staat toch duidelijk ALLAH leidt wie Hij WIL? In hoeverre verschilt het met het vers dat ik heb geplaatst?

Het is gewoon een kwestie van behagen of niet? Waarom zou Saitan zoveel moeite doen als ALLAH mensen laat dwalen die hij Wil en mensen laat geloven die hem behaagt...?

Bedankt voor de moeite die je hebt genomen...

*Kickbokster*

Reacties
    883
    28-02-2005

MVC Premium MVC Premium
    P.S. ik verwijs je naar de hoogste geleerden in de islam, die zullen het veel beter kunnen uitleggen dan ik of iemand van mijn niveau... dit is de enige beste oplossing achter dit hele verhaal en naar het idee dat jij zoekt.
    Sofyan und Najla für die Ewigkeit...

MVC Lid

Reacties
    42
    24-02-2006

Citaat Geplaatst door Najla_m
    P.S. ik verwijs je naar de hoogste geleerden in de islam, die zullen het veel beter kunnen uitleggen dan ik of iemand van mijn niveau... dit is de enige beste oplossing achter dit hele verhaal en naar het idee dat jij zoekt.
    Gods woord is volmaakt? Als het volmaakt zou zijn hadden we niet echt een behoefte aan deze zogenaamde geleerden he? Als het volmaakt zou zijn, zou iedereen zelfde informatie ervanaf trekken en niet dat jij mij nu naar een geleerde verwijst omdat je niets meer weet. Het gaat boven jouw geweten vandaar dat jij me naar een geleerde verwijst, ik twijfel over deze verzen en daarom wordt ik als een dwaler gezien. En wist je dat iedereen behalve de moslims tot de verliezers horen? En dan zegt God dat hij o zo genadevol is?

Missmile

Reacties
    1.064
    05-06-2003

Allah zegt in zijn Boek dat hij mensen laat dwalen die hem behaagt, ik zie geen enkel andere informatie erbij? Kunnen we hier dan nog spreken van een eigen wil?

In Godsdienst is er geen dwang? Geen dwang waarbij we de o zo genadevolle God moeten vrezen? Waar staat het woord Genadevol en Barmhartig dan voor? Om het als een vaas in de vitrine te gebruiken?

Ik zie verzen waar staat dat ALLAH beslist wie wel en niet het rechte pad zal leiden. Wat moet ik uit deze verzen opmaken? Dat ALLAH mijn hart heeft verzegeld en bovendien ook nog eng en gesloten heeft gemaakt zodat ik uiteindelijk toch maar als dwaler MOET doorleven?
    Zoals ik daarnet al zei... (even zins-indeling veranderen voor je)

Iedereen heeft een eigen wil... Dus jij bepaalt wat je lots-bestemming wordt!
    Alleen allah weet of je het paradijs binnentreedt of niet! Als je de verleiding
    aankunt, en sterker bent dan de Shaitan... dan behoor je tot degenen die zullen
    slagen. Je hoeft dan nergens voor te vrezen.

Informatie.... over dwang in de islam ?
    Surat Al-Baqara

De Koran, 2:256

Er is geen dwang in de godsdienst.
    De rechtgerichtheid
    is duidelijk onderscheiden
    van de verdoling.
    Wie dan ongelovig is aan de Taghut (Satan)
    en gelooft in God
    die grijpt het stevige handvat aan
    dat onverbrekelijk is.
    God is horend en wetend.

Er is dus géén dwang in de islam!

Allah heeft ons geschapen en Allah is degene bij wie wij ons eindbestemming
    moeten afleggen (dag des oordeels). Dus Alleen ALLAH kan beslissen waar wij
    naar toe gaan. (paradijs/hel) En wij moeten als moslims doen wat allah
    ons opdraagt in dit leventje... (voor korte duur) en als je hierin slaagt, dus geen
    gehoor te geven aan Shaitan zul je slagen, en zal allah je het paradijs laten binnentreden en je meer geven dan je ooit zou kunnen wensen.

Jij beslist zelf of je een goed hart hebt of niet. Als je sterk in je schoenen staat
    en doet wat allah je opdraagt, waarom zou je dan moeten vrezen?
    Wij (mensen maken fouten) en van fouten kunnen we leren. Allah weet en heeft
    veel surah's geopenbaard waarin staat dat wij ZONDAREN zijn. Wij moeten hiervoor
    berouw tonen aan Allah, zodat Allah ons vergeeft. Dus als je een zonde pleegt,
    dan moet je berouw tonen en insha allah hoef je je geen zorgen te maken.
    Je kiest er zelf voor om een dwalende te zijn, misschien heeft allah voor jou
    "het Paradijs" als eindbestemming!

ps. dat zijn jou gedachten over je lot en niet die van Allah... (voor mensen die het
    moeilijk hebben in dit leven, moeten geduldig blijven)

Het wereldse leven is niets dan een spel en een ijdel vermaak. Doch voor degenen die God vrezen, is het tehuis van het Hiernamaals beter. Wilt gij dan niet begrijpen?
    Check it out

MVC Lid

Reacties
    42
    24-02-2006

Ik had het ook over dat versje ja, als er geen dwang bestaat waarom laat ALLAH mensen dwalen die hem behaat en laat mensen die Hij WIL het rechte pad opgaan? Hoe moet ik dan met deze verzen omgaan? Allah leidt wie hij wil en dan komen we praten over eigen wil? Hoe kan dit nou eigen wil zijn als ALLAH je hart sluit voor de zogenaamde waarheid?

MAROCAIN

Reacties
    1.319
    30-12-2002

Zoals ik in een andere topic bekend heb gemaakt, ALLAH zegt dat HIJ het heeft beslist en dat hij zeker een rol speelt in mijn 'ongeloof'...

Hoe geloven mensen nog in het geloof waar het geloof door een Hoge macht wordt bestuurd?

Waar hebben we de Satan voor nodig als ALLAH diegene leidt die hem behaagt en mensen laat dwalen in het verkeerde pad als Hij dat WILT..

?

Ik vraag deze vragen niet om jullie te pesten, hierbij verzoek ik jullie vriendelijk om op een vreedzame manier te discussieren zonder elkaar zwart te maken..

Met jonkogroetjes,

moraaW
    ik geloof in allah swt en in zijn boodschapper mohammed swt ik heb weet niet vele over de islaam maar dat is 1 ding wat ik zeker weet.
    De islaam is voor altijd in mijn hart. dat stukje ongeloof waar jij het over hebt zal bij mij ook wel aanwezig zijn en is te zien in bepaalde dingen die ik doe of heb gedaan die ik niet had moeten doen.

succes verder kan je niet helpen bij het beantwoorden van je vragen.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

Otla Vliegtickets Nador
Nieuws
Lifestyle
Sport