1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    39
    19-04-2002

    Talking Eén dag voor je Bruiloft......

    Asalaam aleikoum,

    Wat is nu nog mooier dan trouwen met de man van wie je echt houdt? Zo mooi opgemaakt worden en zulke mooie kleren aantrekken, dat je man niet meer weet wat hem overkomt. Ik zie het al helemaal zitten; ik zit op een troon met tientallen lichtjes om me heen. Ik draag een ongelofelijke kroon met honderden schitterende diamantjes en ik zie er gewoon onweerstaanbaar uit. Alle mensen kijken naar mij en geven mij een glimlach en een goedkeuring toe. Ik ben echt gelukkig en ik zie dat mijn man de tijd van zijn leven heeft. Na de bruiloft moet er ook nog sprake zijn van een geweldige huwelijksnacht ( maar uit respect aan degenen die dit zullen lezen, zal ik er niet verder op in gaan). Daarna is het sprookje voorbij en ben je weer aanwezig in de werkelijkheid. Maar daarom hoeft het niet minder te zijn. Ik hoop insha'allah dat ik een geweldige tijd tegemoet ga, samen met mijn man en later de kinderen. Ik zal hem verzorgen, zoals hij mij zal verzorgen en ik zal hem liefkozen, zoals hij dat ook bij mij zal doen. Met wederzijds respect en begrip komen we er samen uit. Samen in deze moeilijke, maar interessante wereld.

    Beslama,

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4.660
    22-02-2002

    Meid nu word ik alleen maar nog meer verliefder op my man!!! !!! je haalt de woorden uit mijn mond!!! welk marokaans meisje zou deze dag niet willen meemaken als princessje??? *uitzonderingen daargelaten* ik zie het al voor me :verliefd: ...*zucht* maar zo ver is het nog langgggg niet....ps ik zou mijn bruidloft in marokko willen houden!!! k vind het hier echt achterlijk saai!!!

  3. #3
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Beste mensen!!

    Wat ik jammer vind is dat veel meiden vaak vergeten waar het echt om gaat.....ze wachten hun hele leven op die ene speciale dag.... terwijl het pas na de bruiloft begint..HET HUWELIJK! Als je meiden hoort praten over trouwen,komen ze vaak niet verder dan hun bruiloft..HOE KOMT DIT??
    Voor mij daarom zo simpel mogelijk....Het gaat mij erom dat ik bij mijn liefje, mijn man, mijn alles kan zijn!

    Meiden begrijp me niet verkeerd...heb respect voor jullie mening, hoop dat jullie dat ook voor mij hebben

    Liefs safia

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    39
    19-04-2002

    Ja, je hebt helemaal gelijk. De reden dat meisjes alleen aan de huwelijksnacht denken , i.p.v. je verdere leven is waarschijnlijk uit onzekerheid. Je weet niet hoe het kan lopen. Het kan meevallen maar het kan ook tegenvallen. Maar een ding weet je zeker, je huwelijksnachts is het spannendste wat er is, dus veel meisjes leven er ook graag naartoe. De rest komt vanzelf wel.

  5. #5
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Ik snap best dat dat het spannenste is, Ik krijg er zelf binnekort Incha Allah ook mee te maken...maar we moeten niet vergeten waar het allemaal om draait, zowel voor man als vrouw! vaak zien mensen het huwelijk als een soort uitvlucht, een bepaalde schijn die ze willen op houden, maar tegelijkertijd, leven beiden partners ieder een eigen leven..Dit begrijp ik dus niet, Dit geldt niet voor iedereen natuurlijk!...Maar het komt voor en dat is zo'n zonde...

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    39
    19-04-2002

    Hoi Safia,
    Nee voor mij is het absoluut geen toevlucht, ik heb het reuze naar mijn zin thuis. Ik moet er eigenlijk niet aan denken om mijn moeder en vader en mijn broertje en zusje alleen achter te laten. Bij die gedachte alleen al, krijg ik een brok in mijn keel. Maar aan de andere kant gaat er een nieuwe wereld voor je open. Een wereld met jouw man, wat dus inhoud dat je rekening met elkaar houdt en op elkaar kunt rekenen. Maar ik heb het al zo vaak met hem daarover gehad, dat we in ieder geval, een klein beetje voorbereid zijn. Ik kan niet wachten tot het zover komt.

  7. #7
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Heey laila!!

    Dus we zitten eigenlijk in het zelfde schuitje??

    Zo denk ik er dus ook over...

    Liefs safia??

    Ps. vertel es wat meer over je plannen misschien hebben we iets aan elkaar

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    39
    19-04-2002

    Hallo Safia,

    Allereest hebben we afgesproken dat we beide ervoor zorgen dat we netjes zijn (omtrent het huis), dus dat we zo min mogelijk troep produceren. Bovendien doen we allebei evenveel aan het huishouden, we zijn dus van plan om de taken te verdelen. Ik weet bijvoorbeeld van hem dat hij van strijken houdt en ik vind het niet erg om te stofzuigen.
    Ten tweede moet degene die het eerst thuiskomt ( hij werkt en ik studeer nog), zorgen voor het avondeten. Maar ik ga ervan uit dat hij doodmoe is als hij thuiskomt, dus dat moeten we nog maar even herzien en bespreken. Maar ik denk dan inderdaad dat ik doordeweeks kook en hij in het weekend.
    Ten derde wordt van zijn salaris huur en rekeningen betaald. In ben van plan een bijbaantje te nemen en daar betaal ik mijn school mee en kleren voor hem en mij.
    Tot slot, zijn we van plan alles te bespreken, want een goede relatie begint met communiceren.

  9. #9
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Ben je al verloofd?? is hij al om je hand komen vragen??

    Liefs safia

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    4.660
    22-02-2002

    :D

    ik wil wel wat zeggen maar laila haalt de woorden al uit de mond thanx girl!!! :zwaai

  11. #11
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Toevoegingen zijn altijd welkom Chaimaa...Gooi het eruit!!!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    39
    19-04-2002

    Hoi Safia,
    Ja, hij heeft mijn hand al gevraagd. Eerst was hij met zijn vader gekomen om een volgend afspraak te regelen en toen zijn ze voor het 'eggie' gekomen. Super spannend, natuurlijk en ik moest ze een keer thee serveren en toen maakte mijn vader een flauwe grap, dus is heb me wel behoorlijk gegeneerd. Maar ach, het was een leuke ervaring.

  13. #13
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Vertel es wat meer laila, want aanstaande weekend is het mijn beurt...en ben ontzettend nieuwschierig naar andere ervaringen

    Liefs safia

  14. #14
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Wat toevallig Gast, aanstaande weekend komen ze ook bij mij, spannend zeg! wat verwacht jij ervan? hoe stel jij het je voor... vertel vertel!

    Liefs safia


  15. #15
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Hallo Sana,

    Ik heb nu een jaar een relatie en was daarvoor 2 jaar met hem bevriend en Incha Allah gaan we in Augustus of September trouwen.

    Ben jij al verloofd sana?

    liefs safia