1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Post Moslims weten niet genoeg over de islam

    De onwetendheid van moslims over hun eigen geloof is een van de redenen waarom het Westen een verkeerd beeld van de islam heeft. Dat zei een adviseur van de Egyptische president Hosni Mubarak maandag tijdens een conferentie genaamd "De islam in de wereld van vandaag" op de universiteit Al-Azhar in Caïro.

    "Moslims overal ter wereld klagen dat hun geloof sinds de aanslagen van 11 september ten onrechte als gewelddadig wordt gezien", constateert Osama el-Baz in zijn toespraak. Dat beeld is, volgens El-Baz, bepaald door extremisten, "die citaten uit de koran uit hun context rukken om geweld tegen niet-moslims te rechtvaardigen."

    We hebben niet genoeg moeite gedaan anderen voor te lichten over de ware islam, concludeert El-Baz, "en dat komt deels doordat veel moslims niet genoeg over hun geloof weten." De presidentiële adviseur raadt moslims dan ook aan zich in de islam te verdiepen en vervolgens uitleg te geven aan niet-moslims.

    Ook de rector van Al-Azhar, de meest prestigieuze soennitische universiteit ter wereld, riep zijn studenten op de "rechtvaardige en tolerante leerstellingen van deze religie te verspreiden om de mensheid te behoeden voor tactieken van angst en vrees."


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    .. ik zit me hier af te vragen welk woord hier nou gecensureerd is ... kan iemand me helpen ...

    het zal wel ger.ukt zijn, of niet

  3. #3
    vrijsimpel

    Reacties
    107
    08-05-2002

    een ding is wel duidelijk en dat is de boodschap zelve. en ge
    rukt ach, moet kunnen, maar hangt ervan af in welk zinsverband.
    The one and only

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    Origineel gepost door bezoeker99183
    ik ben het wel eens met de strekking van het betoog.

    eerst even terug naar de Koran,

    zelf lezen en zelf bestuderen.

    vergeet de monniken maar eens even, de koran is niet moeilijk t begrijpen.

    de epistels van Balhari en Smoeslim zijn echter voer voor psychopaten. misschien dat er daarom zoveel psychoten rondlopen in de de muslim wereld.
    Ja, ik vond het ook een interessant betoog, ondanks de vreemde censurering die op mijn lachspieren werkte
    Het stamt uit de begintijd van marokko.nl, als ik het goed heb.

    Wat ik me ook vaak afvraag: IS de islam wel zo heel belangrijk voor veel marokkanen ?

    Waarom ik me dat afvraag is het volgende: ik heb geconcludeerd uit allerlei artikelen en uit allerlei discussies hierzo, dat veel marokkaanse ouders in Nederland die de islam aanhangen, NIET graag zien dat hun kinderen trouwen met een turks, indonische (of andere achtergrond) iemand die ook een goede moslim is, en dus van hetzelfde geloof.

    Kennelijk is "Marokkaans" voor de meesten honderd keer belangrijker dan de "Islam".

    Dat is toch hartstikke hypocriet ??? Ik kan er niks anders van maken ...

  5. #5
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Willemien
    Ja, ik vond het ook een interessant betoog, ondanks de vreemde censurering die op mijn lachspieren werkte
    Het stamt uit de begintijd van marokko.nl, als ik het goed heb.

    Wat ik me ook vaak afvraag: IS de islam wel zo heel belangrijk voor veel marokkanen ?

    Waarom ik me dat afvraag is het volgende: ik heb geconcludeerd uit allerlei artikelen en uit allerlei discussies hierzo, dat veel marokkaanse ouders in Nederland die de islam aanhangen, NIET graag zien dat hun kinderen trouwen met een turks, indonische (of andere achtergrond) iemand die ook een goede moslim is, en dus van hetzelfde geloof.

    Kennelijk is "Marokkaans" voor de meesten honderd keer belangrijker dan de "Islam".

    Dat is toch hartstikke hypocriet ??? Ik kan er niks anders van maken ...


    Ik ook niet.........


    Wat van ver komt, is blijkbaar toch niet goed, ook al belijdt die persoon de Islam en zeggen ze 5 keer per dag dezelfde gebeden.

  6. #6
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door bezoeker99183
    de meeste muslims, in ieder geval van degenen die hier op het forum rondwandelen weten niks van de koran.

    ze hebben het gewoon te druk met die 100,000,000 versjes uit de verzamelde werken van de mindere goden zoals eerdergenoemde Balhaar en Smoesje.

    Maar Bezoeker,


    om die 100.000.000 versjes van die prehistorische Janssen en Janssen te begrijpen,........

    dan houd je toch geen tijd meer over voor de Koran..............

    Snap dat dan.


  7. #7
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door bezoeker99183
    Dat zeg ik

    ....................

  8. #8
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Willemien
    Ja, ik vond het ook een interessant betoog, ondanks de vreemde censurering die op mijn lachspieren werkte
    Het stamt uit de begintijd van marokko.nl, als ik het goed heb.

    Wat ik me ook vaak afvraag: IS de islam wel zo heel belangrijk voor veel marokkanen ?

    Waarom ik me dat afvraag is het volgende: ik heb geconcludeerd uit allerlei artikelen en uit allerlei discussies hierzo, dat veel marokkaanse ouders in Nederland die de islam aanhangen, NIET graag zien dat hun kinderen trouwen met een turks, indonische (of andere achtergrond) iemand die ook een goede moslim is, en dus van hetzelfde geloof.

    Kennelijk is "Marokkaans" voor de meesten honderd keer belangrijker dan de "Islam".

    Dat is toch hartstikke hypocriet ??? Ik kan er niks anders van maken ...
    Dat merk ik ook vaak, 'Marokkaans' kennelijk belanglijker dan een moslim...

    Bezoeker, gewaagde uitspraak van je jou...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    Origineel gepost door bezoeker99183
    Doe ik wel vaker,

    als 1 op de 100 leden er door na gaat denken is de winst wel binnen,

    dan kunnen we over een paar jaar misschien eens gewoon gaan samenleven en die achterlijkheid uit de bergen achter ons laten.

    dan wordt islam misschien een echte geunificeerde godsdienst voor iedereen en niet alleen voor een stelletje grotbewoners.

    of denken die grotbewoners nou werkelijk dat westerlingen niet kunnen lezen.

    maar denken die grot-bewoners nou ook werkelijk dat er ook maar 1 nederlander de verwrongen, kafkaiaanse soep van geloof en cultuur van de soenieten zal accepteren ?

    Zeker weten van niet.

    bezoeker ..wat een dwaas ben jij toch

    als jij een nieuwe godsdienst wilt uitroepen dan is er niemand die jou zal tegen houden , echter laat de islam voor de moslims en ga er niet mee de spot drijven .....de koran , de ahadiths en de soennah zijn belangrijke pijlers voor alle moslims die de islam zo goed mogelijk willen practiseren ... een moslim dient dus alle aspecten van de islam te erkennen en niet naar believen bepaalde diingen achterwege laten
    ALLAHOEMA ANTAA SALAAM WAMIEN KA SALAAM TABARAK TA JAZAAL JALALIE WA AL IKRAAM
    ALLAHOEMA IENNA 3ALA DHIKRIEKA WA SHOEKRIEKA WA 7OESNI 3IEBADATIEK

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    294
    07-05-2002

    de meeste mensen die kunnen spreken, hebben te weinig kennis, om goed en mooi te kunnen spreken.

    de meeste mensen, die kunnen schrijven, hebben te weinig kennis om goed en mooi te kunnen schrijven

    de meeste mensen, die het goede willen, hebben te weinig kennis en ervaring en inzicht, om het ook te kunnen realiseren.
    bij zichzelf en anderen

    de meeste mensen die christelijk zijn, weten te weinig van hun geloof af, om het duidelijk te kunnen overbrengen.

    De meeste mensen, die tegen het westen zijn, hebben te weinig kennis ervan, om goed te kunnen oordelen.

    De meeste mensen, die tegen de islam zijn, hebben te weinig kennis om hierover te kunnen oordelen.

    Daarom staat er boven een Bhoedisties Tempel in India;

    ZELFKENNIS IS PIJNLIJK.

    Mohammed, en zijn eerste volgelingen hadden weinig regels, om vanuit te leven.
    Toen de regels kwamen ging het leven dood.
    Jezus en zijn eerste volgelingen hadden weinig regels, om vanuit te leven.

    Later kwamen zij die niet zo konden leven, met regels.

    En sindsdien loopt de massa met een muilkorf van regels voor zijn neus.
    De hond kan niet meer zijn reuk en smaak gebruiken, om zelf te proeven wat waarheid is.

    De meeste mensen zijn te gemuilkorfd( lees gehersenspoeld), om ook maar 1 puntje te kunnen oplichten van de Waarheid, die God heet. Zeker naar anderen toe.

    De Chinezen wisten dit al;
    Veel spreken put zich uit, houdt niet in; het Wezen(de kern van de dingen)
    Iemand die integreert, zorgt gewoon dat ze geen vervelende kiezel zijn in de wandelschoen van de maatschappij!
    (met dank aan cutey)

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    294
    07-05-2002

    wetenschappers weten niet genoeg over de wetenschap,

    want er is nog zoveel te ontdekken.

    maar gewone mensen weten helemaal weinig over wetenschap.
    Hoe zouden gewone mensen mij dan iets kunnen vertellen over wetenschap.

    ik kijk alleen maar naar het Midden Oosten, en dan konstateer je al, dat die mensen daar na eeuwen nog niet veel weten over de islam.
    En hoe zouden zij dan niet gelovigen kunnen vertellen hoe het zit.?

    Niet het woord, maar de daad dwingt respekt af.
    Iemand die integreert, zorgt gewoon dat ze geen vervelende kiezel zijn in de wandelschoen van de maatschappij!
    (met dank aan cutey)

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.874
    24-09-2004

    islam is de beste dan christerlijk omdat islam bidden ook voor god maar de christelijke ook dus ik ben een islam maar ik weet niet waarom ook christerlijke mensen ook bidden :O
    "Zeg: "O Allah, ik zoek toevlucht tot U tegen de bestraffing van Djahannam (de Hel), en ik zoek toevlucht tot U tegen de bestraffing van het graf, en ik zoek toevlucht tot U tegen de beproeving van al-Masieh ad-Daddjaal, en ik zoek toevlucht tot U tegen de beproeving van het leven en de dood." [Overgeleverd door Moeslim]

  13. #13
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    klopt helemaal. als mensen nog neit eens weten wat aaqidah is, maar tegelijekrtijd gaan vertellen op tv dat je joden meot haten anders ben je een slechte moslim, dan zegt dit genoeg
    kick in the door, wavin the FO-FO

  14. #14
    Merdeka!

    Reacties
    811
    20-04-2005

    Citaat Geplaatst door sahira
    Dat merk ik ook vaak, 'Marokkaans' kennelijk belanglijker dan een moslim...

    Bezoeker, gewaagde uitspraak van je jou...
    Vind ik een voorbarige conclusie. Het is immers bekend dat naarmate religieuze of culturele verschillen tussen mensen groter zijn, het risico dat het misloopt groter wordt. Dus om die reden lijken me dergelijke huwelijken in principe af te raden. Maar of zo'n huwelijk wel of geen kans van slagen heeft is uiteindelijk natuurlijk de verantwoordelijkheid van betreffende personen. (Tenzij God anders wil uiteraard.)

    salaam aleikoem
    Pelopor
    Ik loop voorop in de strijd tegen onverdraagzaamheid en strijd juist voor Merdeka. Daarom ben ik ook een Pelopor.
    Ik ben paraat!
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Troll_%28internet%29

  15. #15
    Merdeka!

    Reacties
    811
    20-04-2005

    Citaat Geplaatst door mallad
    Moslims weten genoeg over de islam mensen die denken dat ze moslims zijn weeten niet genoeg.
    In principe mee eens, zij het dat ook een moslim nooit genoeg van de Islam kan weten, in die zin dat studeren m.i. een islamitische plicht is. We hebben immers een hart en verstand gekregen en worden geacht beide te gebruiken. En dat gebeurt m.i. minder dan eigenlijk zou moeten.

    salaam aleikoem
    Pelopor (soenniet)
    Ik loop voorop in de strijd tegen onverdraagzaamheid en strijd juist voor Merdeka. Daarom ben ik ook een Pelopor.
    Ik ben paraat!
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Troll_%28internet%29