1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Post Handtekeningen voor niqaab op ROC

    Twee klasgenoten van de vier meisjes op het ROC die een niqaab dragen, zijn een handtekeningenactie begonnen. De meisjes mogen niet in de klas komen sinds een niqaab-verbod op de school geldt.

    Twee meisjes hebben een advocaat in de arm genomen en zij dreigden een kort geding aan te spannen tegen het ROC aan de Gaasterlandstraat. Dinsdag wilde één meisje haar lessen te volgen, maar zij werd met behulp van politie verwijderd.

    De school heeft een bemiddelaar in de arm genomen om de kwestie op te lossen. Hij hoopt binnen een paar dagen de eerste gesprekken tussen de partijen te voeren.


  2. #2
    demain c'est loin!

    Reacties
    84
    03-11-2002

    Ik begrijp het gewoon niet, Waar is een niqaab voor nodig? Het is niet verplicht in de Islam. Je kan je prima bedekken zonder niqaab.
    Anderzijds, als iemand het toch wil dragen, waar bemoeit de rest zich mee??!! We leven in Nederland toch??
    [SIZE=4]Je ve vivre!!![/SIZE]

  3. #3
    **Verloofd**

    Reacties
    171
    25-02-2004

    hey mijn nicht die droeg ook een niqaab maar die heeft het afgezet omdat ze gewoon niet meer serieus werd genomen en dat ze nergens meer werd aangenomen wat betreft stage's enzo
    ik begrijp waarom ze het heeft afgedaan maar wat ik nog steeds stom vind van haar!
    maar luister als die hantekeningen actie begint zou ik graag op de hoogte willen worden gehouden en als jullie hulp nodig hebben sta ik altijd klaar voor jullie

    kusje ghislan

    Allah I Rahmek...Lieve Yassir....
    Alhamdou'Allah Ella ***** 7el


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.593
    09-02-2003

    nauwwwwww ik vind het goed dat niqaab verboden is come on we live in holland, doe dat maar in je eigen landen. we moeten ons wel beetje gaan aanpassen en niet gaan overdrijven

    HET IS GEENEENS VERPLICHT IN DE ISLAM

    en trouwens waarom zou je het moeilijk voor jezelf gaan maken als het tog niet verplicht is

    PS ik heb wel respect voor die girls die het dragen, hun durven

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    7.618
    21-05-2004

    We leven in een vrij land tot op zekere hoogte natuurlijk. Een instelling mag gewoon bepaalde kledingeisen stellen aan de studenten, allemaal in de redelijkheid van de wet.

    Stel dat er over een paar jaar een één of andere Hawaiiaanse geloof naar Nederland komt, dat mensen verplicht naakt te lopen in scholen? Die worden geweigerd en terecht.

    Vrijheid van godsdienst kan niet zo zijn, dat gelovigen MEER rechten hebben dan ongelovigen.

    Nu is een hoofddoek al aardig geaccpeteerd op scholen. Kledingsnormen veranderen ook in de tijd, en ik vind persoonlijk dat een gewone hoofddoek wel moet kunnen in deze tijd (uitgezonderd in banen als de politie, justitie, recht en het leger, de zogenaamde uniformbanen).

    Een niqaab is gewoon omstreden. Je kan amper de persoon herkennen, er ontstaat ellende bij identificatie bij tentamens, en communicatie met de persoon wordt bemoeilijkt. Ik snap werkelijk niet waarom men denkt die rechten te kunnen afdwingen.

    Zeer waarschijnlijk geeft de rechter de ROC gelijk.

  6. #6
    Stille wateren

    Reacties
    693
    11-03-2003

    Mijn stem hebben ze!

    Taliban ninja's rules!
    Geef me bedenktijd

  7. #7
    Minousje

    Reacties
    3.641
    01-01-2003

    Origineel gepost door RockaroundKaba
    Als je een openbare functie wilt bekleden heb je rekening te houden met de cultuur van het land waar je die functie uitoefent.

    Dus geen minirok in SA en geen niqaab in Nederland.
    Openbare functie bekleden......het gaat om ROC scholiere.....

    Maar just For the record....ben anti Niqaab....

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    345
    25-05-2004

    Origineel gepost door rustige_oujdia
    hey mijn nicht die droeg ook een niqaab maar die heeft het afgezet omdat ze gewoon niet meer serieus werd genomen en dat ze nergens meer werd aangenomen wat betreft stage's enzo
    ik begrijp waarom ze het heeft afgedaan maar wat ik nog steeds stom vind van haar!
    maar luister als die hantekeningen actie begint zou ik graag op de hoogte willen worden gehouden en als jullie hulp nodig hebben sta ik altijd klaar voor jullie

    kusje ghislan
    en ik doe trouwens met jou mee ,

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    179
    05-05-2004

    Origineel gepost door KohiNoor
    Is een niqaab zo een waar je alleen de ogen van kunt zien? Ik heb zoiets van laat die meisjes lekker.

    een pruik is een optie. sinds ze in Turkije geen hoofddoek meer op de universiteit mogen dragen, dragen veel meiden daar nu een pruik, was laatst een doka over op t.v.

  10. #10
    Op verzoek "niets".

    Reacties
    4.292
    20-01-2004

    Origineel gepost door mendoza

    ‘Ik ga toch ook niet met een kartonnen doos met kijkgaatjes op mijn hoofd voor de collegezaal staan?

  11. #11
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik vind het volkomen terecht dat ze daar geweigerd worden...

    DIe meiden gaan lerares worden, wat verwachten ze nou, dat ze ook met een niqab voor een klas van 20 kleine kindertjes kunnen gaan staan? Nou, die kinderen willen nooit meer naar school als ze dat doen.

    allemaal een beetje overdreven hoor, het is helemaal niet nodig een principekwestie hiervan te maken: het is niet verplicht (allahu ahlem) dus waar maken ze zich druk over. Dit is puur omdat ze niet willen toegeven.

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    502
    26-06-2003

    de oplossing is denk ik de happy hoofddoek

    http://members.home.nl/quasi/happy_hoofddoek.wmv

  13. #13
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Re: Handtekeningen voor niqaab op ROC

    Origineel gepost door Redactie
    Twee klasgenoten van de vier meisjes op het ROC die een niqaab dragen, zijn een handtekeningenactie begonnen. De meisjes mogen niet in de klas komen sinds een niqaab-verbod op de school geldt.

    Twee meisjes hebben een advocaat in de arm genomen en zij dreigden een kort geding aan te spannen tegen het ROC aan de Gaasterlandstraat. Dinsdag wilde één meisje haar lessen te volgen, maar zij werd met behulp van politie verwijderd.

    De school heeft een bemiddelaar in de arm genomen om de kwestie op te lossen. Hij hoopt binnen een paar dagen de eerste gesprekken tussen de partijen te voeren.

    Ik zou die klootzak van het roc peppen!

  14. #14
    Allahu Akbar

    Reacties
    579
    30-05-2003

    Re: Handtekeningen voor niqaab op ROC

    Origineel gepost door Redactie
    Twee klasgenoten van de vier meisjes op het ROC die een niqaab dragen, zijn een handtekeningenactie begonnen. De meisjes mogen niet in de klas komen sinds een niqaab-verbod op de school geldt.

    Twee meisjes hebben een advocaat in de arm genomen en zij dreigden een kort geding aan te spannen tegen het ROC aan de Gaasterlandstraat. Dinsdag wilde één meisje haar lessen te volgen, maar zij werd met behulp van politie verwijderd.

    De school heeft een bemiddelaar in de arm genomen om de kwestie op te lossen. Hij hoopt binnen een paar dagen de eerste gesprekken tussen de partijen te voeren.
    Dat ze niqaab willen dragen vind ik heel knap, mashaAllah maar...

    Doe dat thuis en hou op met het proviceren

    Deze meiden gaan er nog voor zorgen dat mijn vrouwlijke familie leden niet meer naar school mogen met een hijaab (hoofddoek)

    Als ze niqaab willen moeten ze maar trouwen en een LOI cursus gaan volgen.

    Meiden hou op met de fitnah nog verder te vergroten hier in Nederland

  15. #15
    Allahu Akbar

    Reacties
    579
    30-05-2003

    Origineel gepost door Hoogervorst
    Nu is een hoofddoek al aardig geaccpeteerd op scholen. Kledingsnormen veranderen ook in de tijd, en ik vind persoonlijk dat een gewone hoofddoek wel moet kunnen in deze tijd.
    Nou en ik ben bang dat hun eis een niqaab te kunnen dragen gaat helpen om een geheel hijaab (hoofddoek) verbod in Nederland te krijgen.

    Niqaab is goed maar dan moeten ze maar thuis blijven. Ze weten toch ook wel hoe het politieke klimaat nu is.