1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Post Minder criminaliteit Marokkaanse jongeren

    In de rij slecht nieuws over allochtonen en hun grote aandeel in de criminaliteit, was er gisteren eindelijk eens een lichtpuntje. De straatcriminaliteit veroorzaakt door Marokkaanse jongeren in Amsterdam-West daalt.

    De reden voor de daling is volgens de politie te vinden in de nieuwe, keiharde aanpak. Opgepakte jongeren worden zonder mankeren naar het strafkamp Den Engh in Den Dolder gestuurd. Bovendien heeft de politie in de wijk een speciaal team geformeerd dat de crimineeltjes dicht op de huid zit. Wie in de fout gaat, wordt meteen aangepakt.

    Het idee voor een strafkamp voor ontspoorde jongeren bestaat al jaren. Na eerdere proeven draait het kamp nu goed. De tucht in Den Engh is streng en dat hebben de criminele jongeren nodig. De afschrikwekkende werking is groot, zegt de politie tevreden.

    Ook is gunstig dat de politie meldt dat er een nieuwe generatie Marokkaanse Amsterdammers opgroeit die weigert zich te laten meesleuren in de negatieve spiraal van slechte scholing en misdaad.

    Er zal nog veel moeten gebeuren voordat de problemen van de allochtonen en de misdaad zijn opgelost maar er mag enige hoop gekoesterd worden gezien de Amsterdamse resultaten. Alle reden om ook elders in het land die strenge aanpak door te voeren.


  2. #2
    MVC QUEEN

    Reacties
    1.660
    29-12-2004

    ow wat goed zeg

    Eindelijk jij en ik, wij samen

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    175
    10-12-2002

    Citaat Geplaatst door Jihaane
    ow wat goed zeg


    tis ook nooit goed he







    negatieve troela
    My attitude isn`t meant for you so don`t flatter yourself!!!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Citaat Geplaatst door Jihaane
    ow wat goed zeg
    Inderdaad, vind ik ook! TOP!

  5. #5
    MVC QUEEN

    Reacties
    1.660
    29-12-2004

    Citaat Geplaatst door djdada_beldia
    tis ook nooit goed he







    negatieve troela

    eee wat negatief

    Ik ben een positieve troella

    gek wijf

    Eindelijk jij en ik, wij samen

  6. #6
    MVC QUEEN

    Reacties
    1.660
    29-12-2004

    Citaat Geplaatst door Zelfkritiek
    Inderdaad, vind ik ook! TOP!
    wat vind je precies top

    dat we het in 2002 goed deden

    Eindelijk jij en ik, wij samen

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    902
    02-11-2004

    Citaat Geplaatst door Redactie
    In de rij slecht nieuws over allochtonen en hun grote aandeel in de criminaliteit, was er gisteren eindelijk eens een lichtpuntje. De straatcriminaliteit veroorzaakt door Marokkaanse jongeren in Amsterdam-West daalt.

    De reden voor de daling is volgens de politie te vinden in de nieuwe, keiharde aanpak. Opgepakte jongeren worden zonder mankeren naar het strafkamp Den Engh in Den Dolder gestuurd. Bovendien heeft de politie in de wijk een speciaal team geformeerd dat de crimineeltjes dicht op de huid zit. Wie in de fout gaat, wordt meteen aangepakt.

    Het idee voor een strafkamp voor ontspoorde jongeren bestaat al jaren. Na eerdere proeven draait het kamp nu goed. De tucht in Den Engh is streng en dat hebben de criminele jongeren nodig. De afschrikwekkende werking is groot, zegt de politie tevreden.

    Ook is gunstig dat de politie meldt dat er een nieuwe generatie Marokkaanse Amsterdammers opgroeit die weigert zich te laten meesleuren in de negatieve spiraal van slechte scholing en misdaad.

    Er zal nog veel moeten gebeuren voordat de problemen van de allochtonen en de misdaad zijn opgelost maar er mag enige hoop gekoesterd worden gezien de Amsterdamse resultaten. Alle reden om ook elders in het land die strenge aanpak door te voeren.
    ik zou het pas nieuws vinden als de Telegraaf dit soort berichten ook eens op de voorpagina zet......

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    902
    02-11-2004

    wel goed lezen hè, voordat jullie weer met anonieme minpunten aan komen kakken

  9. #9
    Shadow Soldier

    Reacties
    2.585
    31-01-2005

    Dit is goed en welkom nieuws. Goede normen en waarden zijn belangrijk en nee, ik ben geen CDA-er (thank mijself for that).

    Helaas moet ik mijzelf aan een eigen les herrineren, namelijk dat cijfers niets zeggen. Afwachten, als het klopt zal dit te zien zijn in de Amsterdamse samenleving. Immers is een crimineel zelf vaak gecreeerd door een falende samenleving. In dit geval de gettho's die in Amsterdam zijn ontstaan. Afwachten...
    Nog 1 jaar.