1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    12
    20-10-2005

    Echte Amazigh muziek kenner...

    Echte Amazigh muziek kenner HELP ME!!! Ik ben opzoek naar een nummer waarvan ik weet dat ik ze toh niet vinden zal..ik heb er namelijk heel Marokko en Nederland voor afgezocht. Dit nummer kun je alleen maar kennen als je een echte Amazigh muziek kenner bent. Toen dit nummer uitkwam was het echt een grote hit maar daarnaast hoor je deze nummer(s) nu helemaal niet meer. Het is ongeveer 5 jaar geleden dat deze nummer uitkwam. Het zijn liedjes van Hafid ben tayeb..ik weet dat hij zichzelf ook wel Hafid Arrifi noemt. Ik bedoel niet de cd met de bekende nummers van: "tendient en Nador". Deze nummers waar ik het over heb zijn ouder. Het nummer heet zijn: "Mami hedebja" ..

    Misschien zegt het iemand wel wat..ik hoop het echt...

  2. #2
    *Gelukkig getrouwd*

    Reacties
    695
    04-07-2005

    ik heb nog wel oude nrs van hem ....helaas op en bandje

  3. #3
    *Gelukkig getrouwd*

    Reacties
    695
    04-07-2005

    ik heb nog wel een cd van hun ik zal zo 1 voor je uploaden kijken of dat miss iets is voor je


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    210
    14-01-2004

    Citaat Geplaatst door Me_Layla
    Echte Amazigh muziek kenner HELP ME!!! Ik ben opzoek naar een nummer waarvan ik weet dat ik ze toh niet vinden zal..ik heb er namelijk heel Marokko en Nederland voor afgezocht. Dit nummer kun je alleen maar kennen als je een echte Amazigh muziek kenner bent. Toen dit nummer uitkwam was het echt een grote hit maar daarnaast hoor je deze nummer(s) nu helemaal niet meer. Het is ongeveer 5 jaar geleden dat deze nummer uitkwam. Het zijn liedjes van Hafid ben tayeb..ik weet dat hij zichzelf ook wel Hafid Arrifi noemt. Ik bedoel niet de cd met de bekende nummers van: "tendient en Nador". Deze nummers waar ik het over heb zijn ouder. Het nummer heet zijn: "Mami hedebja" ..

    Misschien zegt het iemand wel wat..ik hoop het echt...

    Klinkt me erg bekend in de oren....kzal eens kijken of ik m heb.
    Ik laat je het nog wel weten dan.....

    Greetz Faraysa.
    Our mothers are among Allah's greatest gift to us, let's honour them with love and respect.

  5. #5
    *Gelukkig getrouwd*

    Reacties
    695
    04-07-2005

    kijk maar ff .....

    ik weet wel dat t niet het nummertje is waar jij naar op zoek bent...

    http://www.megaupload.com/?d=1W38JYQM

  6. #6
    *Gelukkig getrouwd*

    Reacties
    695
    04-07-2005

    wat een domme reactie eigenlijk maar goed hahaha

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    12
    20-10-2005

    Bedankt voor het nummer..wel een mooi nummer..maar inderdaad niet waar ik naar opzoek ben ....
    Dit nummer waar ik naar zoek (en eigelijk al die nummers die hij toen uitbracht op bandje)..zijn anders dan de meeste soorten berberse muziek. Het is een soort mengsel van een izrie met een ritme erbij en daarnaast een geweldige tekst. "Wajarella yema wej teksej oer inoe...wehhh wejteksej oer inoe... gherkentejie tiere hemas adaroheh wehhh hamas adaroheh".........

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    10
    01-12-2005

    Thumbs up www.amazighstars.tk

    www.amazighstars.tk veel meer amazigh muziek