1. #1
    Passionate1

    Reacties
    690
    05-06-2005

    Inrichtingskosten Sociale Dienst

    Hoi,

    Omdat ik te lui ben geweest om er zelf achter aan te gaan, heb ik besloten het hier maar te vragen. Ik ga binnenkort inshallah verhuizen en op mezelf wonen, omdat ik een uitkering krijg waar ik net mee kan rondkomen vraag ik me af of ik via de Sociale Dienst inrichtingskosten kan aanvragen. Weet iemand of dit mogelijk is? Zo ja, wat zijn de eisen die ze stellen?

    Hoop op een reactie.

    Groet,

    Bambina
    Tip voor bepaalde leden hier op M.nl:
    "Te weten dat je onwetend bent is het begin van alle wijsheid."

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    76
    19-03-2004

    Ga werken luie marokkaan

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    492
    08-04-2005

    Citaat Geplaatst door Bambina
    Hoi,

    Omdat ik te lui ben geweest om er zelf achter aan te gaan, heb ik besloten het hier maar te vragen. Ik ga binnenkort inshallah verhuizen en op mezelf wonen, omdat ik een uitkering krijg waar ik net mee kan rondkomen vraag ik me af of ik via de Sociale Dienst inrichtingskosten kan aanvragen. Weet iemand of dit mogelijk is? Zo ja, wat zijn de eisen die ze stellen?

    Hoop op een reactie.

    Groet,

    Bambina
    Jazeker heb je daar recht op. Als je gaat verhuizen heb je recht op verhuizings- en inrichtingskosten. Een vriend van mij is ook verhuisd en heeft het volgende mogen kopen:

    -Flatscreen TV van Philps (een joekel van een tv waarbij je het zelfs op een kilometer afstand nog zou zien!
    -Home Cinema set van Bose (alles erop en eraan)
    -Nieuwe keuken van Mandemakers Keukens
    -Exclusieve bankstel en eethoek afkomstig uit The States
    -Verder zijn alle slaapkamers voorzien van het beste van het beste

    Verder werd er een speciaal klusbedrijf voor hem ingehuurd om heel het huis grondig aan te pakken en het ziet er nu echt fantastisch uit, al zeg ik het zelf!

    Ze vroegen ook nog of hij eventueel geld nodig had voor een nieuwe auto (bijstandspotje) maar hij heeft daar vriendelijk voor bedankt aangezien hij geen rijbewijs had destijds.

    Ik zou zeggen, ga gewoon daarheen en laat van jezelf horen!
















































































    Damn, ik zag jou al rennen naar de Sociale Dienst. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat je dit krijgt! Je krijgt hoogstens een hoek van ze, ze lachen je vierkant uit als je aan komt kakken met dit. Beter voor je ass ga je werken!

  4. #4
    Passionate1

    Reacties
    690
    05-06-2005

    Grappig allemaal. Helaas zijn er medische redenen hiervoor waardoor ik niet kan werken. Eerst vragen voordat je conclusies trekt.
    Tip voor bepaalde leden hier op M.nl:
    "Te weten dat je onwetend bent is het begin van alle wijsheid."

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.550
    03-03-2005

    ik heb zelf een hele tijd geleden tijdelijk bij de soc gewerkt
    je krijgt inderdaad vergoedingen voor bepaalde aanschavingen zoals een koelkast wasmachine enz enz
    maar dat verschild per regio, want waar ik werkte....was het zo...dat alleen mensen die langer dan 3 jaar in de uitkering zatten die vergoeding kregen

    Dus dan zou je toch moet gaan infomeren

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    537
    15-10-2003

    Citaat Geplaatst door Bambina
    Grappig allemaal. Helaas zijn er medische redenen hiervoor waardoor ik niet kan werken. Eerst vragen voordat je conclusies trekt.

    ja ja dat zeggen ze allemaal

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.550
    03-03-2005

    Citaat Geplaatst door maro
    ja ja dat zeggen ze allemaal
    ach mens wie ben jij om daar over te oordelen
    en zeker als je iemand niet persoonlijk kent

  8. #8
    Passionate1

    Reacties
    690
    05-06-2005

    Citaat Geplaatst door sabrye
    ik heb zelf een hele tijd geleden tijdelijk bij de soc gewerkt
    je krijgt inderdaad vergoedingen voor bepaalde aanschavingen zoals een koelkast wasmachine enz enz
    maar dat verschild per regio, want waar ik werkte....was het zo...dat alleen mensen die langer dan 3 jaar in de uitkering zatten die vergoeding kregen

    Dus dan zou je toch moet gaan infomeren
    Ik zal er zeer zeker achter aangaan en hoop dan wat informatie te krijgen. Bedankt voor je reactie Sabrye.

    Geplaatst door maro
    ja ja dat zeggen ze allemaal
    Geloof het of geloof het niet. Wat kan mij het schelen.
    Tip voor bepaalde leden hier op M.nl:
    "Te weten dat je onwetend bent is het begin van alle wijsheid."

  9. #9
    ..keuken..

    Reacties
    845
    18-11-2003

    doe je best

    Hallo allemaal!


  10. #10
    Yep, that's me!!

    Reacties
    1.905
    14-04-2005

    ik heb weer gehoord dat je eerst moet proberen een lening te krijgen bij de Gemeentelijke Krediet Bank (GKB) en als het niet lukt, ga je naar de sozawe en dan gaan ze voor je bemiddelen. Pas als dat niet lukt, krijg je inrichtingskosten in de vorm van een lening... Ik hoop dat ik je hiermee kan helpen..

  11. #11
    Just me

    Reacties
    860
    02-12-2003

    Citaat Geplaatst door Bambina
    Hoi,

    Omdat ik te lui ben geweest om er zelf achter aan te gaan, heb ik besloten het hier maar te vragen. Ik ga binnenkort inshallah verhuizen en op mezelf wonen, omdat ik een uitkering krijg waar ik net mee kan rondkomen vraag ik me af of ik via de Sociale Dienst inrichtingskosten kan aanvragen. Weet iemand of dit mogelijk is? Zo ja, wat zijn de eisen die ze stellen?

    Hoop op een reactie.

    Groet,

    Bambina
    hallooo

    ik loop stage bij de sociale zaken dus ik hoop dat ik je hiermee kan helpen
    als eerst moeten ze wel weten waarom je gaat verhuizen? woonde je eerst bij je ouders?
    en het geld wat je krijgt, krijg je als een renteloze lening dus je moet het later allemaal terug betalen.
    en de aanvraag voor bijzonder bijstand kan je gewoon bij je eigen bijstandconsulent telefonish indienen


    meid veel succes

    tarifisht

    De meeste oprechte gulheid komt van hen die niets hebben, maar de waarde erkennen van een vriendelijk woord en een glimlach. Vele mensen geven, maar het is alsof ze een klap uitdelen.


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    258
    04-04-2005

    ook als je niet ziek bent.. kan je een aanvraag doen voor bijzondere bijstand, en ook dan kan je vergoedingen ontvangen ivm verhuizen... Het kan een verstrekking om niet zijn (hoef je later niet terug te betalen) of een leenbijstand en die moet je wel terugbetalen!
    .

  13. #13
    FREE GAZA!

    Reacties
    10.536
    18-11-2002

    Citaat Geplaatst door ALDI66
    Jazeker heb je daar recht op. Als je gaat verhuizen heb je recht op verhuizings- en inrichtingskosten. Een vriend van mij is ook verhuisd en heeft het volgende mogen kopen:

    -Flatscreen TV van Philps (een joekel van een tv waarbij je zelfs op een kilometer afstand het zelfs nou zou zien!
    -Home Cinema set van Bose (alles erop en eraan)
    -Nieuwe keuken van Mandemakers Keukens
    -Exclusieve bankstel en eethoek afkomstig uit The States
    -Verder zijn alle slaapkamers voorzien van het beste van het beste

    Verder werd er een speciaal klusbedrijf voor hem ingehuurd om heel het huis grondig aan te pakken en het ziet er nu echt fantastisch uit, al zeg ik het zelf!

    Ze vroegen ook nog of hij eventueel geld nodig had voor een nieuwe auto (bijstandspotje) maar hij heeft daar vriendelijk voor bedankt aangezien hij geen rijbewijs had destijds.

    Ik zou zeggen, ga gewoon daarheen en laat van jezelf horen!
















































































    Damn, ik zag jou al rennen naar de Sociale Dienst. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat je dit krijgt! Je krijgt hoogstens een hoek van ze, ze lachen je vierkant uit als je aan komt kakken met dit. Beter voor je ass ga je werken!