1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    500
    13-09-2004

    Eerste massagraf in Nador uit 1984 bevestigd

    In het noorden van Marokko was er in 1984 een felle opstand tegen de Marokkaanse regering, Tiran II (Hassan) kwam toen met de volgende uitspraak 'Mensen van het noorden, jullie hebben mij als prins leren kennen en zullen mij nou leren kennen als koning'. Met het leren kennen als prins refereerde hij naar de opstand die bloedig werd neergeslagen in 1958 in de Rif (voornamelijk Aith Wayagher gebied e.o.). Hierbij werden duizenden vermoord en honderden vrouw verkracht door het Marokkaanse leger.

    Vandaag de dag is er een zgn. waarheidscommisie opgericht die de feiten van 1958 en 1984 naar boven moet halen, de feiten worden wel genoemd maar de schuldigen worden niet aangeklaagd en zitten nog steeds op dezelfde posities.


    Een getuige heeft met de commissie van verzoening en gerechtigheid gesproken.
    Niemand werd toegelaten, zelfs de leden van de lokale afdeling van de commissie mochten er niet bij zijn..

    Er bevinden zigh meer dan 60 a 70 mensen in deze graf, sommige ervan werden levend begraven. De getuige zelf werd ook zwaar gewond geraakt en getroffen door 5 kogels. Sommige zwaard gewonden hoorde hij schreewen terwijl ze het graf in werden geduwd door soldaten. Dat deden ze met hun voeten.

    Hasna: Dit is de beschaving waarover je het hebt?

    En ohja voor degene die telekens zeggen wij zijn allemaal hetzelfde en allemaal Marokkanen, nou dat is dus niet zo, in de verste verte zelfs niet.





    http://www.nadorcity.com/arifi/modul...php?storyid=59

  2. #2
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Moeten jullie met jullie fikken, maar van het Marokkaans koningshuis afblijven.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    500
    13-09-2004

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Moeten jullie met jullie fikken, maar van het Marokkaans koningshuis afblijven.
    Wat een zwakzinnige reactie zeg...zeg je dat ook tegen je vriendinnetjes uit de Rif, scheinheilige troela.

    Het koningshuis hebben wij niets mee te maken, wij staan pas sinds 1956 onder het bewind van die aasgieren, daarvoor regeerde Spanje daar en daarvoor Abd-krim die een eigen republiek had gesticht, de jaren voor Abd-krim regeerden de Imagharen in de Rif.

  4. #4
    I Want You!

    Reacties
    208
    16-10-2005

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Moeten jullie met jullie fikken, maar van het Marokkaans koningshuis afblijven.
    Als dan een auto de brand in gaat kunnen Nederlanders Marokkanen uitmoorden? Want jullie hadden maar met jullie fikken van die auto af moeten blijven en je beheersen tijdens rellen?

  5. #5
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Citaat Geplaatst door Womanizer1977
    Wat een zwakzinnige reactie zeg...zeg je dat ook tegen je vriendinnetjes uit de Rif, scheinheilige troela.

    Het koningshuis hebben wij niets mee te maken, wij staan pas sinds 1956 onder het bewind van die aasgieren, daarvoor regeerde Spanje daar en daarvoor Abd-krim die een eigen republiek had gesticht, de jaren voor Abd-krim regeerden de Imagharen in de Rif.

    Zwakzinnig is diegene die huilt bij 't horen van de naam Hassan II. Jongen get over it. Waarom altijd maar dat Imazighen gedoe, worden jullie er niet moe van?


    Ik kom zelf uit Rif, maar maak geen heisa bij 't minste of 't geringste. Ben wat dat betreft eerst een Moslim, dan een Marokkaanse, en dan pas een Riffijnse.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    1.639
    19-01-2005

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Zwakzinnig is diegene die huilt bij 't horen van de naam Hassan II. Jongen get over it. Waarom altijd maar dat Imazighen gedoe, worden jullie er niet moe van?


    Ik kom zelf uit Rif, maar maak geen heisa bij 't minste of 't geringste. Ben wat dat betreft eerst een Moslim, dan een Marokkaanse, en dan pas een Riffijnse.
    waar slaat jou eerste reactie op als je zelf een riffijnse bent dan?? jou hele verschijning slaat nergens op, en ik geloof geeneens dat je echt Marokkaanse bent, ik weet alleen dat ik op jou soort kots!!

  7. #7
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Citaat Geplaatst door Lina&Dina
    waar slaat jou eerste reactie op als je zelf een riffijnse bent dan?? jou hele verschijning slaat nergens op, en ik geloof geeneens dat je echt Marokkaanse bent, ik weet alleen dat ik op jou soort kots!!

    Gebruik jij je hersenen wel op de correcte manier? Ik voel helemaal geen band met dat Amazigh gedoe.


    Men zou op de eerste plaats MOSLIM moeten zijn. En als je wilt zoeken naar je 'roots' tot daar aan toe. maar je kan 't ook overdrijven.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    1.639
    19-01-2005

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Gebruik jij je hersenen wel op de correcte manier? Ik voel helemaal geen band met dat Amazigh gedoe.


    Men zou op de eerste plaats MOSLIM moeten zijn. En als je wilt zoeken naar je 'roots' tot daar aan toe. maar je kan 't ook overdrijven.
    ik heb er ook geen band mee, maar dat geeft jou nog niet het recht om zulke debielerige reacties te plaatsen......damnnNN hoe dom kunnen mensen zijn, zeg! hoe kun je nou als riffijnse zeggen dat we aan het koningshuis zaten, en dat ze ons daarom mochten uitmoorden???

    Gggggggggggggggggggg tfú gém!!!

  9. #9
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Citaat Geplaatst door Lina&Dina
    ik heb er ook geen band mee, maar dat geeft jou nog niet het recht om zulke debielerige reacties te plaatsen......damnnNN hoe dom kunnen mensen zijn, zeg! hoe kun je nou als riffijnse zeggen dat we aan het koningshuis zaten, en dat ze ons daarom mochten uitmoorden???

    Gggggggggggggggggggg tfú gém!!!

    Als je een aanslag probeerd te doen op de Koning van het land waarin je woont. Kijk dan niet gek op als ze je komen vermoorden.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    500
    13-09-2004

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Gebruik jij je hersenen wel op de correcte manier? Ik voel helemaal geen band met dat Amazigh gedoe.


    Men zou op de eerste plaats MOSLIM moeten zijn. En als je wilt zoeken naar je 'roots' tot daar aan toe. maar je kan 't ook overdrijven.
    Selaila, rot toch op joh, ik ben Riffijnse en ik sta niet achter die Amazigh gedoe, ga je troep ergens anders verkondigen achterlijke tuthola. Dit heeft niets te maken met de Amazig-kwestie vandaag de dag, maar meer met het naar boven halen van feiten en er zijn vandaag de dag nog tientallen moeders die niet weten waar hun kinderen zijn gebleven die mee hebben gedaan aan de studentenopstand van 1984. De meeste getuigen uit de opstand van 1958 zijn vandaag de dag 50 jaar of ouder en dat zijn niet de amazighactivisten van vandaag de dag, laat je beter informeren.

    En het grappigste is jouw utspraak 'Ik ben eerst moslim, dan Marokkaan en dan Riffijnse'

    Moslim = aanhanger van het geloof Islam
    Riffijnse = etnische afkomst

    dit zijn twee totaal verchillende dingen troela.

    En inderdaad misschien zouden die Noord-Afrikanen in Frankrijk ook allemaal in levend in massagraven moeten worden begraven, ze komen namelijk in opstand...volgens jouw manier van redeneren.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    1.639
    19-01-2005

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Als je een aanslag probeerd te doen op de Koning van het land waarin je woont. Kijk dan niet gek op als ze je komen vermoorden.
    aanslag is vanuit de bergen door handjevol mannen richting zijn helicopter gepleegd......moet ie daarom duizenden soldaten het hele noorden laten afslachten??? als je dat goedkeurd ben je gewoon net zo ziek als die dooie en psychopatische koning van ons

    en ik geloof nog steeds niet dat je marokaanse bent, want je weet niet waarover je lult

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    500
    13-09-2004

    Citaat Geplaatst door Selaila
    Als je een aanslag probeerd te doen op de Koning van het land waarin je woont. Kijk dan niet gek op als ze je komen vermoorden.
    Trouwens laat je beter informaren achterlijke troela die je bent. De aanslagen op de koning werden in 1971 en 1972 gepleegd door Ababou en Oufkir en hadden al helemaal niets hiermee te maken, maar ja hieruit blijkt jouw achterlijk, dingen lopen roepn die nergens op zijn gebaseerd.

    Ter informatie, in 1958 kwam men in opstand omdat men een groot aandeel had in de onafhankelijksheidsoorlog, zo werden de eerste Franse posten (Bouzineb enn Bordh) aangevallen door Riffijnse strijders, de strijders die hierachter zaten en lokale rquyad (enk. qaid) werden vervangen door Arabischtalige ambtenaren uit centraal Marokko, hier kwam men tegen in opstand achterlijke tuthola.

    In 1984 werd er overal in Marokko gedemonsteerd, de opstanden in het noorden waren het hevigst, dit waren opstanden tegen de corrupte, hoge voedselprijzen, werkeloosheid e.d.

    Beide kwesties hebben niets met de huidige amazighkwestie te maken.

  13. #13
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Citaat Geplaatst door Lina&Dina
    aanslag is vanuit de bergen door handjevol mannen richting zijn helicopter gepleegd......moet ie daarom duizenden soldaten het hele noorden laten afslachten??? als je dat goedkeurd ben je gewoon net zo ziek als die dooie en psychopatische koning van ons

    en ik geloof nog steeds niet dat je marokaanse bent, want je weet niet waarover je lult

    En of ik een Marokkaanse ben, ik keur niet goed dat hij heeft lopen moorden. Maar het feit dat er aanslagen op hem werden gepleegd en dat daardoor mensen zijn 'verdwenen' daar kon men vanuit gaan.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  14. #14
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Citaat Geplaatst door Womanizer1977
    Trouwens laat je beter informaren achterlijke troela die je bent. De aanslagen op de koning werden in 1971 en 1972 gepleegd door Ababou en Oufkir en hadden al helemaal niets hiermee te maken, maar ja hieruit blijkt jouw achterlijk, dingen lopen roepn die nergens op zijn gebaseerd.

    Ter informatie, in 1958 kwam men in opstand omdat men een groot aandeel had in de onafhankelijksheidsoorlog, zo werden de eerste Franse posten (Bouzineb enn Bordh) aangevallen door Riffijnse strijders, de strijders die hierachter zaten en lokale rquyad (enk. qaid) werden vervangen door Arabischtalige ambtenaren uit centraal Marokko, hier kwam men tegen in opstand achterlijke tuthola.

    In 1984 werd er overal in Marokko gedemonsteerd, de opstanden in het noorden waren het hevigst, dit waren opstanden tegen de corrupte, hoge voedselprijzen, werkeloosheid e.d.

    Beide kwesties hebben niets met de huidige amazighkwestie te maken.

    Ik wil best wel lezen hoor, maar ik heb geen zin.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  15. #15
    Shhhhh....

    Reacties
    13.674
    10-06-2004

    Citaat Geplaatst door Womanizer1977

    Moslim = aanhanger van het geloof Islam
    Riffijnse = etnische afkomst

    dit zijn twee totaal verchillende dingen troela.

    Echt waar, nou dat betekend dus voor jou even uitkauwen hoor: Dat ik eerst kies voor mijn religie en dan pas mijn afkomst.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info