1. #76
    Verbannen

    Reacties
    1.827
    18-01-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    hier is bewijs dat je liegt
    Pardon? Jij bent niet goed jij joh

    Welke bron haal je nou aan?IK kan me niet herinneren dat ik dat heb geschreven en bovendien heet ik geen accelerator. Je komt bijzonder verward over.

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    jij bent een lieg machine


    Hier nog eens een paar bronnen die liegen volgens jou. Hoe lang ben je van plan dit vol te gaan houden?


    http://goto.marokko.nl/?url=http%3A%...EgyxpID%3D6301

    http://goto.marokko.nl/?url=http%3A%...EgyxpID%3D6301


    http://goto.marokko.nl/?url=http%3A%...egen-doodstraf

  2. #77
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    jij bent onbetrouwbaar al je reacties en links zijn fake , jij bent zelf fake

  3. #78
    Verbannen

    Reacties
    1.827
    18-01-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    jij bent onbetrouwbaar al je reacties en links zijn fake , jij bent zelf fake

    Gelukkig zijn er leden die wel de Nederlandse taal beter beheersen dan jij. En die lezen niks anders dan een geschiedkundige feit.

  4. #79
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    zal ik je reacties waarin jij zegt dat nederlands media onbetrouwbaar zijn? nu op eens is nederlands pers wel betrouwbaar ,

    heb die artikel gelezen , staat nergens wie dat gedaan zou hebben , niet te snel oordelen

  5. #80
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    waarom haat jij alles wat niet riffish is?

  6. #81
    Verbannen

    Reacties
    1.827
    18-01-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    zal ik je reacties waarin jij zegt dat nederlands media onbetrouwbaar zijn? nu op eens is nederlands pers wel betrouwbaar ,

    heb die artikel gelezen , staat nergens wie dat gedaan zou hebben , niet te snel oordelen
    Plaats maar. Maar dit keer wel van reacties van mijn account en niet die van een accelerator.

    heb die artikel gelezen , staat nergens wie dat gedaan zou hebben , niet te snel oordelen
    Het is dat artikel. En nee,de polisario is verantwoordelijk voor die massa-graven. Ik heb bewust,vanwege je slechte beheersing van de Nederlandse taal,ook een artikel in het arabisch geplaatst. En die massa-graven hebben de Riffijnen veroorzaakt. Toch?

    Waarom is Marokko aangeklaagd voor genocide?

    Wooow,grappenmaker eerste-klas jij. Ga toch spelen joh. Of ga een ijsje kopen. Beter voor je. Je zet jezelf alleen meer voor lul.

  7. #82
    Verbannen

    Reacties
    1.827
    18-01-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib
    heb die artikel gelezen , staat nergens wie dat gedaan zou hebben , niet te snel oordelen


    Spaanse rechter klaagt 11 Marokkaanse legerleiders aan voor genocide



    De verdachten worden beschuldigd van minstens 50 moorden en 202 ontvoeringen in de periode nadat Spanje zich had terug getrokken uit de Westelijke Sahara; tot 1975 een Spaanse kolonie.

    Published: 10.04 - 2015 15:26Printer version
    Foto: begrafenis van de stoffelijke resten van acht Saharawis die door een Spaans onderzoekstem in een massagraf werden gevonden.

    Pablo Ruz, rechter bij het Spaanse Hooggerechtshof, heeft 11 militaire leiders uit Marokko aangeklaagd voor genocidaire misdaden in de Westelijke Sahara. Deze misdrijven werden gepleegd nadat Spanje zich had terug getrokken uit de Westelijke Sahara, dat tot 1975 een Spaanse kolonie was.

    In de dagvaarding, die 40 pagina's telt, stelt de magistraat dat het "een feit" is dat er tussen 1976 en 1992 "een systematische aanval tegen de Saharawi burgerbevolking van de kant van de Marokkaanse militaire en politietroepen" plaatsvond.

    Ruz, die binnenkort door een andere magistraat zal worden vervangen, detailleert in de dagvaarding minstens 50 gevallen van moord en nog eens 202 gevallen van illegale arrestaties van Saharawi burgers die in het bezit waren van Spaanse identiteitsbewijzen en paspoorten.

    De aanvallen tegen de burgerbevolking gebeurden onafhankelijk van de vraag of de slachtoffers lid waren van het Polisario Front, de Saharawi onafhankelijkheidsbeweging een oorlog uitvocht met Marokko tot de VN in 1991 een staakt-het-vuren kon onderhandelen.

    De rechter beschrijft "bomaanvallen tegen kampen waarin de burgerbevolking aanwezig was, gedwongen verplaatsingen van de burgerbevolking, moorden, arrestaties en gedwongen verdwijningen van personen die allen Saharawi waren."

    Het doel van deze vijandige acties, stelt Ruz, was "de gehele of gedeeltelijke vernietiging van de genoemde groep van de bevolking en de overname van het territorium van de Westelijke Sahara."

    Buiten aanhoudingen, citeert de magistraat ook "langdurige opsluitingen zonder proces, waarvan sommigen jaren duurden", evenals "marteling van Saharawis door militair personeel en door de Marokkaanse politie in een aantal officiële detentiecentra die zowel in de Westelijke Sahara als in Marokko gelegen waren."

    Ruz schrijft dat deze acties werden "gedreven" door de top van het Marokkaanse leger.

    Aangezien veel van de slachtoffers de Spaanse nationaliteit bezaten, zal de beschuldiging van genocide niet worden beïnvloed door de hervorming van de wet van universele gerechtigheid die de Spaanse regering in maart 2013 doorvoerde. De wetgeving leidde tot een eind in het aantal rechtszaken over misdrijven tegen de mensenrechten die buiten Spanje plaatsvonden en die door het Spaanse Hooggerechtshof onderzocht werden.

    Het onderzoek naar genocide in de Westelijke Sahara werd in 2007 opgestart nadat er een zaak was aangespannen door de Vereniging van Gevangen en Verdwenen Saharawis (AFAPREDESA).


    http://www.westelijkesahara.org/a106x1569

  8. #83
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    denk ff goed na, spanje klaagt mokros hahahahahahahahahahah wake up . en die gas aanvallen in rif door spanjaarden ? vies poltiek spelletje

  9. #84
    Verbannen

    Reacties
    1.827
    18-01-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    waarom haat jij alles wat niet riffish is?
    Heb ik nooit geschreven. Op de man spelen kan jij niet. Feiten weerleggen met bronnen ook niet. Schelden en systematisch ontkennen van onrecht is het enige wat jij kan.

    Ik daag je wederom uit om met citaten te komen van mij om hetgeen jij beweerd te bewijzen ipv lukraak te gaan beschuldigen.

  10. #85
    Verbannen

    Reacties
    1.827
    18-01-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    denk ff goed na, spanje klaagt mokros hahahahahahahahahahah wake up . en die gas aanvallen in rif door spanjaarden ? vies poltiek spelletje
    Denk jij maar eens even goed na ouwe. Ik upp mijn topic vanavond wel. (gifgas-gebruik in de Rif-regio) Kunnen we daar verder over discussieren.

    Maar Spanje doet daar onderzoek naar. Marokko houdt haar archieven potdicht daarover uit angst voor een multi-miljoenen schade claim. Ook daar zijn de deskundige het over eens. Zelfs Frankrijk is met een onderzoek bezig naar gifgasaanvallen in het rifgebied.

    Saillantdetail: Zelfs Marokkaanse nieuws-media melden dat de meeste gevallen van kanker uit de rif-regio komen.

  11. #86
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    die discusie hebben we ook gehad ook allemaal fake news , enig kanker onderzoek in marokko was in en rond casablanca, nooit in rif,

    er zijn dus geen cijfers over kanker in rif , moet je ook niet gaan suggereren .

  12. #87
    MVC Lid

    Reacties
    4.730
    28-03-2011

    Citaat Geplaatst door Womanizer1977 Bekijk reactie
    Selaila, rot toch op joh, ik ben Riffijnse en ik sta niet achter die Amazigh gedoe, ga je troep ergens anders verkondigen achterlijke tuthola. Dit heeft niets te maken met de Amazig-kwestie vandaag de dag, maar meer met het naar boven halen van feiten en er zijn vandaag de dag nog tientallen moeders die niet weten waar hun kinderen zijn gebleven die mee hebben gedaan aan de studentenopstand van 1984. De meeste getuigen uit de opstand van 1958 zijn vandaag de dag 50 jaar of ouder en dat zijn niet de amazighactivisten van vandaag de dag, laat je beter informeren.

    En het grappigste is jouw utspraak 'Ik ben eerst moslim, dan Marokkaan en dan Riffijnse'

    Moslim = aanhanger van het geloof Islam
    Riffijnse = etnische afkomst

    dit zijn twee totaal verchillende dingen troela.

    En inderdaad misschien zouden die Noord-Afrikanen in Frankrijk ook allemaal in levend in massagraven moeten worden begraven, ze komen namelijk in opstand...volgens jouw manier van redeneren.


    Riffijnse = etnische afkomst verdrijven door katholieken uit Jabal Tarik

  13. #88
    Verbannen

    Reacties
    1.827
    18-01-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    die discusie hebben we ook gehad ook allemaal fake news , enig kanker onderzoek in marokko was in en rond casablanca, nooit in rif,

    .
    Hier. En dit is waarom jij beter Nederlands moet gaan lezen of je Nederlands moet gaan opkrikken.

    De discussie daarover is niet over. De onderzoeken naar gif-gasgebruik in de rif zijn net 1 jaar aan de gang. Frankrijk en Spanje zullen binnen en een paar jaar met de resultaten komen. ( ik zal vanavond desbetreffende topic uppen waarin het zwart op wit staat).

    Maar waarom houdt Marokko de archieven potdicht?


    er zijn dus geen cijfers over kanker in rif , moet je ook niet gaan suggereren .
    Die zijn er wel. Marokko houdt de archieven daarover potdicht. Is ook niet zo raar. De hoop ligt gevestigd op Spanje en Frankrijk. Want uit hun onderzoek zal naar voren komen dat er wel degelijk gifgas is gebruikt in de rif-regio waardoor Marokko genoodzaakt wordt wel openheid van zaken te geven omtrent gif-gas gebruik in de rif-regio.

    Een domino-effect noemt men dat.


    Nee,le7biba. Daar is de discussie nog lang niet over afgelopen.

  14. #89
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door _Exclusief Bekijk reactie
    Hier. En dit is waarom jij beter Nederlands moet gaan lezen of je Nederlands moet gaan opkrikken.

    De discussie daarover is niet over. De onderzoeken naar gif-gasgebruik in de rif zijn net 1 jaar aan de gang. Frankrijk en Spanje zullen binnen en een paar jaar met de resultaten komen. ( ik zal vanavond desbetreffende topic uppen waarin het zwart op wit staat).

    Maar waarom houdt Marokko de archieven potdicht?




    Die zijn er wel. Marokko houdt de archieven daarover potdicht. Is ook niet zo raar. De hoop ligt gevestigd op Spanje en Frankrijk. Want uit hun onderzoek zal naar voren komen dat er wel degelijk gifgas is gebruikt in de rif-regio waardoor Marokko genoodzaakt wordt wel openheid van zaken te geven omtrent gif-gas gebruik in de rif-regio.

    Een domino-effect noemt men dat.


    Nee,le7biba. Daar is de discussie nog lang niet over afgelopen.
    je praat over cijfers pas als er onderzoek naar gedaan is , dat is niet gedaan in rif, elke cijfer die je zegt klopt niet

  15. #90
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    trouwens ik ben le7bib een man met ballen, le7biba is vrouw, of ken je het verschil niet tussen howa en hiya