1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    17
    05-05-2003

    Salamoe aleikoum,

    Volgens mij is het niet echt verstandig als een baby 's nachts huilt om melk en jij hem of haar laat huilen opdat de baby zal leren door te slapen 's nachts, dit omdat een baby op zo een moment erge honger ervaart. Met een lege honger kun je niet echt lekker slapen. Ik weet bij mijn zoontje dat hij in zijn eerste weken best wel vaak opstond, maar zodra hij zijn melk had gedronken, dan sliep hij weer. In de loop van de tijd merkte ik dat hij vanzelf steeds minder vaak opstond 's nachts voor de melk. Dus eerst 3 keer per nacht wakker worden, dan 2 en dan 1 keer en uiteindelijk toen hij 3,5 maanden oud was sliep hij gewoon vanzelf door. De kraamverzorgster adviseerde mij dat ik de baby in zijn eerste weken om de 3 uur zelf moest wakker maken voor de melk en iets later om de 4 uur, omdat hij anders zou shaken omdat zo een kind dan vitamines etc tekort zou komen. Ze zei dat sommige kinderen heel erg trillen en dat de moeders dan erg schrikken als ze zoiets nog nooit hebben gezien. Je moet als moeder dingen niet te snel willen, dus niet te snel van je kind eisen dat ie meteen doorslaapt of dat ie met 5 maanden meteen al zindelijk wordt en met 9 maanden al moet lopen en met 12 maanden meteen moet praten etc.. Het is belangrijk denk ik om je kind ook de tijd te geven, de ene kind heeft voor bepaalde dingen meer tijd nodig dan een ander kind.

    Mijn zoontje huilde met 2 weken ontzettend veel. Ik wist me gewoon geen raad. Mijn schoonzus kwam en verwarmde olijfolie en zei dat ik hem moest inbakenen en dat kinderen daar rustig worden van warme olijfolie gemasseerd over hun buikje en dan inbakenen. Mijn moeder zei dat zij de olie over het hele lichaampje van de baby masseerde en dat kinderen daar dan rustig van werden en makkelijker in slaap vielen. Daarna gaf ze mijn zoontje melk en iets later ook wat lauw water in een flesje van 20 cc ongeveer. Hij werd inderdaad rustiger. Jonge baby's huilen vaker door de krampjes, omdat de darmpjes nog niet optimaal werken. Een baby die bortsvoeding krijgt zal minder last hebben van darmkrampjes, dan een baby die kunstvoeding krijgt. De darmkrampjes gingen bij mijn zoontje over toen hij ongeveer 3 maanden oud was. Ik gebruikte ook cinababy en dat hielp redelijk. Ik kocht venkelthee en dat hielp bij hem niet, terwijl dit wel hielp bij de kinderen van mijn zus. Omdat mijn zoontje ook last had van verstopping werd mij geadviseerd hem een andere soort kunstvoeding te geven, namelijk de kunstvoeding voor baby's met verstopping, krampjes en spugen. Sindsdien ging het eindelijk veel beter met hem en toen was hij bijna 3 maanden ongeveer. Als ik eerder had geweten dat ik die andere kunstvoeding moest gebruiken, dan had ik gedaan. Nu meng ik Frisolac conform en Frisolac normaal.

    Groeten,
    Rabiya

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    2.071
    09-07-2002

    Beste Rabiya,

    Je hebt gelijk een pasgeboren kind heeft nog steeds nachtvoedingen nodig. Sommige kinderen willen rond 4 maanden geen nachtvoeding meer, maar je hebt kinderen die er zo aan gewend zijn dat ze nog steeds snachts wakker worden. Volgens het cb (consultatieburo) heeft een kind van 5 maanden geen nachtvoeding meer nodig, vandaar dat zij dan adviseren om de voeding beetje bij beetje aan te lengen met water, zodat je kindje het niet lekker meer vind en er snachts ook niet meer om vraagt en dus door blijft slapen. Elk kind is verschillend, elk kind doet alles op zijn eigen tempo. Maar geloof me, een kind dat met 8 maanden nog niet doorslaapt is volgens het cb niet normaal meer. Mijn dochtertje is ook bij de KNO-arts geweest, omdat het cb dacht dat het met haar amandelen te maken had, maar ook daar was niets mis mee.

    Sorry dat ik het zeg, maar ik vind je redenering van tijd wel een beetje raar:"Je moet als moeder dingen niet te snel willen, dus niet te snel van je kind eisen dat ie meteen doorslaapt of dat ie met 5 maanden meteen al zindelijk wordt en met 9 maanden al moet lopen en met 12 maanden meteen moet praten" Geloof me als je kind dit al kan, dan heb je een superbaby!!!

    Het veel huilen van je kind heeft meerdere oorzaken: honger, krampjes*, reflux (melk dat terugkomt), allergie, trauma en kiss-syndroom** (nekwerveltje van je kind is gekneusd/verplaatst/ontwricht nav de bevalling, hierdoor lijkt het alsof je een huilbaby hebt, maar je kind heeft gewoon pijn!).

    * Krampjes komen voor bij kinderen t/m ongeveer 4 maanden, daarna zou er meer aan de hand kunnen zijn met je baby.

    ** Kiss-syndroom wordt verholpen door een osteopaat of manuele therapeut. Je kindje is meestal na 3 behandelingen genezen!

  3. #33
    blijven lachen!

    Reacties
    928
    23-11-2001

    ik geef nog borstvoeding aan mijn dochtertje. Afgelopen nacht is ze 2 of 3x wakker geworden. HEt is eigenlijk ook best luiheid dat ik haar niet aanleer om in haar bedje te slapen. IK ben dan al moe en wil slapen, mijn dochtertje slaapt dan ook echt als ze naast me ligt en ik haar drinken geef..... even later ligt ze te pitten and so am I.

    Als ze dan weer wakker wordt is het hup ff omdraaien, drinken geven en dan lig ik een paar minuutjes later ook weer te slapen......

    misschien moet ik maar ff wachten met geven totdat ze echt gaat huilen... want nu hoeft ze maar ff te jengelen en kreunen en ik ben er al bij..... (zodat ik weer verder kan slapen).
    Ben dan ook blij dat ik borstvoeding geef ipv kunstvoeding... Anders moet je er echt weer helemaal uit om alles klaar te maken en het flesje te geven enzo....

    maar goed.....

    ik denk dat ze nu waterpokken heeft! en ze is nog maar 4 maandjes oud... ze heeft wat rode bultjes op haar hoofd en het lijkt een soort klein blaartje.... dus ik denk dat het raak is...
    Ga zo de dokter bellen zodat ie me een of andere lotion kan voorschrijven.
    Shaytaan bereidt zich nu voor op de laatste minuten van onze dood.
    Hoe hebben wij ons op deze beproeving tijdens het sterven voorbereid?
    Deze wereld heeft een vermoedelijke toekomst.
    Je weet niet of je je doel zult behalen in dit leven.
    Werk aan je zekere toekomst. Onze ontmoeting met Allah swt is een zekere toekomst.
    Moge Allah swt ons leiden, Allah ouma amin.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Hoi Yasmina,

    Ik denk niet dat het waterpokken zijn. Daar is je dochtertje nog veel te klein voor. Ik denk dat het gewoon huiduitslag is, mij neefje zit ook helemaal onder en hij is nu 2 maanden oud.

    Begint je dochtertje al last te krijgen van tandjes. Bij mijn dochtertje is het begonnen toen ze 4 maanden oud was. Ik voelde 2 harde knobbeltjes daar zitten maar ze kwamen er pas met 5 maanden uit, dit was een moeilijke periode zeg dat de tandjes eruit kwamen. Ze bleef maar huilen en op van alles keihard bijten.

    Hoe heet je dochtertje eigenlijk?

  5. #35
    blijven lachen!

    Reacties
    928
    23-11-2001

    hey rotterdamse!
    tandjes met 4 maanden joh?
    nee, ik heb nog niets gemerkt...

    en over die waterpokken.
    Het is geen huiduitslag....dat heeft ze al gehad.
    Het zijn echt waterpokken, ze is het opgelopen bij het kinderdagverblijf. Bekant iedereen heeft het daar gehad, en het kon eigenlijk ook niet anders dat zij het niet zou krijgen....

    wel balen want als ze waterpokken onder de 1 jaar krijgen bestaat er kans dat ze het daarna als kind weer krijgen.

    Ik heb net cb gebeld en die zeiden dat het bij de romp begon en dan naar het gezichtje ging en dan het hoofdje.
    Bij mijn dochtertje zie je alleen maar blaasjes op haar hoofd....dus die vrouw zei dat het ook wel kon dat ze het dan in mindere mate had... nou ik hoop het...want het is echt zielig man die kleintjes met waterpokken.

    en mijn dochtertje heet Youssra
    en hoe heet die van jou?

    groetjes Yasmina*

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Hoi Yasmina,

    Ach wat sneu voor dat kleintje. Ik had nooit verwacht dat ze het op
    zo een jonge leeftijd konden oplopen. Ik hoop maar dat het snel over gaat.

    Mooie naam Youssra, aan deze naam heb ik ook zitten denken toen ik zwanger was. Ik wist namelijk van te voren dat ik een meisje had. Maar uiteindelijk hebben we gekozen voor Manal.

    Hoe heet jouw dochtertje Hasna? Ik vind het altijd leuk om te weten hoe jonge moeders hun dochtertjes of zoontjes noemen.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    17
    05-05-2003

    Salam Hasna,


    Ik wil graag het volgende uitleggen wat jij kennelijk verkeerd had begrepen. Sorry dat ik het zeg, maar ik vind je redenering van tijd wel een beetje raar:"Je moet als moeder dingen niet te snel willen, dus niet te snel van je kind eisen dat ie meteen doorslaapt of dat ie met 5 maanden meteen al zindelijk wordt en met 9 maanden al moet lopen en met 12 maanden meteen moet praten" Geloof me als je kind dit al kan, dan heb je een superbaby!!!-----> Dit stuk had ik geschreven omdat iemand schreef dat ze haar baby liet huilen toen deze nog geen maand oud was zodat hij/zij zou leren om door te slapen 's nachts en daarom kreeg ik het gevoel dat die moeder misschien teveel eiste van haar kind net als een moeder die bijze van spreken de bovengenoemde dingen eist (wel wat overdreven, maar het was om mijn boodschap duidelijk te maken).

    Ik hoop dat je het nu begrijpt.

    Groeten,
    Rabiya

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    2.071
    09-07-2002

    Rabiya,

    Oeps foutje Ik zal geen onverhaaste conclussies meer trekken

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Mijn dochtertje heeft gisteren haar eerste stapjes geprobeerd te maken. Echt leuk om te zien, en dat terwijl ze nog maar 10 bijna 11 maanden is. Hoe oud was jouw dochtertje toen ging lopen Hasna.

  10. #40
    blijven lachen!

    Reacties
    928
    23-11-2001

    aaah wat lief man!
    mijn dochtertje was voorbeeldig tijdens een sebbah dat ik afgelopen weekend had. ZE huilde niet, zat in de maxicosi naar alle dames te kijken die zaten te dansen. Er kwam af en toe een lachje...
    maar goed, wat wil je als al die mensen haar aandacht geven he....

    er was daar ook een meid met een zoontje.... leek echt een kopie van youssra toen ze pas geboren was.

    ik heb haar wat kamillethee gegeven en het flesje cinababy. Hopelijk hebben ze dat in belgie ook..... ik had zo met die meid te doen....
    Maar goed, ik hoop dat het nou goed met haar zoontje gaat.... heb ik weer iemand geholpen

    en over dat lopen...
    ik liep al toen ik 9 maanden was....
    echt een ukkiepuk!
    volgens mij was het echt geen gezicht om mij te zien lopen op die leeftijd!! maar goed....
    Shaytaan bereidt zich nu voor op de laatste minuten van onze dood.
    Hoe hebben wij ons op deze beproeving tijdens het sterven voorbereid?
    Deze wereld heeft een vermoedelijke toekomst.
    Je weet niet of je je doel zult behalen in dit leven.
    Werk aan je zekere toekomst. Onze ontmoeting met Allah swt is een zekere toekomst.
    Moge Allah swt ons leiden, Allah ouma amin.

  11. #41
    FREE GAZA!

    Reacties
    10.536
    18-11-2002

    Aahhhhh wat schattig

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    14
    20-10-2002

    Leuk om al jullie verhalen te lezen.....

    Mijn man en ik willen ook graag een kind en ik was ook 2 maanden zwanger toen ik vorige week een miskraam kreeg....
    Dat was pijnlijk....pijn, net als weeen alleen in mindere mate.
    Op een gegeven moment kwam de embryo eruit na hard persen en je kon al de vormen zien van de handen en voeten en ook die ogen....Ik heb denk ik zoveel gehuild de dagen erna...het was gewoon verschrikkelijk....maar ja het was niet voorbestemd en als dingen van Allah komen dan zijn ze welkom....

    Al moet ik nu wel zeggen dat het best wel eng is om weer zwanger te worden,want stel je eens voor het gebeurt nog een keer....

    Al met al wil ik zeggen,geniet ervan en hopelijk kan dat ook voor mij gelden insha Allah..

    Groetjes

    R
    to forgive is good,but do you really forgive if you can't forget?

  13. #43
    blijven lachen!

    Reacties
    928
    23-11-2001

    rosalinda...
    wat erg als je alle vormen al kan zien.
    Was het niet eng om te zien?
    Hoever was je dan eigenlijk?

    maar je hebt gelijk.....
    koelsie bhend allah. Als het voorbestemd is dat je moeder wordt...komt die dag vanzelf aan.

    sterkte!!

    groetjes Y*
    Shaytaan bereidt zich nu voor op de laatste minuten van onze dood.
    Hoe hebben wij ons op deze beproeving tijdens het sterven voorbereid?
    Deze wereld heeft een vermoedelijke toekomst.
    Je weet niet of je je doel zult behalen in dit leven.
    Werk aan je zekere toekomst. Onze ontmoeting met Allah swt is een zekere toekomst.
    Moge Allah swt ons leiden, Allah ouma amin.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    14
    20-10-2002

    Dank je....het was inderdaad niet iets wat je graag zou willen zien...
    Ik was 2 maanden zwanger totdat er opeens bloed begon te vloeien in kleine mate.
    In 't weekend kreeg ik veel bloedverlies en erge krampen in mijn buik.
    Daarna was het eruit persen.
    Het was niet echt eng om te zien,alleen op dat moment besefte ik dat ik echt een kind in mijn buik had dat groeide.

    Misschien dat het kind niet goed groeide en dat de natuur zijn werk deed en het eruit wilde hebben...ik weet het niet...er is meestal geen verklaring..als je de embryo niet meer hebt.

    Volgende keer misschien insha Allah
    to forgive is good,but do you really forgive if you can't forget?

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    2.071
    09-07-2002

    Rotterdamse,

    Mijn dochtertje was net 1 jaar toen ze haar eerste stapjes ging doen, ik was net wakker en ze zette haar eerste stapjes, ik had het niet eens door totdat mijn man zei: zag je dat, ze liep..... nee dat had ik dus niet gezien. Ik alles proberen, zodat ze het weer zou doen, maar mevrouw voelde zich te goed, pas smiddags deed ze weer een poging. Nu rent ze het hele huis door

    Rosalinda,
    Wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg, ik kreeg er helemaal de rillingen van als ik het lees. Misschien was het vruchtje niet helemaal goed, zoals je zelf al aangaf. Lijkt me moeilijk om dit verlies te verwerken, het was toch je babietje. Ik zou ook niet zo snel weer durven om zwanger te raken, na zoiets, sterkte meid!