Poll resultaten: Bent je eens met het terug sturen van asielzoekrs naar het land van hun herkomst?

Stemmers
80. Je mag niet stemmen op deze poll
  • eens

    43 53,75%
  • oneens

    37 46,25%
  1. #1
    De Super

    Reacties
    149
    01-04-2002

    Post Vol is Vol

    Nederland is vol! dat beweert men tegenwoordig. Overal vind men Asielzoekrs centra in Nedrland. Men wil nu veel vluchtelingen terugsturen naar het land van herkomst. Ik wil graag weten wie er tegen of eens is met het terug sturen van asielzokers naar het land van herkomst. En waarom?

  2. #2
    Medicine Woman

    Reacties
    664
    20-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Als ik m'n eerlijke mening mag zeggen...ben er niet voor dat ze teruggestuurd worden maar ook niet tegen...alhoewel...meestal wordt een mens ertoe gedreven in eigen land om te vluchten...je ziet zelf tegenwoordig wordt overal oorlog gevoerd en de gewone burger is het slachtoffer.

    Of asielzoekers moeten teruggestuurd worden hangt uiteraard af van de asielzoeker zelf...je hebt asielzoekers die om één of andere reden (politieke reden of oorlog in eigen land)...het land moeten ontvluchten om de dood of moord te vermijden.

    Je hebt er ook die misbruik maken van het asielrecht om gewoon weg te zijn uit hun land...als ze bijv. een misdaad of dergelijke begaan hebben.

    Het moeilijke is dus om onderscheid te kunnen maken tussen deze asielzoekers en dat is meestal bijna onmogelijk.

    Moest ik persoonlijk in een land wonen waar er constant honger en oorlog heerst...dan zou ik m'n geluk ook ergens anders gaan beproeven...en dus asiel aanvragen. Hoe zou je zelf zijn?

    Intelligente mensen willen je niet beledigen, domme mensen kunnen je niet beledigen.

  3. #3
    De Super

    Reacties
    149
    01-04-2002

    Arrow

    Ik ben helemaal met je eens.
    Maar de laatste jaren begonen de europese landen(west) na te denken over het asielzoekrbeleid. Men beweert dat door het ontvangen van vluchtelingen, de overheid te veel geld moet uitgeven voor die mensen! Waar moet men allemaal het geld vandaan halen?

  4. #4
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Voordat ik hier een antwoord op geef zou ik eerst de daadwerkelijke cijfers willen zien. Want iedereen roept wel vol =vol- en dat er zoveel asielzoekers zijn! Maar de vraag is in hoeverre dat waar is!

    Nogmaals- eigenlijk kan niemand een mening geven zonder de feiten te kennen. En zolang dat soort statements niet gebaseerd zijn op cijfers....dan zeggen ze mij in ieder geval niks.

    Toeb ik vorige week in Groningen was vond ik het niet zo vol als men wel claimt!

  5. #5
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    En nog iets. Vluchtelingen komen uit landen die door Europa helemaal leeg zijn geroofd op een of ander moment in de geschiedenis.

    Die mensen komen gewoon kijken waar hun "investeringen" zijn gebleven.

    Zeg nou zelf- als al jouw spullen door Koos mee worden genomen, dan ga je na verloop van tijd toch ook bij Koos (europa) aankloppen om ze weer terug te krijgen.

    Europa heeft meer dan genoeg geld! Als ze de asielzoekers niet hier willen hebben. Moeten ze hun ongelofelijke rijkdom maar 's gaan delen om in de landen waar deze mensen vandaan komen 's wat constructiefs te doen. Maar dan ECHT!

  6. #6
    Medicine Woman

    Reacties
    664
    20-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Waar halen ze het geld vandaan?? Goede vraag.

    Je zou versteld staan hoeveel geld wordt uitgegeven aan wapens en oorlogstuig. Dat ze hun geld beter beheren en niet spenderen aan wapens die ze dan naar de derdewereld sturen om nog meer oorlogen en armoede te veroorzaken en aan te moedigen.

    Weet je, het blijft een visieuze cirkel...landen die het wat goed hebben leveren wapens aan die arme sukkelaars om burgeroorlogen te voeren...er wordt gevochten...burgers lopen van hun land weg en zoeken asiel...er wordt geklaagd dat er geen geld is voor asielcentra...
    Tja, je krijgt een probleem als je een probleem creëert...zo denk ik erover.

    Dat het geld dat aan wapens wordt uitgegeven beter besteed wordt in die derdewereldlanden aan ontwikkeling of industrie...dat zou de inwoners misschien een reden geven om niet weg lopen uit eigen land.

    Intelligente mensen willen je niet beledigen, domme mensen kunnen je niet beledigen.

  7. #7
    De Super

    Reacties
    149
    01-04-2002

    Over het aantal asielzoekers in Nederland is het vanzelfsprekend hoog te merken (niet in oost Nederland). Bv Noord-Holland, meer dan 8700 asielzoekers wachten op een woning. Dit jaar hebben maar liefst 2700 vluchtelingen woningen gekregen. Deze cijfers zijn te vinden op de nos site
    Is Europa de enige hulp middel voor asielzoekers? Zijn er ander mogelijkheden, Behalve Europa die graag wenst dat haar economie beter wordt dan die van de verenigde staten?

  8. #8
    De Super

    Reacties
    149
    01-04-2002

    en

    mee eens!
    andere vraag : Zal de datum van 15 mei het Lot van de asielzoekers bepallen?

  9. #9
    De Super

    Reacties
    149
    01-04-2002

    Smile !!!!!

    Men denkt dat het terug sturen van asielzoekers naar het land van herkomst waar oorlog voerbij is terecht is, bv Bosnie, Kosovo, ... etc. Is het echt terecht?
    Wa salam

  10. #10
    De Super

    Reacties
    149
    01-04-2002

    Thumbs up eh

    Ik ben helemaal met je eens.
    Ik ben niet iemand die anti-asielzoekr is. Ik vind dat dit een belangerijk onderwerp! zo wou ik graag de mening van iedereen weten over het asielzoekerbeleid. :duim:

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    659
    14-09-2001

    Origineel gepost door MrTrashcan
    Geld speelt geen rol, dat is er genoeg en dat kan altijd wel ergens vandaan worden gevist. Wat wel zo is, is dat het hier gewoon druk is. Wachtlijsten overal. Dit gaat alleen maar meer worden als er meer (allochtone) nederlanders erbij komen. Dus geldt: vol=vol. Je kan natuurlijk geboortebeperking opleggen, maar dat levert weer idiote chineze toestanden op. Mensen hier ergeren zich aan allochtonen(en vooral Marokkanen) dus daarom moeten de grenzen dicht. Laat zoiezo eerst heel Nederland maar met elkaar integreren, dat zou al een hoop gezeur wat dit betrefd schelen
    Even een kort feitje tussendoor: Nederland heeft migranten nodig! Nederland vergrijst snel en er worden te weinig kinderen geboren om deze ongewenste trend tegen te gaan. Er is onderzoek naar gedaan, en daaruit blijkt dat Nederland dus de migranten en asielzoekers moet koesteren................

    Ik hoop overigens dat Nederland geen Denemarken wordt, waar per jaar maar 140 asielzoekers een status krijgen. Mijn vriendje is asielzoeker, maar de kansen om hier te blijven zijn bijna nihil. Hij kan echt niet terug, ondanks dat zijn land door de Nederlandse overheid wordt aangeduid als 'veilig'. Alleen de mensen uit 'onveilige' landen maken een grotere kans hier te blijven. OP dit moment zijn er twee landen (Afghanistan en ?) aangeduid als onveilig, maar dit verandert snel.
    Leven als asielzoeker is geen pretje. Vrienden van mijn vriend lachen hem uit, omdat hij geen zwart werk wil doen en dat hij zo achterlijk is geweest om asiel aan te vragen. Veel vluchtelingen (vooral economische) vragen geen asiel meer aan, en blijven gewoon illegaal. Een strenger asielbeleid betekent dus ook meer illegalen. De overheid knijpt haar ogen hiervoor dicht en ontkent het. Maar de meeste illegalen die worden opgepakt en teruggestuurd, zijn binnen een jaar weer in Nederland.
    Het is dus dweilen met de kraan open.................

    Oplossingen weet ik zo gauw niet, maar ik vind dat veel asielzoekers moeten kunnen blijven. Net zoals net al genoemd is: wij hebben het er zelf naar gemaakt. Arme landen worden steeds armer, corrupte steeds corrupter en dictaturen worden strenger. Mensenrechten, sociale zekerheid, een goed rechtssysteem enz enz. zijn in veel landen ver te zoeken. En als ik daar slachtoffer van zou worden, dan zou ik ook vluchten.


    NL-girl
    The Prophet (sallalahu alayhi wa salam) said: "To rise up before daybreak and learn but a section of knowledge is better than prostating yourself in prayer a hundred times. (Ibn Majah)



  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    659
    14-09-2001

    FF een vraagje

    Opvang in de regio is een mooi toverwoord, maar hoe ga je in hemelsnaam die ene politieke vluchteling, economische vluchteling opvangen? Of zijn grote vluchtelingenkampen voor oorlogsvluchtelingen zo'n geweldig succes?
    Als je naar Nederland kan, dan blijf je niet hangen in zo'n smerig vluchtelingenkamp. Mensen hebben een toekomst nodig, en vluchtelingenkampen bieden meer strijd dan een veilige toekomst.

    Ik vind dit een heel moeilijk dilemma..... Want hoe kun je mensen hun vrijheid en toekomst ontzeggen?

    (Limbo: er zijn ook vluchtelingen die vanwege hun seksuele geaardheid juist naar Nederland vluchten..... Moet je die dan ook weigeren?
    Ook streng gelovigen zien homoseksualiteit als een ziekte, dus het probleem ligt niet bij de allochtonen.)
    The Prophet (sallalahu alayhi wa salam) said: "To rise up before daybreak and learn but a section of knowledge is better than prostating yourself in prayer a hundred times. (Ibn Majah)



  13. #13
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Re: Re: FF een vraagje

    Origineel gepost door limbo


    Vluchtelingen blijven opvangen is je eigen graf graven. We halen ons steeds meer problemen op de nek en we hebben al genoeg problemen. Het is als een chemische reactie. En waarom vluchten mensen? Toch voor hun EIGEN mensen of niet soms. En dan komen ze ons hier vertellen wat goed en wat slecht is.

    Die mensen die al hier zijn kunnen rustig intergreren geen probleem, maar economische vluchtelingen blijven toelaten is geen oplossing.

    Ik heb respect voor die Marokkaanse mensen die een tocht hebben gehouden uit mededogen voor Pim Fortuyn ik kon zien en voelen dat deze mensen vanuit hun hart handelden. Dit moet ook gezegd worden.

    Eerlijk gezegd wou ik dat er ook andere oplossingen waren maar die zijn er op dit moment niet.

    Streng gelovigen zien inderdaad homosexualiteit als iets verderfelijks, ik heb dan ook medelijden met die mensen die homosexueel zijn en een deel van zichzelf moeten vernietigen om er bij te horen. Streng gelovigen zijn er (gelukkig) niet meer zoveel. Maar via vluchtelingen komen weerveel fundamentelisten erbij en zo houd je het probleem. En dit maakt me bang vooral voor onze kinderen.
    wat mij betreft mogen mensen wel 's nadenken wat economische vluchtelingen zijn...Dat zijn heus geen mensen die in eigen land 1 mercedes hebben en bij zichzelf denken...ik ga naar nederland...dan kan ik 2 Mercedessen kopen. Dat zijn mensen die in hun eigen land NIKS hebben, hun kinderen niet kunnen voeden, honger lijden etc....!

  14. #14
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door MrTrashcan
    Geld speelt geen rol, dat is er genoeg en dat kan altijd wel ergens vandaan worden gevist. Wat wel zo is, is dat het hier gewoon druk is. Wachtlijsten overal. Dit gaat alleen maar meer worden als er meer (allochtone) nederlanders erbij komen. Dus geldt: vol=vol. Je kan natuurlijk geboortebeperking opleggen, maar dat levert weer idiote chineze toestanden op. Mensen hier ergeren zich aan allochtonen(en vooral Marokkanen) dus daarom moeten de grenzen dicht. Laat zoiezo eerst heel Nederland maar met elkaar integreren, dat zou al een hoop gezeur wat dit betrefd schelen
    Maar door de grenzen dicht te gooien (voor iraqi's, iraniers, ghanezen, somaliers, chinezen, zuid amerikanen etc etc etc etc etc etc) ga je de irritatie tegen marokkanen toch niet tegen?

  15. #15
    De Super

    Reacties
    149
    01-04-2002

    Question .........

    Als ik naar de Pol kijk dan krijg ik het idee dat de helft is eens en de andere helft is niet mee eens!!!!???????!!!!!!