1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    55
    03-03-2002

    Vervloekt door het NIET dragen van hijab!

    PRINT DIT UIT, HET IS BEST LANG, MAAR HEEL LEERZAAM!!!


    Ik weet dat dit onderwerp al veel besproken is, maar wisten jullie dat meiden zonder hoofddoek vervloekt zijn door Allah???

    Nee he? ik ook niet. Ik draag mijn hoofddoek pas drie dagen. Sinds ik 'm draag voel ik mij verlost van mijn schuldgevoelens. Ik heb eerlijk gezegd nooit beseft hoe belangrijk hijab is. Ik dacht altijd:

    Ja joh, het is heel belangrijk, maar toch niet het belangrijkst? Ik bid, ik ben heel braaf, ik zal nooit een vriend nemen enz, ik roddel niet veel en zo kan ik nog doorgaan. Daarom had ik zoiets van... Ik ben heus niet slecht hoor.

    Maar de islam is mijn geloof en Allah is veel belangrijker dan wie dan ook. Ik ben mij gaan verdiepen in het hele geloof en heb daarin mijn rust gevonden. Ik heb mij nog nooit zo gevoeld.

    Toen ik bij het onderwerp hoofddoek kwam besefte ik hoe erg het was van mij om geen hoofddoek te dragen. En dat niet alleen. Ik weet waarom ik 'm draag nl: Als een jongen met mij wil trouwen dan moet 'ie dat doen vanwege mijn verstand en kennis en niet vanwege mijn lichaam of mooie gezichtje. Het is ook om je eigen geloof uit te drukken. En ook om jezelf te beschermen natuurlijk tegen al die irritante mannen die achter je aan zitten. Ik merk gewoon dat ze nu gelijk omkijken als ze me zien aanlopen.

    En zo kan ik nog heel lang doorgaan.

    Maar dames onthoudt 1 ding: Als Allah ons iets opdraagt is dat puur om ons leven te veraangenamen, niet om het ons moeilijk te maken. Dat is iets wat veel mensen niet kunnen vatten. Het is heel moeilijk hoor, want in deze wereld zijn de verleidingen ontzettend groot, maar als je geloof sterk genoeg is, kom je er wel!!

    Nog even als laatste dit. Ik smeek Allah elke dag om vergiffenis voor de 7 jaren dat ik geen hijab heb gedragen en ik hoop dat ik Allah's genade zal ontvangen.

    Geloof mij dames.... als iemand over de hoofddoek begon werd ik heel boos en begon ik gelijk over iets anders.

    Maar het is gewoon een kwestie van de hele islam die aan het verwateren is. Dus eigenlijk richt ik mij nu tot iedereen die in Allah gelooft.

    Het is mij gelukt en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest.

    Take care en als ik maar 2 personen een beetje heb laten denken, ben ik al heel erg blij.
    Peace and love to you!!

  2. #2
    Moslima

    Reacties
    182
    08-03-2002

    Waarom Hidjaab ??


    Afdwaling van het geloof neemt toe

    Het verschijnsel dat steeds meer mensen van het geloof afdwalen, resulteert in toename van schaamteloosheid en onbescheidenheid, wat ongetwijfeld zijn uitwerking op de samenleving heeft. Een ieder kan waarnemen waartoe de gevolgen van de huidige manier van kleden en het losbandige gedrag, kunnen leiden: overspel, ontucht, het uitééngaan van families en een complete morele en sociale verval van de samenleving.

    Tegenwoordig geldt: hoe excentrieker, en vooral, hoe bloter des te mooier; zolang men zich maar kleedt zoals zijn omgeving dat wil, wordt men door de groep vol tevredenheid geaccepteerd. Bedenkt echter wel goed, dat degenen die de gedragscodes van zo een samenleving overnemen, ook de consequenties hiervan zullen ervaren.

    Geen voorwerp van reclame

    Een moeslima ( moslimvrouw) beschouwt zichzelf niet als een voorwerp van reclame. Ze heeft noch de behoefte om zichzelf te etaleren, noch de behoefte om op straat om zich heen te kijken om op te vallen of om gezien te worden zoals dat momenteel gewoon is. Ze weet immers wat ze in huis heeft, en heeft er geen behoefte aan haar lichaam(svormen) zichtbaar te maken. Háár lichaam is immers háár privé en het is haar goed recht om dat te bedekken.

    In de Islaam gaat men immers ook veel minder van zichzelf uit; men denkt eerst aan een ander. Hoe dan ? Doordat de moslima zich bedekt, beschermt ze zichzelf maar ook de man voor verkeerde gedachten. Tevens wordt hierdoor het spreken of roddelen over het lichaam van vrouwen een halt toe geroepen, want er is simpel weg niets te zien. Op deze wijze wordt ze beschermd tegen ongewenste blikken en het snijdt de weg naar vrijmoedig gedrag al bij voorbaat af.

    Aantrekkelijkheid neemt toe

    Kleding echter die de lichaamsvormen van een vrouw zichtbaar maken, doen de aantrekkelijkheid alleen maar toenemen,en het opent de deur naar verkeerde gedachten.Deze kunnen ook in slechte daden vertaald worden. Degene die met bedekt hoofd op straat loopt, wordt soms misschien wel nagestaard, maar wat valt er dan te zien dan slechts een bescheiden voor zich uitkijkende moslima?

    Wellustig nagekeken

    Sommige moslima's kunnen zich misschien nog de tijd herinneren waarin zij als niet-moslima met onbedekt hoofd en in "eigentijdse" kleding over straat liepen. Hoe vaak zijn ze aangesproken of lastig gevallen, nagefloten of wellustig nagekeken. Deze zaken zijn schadelijk voor een vrouw en tasten haar gevoel van waardigheid aan. Door zichzelf te bedekken, betekent het niet dat ze van haar vrijheid beroofd wordt, maar het verschaft haar juist een zekere mate van bewegingsvrijheid.

    De sluier van de man

    Niet alleen voor de vrouw, maar zeker ook voor de man gelden er regels betreffende kleding en gedrag. Voor hen geldt o.a. dat zij zich minimaal moeten bedekken vanaf de navel tot en met de knieën; zodat dit lichaamsgedeelte niet zichtbaar is voor het oog. Tevens behoort hij de baard te laten staan. De baard van de man is te vergelijken met de sluier van de vrouw.

    Allah (de Glorierijke en de Verhevene) heeft de mens perfekt geschapen. Hij heeft hem de Heilige Qoran gegeven zodat hij precies weet hoe te leven. Moeten we ons daar dan niet aan houden, en gaan we zelf bepalen hoe we ons gaan kleden? Is het niet Allah, onze Schepper (de Glorierijke en de Verhevene) die het beste weet wat goed voor ons is?

    Kleding is een zegen

    En bedenkt bij het aankleden dat kleding een zegen is die Allah (de Glorierijke en de Verhevene) alleen aan de mens verleend heeft !

    HET KLEED DER GODSVREZENDHEID

    O' KINDEREN VAN ADAM: WIJ (ALLAH) HEBBEN U INDERDAAD KLEDING NEDERGEZONDEN OM UW NAAKTHEID TE BEDEKKEN EN OM TE DIENEN TER BESCHERMING EN VERFRAAIING; MAAR HET BESTE KLEED IS HET KLEED DER GODSVREZENDHEID. DIT IS EEN TEKEN VAN ALLAH, OPDAT ZIJ ER LERING UIT MOGEN TREKKEN. (HEILIGE QORAN 7:26 ; AL-AA'RAAF)

    DE PROFEET (VZMH) ZEI : EEN PERSOON BEREIKT HET NIVEAU VAN GODSVREZENDHEID (MUTTAQIEN) NIET, TOT HIJ DATGENE UITBANT, WAT ONSCHULDIG IS, OMDAT HIJ BANG IS DAT HET SCHADELIJK IS. (VERZAMELD DOOR AL-TIRMIDHI)

    Deze tekst is niet van mij,hij stond bij Onzinhoekje(HIJAB is absoluut geen onzin)....en aangezien MJLR vaker wordt bezocht heb ik em hier maar geplaatst.

  3. #3
    ALLAHOE AKBAR

    Reacties
    533
    13-04-2002

    Re: Vervloekt door het NIET dragen van hijab!

    Origineel gepost door MissLovePeace
    PRINT DIT UIT, HET IS BEST LANG, MAAR HEEL LEERZAAM!!!


    Ik weet dat dit onderwerp al veel besproken is, maar wisten jullie dat meiden zonder hoofddoek vervloekt zijn door Allah???

    Nee he? ik ook niet. Ik draag mijn hoofddoek pas drie dagen. Sinds ik 'm draag voel ik mij verlost van mijn schuldgevoelens. Ik heb eerlijk gezegd nooit beseft hoe belangrijk hijab is. Ik dacht altijd:

    Ja joh, het is heel belangrijk, maar toch niet het belangrijkst? Ik bid, ik ben heel braaf, ik zal nooit een vriend nemen enz, ik roddel niet veel en zo kan ik nog doorgaan. Daarom had ik zoiets van... Ik ben heus niet slecht hoor.

    Maar de islam is mijn geloof en Allah is veel belangrijker dan wie dan ook. Ik ben mij gaan verdiepen in het hele geloof en heb daarin mijn rust gevonden. Ik heb mij nog nooit zo gevoeld.

    Toen ik bij het onderwerp hoofddoek kwam besefte ik hoe erg het was van mij om geen hoofddoek te dragen. En dat niet alleen. Ik weet waarom ik 'm draag nl: Als een jongen met mij wil trouwen dan moet 'ie dat doen vanwege mijn verstand en kennis en niet vanwege mijn lichaam of mooie gezichtje. Het is ook om je eigen geloof uit te drukken. En ook om jezelf te beschermen natuurlijk tegen al die irritante mannen die achter je aan zitten. Ik merk gewoon dat ze nu gelijk omkijken als ze me zien aanlopen.

    En zo kan ik nog heel lang doorgaan.

    Maar dames onthoudt 1 ding: Als Allah ons iets opdraagt is dat puur om ons leven te veraangenamen, niet om het ons moeilijk te maken. Dat is iets wat veel mensen niet kunnen vatten. Het is heel moeilijk hoor, want in deze wereld zijn de verleidingen ontzettend groot, maar als je geloof sterk genoeg is, kom je er wel!!

    Nog even als laatste dit. Ik smeek Allah elke dag om vergiffenis voor de 7 jaren dat ik geen hijab heb gedragen en ik hoop dat ik Allah's genade zal ontvangen.

    Geloof mij dames.... als iemand over de hoofddoek begon werd ik heel boos en begon ik gelijk over iets anders.

    Maar het is gewoon een kwestie van de hele islam die aan het verwateren is. Dus eigenlijk richt ik mij nu tot iedereen die in Allah gelooft.

    Het is mij gelukt en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest.

    Take care en als ik maar 2 personen een beetje heb laten denken, ben ik al heel erg blij.


    salaam

    Ik herken m'n eigen wel in jou, in het begin toen ik nog geen hijaab droeg vondt ik een hoofddoek dragen iets voor later en wist niet dat het zeer belangerijk is in de islam. Maar ik was dus helemaal mis. Ik ben dan eens begonnen lezen over de hoofddoek en besefte dat het dragen van een hoofddoek een zeer belangerijke waarde heeft in ons geloof. Een maand geleden heb ik dan besloten om een hoofddoek te dragen en ik voel me er goed bij. Ik heb er spijt van dat ik het zelfs niet eerder heb gedragen.

    Ik zou zeggen meisjes wacht er niet te lang mee

    veel geluk

    groetjes


    [glow=darkblue]"Niemand van jullie gelooft echt totdat hij voor zijn buur of broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst".[/glow]

    Niets is wat het lijkt....ons verhaaltje

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    55
    03-03-2002

    JUST SOMEBODY......

    ik wil wel even reageren hoor. MissLovePeace is misschien niet de meest gepaste naam, maar die naam heb ik al een hele tijd... nog voordat ik mij ging verdiepen in de islam. Maar wat is er mis mee?

    Ik bedoel dat ik iedereen Vrede en Liefde toewens. En ik heb het dan niet over verkering of zo, maar gewoon liefde van je familie bijv.

    En over mijn gezicht...... Je moet toegeven dat als iemand zich bedekt, waardoor haar haren niet te zien zijn, het gezicht in schoonheid afneemt. En als je je bedekt ga je je ook niet zitten opmaken met make-up. Ook ga je niet zitten glimlachen als er mannen in de buurt zijn.

    nee ik bedek mijn gelaat dus niet, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar ik heb het heel snel geschreven. Sorry als er onduidelijkhede inzitten, maar dan zal ik ze wel niet zo bedoeld hebben.

    Echt raar dat ik zo een reactie krijg, maar dat had ik wel verwacht.

    Take care!
    Peace and love to you!!

  5. #5
    sarah

    Reacties
    36
    24-09-2001

    sorry hoor maar wat just somebody je nou wijs wil maken slaat helemaal nergens op hoor bedoel jou naam haha je had m toch hiervoor al mohiem meid ik wou je eve bedanken voor je goede en mooie zegje doet me zeker denken ja en nu nog doen kusjes

  6. #6
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    What's in a name? Kom op mensen ga nou niet over de naam MissLovePeace vallen. Het is goed dat zij zoiets heeft gepost. En wat doet haar naam er dan nog toe? Als die maar niet onzedig is.
    De manier om een hoofddoek te dragen is om je haren, je oren en hals te bedekken. Pak de dames die alleen hun haren bedekken niet hard aan. Hun intentie is goed en inchallah gaan ze hun hoofddoek gauw op de juiste manier dragen.
    Ik ben trots op jullie zusters!

  7. #7
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Even een correctie: een man mag een vrouw zeker om haar schoonheid trouwen! Dat staat ook in de overleveringen. Een hoofddoek is er om de schoonheid te bedekken. Een vrouw met hoofddoek heeft desondanks een grote schoonheid, ze heeft noer!
    Het belangrijkste waarop je een vrouw moet kiezen is haar geloof.
    Maar het zou voor een moslimman en zeker voor mij prachtig zijn om met een schone, oogverblindende moslimvrouw te trouwen. Ik weet dat die er weinig zijn, maar ik heb sbar.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.496
    30-10-2001

    Elhemdoelilah..........

  9. #9
    Fleurige Lid.

    Reacties
    237
    09-02-2002

    Origineel gepost door alhoceima
    Elhemdoelilah..........
    ZEKER ELHEMDOLILAH!! IK DRAAG SINDS EEN PAAR DAGEN OOK HIJAB EN IK KAN JE ZEGGEN DAT IK ME ER ECHT VEEL BETER BIJ VOEL!! MASHA`ALLAH.
    [GLOW=deeppink]Morgen blijft altijd een verrassing.......[/GLOW]

  10. #10
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Origineel gepost door justice
    hahahaha, weinig schone, oogverblindende moslimvrouwen??
    Ik denk dat jij wat beter om je heen moet kijken.

    groetjes justice
    Ik zie jouw foto wel in mijn mailbox verschijnen hahaha.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    35
    23-04-2002

    ik ben gewoon heel erg blij dat ik ermee ben opgegroeid, nu kan ik niet zonder, en het heeft me er ook toe gezet om meer kennis over de islam op te doen
    het leven is net een examen, er is alleen een verschil, je hebt geen herexamen