1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.058
    01-07-2002

    Mag 'n baby water drinken?

    Asalaam alaikoum dames!!!

    Ik wens jullie mabroek el Aid? Leuke el Aid gehad? Nou, nu even mijn vraagje: mijn dochtertje is nu 6 weken. In mijn omgeving zeggen ze dat de pasgeborene baby ook beetje water moet drinken, alleen heb ik nooit van mijn kraamverzorgster of consultatiebureau horen zeggen dat Aliya ook water moet drinken......... mag het nou wel of niet? en waarom eigenlijk?


    ALLAH is groot en machtig. Zonder hem is het leven lastig. Dus laat zijn liefde in je hart groeien. Dan zal het geluk in je leven vloeien.

  2. #2
    ®Mvc Elite ©

    Reacties
    12.434
    03-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    tuurlijk mag het!het is zo gezond beter dan die frisdrankjes en weet ik het!je moet alleen water voor dr kopen uit de winkel en dan nog uit koken,maar het mag wel natuurlijk!
    verder alahie barek fiem,sjoekran elied was geweldig ik hoop ook voor jou!
    Citaat Geplaatst door Samee7a Bekijk reactie
    Kroontje is voor mensen met geen leven. Die elke dag dat ze lid zijn hebben aangemeld. Elke uur van de dag loyaal zijn gebleven aan de site.

    @ *****, no offence.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    een baby moet vanaf de 1e dag van zijn/haar geboorte shie 20ml water drinken.Het moet juist!!!

  4. #4
    ""onbereikbaar""

    Reacties
    3.122
    14-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MizzFez
    Asalaam alaikoum dames!!!

    Ik wens jullie mabroek el Aid? Leuke el Aid gehad? Nou, nu even mijn vraagje: mijn dochtertje is nu 6 weken. In mijn omgeving zeggen ze dat de pasgeborene baby ook beetje water moet drinken, alleen heb ik nooit van mijn kraamverzorgster of consultatiebureau horen zeggen dat Aliya ook water moet drinken......... mag het nou wel of niet? en waarom eigenlijk?

    Ja dat mag hoor, is juist goed voor een baby als je water geeft.
    Je kan bronwater gevn of thuis eerts een paar min koken en dan pas geven.


    So far away, but so close to the heart.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.058
    01-07-2002

    Ooh water laten uitkoken? Moet ik dan bronwater ook laten uitkoken? Of alleen kraanwater laten uitkoken en moet water eerst afgekoeld worden nadat het is uitgekookt is? dus ik moet haar ongeveer 20 ml water geven?


    ALLAH is groot en machtig. Zonder hem is het leven lastig. Dus laat zijn liefde in je hart groeien. Dan zal het geluk in je leven vloeien.

  6. #6
    ®Mvc Elite ©

    Reacties
    12.434
    03-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MizzFez
    Ooh water laten uitkoken? Moet ik dan bronwater ook laten uitkoken? Of alleen kraanwater laten uitkoken en moet water eerst afgekoeld worden nadat het is uitgekookt is? dus ik moet haar ongeveer 20 ml water geven?
    ja bronwater moet je ook uitkoken en kraan water helemaal!maar je kan beginnen met 20 ml en het later opbouwen
    Citaat Geplaatst door Samee7a Bekijk reactie
    Kroontje is voor mensen met geen leven. Die elke dag dat ze lid zijn hebben aangemeld. Elke uur van de dag loyaal zijn gebleven aan de site.

    @ *****, no offence.

  7. #7
    ®Mvc Elite ©

    Reacties
    12.434
    03-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    ja het moet ook afkoelen tot het op normale temp is dus hoe jij je water ook wilt hebben
    Citaat Geplaatst door Samee7a Bekijk reactie
    Kroontje is voor mensen met geen leven. Die elke dag dat ze lid zijn hebben aangemeld. Elke uur van de dag loyaal zijn gebleven aan de site.

    @ *****, no offence.

  8. #8
    ""onbereikbaar""

    Reacties
    3.122
    14-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MizzFez
    Ooh water laten uitkoken? Moet ik dan bronwater ook laten uitkoken? Of alleen kraanwater laten uitkoken en moet water eerst afgekoeld worden nadat het is uitgekookt is? dus ik moet haar ongeveer 20 ml water geven?

    Kraanwater moet je zeker eerst uitkoken, dan laten afkoelen.
    Bronwater hoeft niet uigekookt te worden.
    Het maakt niet uit hoeveel een baby drinkt, want dat verschilt wel per kind
    de 1 drinkt veel water terwijl de andere er niet zoveel van drinkt.
    Het gaat erom dat hij wat water binnen krijgt, en er ook aan went om het te drinken.


    So far away, but so close to the heart.

  9. #9
    ""onbereikbaar""

    Reacties
    3.122
    14-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door badparel
    ja bronwater moet je ook uitkoken en kraan water helemaal!maar je kan beginnen met 20 ml en het later opbouwen


    Bronwater hoeft niet uitgekookt te worden.


    So far away, but so close to the heart.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.058
    01-07-2002

    Ok hartstikke bedankt dames!!!!!


    ALLAH is groot en machtig. Zonder hem is het leven lastig. Dus laat zijn liefde in je hart groeien. Dan zal het geluk in je leven vloeien.

  11. #11
    ®Mvc Elite ©

    Reacties
    12.434
    03-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ladie_perfect
    Bronwater hoeft niet uitgekookt te worden.
    op de consultatiebureau zeiden ze tegen mij altijd van wel
    Citaat Geplaatst door Samee7a Bekijk reactie
    Kroontje is voor mensen met geen leven. Die elke dag dat ze lid zijn hebben aangemeld. Elke uur van de dag loyaal zijn gebleven aan de site.

    @ *****, no offence.

  12. #12
    ""onbereikbaar""

    Reacties
    3.122
    14-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door badparel
    op de consultatiebureau zeiden ze tegen mij altijd van wel
    Tgen mij niet, zelf als ik op vakantie ging moest ik er op letten dat mijn kids uitsluitend bronwater drinken.
    En onderweg in de auto ook, ook moets ik erop letten dat de dop van de fles echt dicht zat, dus dat het geen fles was gevuld met kraanwater ofzo.

    Vind het wel raar dat ze jou dat hebben verteldt.


    So far away, but so close to the heart.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    6.604
    14-10-2003

    Naar mijn weten hoef je bronwater niet uit te koken..

    En het is alleen maar goed voor je baby om water te geven, op die manier kan ze eraan wennen en heb je later geen problemen mee. Want er zijn ook kinderen die geen water lusten omdat ze alleen sappen te drinken krijgen..

  14. #14
    ®Mvc Elite ©

    Reacties
    12.434
    03-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Flesvoeding klaarmaken
    - per fles
    Om de flesvoeding voor één fles klaar te maken kunt je onderstaand stappenplan hanteren:
    1. Werk zo schoon mogelijk. Was altijd je handen.
    2. Spoel de fles en de speen om met heet water.
    3. Kook eenmaal per dag de fles en de speen uit. Kook een nieuwe fles 10 minuten uit, daarna 3 minuten. De speen niet langer dan 3 minuten uitkoken.
    4. Kook het water voor de flesvoeding. Ook bronwater moet eerst gekookt worden.
    5. Laat het water voor de flesvoeding afkoelen tot handwarm.
    6. Doe de benodigde hoeveelheid water in de fles.
    7. Doe precies het aantal benodigde (afgestreken) schepjes poeder bij het water in de fles en roer het poeder er goed doorheen.
    8. Draai de ring met het dekseltje op de fles.
    9. Schud de fles totdat het poeder is opgelost. Zet de speen op de fles zonder het mondstuk aan te raken.
    10. Controleer de temperatuur op de binnenkant van je pols. De voeding dient net zo warm te zijn als je huid (lichaamstemperatuur, ca. 37°C).
    11. Geef de voeding aan je baby. Neem rustig de tijd
    12. Gooi na het voeden restjes voeding weg.
    13. Maak de fles en de speen direct na gebruik goed schoon.
    14. Doe het blik goed dicht, bewaar het droog en koel (niet in de koelkast).

    ik denk dat het toch wel moet dames
    Citaat Geplaatst door Samee7a Bekijk reactie
    Kroontje is voor mensen met geen leven. Die elke dag dat ze lid zijn hebben aangemeld. Elke uur van de dag loyaal zijn gebleven aan de site.

    @ *****, no offence.

  15. #15
    ®Mvc Elite ©

    Reacties
    12.434
    03-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    oh ja de bron is van gezondheidsplein.be
    Citaat Geplaatst door Samee7a Bekijk reactie
    Kroontje is voor mensen met geen leven. Die elke dag dat ze lid zijn hebben aangemeld. Elke uur van de dag loyaal zijn gebleven aan de site.

    @ *****, no offence.