1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    59
    12-12-2004

    tijdelijk huwelijk?

    salaam alikoem
    ik ken een meisje in marokko die heel graag naar belgie wil komen(wie niet)
    haar familie is arm en ze wil hier graag geld verdienen voor op te sturen
    we hebben besloten om te trouwen voor 1 jaar ofzo tot alles in orde is en dan trug te scheidden een tijdelijk huwelijk dus nu wou ik weten of dit een geldig huwelijk is mag ik bv met haar samen wonen en mag ik gemeenschap hebben met haar enz.

  2. #2
    Laila khait hiya

    Reacties
    3.358
    27-11-2002

    Voor tijdelijke huwelijken moet je in Iran (of Egypte) zijn, daar kan je voor een paar dagen trouwen met een meisje vanaf 9 jaar. In Nederland en Belgie bestaan bij mijn weten geen tijdelijke huwelijken, al is scheiden hier nou ook weer niet zo moeilijk.
    Kweet trouwens niet wat je bedoeld met "tot alles in orde is"?....kneem namelijk aan dat je voor `t verkrijgen van een verblijfsvergunnig wel wat langer getrouwd zal moeten zijn....


    ...en khoef je natuurlijk niet te vertellen dat `t haram is om de boel voor de gek te houden
    De goede weg is niet genoeg,
    je moet er van genieten.

  3. #3
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Moet'ah huwelijk betekent dat een man een vrouw huwt - een moslima of een vrouw die behoort tot de mensen van het Boek - en specificeert hoe lang het
    huwelijk zal gaan duren; bijvoorbeeld 5 dagen, 2 maanden, een half jaar of vele jaren. In een moet'ah huwelijk is het begin en het einde van het huwelijk gespecificeerd en vervolgens betaald een man mahr (bruidschat). Nadat de gespecificeerde tijd verstreken is, verlaten beide partners het huwelijk. Dit moet'ah huwelijk was toegestaan gedurende het jaar van de Verovering van
    Mekka gedurende 3 nachten en daarna is het verboden tot de Dag der Opstanding. Dit is overgeleverd door Imaam Moesliem (1406).

    Imaam Moesliem zei in zijn Sahieh:
    "Baab Nikaah al-Moet’ah wa bayaan annahoe oebeeha thoemma noesikha thoemma ubieha thoemma noesikha wastaqarra tahriemoehoe ilaa Yawm il-Qiyaamah"
    (Hoofdstuk over Moet'ah huwelijk en de verklaring dat het toegestaan was, daarna afgeschaft, daarna weer toegestaan en tenslotte verboden; dit laatste
    verbod geldt tot de Dag der Opstanding).

    Een moet'ah huwelijk was toegestaan gedurende die 3 dagen, doordat er zoveel mensen waren die de Islaam betraden en de angst heerste dat zij afvalligen zouden worden, doordat zij gewend waren zinaa te plegen gedurende hun Jahiliyyah-periode. De toestemming voor dit tijdelijke huwelijk gold echter slechts voor deze 3 dagen en hierna is het haraam verklaard tot de Dag der Opstanding.

    Iyaas ibn Salamah heeft overgeleverd dat zijn vader zei: "de boodschapper van Allah gaf toestemming voor het sluiten van een contract voor een tijdelijk huwelijk (moet'ah) gedurende 3 nachten in het jaar van Awtaas (na de Slag van Hoemayn in 8 AH), en daarna verboodt hij dit." (2499)

    Het is ook overgeleverd van Rabie' ibn Sarah, dat zijn vader zei: "op de dag van de Verovering (van Mekka) verbood de boodschapper van Allah het
    tijdelijke huwelijk (moet'ah) met vrouwen. (Sahieh Moesliem, 2506)

    Van hem werd ook overgeleverd: de boodschapper van Allah verbood moet'ah (tijdelijk huwelijk) en zei: "Het is verboden vanaf deze dag van jullie tot
    de Dag der Opstanding en degene die iets gegeven heeft (een bruidschat) dient het niet terug te nemen." (Sahieh Moesliem, 2509).

    Deze hadieth is overgeleverd door at Tirmidhie, die hierover zei: de hadieth
    van 'Ali is een hasan hadieth en dit is hetgeen dat gevolgd werd door de
    geleerden tussen de metgezellen van de profeet
    en anderen ... dit is ook de mening van at Thawri, ibn al Moebaarak,
    Ashafie'i, Ahmad en Ishaaq." (Soenan at Tirmidhie, 1040)

    Op deze gronden wordt Moet'ah huwelijk verboden en wordt het beschouwd als zinaa (overspel); ook al stemmen de twee partijen in met dit tijdelijke
    huwelijk. Er is geen ayah of hadieth overgeleverd in de sharie'ah die het moet'ah huwelijk toestaat, afgezien van de 3 dagen in het jaar van de
    Verovering van Mekka.

    (Uit: al-Loe’loe’ al-Makien min Fataawa Fadielat ash-Sheikh ‘Abd ar-Rahmaan
    ibn Jibrien, p. 41)

  4. #4
    Bestaat niet

    Reacties
    2.370
    04-01-2005

    subhanaallah

    ...:Welke van de gunsten van uw Heer wilt gij dan ontkennen?:...


    ...:رب تبة قليي على دينك:...


    ...:tabbit qalbi 3le dieniek:...


  5. #5
    kip zonder kop

    Reacties
    275
    12-09-2003

    Salaam ou 'alaykoum broeder en zuster,

    Inderdaad zijn tijdelijke huwelijken absoluut HARAM!!!!
    Ik wil broeder Najib26 ook complimenteren met zijn volledige en duidelijke Daliel.

    Dus broeder Lot fi, hou je afzijdig van wat je planning was, ook al was deze goed bedoeld.

  6. #6
    ***Knuffeltje***

    Reacties
    4.815
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Mensen worden steeds gekker! Allah geeft je rijkdom en voor degene die arm zijn zou ik zeggen, bedank Allah voor je armoede, want veel mensen raken bij rijkdom hun geloof kwijt.

    Ik hoor steeds vaker van mensen die minstens 10.000 euro betalen voor een schijnhuwelijk voor de papieren.

    En die mensen in marokko hebben ook een schop onder hun kont nodig. Ze nemen geen genoegen met hun lot, nee ze willen koste wat koste geld hebben zodat ze daar kleren en goud mee kunnen kopen.

    Ik was daar deze zomer en ik hoef echt nooit meer terug, die mensen daar zijn echt ziek, ze denken alleen maar aan europa en geld.

    Ik ga pas terug als ik een eigen huis heb, ver weg van de bekende families.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    209
    04-12-2002

    Salaam alikoum

    Is dit een grap? Hoe haal je het alleen al in je hoofd om een Islamitisch huwelijk te misbruiken voor materialistische doeleinden. Denk je dan ooit nog de zegeningen van Allah swt te mogen ontvangen voor een eerst volgend wel “serieus” huwelijk?
    Dame in kwestie moet gewoon tevreden zijn met haar lot. Denk eens aan de genietingen in het Hiernamaals, die vele malen beter zijn dan de rijkdom die jullie zoeken in Europa.

    Mensen zijn zelfs bereid om voor geld zondes te plegen… zwak hoor!

    “Waar jullie je ook bevinden, de dood zal jullie bereiken, al waren jullie in versterkte torens.” (Soerat an-Nisaa’: 78)


  8. #8
    Home Sweet Home

    Reacties
    7.090
    03-04-2003

    MVC Premium MVC Premium
    sallam ou allaikoem wbr

    volgens mij weet je het antwoord daar zelf op je weet dat het haram is en nee natuurlijk mag je geen gemeenschap met haar. Ten eerste wat zei doet is haram en jij helpt haar daarbij zeg tegen haar dat ze maar werk moet gaan zoeken in marokko of des noods trouwen jullie maar dan voor echt of zo dat jullie echte man en vrouw worden maar niet met de intentie om binnen nu en een jaar te gaan scheiden

    ❤ ❤❤ Blessed, elhamdoulilaah with the most loving parents❤❤❤


  9. #9
    moslima in sha allah

    Reacties
    74
    17-11-2004

    Citaat Geplaatst door lot_fi
    salaam alikoem
    ik ken een meisje in marokko die heel graag naar belgie wil komen(wie niet)
    haar familie is arm en ze wil hier graag geld verdienen voor op te sturen
    we hebben besloten om te trouwen voor 1 jaar ofzo tot alles in orde is en dan trug te scheidden een tijdelijk huwelijk dus nu wou ik weten of dit een geldig huwelijk is mag ik bv met haar samen wonen en mag ik gemeenschap hebben met haar enz.

    Waarom trouw je gewoon niet met haar voor heel je leven, en als ze wil gaan werken dan gaat ze werken om haar famlie geld op te sturen zonder die tijdelijke huwlijk dat is zowel slecht en moeilijk voor jou en voor haar...
    »-(¯¥¯)-»Adnan«-(¯¥¯)-« i love u my kids »-(¯¥¯)-»Hakima«-(¯¥¯)-«

  10. #10
    ----------

    Reacties
    7.651
    15-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    SubhanAllah..

  11. #11
    Haat racisme

    Reacties
    8.292
    24-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door lot_fi
    salaam alikoem
    ik ken een meisje in marokko die heel graag naar belgie wil komen(wie niet)
    haar familie is arm en ze wil hier graag geld verdienen voor op te sturen
    we hebben besloten om te trouwen voor 1 jaar ofzo tot alles in orde is en dan trug te scheidden een tijdelijk huwelijk dus nu wou ik weten of dit een geldig huwelijk is mag ik bv met haar samen wonen en mag ik gemeenschap hebben met haar enz.
    Is dat de prijs die zij ervoor moet betalen, haar lichaam???
    BTW je moet drie jaar gehuwd zijn met ihaar voor zij een verblijfsvergunning kan krijgen.








    Dulcia non meruit qui non gustavit amara