+ Reageer
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
1 tot 15 van 17
    leef en laat leven

Reacties
    4.532
    14-12-2003

wat ik tegen kwam op een site.

Ik ging wat surfen op islamitische bekende sites en kwam tegen dat als een kind opgewekt is via zina..dat het kind niet de achternaam van zijn vader mag krijgen en ook heeft dat kind geen recht op de bezittingen van zijn vader als die komt te overleiden ookal hebben de ouders berouw getoond aan Allah en met elkaar zijn gaan trouwen

Maar is toch zielig voor dat kind??En wat heeft hij/zij ermee te maken dat zijn/haar ouders de fout hebben gemaakt.Ik bedoel...als je berouw toont aan Allah dan neem ik aan dat je dan gewoon mag leven als gewone moslims (achone lei beginnen) en dus je kind hetzelfde recht moet hebben als ieder andere moslim kind?...Het lijkt alsof het kind moet boeten daarvoor Berouw is Berouw toch??Dat is iets tussen Allah en het kind zelf.En eerlijk gezegd lijkt het net alsof het alleen de fout is van de moeder en het kind omdat dat kind dan de achternaam van zijn moeder moet dragen...

Wat vinden jullie?
    Rozen zijn rood en de lucht is blauw,de geur van de wc doet me denken aan jou

MVC Lid

Reacties
    637
    25-11-2004

wa slm zuster

ewa safi weer een eigen bedachte straf, waarom handelen ze dat niet volgens de qoran, want er staat daar niets over in (vogens mij),

mensen als er hadith of iets dergelijks hierover staat ben ik benieuwd wat er in staat laat hem maar zien hier op deze site,

want allah heeft ons allemaal gecreerd en op deze wereld gebracht, ewa als men logisch nadenkt dan is het niet de schuld van het kind, hij is nu eenmaal door allah's wil op de wereld gebracht, en overigens als de ouders berouw tonen en alsnog trouwen volgens islam dan zou het toch opgelost moeten worden?? want denk erom allah is alwetend en alvergevend als jij echt inzit dat je fout zat en berouw tooont,

verder zal het wel met culturen te maken hebben want ik ben benieuwd wate r hier over in staat in qoran

wa slm
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

leef en laat leven

Reacties
    4.532
    14-12-2003

nogmaals..gaat niet over mij (gelukkig niet)

maar er zijn duizenden meisjes die fouten hebben gemaakt..let op MET HUN VRIEND/MAN (dus niet alleen wat sommige marokkanen denken )

dan is het toch logisch dat ze dan allebei berouw moeten tonen en daarna moeten trouwen.Wat heeft dat kind dan gedaan??Zodat hij de achternaam van zijn moeder moet dragen en geen recht heeft op erfennis ..dan blijft dus dat kind met andere woorden zijn/haar hele leven boeten..terwijl zijn/haar broertjes en zusjes die opgewekt zijn na het berouw tonen en trouwen van hun ouders..die wel een andere achternaam krijgen en dus wel recht hebben op erfernis???????????????
    Rozen zijn rood en de lucht is blauw,de geur van de wc doet me denken aan jou

MVC Lid

Reacties
    23
    23-07-2005

In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

Ten eerste: Van degene die berouw toont zal Allah zijn berouw accepteren. Overspel is een grote misdaad die verboden is in de islam. Deze misdaad zal iedereen met een gezond verstand verafschuwen ook als hij niet moslim is. Allah de Verhevene heeft een zware straf voor een persoon die overspel pleegt. Dit is terug te vinden in verschillende bekende Ahadith en in de Qor'aan (soerat Annoure), behalve voor degenen die berouw tonen, en in Allah (Verheven en geprezen is Hij) geloven en goede daden verrichten.

Wat betreft het kind, hij krijgt de naam van zijn moeder en niet van zijn "vader", dit is het islamitische oordeel over een kind dat wordt geboren als gevolg van overspel. Verder heeft hij geen enkele islamitische relatie met zijn "vader" d.w.z dat het kind niet van zijn "vader" mag erven..etc, en andere zaken die daarmee te vergelijken zijn. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Het kind die uit overspel relatie is gekomen, is de zoon van het bed (d.w.z dat hij de naam krijgt van de moeder die in bed zat..)"

Wel is het de plicht van beide "ouders", ook al heeft de man geen echt vaderschap, om het kind goed en islamitisch op te voeden. Als de "vader" en moeder berouw tonen voor Allah, en aan de voorwaarden van het berouw hebben voldaan. Dan is het voor hen toegestaan om met elkaar te trouwen. Het kind blijft wel de naam van de vrouw houden.
    En Allah weet het beste.
    la ilaha ilallah moehamadoen rasoeloe allah

Aya, Imran en Amani

Reacties
    4.032
    05-03-2002

hier heb ik weinig kaas van gegeten moet ik zeggen. wel een goed punt om informatie over te zoeken en te vragen.

mocht het echt zo zijn dat het kind de naam van de moeder moet dragen en geen erfenis mag hebben moeten wij ons daarbij neerleggen. allah weet wat wij niet weten.
    allah zegt in de koran(eigen vertaling) O wee dat jullie afkeer hebben van iets en er is iets goeds voor jullie hierin, en o wee dat jullie van iets houden en er is iets slechts voor jullie hierin.
    moge allah mij vergeven als ik aya verkeerd heb vertaald.

mama van reyousa

Reacties
    4.573
    13-10-2004

Citaat Geplaatst door Tunsia_D
    In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

Ten eerste: Van degene die berouw toont zal Allah zijn berouw accepteren. Overspel is een grote misdaad die verboden is in de islam. Deze misdaad zal iedereen met een gezond verstand verafschuwen ook als hij niet moslim is. Allah de Verhevene heeft een zware straf voor een persoon die overspel pleegt. Dit is terug te vinden in verschillende bekende Ahadith en in de Qor'aan (soerat Annoure), behalve voor degenen die berouw tonen, en in Allah (Verheven en geprezen is Hij) geloven en goede daden verrichten.

Wat betreft het kind, hij krijgt de naam van zijn moeder en niet van zijn "vader", dit is het islamitische oordeel over een kind dat wordt geboren als gevolg van overspel. Verder heeft hij geen enkele islamitische relatie met zijn "vader" d.w.z dat het kind niet van zijn "vader" mag erven..etc, en andere zaken die daarmee te vergelijken zijn. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Het kind die uit overspel relatie is gekomen, is de zoon van het bed (d.w.z dat hij de naam krijgt van de moeder die in bed zat..)"

Wel is het de plicht van beide "ouders", ook al heeft de man geen echt vaderschap, om het kind goed en islamitisch op te voeden. Als de "vader" en moeder berouw tonen voor Allah, en aan de voorwaarden van het berouw hebben voldaan. Dan is het voor hen toegestaan om met elkaar te trouwen. Het kind blijft wel de naam van de vrouw houden.
    En Allah weet het beste.
    Wat nou als de man en vrouw niet getrouwd zijn met iemand anders, maar wel met elkaar een kind hebben verwekt zonder ze met elkaar getrouwd zijn en later komen ze tot inkeer en tonen ze berouw, mag dat kind dan nog steeds niet zijn naam dragen. en hoe zit het met de kidneren di edaarna komen, die krijgen dan wel de achternaam van hun vader, is dat niet raar dan tov het kind wat de achternam moet dragen van de moeder, het wordt dan toch een buitenbeentje???
    Allahoe a3lem
    three men and a little princess with whom I'm madly in love

MVC Lid

Reacties
    23
    23-07-2005

salaam alikoem

Ook al trouwen de man en vrouw het kind behoudt de naam van de moeder, de kinderen die daarop in dat huwlijk komen krijgen wel de naam van de man, wel als ze dan zijn getrouwd op de islamtische manier,het kind dat dan de naam van de moeder heeft en als dan de ouders trouwen heeft t kind wel recht op erfenis enzo
    maar het kind dat uit zina is opgewekt zal altijd de naam van de moeder houden, en als de ouders niet trouwen is de vader wel verplicht alimentatie (of hoe je ook schrijft sorry) te betalen.
    ik hoop dat k goed heb uitgelegd

mama van reyousa

Reacties
    4.573
    13-10-2004

salaam alikoem

Ook al trouwen de man en vrouw het kind behoudt de naam van de moeder, de kinderen die daarop in dat huwlijk komen krijgen wel de naam van de man, wel als ze dan zijn getrouwd op de islamtische manier,het kind dat dan de naam van de moeder heeft en als dan de ouders trouwen heeft t kind wel recht op erfenis enzo
    maar het kind dat uit zina is opgewekt zal altijd de naam van de moeder houden, en als de ouders niet trouwen is de vader wel verplicht alimentatie (of hoe je ook schrijft sorry) te betalen.
    ik hoop dat k goed heb uitgelegd
    Ja maar dat is toch niet eerlijk tegenover het kind wat zeg maar uit zina is verwekt, hij /zij kan daar toch helemaal niets tegen doen, zijn ouders zijn nu getrouwd, hij heeft nu volle broers en zussen, waarom mag hij niet erven, en de achternaam van zijn vader dragen. Zo'n kind wordt een buitenbeentje met alle gevolgen van dien, hij kan zich afzetten tegen zijn ouders en zijn broers. Ik denk dat dit eens goed moet worden uitgezocht hoe dit nou precies in elkaar zit!!
    allahoe a3lem!

MVC Lid

Reacties
    23
    23-07-2005

salam

ja t is zielig, maar t is een wet
    dit is het islamtische oordeel over het kind
    maar het kind hoort alsnog wel een islamtische opvoeden enzo te krijgen
    maar t heeft niet de naam van de vader, en als de man en vrouw niet zijn getrouwd ook geen recht op erfenis,stel t kon allemaal wel ,dat t kind daar recht op had enzo, word t een zooitje, ik heb t vaak nagevraagd en gelezen

beslamma

Tunsiia/MarOciia

Reacties
    191
    02-11-2004

hee maar dat begrijp ik dus niet
    dat kind kan er toch ook niets aan doen.dat ze op die manier is verwekt
    op die manier wordt het kind gestraft voor iets waart t niets aan kon doen

Tunsiia/MarOciia

Reacties
    191
    02-11-2004

salam

ja t is zielig, maar t is een wet
    dit is het islamtische oordeel over het kind
    maar het kind hoort alsnog wel een islamtische opvoeden enzo te krijgen
    maar t heeft niet de naam van de vader, en als de man en vrouw niet zijn getrouwd ook geen recht op erfenis,stel t kon allemaal wel ,dat t kind daar recht op had enzo, word t een zooitje, ik heb t vaak nagevraagd en gelezen

beslamma
    hoezo wordt het een zootje
    en hoe zit het met het recht om broertjes en zusjes te leren kennen?

MVC Lid

Reacties
    23
    23-07-2005

salam

het kind heeft recht om zijn of haar broers en zussen te kennen.
    een zootje is misgien grof gezegt, maar anders word t een onduidelijk bij wie waar enzo hoort,dit is wat ik heb gelezen,en gehoord.
    ik vind ook het kind kan er nix aan doen, daarom word er ook gezegt voed het kind goed en islamitisch op.voor mij is t duidelijk want t is t islamitische oordeel over het kind.zo staat het geschreven.Allah weet het beste.

KONY

Reacties
    3.391
    12-06-2003

MVC Premium MVC Premium
    niet gelijk gaan oordelen over zielig en miskien en oneerlijk als je nog niet eens duidelijk kunt neerzetten wat het oordeel en consequenties over een kind van zina zijn
    kick in the door, wavin the FO-FO

MVC Lid

Reacties
    23
    23-07-2005

daarboven heb ik alles goed uitgelegd
    wat er in de koran staat o.a.
    scroll naar boven dan kan je zien

mama van reyousa

Reacties
    4.573
    13-10-2004

Citaat Geplaatst door tunsia_for_live
    hee maar dat begrijp ik dus niet
    dat kind kan er toch ook niets aan doen.dat ze op die manier is verwekt
    op die manier wordt het kind gestraft voor iets waart t niets aan kon doen
    Ja precies!! Ook denk ik dat zoals ik eerder heb gezegd het kind zich gaat afzetten van zijn ouders omdat hij zich een buitenbeentje volet, heeft niet dezelfde achternaam als zijn broers en zussen , mag niet erven enzo. Misschien gaat hij zich dan ook afzetten tegn de islam, en dan ben je toch nog verder van huis!!

Otla Vliegtickets Nador
Nieuws
Lifestyle
Sport