Ik ging wat surfen op islamitische bekende sites en kwam tegen dat als een kind opgewekt is via zina..dat het kind niet de achternaam van zijn vader mag krijgen en ook heeft dat kind geen recht op de bezittingen van zijn vader als die komt te overleiden ookal hebben de ouders berouw getoond aan Allah en met elkaar zijn gaan trouwen![]()
Maar is toch zielig voor dat kind??En wat heeft hij/zij ermee te maken dat zijn/haar ouders de fout hebben gemaakt.Ik bedoel...als je berouw toont aan Allah dan neem ik aan dat je dan gewoon mag leven als gewone moslims (achone lei beginnen) en dus je kind hetzelfde recht moet hebben als ieder andere moslim kind?...Het lijkt alsof het kind moet boeten daarvoorBerouw is Berouw toch??Dat is iets tussen Allah en het kind zelf.En eerlijk gezegd lijkt het net alsof het alleen de fout is van de moeder en het kind omdat dat kind dan de achternaam van zijn moeder moet dragen...
Wat vinden jullie?

Berouw is Berouw toch??Dat is iets tussen Allah en het kind zelf.En eerlijk gezegd lijkt het net alsof het alleen de fout is van de moeder en het kind omdat dat kind dan de achternaam van zijn moeder moet dragen...

..dan blijft dus dat kind met andere woorden zijn/haar hele leven boeten..terwijl zijn/haar broertjes en zusjes die opgewekt zijn na het berouw tonen en trouwen van hun ouders..die wel een andere achternaam krijgen en dus wel recht hebben op erfernis???????????????