1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    145
    08-03-2002

    Marokkanen spreken afschuw uit over moord

    AMSTERDAM - Marokkaanse voorlieden hebben maandagavond de moord op Pim Fortuyn in felle bewoordingen veroordeeld. Daarnaast willen zij hun medeleven betuigen aan de familie en vrienden van Pim Fortuyn.

    "Deze politieke aanslag is een schande voor de democratie", zei Abdou Menebhi namens een netwerk van Marokkaanse organisaties. "We waren het weliswaar niet eens met zijn opvattingen, maar een aanslag gunnen we niemand."

    Verder sprak Menebhi de hoop uit dat de dood van Pim Fortuyn niet zal bijdragen aan meer onrust en slechtere verhoudingen in de samenleving. "We hopen dat de moord op Pim Fortuyn unanieme saamhorigheid en solidariteit teweeg zal brengen", aldus de Marokkaanse voorman.

    Mohammed Sini, voorzitter van dialoogcentrum Islam en Burgerschap, noemt de aanslag op Fortuyn werkelijk rampzalig: "Het is ondenkbaar, ontoelaatbaar en absurd dat in Nederland een aanslag op het leven van een politicus wordt gepleegd".

    Sini is benieuwd naar de dader. Mede daarvan hangt af hoe de verhoudingen in de samenleving eruit zullen zien, stelt hij.

    Said Boudouft, voorzitter van het Samenwerkingsverband Marokkanen en Tunesiërs (SMT), is ook onthutst: "Het is ongelooflijk dat Pim Fortuyn van het leven is beroofd, wat de motieven van de dader ook mogen zijn. Dit soort tragedies kennen we alleen van verre dictatoriale landen, niet van ons democratische Nederland".

  2. #2
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Thumbs up

    Ik denk dat het goed is dat deze organisaties het doen........een goed voorbeeld..!!
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  3. #3
    MVC QUEEN

    Reacties
    1.660
    29-12-2004

    humm die tijd....

    Eindelijk jij en ik, wij samen

  4. #4
    Ongelovig z(w)ijn...

    Reacties
    3.345
    04-11-2004

    Nu pas?!?!?!?!

    Sorry hoor, maar daar komen ze wel rijkelijk laat mee....
    Oh, wacht, ik zat niet op de datum te letten, sorry... he, Jihaane, waarom reageer je er dan ook op??????

  5. #5
    MVC QUEEN

    Reacties
    1.660
    29-12-2004

    Citaat Geplaatst door DutchBart
    Nu pas?!?!?!?!

    Sorry hoor, maar daar komen ze wel rijkelijk laat mee....
    Oh, wacht, ik zat niet op de datum te letten, sorry... he, Jihaane, waarom reageer je er dan ook op??????


    Eindelijk jij en ik, wij samen

  6. #6
    MVC QUEEN

    Reacties
    1.660
    29-12-2004

    Citaat Geplaatst door dot_nl

    wat

    Eindelijk jij en ik, wij samen

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    11.293
    02-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door DutchBart
    Nu pas?!?!?!?!

    Sorry hoor, maar daar komen ze wel rijkelijk laat mee....
    Oh, wacht, ik zat niet op de datum te letten, sorry... he, Jihaane, waarom reageer je er dan ook op??????
    Hallo DutchBart en Jihaane,

    Jihaane is die oudere topics aan het uppen. Je ziet inderdaad aan die oude topics wel dat het er vroeger een stuk minder scherp aan toeging. Ik zie dat wel als een positief gebaar.

    Groetjes,

    Immanuel

  8. #8
    MVC QUEEN

    Reacties
    1.660
    29-12-2004

    Citaat Geplaatst door Immanuel
    Hallo DutchBart en Jihaane,

    Jihaane is die oudere topics aan het uppen. Je ziet inderdaad aan die oude topics wel dat het er vroeger een stuk minder scherp aan toeging. Ik zie dat wel als een positief gebaar.

    Groetjes,

    Immanuel

    ik up niet ik reageer

    Eindelijk jij en ik, wij samen

  9. #9
    ...................

    Reacties
    243
    17-01-2005

    Citaat Geplaatst door Jihaane
    ik up niet ik reageer
    Juist

    Trouwens best wel geinig, maar 6 mei, dat is mijn verjaardag, en de dag dat pimmetje werd neer geknalt

    Karim..
    zoals gewoonlijk steel ik weer de show

  10. #10
    maroc master of law

    Reacties
    2.288
    23-01-2005

    Laten we niet vergeten dat door dit soort berichten de beelden over de Marokkanen in de samenleving positief beinvloed wordt.

    Khali


    Vanwege prive-redenen in relatie tot dit forum stop ik daartoe gedwongen met berichten.

    Religieuze verschillen in interpretatie, woord & mening op dit forum blijken voor sommigen aanleiding tot abnormale acties in daden IRL buiten dit forum om en daar pas ik verder voor.


    Maar velen wel behept met enig gezond verstand: Bedankt voor de vaak waardevolle discussies, Khli.

  11. #11
    Hoop In Bange Dagen

    Reacties
    530
    30-11-2004

    Ik dacht al: Lijkt me wat aan de late kant, bijna 3 jaar na dato.

    (Karim E., wanneer komt u weer richting de Verlengde Bonedijkestraat?)
    In het Land der Blinden is Eénoog koning.

  12. #12
    ...................

    Reacties
    243
    17-01-2005

    Citaat Geplaatst door Carlitos
    Ik dacht al: Lijkt me wat aan de late kant, bijna 3 jaar na dato.

    (Karim E., wanneer komt u weer richting de Verlengde Bonedijkestraat?)
    (over een klein uurtje ben ik er )
    zoals gewoonlijk steel ik weer de show