1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.058
    01-07-2002

    Aangifte bij maroc consulaat niet mogelijk!?!

    Hee lieve dames!!!!

    Sorry dat ik de laatste tijd niet actief ben op m.nl, ik heb zo druk met mijn engeltje Ook al heeft mijn man vakantie en helpt mij in het huis, toch heb ik zo weinig tijd voor mijn eigen dingen

    Maar goed, we gingen gisteren naar marokkaanse consulaat voor de aangifte van onze dochter, wat krijgen we te horen? dat het in marokko moet gebeuren!!! Dan krijgen we galamadania, het is in NL niet meer mogelijk! Balen natuurlijk.....

    Maar achteraf dachten we dat het iets niet klopt, we werden niet van tevoren gewaarschuwd dat het niet meer mogelijk is in NL? Is er 'n nieuwe wet of zo? Wie o wie weet iets meer van?

    Mizz Fez


    ALLAH is groot en machtig. Zonder hem is het leven lastig. Dus laat zijn liefde in je hart groeien. Dan zal het geluk in je leven vloeien.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    464
    21-01-2003

    Klopt er is een nieuwe wet als 1 van de ouders in Marokko is geboren dan moet je daar de halelmadania maken. Mijn man heeft het door zijn broer laten doen in Marokko, wij hebben het boekje een paar wk geleden ontvangen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    162
    25-10-2004

    hoi

    Dat menen jullie niet, wij waren ook van plan het binnenkort te doen. ik had na de geboorte van mijn zoontje gebeld en toen zeiden ze dat het beter is als je het doet als je kindje zes maanden is vanwege de foto.

    en waar moet je het in marokko doen dan hoe gaat dat in zijn werking ?

    ik haat dit wonen we hier en moet je voor elk papiertje naar maroc ?

    bedankt voor de info ik ga meteen bellen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.071
    09-07-2002

    Kellie,

    Weet je toevallig ook hoe het zit met mensen die al een halamedenia hebben? Dus om bijv een tweede kind bij te schrijven?

  5. #5
    Mama van 2 schatjes.

    Reacties
    9.388
    14-01-2003

    Wij hebben dit jaar ook de familieboekje in marokko laten maken.

  6. #6
    choco verslaafde

    Reacties
    6.871
    25-08-2004

    MVC Premium MVC Premium
    klopt wij ook mijn schoonzus heeft het voor ons geregeld en we hebben het in zomer vakantie meegenomen hierheen. Mijn man moet nu alleen nog onze dochter bij laten schrijven en dat kan dus wel weer hier.

  7. #7
    .:GelukkigGetrouwd:.

    Reacties
    3.998
    18-08-2002

    Citaat Geplaatst door kellie
    Klopt er is een nieuwe wet als 1 van de ouders in Marokko is geboren dan moet je daar de halelmadania maken. Mijn man heeft het door zijn broer laten doen in Marokko, wij hebben het boekje een paar wk geleden ontvangen.
    Dus als je allebei in Nederland bent geboren kun je gewoon hier bij de Consulaat de Halamedania halen?


    .:UcA:.


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    464
    21-01-2003

    Citaat Geplaatst door Hasna_real
    Kellie,

    Weet je toevallig ook hoe het zit met mensen die al een halamedenia hebben? Dus om bijv een tweede kind bij te schrijven?
    Dan maakt het niet uit, dan kan je het gewoon hier doen heeft me broer ook gedaan.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    464
    21-01-2003

    Citaat Geplaatst door UndercoverAngel
    Dus als je allebei in Nederland bent geboren kun je gewoon hier bij de Consulaat de Halamedania halen?


    .:UcA:.
    Ja klopt als allebei de ouders in NL zijn geboren, dan kan je het gewoon hier doen, zo heb ik het begrepen. Ik ben zelf in NL geboren, maar mijn man in Marokko, daarom moesten wij het in marokko doen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    4.609
    09-12-2003

    Jah wij moeten het ook in Marokko doen. Ze maken dingen zo moeilijk om niets.


    regel nummer 1: Ik heb ALTIJD gelijk, regel nummer 2: ook al heb ik het niet treed regel nummer 1 automatisch in werking.

  11. #11
    CEO of M.I.M.

    Reacties
    9.792
    09-03-2002

    me man gaat het navragen bij het consulaat anders moet mijn man ook naar marokko om het te regelen

  12. #12
    .:GelukkigGetrouwd:.

    Reacties
    3.998
    18-08-2002

    Citaat Geplaatst door Souraida
    Jah wij moeten het ook in Marokko doen. Ze maken dingen zo moeilijk om niets.
    Wallahila!

    Ben blij dat mijn man en ik hier zijn geboren, scheelt weer een hoop stress om een boekje te halen!


    .:UcA:.


  13. #13
    Mommy

    Reacties
    394
    11-10-2001

    salaam wa aleikum

    mijn man is het vergeten aan te geven bij de marokkaanse consulaat bij mijn eerste zoontje. pas toen ik terug zwanger was beseften we het eigenlijk. nu willen we ze ineens alletwee aangeven maar mag dat wel? gaan ze niet moeilijk doen omdat de eerste al twee jaar is? en we zijn alletwee hier geboren dus dat probleem hebben we niet.

    dank bij voorbaat!

    mha salama

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    4.104
    22-02-2005

    hoi nadia, ze gaan indd moeilijk gaan doen, want de regel is bij de marokkaanse cosulaat is dat je kind binnen een maand moet inschrijven en anders moet het allemaal via marokko gaan, toevallig heeft mijn schoonzusje hetzelfde prpbleem
    haar kind is inmiddels al een jaar en nou moet ze eerst de geboorteakte van haar man hebben uit rotterdam en allerlei papieren van de gemeente(het bewijs van inschrijving) en dat wordt allemaal naar marokko gestuurd en de rechtbank van marokko die beslist dan of het kan kan worden ingeschreven en volgens mij moeten ze ook nog iets van geldboete betalen.
    het is zoooo ingewikkeld allemaal.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    tazzz...moeten we nu helemaal naar marokko ...ik ben daar geboren en mijn man hier in NL

    ik heb allebei mijn kids nog niet aangegeven