1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    12
    10-08-2002

    auto in Marokko invoeren

    Ik heb een vraag, wij hebben een huis in Marokko en nu willen wij ook een auto daar maar in Marokko zijn zelfs de gaarste bakken duur. Ik wil een oud Golfje (diesel) vanuit Nederland in Marokko invoeren. Hoeveel kost dat tegenwoordig?

  2. #2
    Just me !!

    Reacties
    102
    09-09-2001

    het gaat niet meer makkelijk om een auto in tevoeren in marokko is de invoer rechten zo duur dat je bijna daar een auto beter kan kopen..ik raad het je niet aan
    اللّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ يَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    425
    18-01-2005

    Mijn oom heeft voor een Mercedes190 D bj 1989 3000 euro betaalt om te laten invoeren, een dure grap dus.

  4. #4
    *-*

    Reacties
    4.495
    02-11-2004

    Citaat Geplaatst door Exporteur
    hello,

    ik zag dat je een auto wilt invoeren in marokko. dat kan en ik kan voor alle export documenten zorgen tevens alle import documenten in marokko. als het om een dure auto gaat moet ik je wel erbij vertellen dat het meestal moeilijk is om weer terug te komen met die auto naar europa bv voor vakantie in nl. want meestal zijn het valse papieren die je krijgt om die auto binnen te voeren waardoor je ook aanzienlijk minder bpm betaalt in marokko. voor een oude en goedkope auto is dat geen probleem. want er zijn in marokko genoeg goedkope auto's te vinden die schade hebben, waarvan je makkelijk de papieren van kunt kopen en deze voor jou auto laten gebruiken.

    maar wat ik je aanraadt is dat je effe moet wachten met invoeren. want in 2010 zal marokko de bpm gaan afschaffen dus dat betekend de handel in export auto's zal drastisch toenemen. het is dan makkelijker een auto naar marokko in te voeren zonder kosten. dit systeem hebben ze ook in frankrijk belgie en duistsland en spanje. dus mijn advies is wacht tot 2010 dan kan je een mooie en jonge auto invoeren voor de prijs die je nu gaat betalen voor een goedkope en oude auto
    Mooi om te weten! 2010 dus hmmm shoekran voor de info goeya
    In every game and con there's always an opponent, and there's always a victim. The trick is to know when you're the latter, so you can become the former.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    53
    06-05-2004

    Citaat Geplaatst door tawfik30plus
    Mijn oom heeft voor een Mercedes190 D bj 1989 3000 euro betaalt om te laten invoeren, een dure grap dus.
    dan heeft hij het nog goedkoop gedaan,ik ken iemand in Tanger,hij heeft voor een 190 van bj 93 5000 voor betaalt

  6. #6
    pragmatisch..............

    Reacties
    193
    31-03-2003

    Citaat Geplaatst door Exporteur
    hello,

    ik zag dat je een auto wilt invoeren in marokko. dat kan en ik kan voor alle export documenten zorgen tevens alle import documenten in marokko. als het om een dure auto gaat moet ik je wel erbij vertellen dat het meestal moeilijk is om weer terug te komen met die auto naar europa bv voor vakantie in nl. want meestal zijn het valse papieren die je krijgt om die auto binnen te voeren waardoor je ook aanzienlijk minder bpm betaalt in marokko. voor een oude en goedkope auto is dat geen probleem. want er zijn in marokko genoeg goedkope auto's te vinden die schade hebben, waarvan je makkelijk de papieren van kunt kopen en deze voor jou auto laten gebruiken.

    maar wat ik je aanraadt is dat je effe moet wachten met invoeren. want in 2010 zal marokko de bpm gaan afschaffen dus dat betekend de handel in export auto's zal drastisch toenemen. het is dan makkelijker een auto naar marokko in te voeren zonder kosten. dit systeem hebben ze ook in frankrijk belgie en duistsland en spanje. dus mijn advies is wacht tot 2010 dan kan je een mooie en jonge auto invoeren voor de prijs die je nu gaat betalen voor een goedkope en oude auto
    Wat een bullshit verhaal!!!

    Ze wil een auto invoeren in Marokko. Niet fraude plegen in Marokko!

    En dat leuke BPM verhaal.............. Nederland is misschien wel de enigste land ter wereld dat een BPM systeem hanteert......

    Don't act like you know about things........... PEACE!!


    Tetouanees..........
    Ervaren is zien met je hart..............

  7. #7
    pragmatisch..............

    Reacties
    193
    31-03-2003

    Oh ja Farouka.....


    Ga naar www.douane.gov.ma

    Haal je beste FRANS naar boven en je weet zo wat het je gaat kosten!!



    Tetouanees........
    Ervaren is zien met je hart..............

  8. #8
    Al Andalucia

    Reacties
    8.931
    11-09-2001

    Citaat Geplaatst door COBRA22
    Maak van 2010 maar 2030 marokkaanse systeem kennende.


    Voordat je alles rond hebt ...ben je totaal uitgesloopt