1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6.537
    13-10-2003

    Lieve dames, help me...!!

    Lieve dames,

    Ik heb namelijk een groot probleem...Dus als iemand mij kan helpen graag....

    Momenteel woon ik een een woning die binnenkort gesloopt wordt. Ik wist dat het een sloopwoning was, maar een vaste datum voor de sloop was er nog niet. Ze hebben mij verteld dat het nog wel een jaar of twee kon duren, maar dat het niet zeker was en dat ze ook binnenkort gesloopt kunnen worden.

    Dus heb ik een speciaal contract met ze, een bruikleencontract. Dat houdt in dat als de huizen gesloopt kunnen worden je eruit moet. Wel maken ze uitzonderingen voor de gene die elke maand netjes de huur betalen. Je zou dan doorschuiven naar een ander (sloop)woning, totdat je een vaste woning vindt.

    Nou, ik heb altijd netjes betaald. Dus ik zou dus een ander woning moeten krijgen. Nou dus niet!!!!

    Omdat ik dus zwanger ben moet ik 31 december mijn woning verlaten!!!! Ik heb geen recht op een ander woning volgens hun. Ik moet dus nu op zoek gaan naar een vaste woning...

    Maar dat gaat me nooit lukken.... Ik ben pas 2,5 jaar ingeschreven!!!

    Wie weet wat van huurrecht af, en kan me adviseren wat te doen....

    Want ik kom er niet uit...

    Ba9i L'aman fi ba7r el7oub...


  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    nou ik weet dat je recht hebt op een urgentie en dus op een andere woning !!!Maar is je woning particulier of via een woonstichting???Want je hebt echt recht op een andere woning meid!

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    7.690
    01-10-2003

    Misschien dat rechtshulp jou kunnen helpen....Het is het proberen waard...

    Sterkte meid...

  4. #4
    Mama

    Reacties
    6.190
    29-05-2002

    Huh raar, normaal is het toch zo, als je via de woningbouw huurt.. dat je een bepaald bedrag krijgt indien je woning gesloopt wordt.. en recht hebt op een andere huis in een wijk die je bevalt??
    *dit is in ieder geval in rotterdam zo)
    Zeg nooit dat je iets niet kan, zeg minstens dat kan ik nog niet.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.537
    13-10-2003

    Citaat Geplaatst door tangia21
    nou ik weet dat je recht hebt op een urgentie en dus op een andere woning !!!Maar is je woning particulier of via een woonstichting???Want je hebt echt recht op een andere woning meid!
    Nee, schat... Ik heb urgentie gevraagd en ze vertelde mij dat ik er geen recht op heb. Ze zeiden dat ik wist dat de huizen gesloopt zouden worden, dus is het mijn eigen schuld...

    Maar ik wist niet dat als je aan kinderen zou beginnen de huis uit werd gepleurd...

    Anders had ik echt even gewacht...

    Ba9i L'aman fi ba7r el7oub...


  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    Citaat Geplaatst door OemAbdoellah
    Huh raar, normaal is het toch zo, als je via de woningbouw huurt.. dat je een bepaald bedrag krijgt indien je woning gesloopt wordt.. en recht hebt op een andere huis in een wijk die je bevalt??
    *dit is in ieder geval in rotterdam zo)
    volgens mij doen ze dat echte tegen de regels hoor die woningbouw van haar.Want overal in NL krijg je voorrang op een andere woning als je huis wordt gesloopt...en bij sommige gemeenstes zelfs geld voor je huis te inrichten enz

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    Citaat Geplaatst door aardbeitje
    Nee, schat... Ik heb urgentie gevraagd en ze vertelde mij dat ik er geen recht op heb. Ze zeiden dat ik wist dat de huizen gesloopt zouden worden, dus is het mijn eigen schuld...

    Maar ik wist niet dat als je aan kinderen zou beginnen de huis uit werd gepleurd...

    Anders had ik echt even gewacht...
    huh??woon je in NL?????waar dan?PM me anders

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    7.690
    01-10-2003

    Citaat Geplaatst door tangia21
    volgens mij doen ze dat echte tegen de regels hoor die woningbouw van haar.Want overal in NL krijg je voorrang op een andere woning als je huis wordt gesloopt...en bij sommige gemeenstes zelfs geld voor je huis te inrichten enz
    Ja precies, dat dacht ik ook...

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6.537
    13-10-2003

    Ik huur namelijk via een stichting die alleen sloopwoningen huurt. Maar zoals ik al zei, zou je gewoon een ander woning krijgen... Maar nu ik zwanger ben vertelde ze mij dat ik er geen recht meer op heb, en mijn woning moet verlaten...

    Ba9i L'aman fi ba7r el7oub...


  10. #10
    Always in my heart

    Reacties
    1.348
    26-12-2004

    Je woont waarschijnlijk in Rotterdam? urgentie kan je idd vergeten, toen ik zwanger was kreeg ik die ook niet. Je zou kunnen proberen om via een makelaar of particulier iets tijdelijk te kunnen huren. Je staat te kort ingeschreven voor een woning, zeker in de grote stad. Als laatste optie zou je nog kunnen overwegen om te kopen, maar ik weet niet hoe jij daar tegenover staat en hoe jullie financien zijn.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    Citaat Geplaatst door aardbeitje
    Ik huur namelijk via een stichting die alleen sloopwoningen huurt. Maar zoals ik al zei, zou je gewoon een ander woning krijgen... Maar nu ik zwanger ben vertelde ze mij dat ik er geen recht meer op heb, en mijn woning moet verlaten...
    omdat je zwanger bent heb je geen recht op andere woning???

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.139
    04-04-2005

    Citaat Geplaatst door aardbeitje
    Ik huur namelijk via een stichting die alleen sloopwoningen huurt. Maar zoals ik al zei, zou je gewoon een ander woning krijgen... Maar nu ik zwanger ben vertelde ze mij dat ik er geen recht meer op heb, en mijn woning moet verlaten...
    wat raar wat heeft het er mee te maken dat je zwanger bent of niet , dat zijn hun zaken toch niet ....of begrijp ik iets niet

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.139
    04-04-2005

    Citaat Geplaatst door tangia21
    omdat je zwanger bent heb je geen recht op andere woning???
    ja dat begrijp ik ook niet, juist omdat je zwanger bent zou je denken dat je dan urgent krijgt.... begrij het neit

  14. #14
    Always in my heart

    Reacties
    1.348
    26-12-2004

    Zwangerschap is tegenwoordig geen urgentie meer. Vroeger (jaaaaren geleden) was het zo dat als een vrouw zwanger was en bijvoorbeeld een 1 kamerwoning had op 4 hoog zonder lift, zij urgentie kreeg. Dat is tegenwoordig niet meer. Urgentie krijg je alleen als je halfdood bent.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    Citaat Geplaatst door Manhattan girl
    Zwangerschap is tegenwoordig geen urgentie meer. Vroeger (jaaaaren geleden) was het zo dat als een vrouw zwanger was en bijvoorbeeld een 1 kamerwoning had op 4 hoog zonder lift, zij urgentie kreeg. Dat is tegenwoordig niet meer. Urgentie krijg je alleen als je halfdood bent.
    maar ze moet juist de nadruk leggen op die sloopwoning en niet op haar zwangerschap.Zo kunnen ze dat afwijzen.


    trouwens, toen ik zwanger was van mijn 1e kreeg ik ook urgentie...ik had ze gek gemaakt...van maatschappelijk werkster tot rechtshulp want ik was het zat wonen bij mijn schoonouders