1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    744
    20-02-2002

    Vrouw mishandelen.

    Vrouw mishandelen.....


    Gisteravond om een uur of 23:00 hoorde ik allemaal sirenes....ik schrok me dood..Ik dacht eerst een inbreker of er is weer iemand dood. Ik als een speer mijn raam geopend..zag 2 politieauto`s staan en er renden 4 politiemannen uit. 2 via de achterkant en 2 via de voorkant. Ik dacht shit mijn achterneef woont daar met zijn vrouw..en die 2 hebben altijd ruzie en slaan elkaar altijd de hersens in. De politie was al een hele lange tijd niet bij hun langsgeweest al 4 maanden!!! Dat is een record. Maar goed ik snel de broertje van mijn achterneef opbellen..Van ren naar je broer volgens mij hebben ze weer ruzie..er staan 2 politiewagens buiten en de lichten brandden van het huis. 2 min later stond hij voor hun deur...maar wat bleek...zij hadden geen ruzie ...maar een nieuw Marokkaanse stel die pas boven hen woonde. Dus hij belde mij op om het te vertellen. Ik nieuwsgierig als ik ben bleef uit het raam staan kijken. Ondertussen was de hele buurt al wakker geworden door het geschreeuw. Je hoorde nha dien jemak eh ke.hba enz enz enz...Je hoorde gehuil echt heeeeel zielig. Politie was er net en de ouders van het meisje kwamen aan..moeder huilend en gillend rennen...en de vader vloekend.!! Eeen klein broertje (12 jaar) van dat meisje bleef buiten wachten, mocht namelijk niet naar boven. De jongen begon te huilen ...hoorde allemaal geschreeuw. Ik kreeg medelijden met die jongen..en riep hem bij me. Hij kwam naar me toe en vertelde mij dat zijn zus voor de zoveelste keer al in elkaar werd geslagen door die klootzak!! Steeds om hele kleine dingen..eten nog niet klaar ...huis niet schoon enz enz enz. Heb de jongen toen een beetje gekalmeerd...het komt wel goed met je zus enz..ze houden wel van elkaar maar zulke dingen gebeuren gewoon enz. Jongen werd een beetje rustig..de politie kwam toen naar beneden met zijn zwager geboeid..hup naar de gevangenis waar je thuishoort l.ul. Aan de jongen werd verteld Je mag naar boven. Voordat hij wegliep bij me...vroeg hij Waarom ??

    Waarom gebeuren er zulke dingen?? Waarom denken die mannen nergens over na?? Waarom meteen de vuisten?? Dat ze sterker zijn ...ja dat is nu eenmaal een feit. Maar waarom doen ze dat??

    Hopelijk hebben jullie hier een antw. voor. Ik kon toen alleen zeggen...Ik weet het niet......


    Jamila

    p.s het meisje is nu bij haar ouders..en leeft gelukkig nog.
    Stop de bezetting. www.freepalestina.nl

  2. #2
    Tou Do May

    Reacties
    1.441
    28-03-2002

    Re: Re: Vrouw mishandelen.

    Origineel gepost door hezbollaah



    ik zal je wat zeggen jamila

    Als eeen vrouw in mekaar wordt geslagen door haar man..

    Dan is het altijd de schuld van de man... ??????

    Waarom stel je niet de vraag wat zal die vrouw wel niet allemaal uitgespookt hebben ? in plaat van te vragen : Waarom meteen de vuisten??

    Ps : stel je een voor je bent een man je komt thuis en je vrouw zit samen met de buur man .
    Wat zou je dan doen ?
    de heilige man heeft weer eens iets te zeggen !!! die vraag had ze al beantwoordt !!!
    ...

  3. #3
    Tou Do May

    Reacties
    1.441
    28-03-2002

    "Waarom gebeuren er zulke dingen?? Waarom denken die mannen nergens over na?? Waarom meteen de vuisten?? Dat ze sterker zijn ...ja dat is nu eenmaal een feit. Maar waarom doen ze dat??"

    Daar ben ik het helemaal niet met je over eens!!! het zijn niet alle mannen ...ik ken zelfs mannen die door hun vrouw worden gecomandeerd !!!

    Maar jah er zijn mannen !!! en ik vind het ook niet goed !!! ...ik denk dat het allemaal om de EER gaat !!! ( ik vind het nergens op slaan hoor)

    nou ik hoop dat je hier iets aan hebt !!!

    Echt dom dat er nog zulke dingen gebeuren !!!



    MvG Kamal
    ...

  4. #4
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: Re: Vrouw mishandelen.

    Origineel gepost door hezbollaah



    ik zal je wat zeggen jamila

    Als eeen vrouw in mekaar wordt geslagen door haar man..

    Dan is het altijd de schuld van de man... ??????

    Waarom stel je niet de vraag wat zal die vrouw wel niet allemaal uitgespookt hebben ? in plaat van te vragen : Waarom meteen de vuisten??

    Ps : stel je een voor je bent een man je komt thuis en je vrouw zit samen met de buur man .
    Wat zou je dan doen ?
    Salaam Hezbollaah.....

    Een man mag NOOIT zijn vrouw slaan....zeker niet met zijn vuisten, ik dacht dat je dat wel wist....
    Als een vrouw 'bestraft' dient te worden, dan mag de man haar een TIKJE geven met een luciferstokje.......

    ma'assalama....Sahira
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  5. #5
    Tou Do May

    Reacties
    1.441
    28-03-2002

    Re: Re: Re: Re: Vrouw mishandelen.

    Origineel gepost door hezbollaah
    citaat:
    Origineel gepost door igzeneej
    respect voor de heilige !!! hezbollaah

    hezbollaah v.s. Sharon !!!

    Ewa ga naar intertoy's koop(dus niet steel) daar een waterpistool

    en ga op leidschenplein mensen dood schieten !!!

    Keep practising

    doedeloe heilige

    Kamal



    hahahhahaa hahahahhahahahah
    hahahhahaa hahahahhahahahah
    Ik heb gelachen om jou droge grappen
    Maar nu effe terzaake
    Luister is kemal of hoe je ook mag heeten
    Omdat je zus kaugom steelt bij de kruidvat
    Je vader schoenen steelt bij de moskee
    En je moeder maandverband steelt bij dirk
    Denk je dat ik ook een dief ben
    Ps :Niet alle marokkanen zijn dieven
    Keep practising
    doedeloe a serak azitt
    Srakezit hija li gelatek ble nhes !!!

    haha mafkees wij hebben niet eens een dirk hierzo haha das nou jammer !!!

    Maar jah ...!!

    Heilige hoeven niet te stelen !!! je laat het gewoon in je zakken vliegen ... hihih


    latersssss vriendje !!! ...een stijder zeker !!! hahaha sorry kon er ook niks aan doen !!!

    kamal
    ...

  6. #6
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: Vrouw mishandelen.

    Origineel gepost door mrs_jamila
    Vrouw mishandelen.....


    Gisteravond om een uur of 23:00 hoorde ik allemaal sirenes....ik schrok me dood..Ik dacht eerst een inbreker of er is weer iemand dood. Ik als een speer mijn raam geopend..zag 2 politieauto`s staan en er renden 4 politiemannen uit. 2 via de achterkant en 2 via de voorkant. Ik dacht shit mijn achterneef woont daar met zijn vrouw..en die 2 hebben altijd ruzie en slaan elkaar altijd de hersens in. De politie was al een hele lange tijd niet bij hun langsgeweest al 4 maanden!!! Dat is een record. Maar goed ik snel de broertje van mijn achterneef opbellen..Van ren naar je broer volgens mij hebben ze weer ruzie..er staan 2 politiewagens buiten en de lichten brandden van het huis. 2 min later stond hij voor hun deur...maar wat bleek...zij hadden geen ruzie ...maar een nieuw Marokkaanse stel die pas boven hen woonde. Dus hij belde mij op om het te vertellen. Ik nieuwsgierig als ik ben bleef uit het raam staan kijken. Ondertussen was de hele buurt al wakker geworden door het geschreeuw. Je hoorde nha dien jemak eh ke.hba enz enz enz...Je hoorde gehuil echt heeeeel zielig. Politie was er net en de ouders van het meisje kwamen aan..moeder huilend en gillend rennen...en de vader vloekend.!! Eeen klein broertje (12 jaar) van dat meisje bleef buiten wachten, mocht namelijk niet naar boven. De jongen begon te huilen ...hoorde allemaal geschreeuw. Ik kreeg medelijden met die jongen..en riep hem bij me. Hij kwam naar me toe en vertelde mij dat zijn zus voor de zoveelste keer al in elkaar werd geslagen door die klootzak!! Steeds om hele kleine dingen..eten nog niet klaar ...huis niet schoon enz enz enz. Heb de jongen toen een beetje gekalmeerd...het komt wel goed met je zus enz..ze houden wel van elkaar maar zulke dingen gebeuren gewoon enz. Jongen werd een beetje rustig..de politie kwam toen naar beneden met zijn zwager geboeid..hup naar de gevangenis waar je thuishoort l.ul. Aan de jongen werd verteld Je mag naar boven. Voordat hij wegliep bij me...vroeg hij Waarom ??

    Waarom gebeuren er zulke dingen?? Waarom denken die mannen nergens over na?? Waarom meteen de vuisten?? Dat ze sterker zijn ...ja dat is nu eenmaal een feit. Maar waarom doen ze dat??

    Hopelijk hebben jullie hier een antw. voor. Ik kon toen alleen zeggen...Ik weet het niet......


    Jamila

    p.s het meisje is nu bij haar ouders..en leeft gelukkig nog.
    Salaam Mrs. Jamila....

    Hier heb ik ook geen antwoord op.....helaas gebeurd het nog dat vrouwen zomaar zonder reden mishandeld worden, trouwens....geen ENKELE reden is een argument om je vrouw te slaan ....het is een kwestie van onmacht....iemand die slaat kan niet met woorden duidelijk maken wat zijn ongenoegen of woede inhoud...ik heb liever dat iemand schreeuwt dan dat iemand slaat...

    Even een paar cijfers......1 op de 3 vrouwen in ned. (dus ook marokkaans/surinaamse etc....) wordt of sexueel mishandeld of heeft met huiselijk geweld te maken van partner of ander familielid....

    Denk na mannen!!

    ma'assalama....Sahira......
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  7. #7
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: Re: Re: Re: Vrouw mishandelen.

    Origineel gepost door hezbollaah


    Een man mag zijn vrouw niet slaan ? klopt niet helemaal
    maar toch
    hij mag haar wel slaan voor de volgens de islam aleen onder gepaalde voorwaarde..

    Maar moet een vrouw niet gehoorzaam zijn volgens de islaam..??.
    Salaam Hezbollaah....

    Een gelovige man zal NOOIT zijn vrouw slaan ook al is ze ongehoorzaam aan haar man.

    Allereerst moeten mannen en vrouwen gehoorzaam zijn aan de Islam, als ze dat beide zijn ....komt geweld niet eens voor in het gezin.
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Een man mag zijn vrouw helemaal niet slaan, VOORAL niet als het het huishouden betreft. Dat is geen enkele reden om de vrouw in elkaar te gaan slaan. En laten we dan niet de schuld in de schoenen van de vrouw schuiven. Marokkanen hebbens snel de neiging om de schuld in de schoenen van het "slachtoffer" te schuiven, terwijl ze vergeten dat de man sowieso zijn poten thuis hoorde te houden. Koran heeft niks te melden over het mogen slaan van je vrouw als het huishouden niet is gedaan. Mensen verwarren cultuur en Islam met elkaar... cultuur heeft niets maar dan ook niets met de Islam te maken.

  9. #9
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrouw mishandelen.

    Origineel gepost door hezbollaah


    ewaaaaaaaaaa arme stompzinnige gehersenspoelde

    ik vermoedt dat je een slecht ontwikkelde puber bent maar ja
    het is de scheuld van je ouders dat ze je niet hebben gespoelt door de w c

    Ik heb bewondering voor je moeder dat ze haar poep 9 maanden heeft ingehouden
    Salaam Hezbollaah....

    ai ai...je maakt er wel weer een potje van he??

    Laat onze moeders/vader buiten deze discussie.....jij moet reageren op de persoon zelf en niet anderen er bij halen.....

    Voor iemand die zegt veel kennis over de Islam te hebben, kraam je nu toch wel een beetje onzin uit.....(Moge Allah het je vergeven....je ontwetendheid)

    Weet je Hezbollaah....ik ken een uitspraak van Yusuf Islam...een bekeerde moslim...hij zei: ik ben blij dat ik eerst het Islam ben tegengekomen, daarna pas de moslims....

    Dat geldt ook voor mij....jij maakt mijn religie belachelijk door dit soort uitspraken ......je zou beter moeten weten en juist een voorbeeld moeten zijn...zoals de Profeet ( Vrede zij met Hem) een voorbeeld was voor de mannen...

    Ma'assalama....Sahira...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  10. #10
    Tou Do May

    Reacties
    1.441
    28-03-2002

    Origineel gepost door hezbollaah


    ga jij maar eerst bidden
    en kom dan terug leugenaar
    daar kwam het beloofde kritiek ik wist het wel !!!!
    Ga spelen jij bid 5 keer per dag !!!
    ...

  11. #11
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Geweld is NOOIT een oplossing. Mensen die gewled nodig hebben om een point te maken zijn per definitie DOM. En geweld moet je in de huiselijke sfeer NOOIT pikken. GA weg bij iemand die zo weinig respect voor je heeft dat hij (of zij) je slaat!!!!

  12. #12
    Tou Do May

    Reacties
    1.441
    28-03-2002

    Origineel gepost door hezbollaah

    Origineel gepost door igzeneej
    Srakezit hija li gelatek ble nhes !!!
    haha mafkees wij hebben niet eens een dirk hierzo haha das nou jammer !!!
    Maar jah ...!!
    Heilige hoeven niet te stelen !!! je laat het gewoon in je zakken vliegen ... hihih
    latersssss vriendje !!! ...een stijder zeker !!! hahaha sorry kon er ook niks aan doen !!!
    kamal


    citaat : hezbollaah

    ewaaaaaaaaaa arme stompzinnige gehersenspoelde

    ik vermoedt dat je een slecht ontwikkelde puber bent maar ja
    het is de scheuld van je ouders dat ze je niet hebben gespoelt door de w c

    Ik heb bewondering voor je moeder dat ze haar poep 9 maanden heeft ingehouden
    ik ben benieuwd of jij een vrouw zult vinden !!!
    ...

  13. #13
    Verliefd lid

    Reacties
    502
    10-02-2002

    Origineel gepost door igzeneej
    "Waarom gebeuren er zulke dingen?? Waarom denken die mannen nergens over na?? Waarom meteen de vuisten?? Dat ze sterker zijn ...ja dat is nu eenmaal een feit. Maar waarom doen ze dat??"

    Daar ben ik het helemaal niet met je over eens!!! het zijn niet alle mannen ...ik ken zelfs mannen die door hun vrouw worden gecomandeerd !!!

    Maar jah er zijn mannen !!! en ik vind het ook niet goed !!! ...ik denk dat het allemaal om de EER gaat !!! ( ik vind het nergens op slaan hoor)

    nou ik hoop dat je hier iets aan hebt !!!

    Echt dom dat er nog zulke dingen gebeuren !!!



    MvG Kamal

    Salaam iedereen

    Wat je zegt is helemaal waar,igzeneej , zijn er mannen die door hun vrouw onder de duim worden gehouden, door vrouwen worden gecommandeerd.
    Kijk maar naar Hezbollaah, heeft hij hier weer eens een grote mond, staat hij straks weer thuis met een schortje om de afwas te doen.



    Vrouwen sla je niet, gooi je niet eens een watje naar ze toe. Wat een vrouw/man ook doet er zijn altijd twee verhalen. Als ze met de buurman in jou huis zit, ligt de fout bij de man, zorgt hij niet goed voor zijn vrouw, hoort hij de klappen te krijgen. Vrouwen draag je op handen anders verdien je ze niet.

    Beslama

  14. #14
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrouw mishandelen.

    Origineel gepost door sabje


    De man mag zijn vrouw slaan als zij de regels die wij als islamieten moeten volgen om ons tot volwaardige moslims maken, het wil niet zeggen dat heel gelijk moet uithalen, maar als hij al heeft geprobeert om het rustig naar haar over te brengen en zij luistert nog niet.... dan mogen de handjes wat woordjes met haar spreken..... en helpt dit nog niet mag hij gerechtvaardigd van haar scheiden..

    Nou gehoord van , e 3sa greje men djana???
    Salaam Sabje....

    Als een man inderdaad een gelovige is, zal hij bang zijn voor Allah , en zal het niet in hem opkomen om zijn vrouw te slaan...dat de handjes wat woordjes met haar mogen spreken ......daar heb ik nog nooit gehoord.....waar staat in de Koran of hadith dat dit mag....geef mij de aya's en ik ga het lezen....

    Inderdaad helpt praten niet dan is een scheiding gerechtvaardig..

    De laatste zin begrijp ik niet, mijn arabisch is helaas nog niet zo goed dat ik dat kan ontleden...djana weet ik maar de rest....? Zou je me dat uit kunnen leggen....dank je wel...

    ma'ssalama....Sahira....
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  15. #15
    Tou Do May

    Reacties
    1.441
    28-03-2002

    Origineel gepost door John



    Salaam iedereen

    Wat je zegt is helemaal waar,igzeneej , zijn er mannen die door hun vrouw onder de duim worden gehouden, door vrouwen worden gecommandeerd.
    Kijk maar naar Hezbollaah, heeft hij hier weer eens een grote mond, staat hij straks weer thuis met een schortje om de afwas te doen.



    Vrouwen sla je niet, gooi je niet eens een watje naar ze toe. Wat een vrouw/man ook doet er zijn altijd twee verhalen. Als ze met de buurman in jou huis zit, ligt de fout bij de man, zorgt hij niet goed voor zijn vrouw, hoort hij de klappen te krijgen. Vrouwen draag je op handen anders verdien je ze niet.

    Beslama
    Hahahahah soory ik schoot ff in de lach goed geformuleerd man !!!


    ciao
    ...