1. #1
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Exclamation Astrologie, of geloven dat de sterren en planeten een invloed hebben..

    Astrologie, of geloven dat de sterren en planeten een invloed hebben op het leven van mensen en gebeurtenissen

    Zayd ibn Khaalid al-Juhani verhaalde: “De Boodschapper van Allah leidde ons in het ochtendgebed op al-Hudaybiyah nadat het had geregend ‘s nachts. Toen hij klaar was, draaide hij zich om, om de mensen het gezicht toe te keren en zei: ‘Weten jullie wat jullie Heer zegt?’ Zij zeiden: ‘Allah en Zijn Boodschapper weten het beste.’ Hij zei: ‘(Allah zegt): Deze ochtend werd één van Mijn dienaren een gelovige in Mij en één werd een ongelovige. Voor degene die zei, “We hebben regen gekregen door de gratie en genade van Allah,” hij is een gelovige in Mij en een ongelovige in de sterren; voor degene die zei, ”We hebben regen gekregen door die-en-die ster,” hij is een ongelovige in Mij en een gelovige in de sterren.’” [1]

    Degene die horoscopen in kranten en tijdschriften leest en gelooft wat zij zeggen over de invloed van sterren en planeten is een mushrik en degene die hen leest voor het vermaak is een zondaar, omdat het niet toegestaan is om zichzelf te vermaken door het lezen van zaken die shirk bevatten, omdat Shaytaan hierdoor zal proberen hem te leiden naar de shirk.


    --------------------------------------------------------------------------------

    [1] Overgeleverd door al-Bukhaari; zie Fath al-Baari, 2/333

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    117
    07-06-2002

    salaam,

    oh dat wist ik dus nog niet! aaaaaaaaai!!!!!!! nietdat ik de horoscopp elke dag lees maar wel 1 x in de zoveel tijd! oeps... ik hou er nu mee op! zeg! na dit gelezen te hebben! in iedere geval bedankt voor de info!

    ma3a salama
    iK bEn Er wEer

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    143
    10-01-2002

    Al hamdoe liellaah.
    “Jullie moeten je ver houden van datgene wat ik jullie verboden heb. Verricht zo veel mogelijk als jullie maar kunnen van datgene wat ik jullie opgedragen heb. Door hun vele vragen en meningsverschillen met hun profeten zijn degenen die voor jullie leefden, te gronde gegaan”
    Sahih al Boechari en Moeslim.

  4. #4
    Qad aflah al mu´minuun

    Reacties
    514
    12-02-2003

    uoie dat wist ook niet maar Yazaakallahoe gairan
    wasalaamu alaikum
    "Allahoe Al-Moesta-3aan"

  5. #5
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    As salaam aleykum

    Wa Ieyaakoem zusters...
    Moge Allah swt ons allen leiden..
    En al7amdoelilah dat jullie er wat aan hebben...

    Wa salaam aleykum

  6. #6
    Slim onder de sluier

    Reacties
    45
    27-03-2003

    ik dacht altijd dat het wel klopte, maar dat je er geen gebruik van mag maken
    omdat astrologie als test aan de mensen is geleerd

    klopt dat niet?
    [img]http://******************/cybermujahida/hpbimg/nlmbutklbut.gif[/img]

    NlMoslims
    NlMoslims webpagina

  7. #7
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    As salaam aleykum wr wb Zuster',

    Kan je je vraag missvhien effe uitleggen insha'allah?
    Djazkielah ya oegt...

    Wa aleikoem salaam

  8. #8
    Slim onder de sluier

    Reacties
    45
    27-03-2003

    nou ik had begrepen dat astrologie wel waar is, maar dat je het niet mag gebruiken.
    want ik had begrpen dat 2 engelen dat aan de mensen leerden, als een test. en toen hebben de mensen dat geleerd maar je mag het niet gebruiken.
    [img]http://******************/cybermujahida/hpbimg/nlmbutklbut.gif[/img]

    NlMoslims
    NlMoslims webpagina

  9. #9
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    As salaam aleeikum oegtie,

    Volgens mij bedoel je si7r..Want zoiets staat in soerat al baqarah..
    Wa Allahoe3allam...
    Wat betreft de astrologie..Ik had hier ergens nog een dars daarover..Moet wel ff goed zoeken dan..
    Maar zodra ik er meer over weet,laat ik het je weten insha'allah..

    Wa aleykum salaam

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    639
    27-06-2002

    Origineel gepost door amitaf84
    , die horoscopen kloppen toch nooit!!!


    Dacht dat het alleen bij mij niet klopte

  11. #11
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Origineel gepost door amitaf84
    hihi, maar toch stiekem lezen in de spits, ach het kan niet kwaad, ik geloof er niet in
    Degene die horoscopen in kranten en tijdschriften leest en gelooft wat zij zeggen over de invloed van sterren en planeten is een mushrik en degene die hen leest voor het vermaak is een zondaar, omdat het niet toegestaan is om zichzelf te vermaken door het lezen van zaken die shirk bevatten, omdat Shaytaan hierdoor zal proberen hem te leiden naar de shirk.

  12. #12
    Slim onder de sluier

    Reacties
    45
    27-03-2003

    Als je het leest om te kiijken wat ze nou weer verzonnen hebben, en je vind het grappig, dan vermaak je je er toch mee??
    [img]http://******************/cybermujahida/hpbimg/nlmbutklbut.gif[/img]

    NlMoslims
    NlMoslims webpagina

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    95
    04-07-2002

    a salaam aleikom,

    Het is logisch dat je zulke onzin moet vermijden. Ik snap alleen niet waarom ik de drang heb om zulke onzin te lezen. Ook al geloof ik er niet in, ik wil toch perse weten of ik een "goede" of "slechte"dag krijg.
    Waarom zijn zulke simpele voorkomende zondes moeilijker te voorkomen dan grote zondes die je makkelijk onder bedwang kan houden of zelf helemaal niet geinteresseerd in bent (bijv: drank, sex etc etc)
    Kan iemand mij dat uitleggen?

  14. #14
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Ook kleine dingen stappelen zich op lieverd..

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    95
    04-07-2002

    Dat was niet mijn vraag.

    Als je goed leest is komt het erop neer dat ik vind dat kleine dingen moeilijker te vermijden/voorkomen zijn dan grote dingen. Terwijl het andersom zou moeten zijn (zie de logica).
    Maar de vraag was hoe dit komt, wat is de achterliggende gedachte van de mens hierbij.