1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Unhappy Hand vragen

    Citaat Geplaatst door Amira010
    Iemand komt binnenkort mijn hand vragen. En ik weet niet wat ik moet doen. Wat ik moet koken en hoe ik tegen zijn moeder moet praten. Ik ben erg nerveus misschien kan iemand haar ervaring met mij delen.

    Thanx
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Origineel gepost door Amira010
    Bedankt voor jouw uitleg.
    Oja zoals je al hoort te weten, Meskiena staat voor de deur van de moskee en daar sta ik nooit.

    Thanx
    ze bedoelt het niet negatief hoor meid , miskiena
    NIZNO ED POTS!!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    24
    05-05-2002

    SaLaaM..

    Ik heb een vraagje..
    Ik ben een Nederlands meisje met een Marokkaanse vriend..
    Ik ben nog jong dus ik hoef nog niet te denken over trouwen maar tog speelt dat onderwerp met mijn ged8e..
    Mijn gevoelens zijn niet te beschrijven voor hem.. Ik zou best met hem de rest van me leven willen delen en ik zou daarin best moslima willen worden als dat de enige oplossing zou zijn om met elkaar verder te kunnen gaan in het hele leven..

    Als jij dan tog met mij zou willen verder leven en zou wilen trouwen hoe wordt dat dan geregeld met zijn ouders en familie..
    Moet jij dan eerst zijn ouders om toestemming vragen om mij mijn hand te vragen..?? En ik denk dat zijn ouders eerder met mij tevreden zijn als ik moslima word.. Ik heb daar geen problemen mee maar moet ik moslima worden voordat hij me mijn hand vraagt of moet ik dat daarna pas doen..?! Als we verloofd zijn ofzo.. Kan iemand mij hier antwoord op geven..?

    En als ik dan moslima ben.. Dien ik dan ook de marokkaanse taal te beheersen.. Dat zou nog niet zo'n probleem zijn want ik kan het al een beetje en kan de tonen makkelijk naspreken.. dus dat is geen probleem voor mij maar tog zou ik het graag willen weten..

    Ow.. En bestaat er een mogelijkheid dat mijn vriend geen toestemming van zijn ouders krijgt om met mijn te trouwen..??
    Of kan het zijn als hij al veel eerder iemand anders om haar hand moet vragen want ik en mijn vriend hebben een leeftijdsverschil van 4 ½ jaar.. Hij is al volwassen en ik nog niet.. Hij heeft ook wel een oudere broer en hij heeft ook nog geen meisje om haar hand gevraagd en hij is al ouder dan 20..

    Kan iemand mij antwoord geven op mijn vragen die hierboven staan..??
    Ik zou er erg blij mee zijn..

    LuV Ya A'll...
    Beslama.. Habibti..

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    58
    02-03-2002

    Antwoorden

    Hoi

    Op jou vraag heb ik een bewijs van Qoran

    Soerate Al-Bakara Versie (221)

    Allah zegd { Trouwt niet met veelgodendienaressen, zolang zij niet gelovig zijn geworden; een gelovige slavin is echt beter dan een veelgodendienares, ook al bevalt zij jullie. En laat [jullie vrouwen] niet trouwen met veelgodendienaars, zolang zij niet gelovig zijn geworden; een gelovige slaaf is echt beter dan een veelgodendienaar, ook al bevalt hij jullie. Zij zijn het die oproepen tot het vuur, maar God roept op tot de tuin en de vergeving met Zijn toestemming. Hij maakt Zijn tekenen duidelijk aan de mensen, misschien zullen jullie het overwegen}.

    Dat betekent dat je eerste beter moslima wordt dan met een moslim man trouwt.


    Je hoef de taal niet perfect te beheersen als je maar beetje kunt lezen en praten om met zijn ouders en familie kunt opschieten .

    Het is geen probleem met het verschil tussen jullie leeftijd.
    Ons Profeet toen hij met Gadicha trouwd was veel verschil tussen hun.
    Als je moslima wordt je veel van hem ouders verzorgt. ik bedoel dat je als hun kind wordt.

    Groetjes.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    20
    07-09-2004

    een ding wil k je seggeh

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    20
    07-09-2004

    een ding wil k je seggeh

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    20
    07-09-2004

    een ding wil k je seggeh

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    20
    07-09-2004

    EEN DING WIL K JE SEGGEH IS HIJ NIET EEN BEETJE TE OUD VOOR JE 4 EN EEN HALOFE JAAR MAAR ELMOEHIM IN LIEFDE SPEELT GEEN JAREN PAK JE KANS MEID





    __________________________
    je wordt verleregen door mijn lieve je bloost door mijn lach maar dat k met je wil tazzz ha je ged8=

  9. #9

    Reacties
    945
    13-04-2004

    Sorry hoor maar je gaat toch geen Moslim worden omdat je samen met je vriend wil trouwen?? Dat vind ik echt een stomme reden en ik zal je wat zeggen: Allah swt ziet alles en weet alles en hij zal het niet eens accepteren.

    Maar meid, je moet eerst een even meer gaan lezen over de Islam. Want je haalt de dingen ook wel door elkaar want als je Moslima wordt hoef je echt geen Marokkaans te leren. Je moet Arabisch leren.
    Weetje ik weet niet of je al veel gelezen hebt over de Islam of over Moslima worden maar als je gaat kijken op http://www.moslima.nl, dan zul je lezen over vrouwen die bekeerd zijn, waaronder ik.
    Het is echt een heel mooi geloof maar meid, je moet het niet voor een jongen doen.

    Veel liefs en sterkte en als je iets wilt weten, pm me maaar,

    groetjes
    Zeg: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijn geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allah, voorzeker Allah vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle
    (Soerat Az-Zoemar aya 53)

  10. #10

    Reacties
    945
    13-04-2004

    Ehm dat bericht was dus voor habibti.
    Zeg: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijn geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allah, voorzeker Allah vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle
    (Soerat Az-Zoemar aya 53)

  11. #11
    Blanco

    Reacties
    9.391
    07-01-2003

    MVC Premium MVC Premium

    Thumbs up

    Citaat Geplaatst door LaMorena
    Sorry hoor maar je gaat toch geen Moslim worden omdat je samen met je vriend wil trouwen?? Dat vind ik echt een stomme reden en ik zal je wat zeggen: Allah swt ziet alles en weet alles en hij zal het niet eens accepteren.
    Je haalt me de woorden uit mijn mond! Wordt moslim voor jezelf, niet voor je vriend!! Lees eerst maar veel over de islam, er is genoeg literatuur te vinden. Probeer een Nederlandse Koran te vinden, staan ook wel in de bibliotheken in de grote steden. Heel veel succes en je kunt me dus ook pm-en, habibti!