1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Nederlandse regering en verantwoordelijkheid

    Citaat Geplaatst door Corrie
    Ik vind dat de nederlandse regering zich slap opsteld.
    Alhoewel ik zwaar gekant ben tegen de oorlog in Irak vind ik dat de Nederlandse regering nu zijn verantwoordelijkheid moet nemen nu de oorlog ondanks alle tegenstand toch een feit is.

    Nee, ik bedoel niet meevechten, meevechten is in mijn ogen uit den boze.
    Maar wat ik schrijnend vind is dat hulp voor de irakezen in de overwonnen gebieden 6 dagen moet wachten, omdat het te onveilig is voor de humanitaire hulp.
    Ook is er zowiezo te weinig humanitaire hulp, dit zou veel beter kunnen, vooral als legereenheden zich met de humanitaire hulp bemoeien.
    Gevangen genomen irakezen zitten nu bij de frontline legereenheden, dat is niet goed, die legereenheden zijn opgefokt, ik vrees zeer voor een slechte behandeling van die irakezen, dit zou ook opgelost kunnen worden door hulp-eenheden direct achter de frontline aan te sturen.

    Hier zou het nederlandse leger kunnen inspringen, ze zouden eerste hulp kunnen gaan verlenen, direct achter de troepen aan, zodat het iraakse volk zo snel mogelijk hulp krijgt en niet in handen blijft van de frontline eenheden.

    Ik vind het slap om aan de kant toe te blijven kijken, er moet wat gedaan worden, de oorlog kunnen we niet tegenhouden, dan moeten we er maar voor zorgen dat de oorlog zo netjes mogelijk verloopt, dat we er met onze neus bovenop zitten om alles zwaar in de gaten te houden en dat het iraakse volk zo goed mogelijk word opgevangen.

    Hoe denken jullie hierover????
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    698
    06-02-2003

    JE HEBT VOLKOMEN GELIJK...
    [img][/img]

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    43
    21-03-2003

    Ja hebt in een opzicht wel gelijk maar ik vind dat Nederland zich er helemaal niet mee moet bemoeien eerst maar hun eigen crisis oplossen en dan verder kijken......en trouwens de Amerikanen zijn op eigen houtje gegaan met de britten dus het is hun taak om het op te lossen!!

  4. #4
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: Nederlandse regering en verantwoordelijkheid

    Origineel gepost door Corrie
    Ik vind dat de nederlandse regering zich slap opsteld.
    Alhoewel ik zwaar gekant ben tegen de oorlog in Irak vind ik dat de Nederlandse regering nu zijn verantwoordelijkheid moet nemen nu de oorlog ondanks alle tegenstand toch een feit is.

    Nee, ik bedoel niet meevechten, meevechten is in mijn ogen uit den boze.
    Maar wat ik schrijnend vind is dat hulp voor de irakezen in de overwonnen gebieden 6 dagen moet wachten, omdat het te onveilig is voor de humanitaire hulp.
    Ook is er zowiezo te weinig humanitaire hulp, dit zou veel beter kunnen, vooral als legereenheden zich met de humanitaire hulp bemoeien.
    Gevangen genomen irakezen zitten nu bij de frontline legereenheden, dat is niet goed, die legereenheden zijn opgefokt, ik vrees zeer voor een slechte behandeling van die irakezen, dit zou ook opgelost kunnen worden door hulp-eenheden direct achter de frontline aan te sturen.

    Hier zou het nederlandse leger kunnen inspringen, ze zouden eerste hulp kunnen gaan verlenen, direct achter de troepen aan, zodat het iraakse volk zo snel mogelijk hulp krijgt en niet in handen blijft van de frontline eenheden.

    Ik vind het slap om aan de kant toe te blijven kijken, er moet wat gedaan worden, de oorlog kunnen we niet tegenhouden, dan moeten we er maar voor zorgen dat de oorlog zo netjes mogelijk verloopt, dat we er met onze neus bovenop zitten om alles zwaar in de gaten te houden en dat het iraakse volk zo goed mogelijk word opgevangen.

    Hoe denken jullie hierover????
    De hele nederlandse regering is een zootje..dat is wat ik er van vind, ik zie ministers niet uit hun woorden komen, de ene politieke blunder na de andere...je kan het slap vinden maar laat de politiek maar eerst orde op zaken stellen, er is gestemd door de gemeenschap ...beken maar kleur! Het is goed dat die blunder op t.v. is geweest.(ned. milititair tijdens de persconferentie..).ik zie hem nog staan..de trotse man is gelijk als sukkel van het leger beroemd geworden, want reken maar dat hij en zijn meerderen op het matje zijn geroepen..

    Laat de regering zijn verantwoordelijk maar nemen, als ze lef hebben...er staat veel op het spel, ik denk dat ze het benauwd krijgen...

    Blijf in nederland zou ik zeggen, steek geld in de humanitaire hulp, volgens R. Lubbers krijgen we met een groot aantal vluchtelingen te maken..en dan de slachtoffers..toch vreselijk, het water is op..er komen geen medicijnen binnen..zo gaan er alsnog veel slachtoffers dood..

    Moge Allah hen bijstaan..beslama..Sahira...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  5. #5
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door jacko
    Volgens mij staat de UNHCR al helemaal klaar Corrie, alles is in gereedheid om vluchtelingen op te vangen.
    Dit doet ironisch aan. Eerst geven we ze op hun ******* en dan doen we een pleistertje op. Ik word ff niet goed....
    ja, ik begrijp wat je bedoelt...in Afghanistan deelden ze voedsel-pakketten uit, nadat ze het eerst gebombardeerd hadden...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories