1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    12.996
    17-07-2004

    Afvalrace Deel 2 .(NOG 4WKN TE GAAN TOT 2006) Kom op dames!!!

    HAAAAI

    hihi ik vraag iedereen die meegedaan heeft naar de resultaten van de afvalrace en open hierbij de 2e geen data die er aan vast zit maar wel een stimulatie de vorige topic is geopend door me vriendin maar die gaat morgen op vakantie en ik heb nog wel 2 weken de tijd dusss wie ow wie doet er mee met de afvalrace

  2. #2
    seniorlid

    Reacties
    2.144
    05-09-2002

    Deel 2, goede zet!

    aangezien niemand meer omkeek naar deel 1

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    12.996
    17-07-2004

    Citaat Geplaatst door najlae_tanger
    Deel 2, goede zet!

    aangezien niemand meer omkeek naar deel 1
    inderdaad ....mensen dachten ooh tis 30 juni dus klaar haha nee we gaan gewoon door..!!

  4. #4
    NadoriaanseTetouania

    Reacties
    2.547
    01-12-2004

    Ik d0e mee,, Ik wil 2 kil0 afvallen,,

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.504
    03-06-2004

    meiden
    ik ga ook met jullie mee
    ik deed bij positie van de marokkaanse vrouw mee bij afvalrace
    maar het is daar stilgevallen dus hoop dat er bij jullie nog wat te beleven valt

    dus ik ben van de partij

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    84
    28-05-2005

    Ik doe ook mee. wil 10 kilo afvallen

  7. #7
    M & S!

    Reacties
    1.279
    08-02-2005

    hoe werkt dit...???
    M, The Love Of My Life..

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    12.996
    17-07-2004

    hallo allemaal dames als iedereen vermeldt hoeveel Kilo's diegene wil afvallen en wat volgens jou een goede methode is wat doet iedereen hier aan sport en hoeveel tijd wil je beschikbaar stellen voor het afvallen!! ik ben benieuwd iedereen heeft hier motivatie nodig dus laten we deze topic overeind houden met zijn allen dames

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    238
    18-09-2004

    ikke ook

    Hoi,

    Ik doe ook mee!!!
    Ik wil 5 kilo afvallen.

    Groeten,

    Firdouss

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    12.996
    17-07-2004

    Gezond afvallen



    Afvallen
    Over brandstof en verbranding
    Bij overgewicht is er teveel vet in het lichaam. Ook kan er sprake zijn van meer vocht en of meer spierweefsel.

    Vet is eigenlijk een geconcentreerde vorm van lichaamsbrandstof. Het lichaam heeft dit gevormd. Er is een tijd lang meer energie met de voeding binnengekomen dan er door verbranding is uitgegaan. Het lichaam heeft die energie opgeslagen. Het heeft dit gedaan in de vorm van vet.

    Dit betekent dat er aan twee kanten iets mis kan zijn gegaan:

    Er is teveel binnengekomen
    en/of te weinig verbrand.
    Het is duidelijk hoe we aan onze brandstoffen komen: met de voeding.

    Maar: waar en hoe verbranden wij eigenlijk ons vet?

    Verbranding

    Het zijn de spieren die de verbranding voor hun rekening nemen.
    Maar, deze verbranding gaat nogal langzaam als je het vergelijkt met andere brandstoffen, zoals suikers.
    Mensen kunnen niet zoveel vet tegelijk verbranden.

    Bij een lichte tot matige inspanning (wandelen, fietsen) verbranden we bijna alleen vet. Wie zich zwaar gaat inspannen, verbrandt per minuut bijna net zoveel vet als iemand die rustig fietst. Als je bijvoorbeeld gaat hardlopen tot je buiten adem bent dan haal je de extra energie die nodig is uit suikers. Dit betekent dat het helemaal niet nodig is om je zwaar in te spannen als je wilt afvallen.

    Een zware inspanning kan maar kort worden volgehouden. Met een zware inspanning verbrandt je vooral suikers en weinig vet. Dit betekent dat één a twee forse, korte inspanningen per week niet veel zin hebben als je vetten wilt verbranden. Je kunt beter een rustige inspanning doen en dit lang volhouden.

    Na verbranding van veel suikers krijgt iemand een flinke trek in eten. En als het even tegenzit wordt deze trek weer weggewerkt met vetrijk eten. Zo schiet het dus niet erg op met de vetverbranding.

    Hoe kan ik afvallen?
    Vetten verbranden
    Vetten niet aanvullen
    1. Vetten verbranden
    Laat de spieren hun werk doen. Alleen hierdoor kunt je van je overtollige brandstof verlost worden. Afvallen doe je door regelmatig langer durende, rustige inspanningen te doen.

    Hoe kun je dit het beste doen?

    5-7 keer per week,
    Minstens een half uur lang,
    In een tempo zodat je transpireert maar wel kunt praten.
    De beste garantie voor succes heb je wanneer het bewegen onderdeel uitmaakt van het normale dagelijkse leven. Dit kun je bereiken door bijvoorbeeld op de fiets naar je werk te gaan of op de fiets of lopend boodschappen te gaan doen.
    Probeer dus om het bewegen in het alledaagse leven te “integreren”. Maak het onderdeel van het normale leefpatroon.
    2.Vetten niet aanvullen

    Streef er niet zozeer naar om minder te eten maar streef ernaar om anders en gezonder te eten.
    Dit betekent o.a. een voeding waar weinig vet in zit. Eet daarnaast veel ruwe vezels. Die nemen in de maag veel ruimte in beslag. Hierdoor geven ze een gevoel van verzadiging.

    Voorbeelden van goede voedingsmiddelen zijn:

    Graanproducten, vooral volkoren,
    Aardappelen (pas op met de jus)
    Groenten en fruit
    Magere of halfvolle melkproducten, halvarine
    Kippenvlees, rookvlees en vis, mits mager bereid
    Voorbeelden van slechte voedingsmiddelen:

    Vet vlees, worst, 48+ kaas
    Koek, chips, chocolade
    Gefrituurde producten
    Roomboter en margarine
    Alcoholhoudende dranken
    Alcohol wordt in het lichaam omgezet in vetten en is dus een dikmaker.

    Tegenwoordig bestaat er ook een middel dat in de darmen de opname van vetten remt. Dit middel is alleen op recept van een arts verkrijgbaar.

    Tot slot:

    Verander niet te veel dingen tegelijk. Zorg er wel voor dat veranderingen blijvend zijn. Ze moeten dus op de lange duur kunnen worden volgehouden. Alleen zo zult je er in slagen om het gewicht blijvend de baas te blijven en voorkomt je het overbekende jojo-fenomeen.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    12.996
    17-07-2004

    Citaat Geplaatst door Firdouss
    Hoi,

    Ik doe ook mee!!!
    Ik wil 5 kilo afvallen.

    Groeten,

    Firdouss

    harstikke leuk dat jullie meedoen

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    12.996
    17-07-2004

    [U]haaai meiden ...van de afvalrace deel 2


    Ik heb de bovenstaande text hier neer gezet doordat we een klein idee hebben van wat de bedoeling is eigenlijk mensen kijken heel vaak naar de kilo's die verloren moeten worden terwijl we vet moeten verbranden en de spiermassa verstevigen dan zal je er slanker uit zien...en dan kan je zelfs zwaarder wegen want spier weegt nou eenmaal zwaarder als vet maar wat heb je liever dus laat je niet gek maken door de weegschaal als je even niet afvalt qua kilos maar probeer een vet percentage meter te kopen zijn niet duur iets van 15euro bij de kijkshop en zo kan je bijhouden wat je verliest in vet omdat ie dat in je lichaam opmeet....


    Mag ik vragen van de vrouwen wat zijn de probleem gebieden bij jullie,? en wat doen jullie eraan sport of dergelijke?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    12.996
    17-07-2004

    Citaat Geplaatst door sweet_sihem
    hoe werkt dit...???
    Meid ik zag dat je dieten had uitgeprint mag ik weten welke?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    12.996
    17-07-2004

    Citaat Geplaatst door Firdouss
    Hoi,

    Ik doe ook mee!!!
    Ik wil 5 kilo afvallen.

    Groeten,

    Firdouss
    Firdouss ..hoe ga je het aanpakken

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    12.996
    17-07-2004

    Citaat Geplaatst door Nadoria25
    Ik doe ook mee. wil 10 kilo afvallen
    meid harstikke top dat je meedoet mag ik vragen wat jouwn plan van aanpak is ...?? mm sport je ook?