Poll resultaten: De NL Muslima aktie nl_muslima.tripod.com is een goed idee

Stemmers
21. Je mag niet stemmen op deze poll
  • nee

    2 9,52%
  • misschien,ik moet er nog over nadenken

    3 14,29%
  • ja

    6 28,57%
  • ja zeker, ik ga mee doen

    10 47,62%
  1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    NL Muslima Aktie

    Citaat Geplaatst door ned_muslima
    Salaamaleikoem,

    Zusters, steun de NL Muslima Aktie.
    Kijk op nl_muslima.tripod.com en doe mee.
    We moeten van ons laten horen voordat het te laat is.

    Fatima
    .

  2. #2
    Laa ilaha illa Allah

    Reacties
    5.871
    09-02-2003

    ik begrijp het niet waarom dragen ze niqaab hijaab is toch mooie en beter kan iemand mij even uit legen waarom somge zusters niqaab dragen
    2:286 Allah belast niemand dan volgens zijn vermogen. Voor hem is hetgeen (de beloning) dat hij doet en voor hem is hetgeen (de bestraffing) wat hij doet. (Zeg: "Onze Heer, bestraf ons niet als wij vergeten of als wij fouten maken. Onze Heer, belast ons niet zoals U degenen voor ons belast heeft. Onze Heer belast ons niet met wat wij niet kunnen dragen en scheld ons kwijt en vergeef ons en wees ons genadig. U bent onze Meester en help ons tegen het ongelovige volk".

  3. #3
    Slim onder de sluier

    Reacties
    45
    27-03-2003

    ja ik heb nog wel een idee

    zet je actie ook op deze webpagina:
    http://groups.msn.com/nlmoslims
    [img]http://******************/cybermujahida/hpbimg/nlmbutklbut.gif[/img]

    NlMoslims
    NlMoslims webpagina

  4. #4
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: NL Muslima Aktie

    Origineel gepost door ned_muslima
    Salaamaleikoem,

    Zusters, steun de NL Muslima Aktie.
    Kijk op nl_muslima.tripod.com en doe mee.
    We moeten van ons laten horen voordat het te laat is.

    Fatima
    Wa alaikuum salaam..dat er iets gedaan moet worden is duidelijk, ik denk alleen dat het niet te realiseren is..zo'n wekelijkse actie op het Binnenhof, maar Insha Allah zal het zijn vruchten afwerpen.

    Hier in het noorden zijn we al een hele tijd op onze eigen manier bezig om de Islam aan niet-moslims uit te leggen, we hebben verschillende dialogen gevoerd met christenen, joden en niet- gelovigen...vragen werden aan ons gesteld, hoe wij leven, wat onze drijfveer is geweest om ons tot de Islam te bekeren, etc....Ook op scholen hier in de omgeving geven we regelmatig gastlessen aan basisscholen zodat de school ook een andere kant van de Islam te zien krijgt.

    Ik wens jullie veel succes met de actie, en Moge Allah jullie hiervoor belonen.

    beslama...Sahira..
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  5. #5
    N/A

    Reacties
    388
    15-11-2001

    Origineel gepost door lala_amira2
    ik begrijp het niet waarom dragen ze niqaab hijaab is toch mooie en beter kan iemand mij even uit legen waarom somge zusters niqaab dragen
    salam

    Niqaab wordt ook verplicht beschouwd volgens sommige geleerden
    bijv: "mohammed ben salih 3otaimien" (rahimaho allah).

    en als je wel kijkt naar onze ouders, vooral ook in het zuiden van marakko (onder agadir) dan zie je dat bijna 98 procent van vrouwen Niqaab dragen want daar is/was geen invloed van Westers

    wa allaho a3lam

    wa salaam
    « à ﻟﻠﻪ à ˜ÈÑ »

  6. #6
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Origineel gepost door ask_me
    salam

    Niqaab wordt ook verplicht beschouwd volgens sommige geleerden
    bijv: "mohammed ben salih 3otaimien" (rahimaho allah).

    en als je wel kijkt naar onze ouders, vooral ook in het zuiden van marakko (onder agadir) dan zie je dat bijna 98 procent van vrouwen Niqaab dragen want daar is/was geen invloed van Westers

    wa allaho a3lam

    wa salaam
    Salaam aleikom warahmatoeallah....

    Agadir is een van de meest verwesterde steden van Marokko......
    Maar in de dichtbij gelegen dorpjes in Agadir zie ik wel vaak niqaab dragende zusters....

    Zusters, Kwil niet negatief klinken...... Maar Kzelf heb niet het gevoel/vindt het onnodig dat ik me zelf, of andere zusters min of meer ons zelf moeten promoten, me zelf moet bewijzen.... Is het niet beter die kracht laten zien/bewaren aan iets waar onze oumah wat aan heeft? Dan aan onwetenden die toch hun oordeel al klaar hebben, Hun ergens van proberen te overtuigen....... Zoals onderling met zusters discussieren/praten over de Niqaab/Hijaab... Wat ik merk is dat er onderling al heel veel onenigheid daarover is, wat zelfs over gaat tot haat.......

    Ik zelf ben nu wel gewend aan de blikken/opmerkingen. Elhamdoelilah het heeft geen negatieve effect, wordt er niet door beinvloed.. Wetend dat het een beproeving is/kan zijn..... En een van de mooie dingen van Moslim zijn, Is dat al overkomt je iets slechts dan kan het een geschenk zijn..... Doordat je inschallah beloont zal worden voor je geduld/Sabr.... En als je iets goeds overkomt, Elhamdoelilah! Hoe dan ook inschallah is het altijd iets goeds......Sabr en Qadr!

    Khair Inschallah.....

    Salaam aleikom
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  7. #7
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door ask_me
    salam

    Niqaab wordt ook verplicht beschouwd volgens sommige geleerden
    bijv: "mohammed ben salih 3otaimien" (rahimaho allah).

    en als je wel kijkt naar onze ouders, vooral ook in het zuiden van marakko (onder agadir) dan zie je dat bijna 98 procent van vrouwen Niqaab dragen want daar is/was geen invloed van Westers

    wa allaho a3lam

    wa salaam
    buiten saudie arabie vindt bijna geen enkele geleerde de niqab VERPLICHT. Het is wel goed, maar niet verplicht.
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER