1. #1
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Halal relatie bestaat echt. En het is gewoon halal

    Vroeger riep ik dat dit haram was, maar er is dus geen bewijs dat dit haram is. Wil je iemand kennen via watsapp, Pm, telefoongesprekken kan
    dit allemaal. Alleen wanneer je met hem wilt afspreken moet er iemand bij zijn. Hoef in principe niet je broer te zijn. Kan ook gewoon zuster.

    En er is ook geen limiet iemand te leren kennen. Kan 3 dagen zijn maar kan ook 5 jaar zijn. Dat bepaalde jullie saampjes

  2. #2
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Oke, wat ik niet begrijp. Er zijn veel moslims die dit al doen. En alsof kunnen ze niet de juiste partner vinden. Waar gaat het mis dan?

  3. #3
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    En als ze iemand vinden, dan denken sommige dat hun over een paar jaartjes weer kunnen ruilen. Vandaar dat nu veel mannen weinig geld willen uitgeven aan de bruidsschat.

    En vergeet niet elke keer dat gezeur over de trouwfeest. Ik moet er bijna van braken. De druk word door de man uitgeoefend naar de vrouw toe.

  4. #4
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    الحمد لله على نعمة الاسلام يقول الله سبحانه وتعالى قل ياعبادي اللدين اسرفو على أنفسهم لا تقنط من رحمة الله أن الله يغفر الدنوبة جميعا، أن الله غفور رحيم بعباده ويهدي من يشاء، قد نكون صالحين و قد نكون غير صالحين نحن لا نعلم حسن خاتمتنا، اللهم احسن خاتمتنا ويهدينا الصراط المستقيم آمين

  5. #5
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Mensen zijn raar, als je zegt ik trouw niet met de eerste beste omdat je de tijd wil nemen iemand te leren kennen dan ben je niet serieus... Alleen maar engerds... Vooral bij die zogenaamde "broeders & zusters". Als het aan hen ligt trouwen ze met de eerste beste. Ze zijn zo wanhopig op zoek dat het hen niets uitmaakt met wie ze trouwen. Daarom scheiden die broeders en zusters ook heel snel. Vaak komen ze binnen een jaar achter dat ze totaal verschillend zijn, geen raakvlakken etc. Daarna dumpen ze elkaar met als gevolg kinderen die met gescheiden ouders moeten opgroeien.
    Umm Hurairah.

  6. #6
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Mensen zijn raar, als je zegt ik trouw niet met de eerste beste omdat je de tijd wil nemen iemand te leren kennen dan ben je niet serieus... Alleen maar engerds... Vooral bij die zogenaamde "broeders & zusters". Als het aan hen ligt trouwen ze met de eerste beste. Ze zijn zo wanhopig op zoek dat het hen niets uitmaakt met wie ze trouwen. Daarom scheiden die broeders en zusters ook heel snel. Vaak komen ze binnen een jaar achter dat ze totaal verschillend zijn, geen raakvlakken etc. Daarna dumpen ze elkaar met als gevolg kinderen die met gescheiden ouders moeten opgroeien.
    Dat zijn de zaadlosers.

  7. #7

  8. #8
    M.&F.

    Reacties
    3.826
    23-02-2011

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Oke, wat ik niet begrijp. Er zijn veel moslims die dit al doen. En alsof kunnen ze niet de juiste partner vinden. Waar gaat het mis dan?

    Mensen trouwen met verkeerde verwachtingen. Je vriend een paar keer in de week zien en leuke dingen doen is anders dan met elkaar samenwonen in huis. Heel veel mensen houden zich meer bezig met het regelen van hun bruiloft dan het huwelijk en daarnaast de eeuwige strijd als ze dan getrouwd zijn. Altijd gelijk willen hebben en geen geduld hebben.. tja..

  9. #9
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door goldstone Bekijk reactie
    We doen het allemaal via telefoon Whatsapp en al die andere dingen.

    Maar we weten ook dat het eigenlijk niet hoort. Je kan nie iets halal maken wat haram is toch?

    Want je kan helemaal de verkeerde kant opgaan tijdens een 1 op 1 gesprek en vanuit daar afspreken en vanuit daar weet ik niet.

    In elk geval zoals een wijze roker zei:

    Ik rook, maar jij moet niet roken.
    Ik vind dat mensen niet moeten overdrijven.

    Sommige geleerden zoals bijvoorbeeld shaykh fawzaan staan het alleen toe voor mensen die verloofd zijn. Vanuit de sharia gezien vind ik dit krom gezien een verloofde nog steeds niets van je is.

    Mensen moeten realistisch en eerlijk zijn en niet iets gaan verbieden waar geen bewijs voor is.

    Wat haram is dat is het afzonderen met een persoon in rl. Want dan ben je alleen en kan zinaa volgen.

    Maar als je thuis in je veilig domein met familie etc wat gaat gebeuren?

    Zolang je familie op de hoogte is van het contact en toestemming geeft dan is er niets aan de hand vind ik.

    Bovendien mensen zijn hypocriet. Op het werkvloer, school, trein etc gemengd zitten en communiceren met het ander geslacht is normaal en hoor je niemand over.

    Maar op moment het over je toekomst gaat en je wilt trouwen omwille van je Godsdienst dan gaan buitenstaanders ineens raar doen en zaken afkeuren.
    Umm Hurairah.

  10. #10
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door goldstone Bekijk reactie
    Praten met het ander geslacht mag gewoon. Als je maar je oogjes weet te beheersen.
    Het punt dat ik maak ontgaat jou.
    Zal wel met je mannelijke geslachtheid te maken hebben..
    Umm Hurairah.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    97
    20-01-2018

    er zijn toch duidelijke versen en ahadith dat je je ogen moet neerslaan als je een vrouw ziet , en dat aisha radiyalahoe 3anha een propje in haar mond deed tijdens het onderwijzen van de sahaba zodat ze haar stem niet goed konden horen, dus als je niet eens naar een vrouw mag kijken , hoe kan je dan halal verklaren dat je met haar mag zitten en praten en gesprekken voeren ?

    ik weet het is niet realistisch in deze tijd , het is ver van de werkelijkheid en ik weet ook van me zelf dat ik vanuit een haram relatie zal trouwen en zelf nooit op een 100 procent islamitische manier zou willen trouwen met mahram etc.....maar dat neemt niet weg dat ik bewust ben van mijn zonde en dat ik weet dat ik haram bezig ben

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    97
    20-01-2018

    ook in mijn omgeving iedereen die op de mahram manier is getrouwd is inmiddels al gescheiden en de mensen die alles haram deden zijn dolgelukkig samen

  13. #13
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door bimo Bekijk reactie
    ook in mijn omgeving iedereen die op de mahram manier is getrouwd is inmiddels al gescheiden en de mensen die alles haram deden zijn dolgelukkig samen
    Dat komt omdat die mensen niet de tijd nemen om elkaar te leren kennen.... Binnen de islam is het je recht om iemand te leren kennen. Daar is geen tijdslimiet aan verbonden. Zolang men zich houdt aan de voorwaarden dan is het goed.

    Maar tegenwoordig bij die "broeders en zusters" verwachten ze dat je na de eerste kennismaking al "ja" zegt. Eeyy ga knikkeren hoor.
    Umm Hurairah.

  14. #14
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Vervolgens komen ze met zielige verwijten zoals dat je niet serieus bent en geen vertrouwen in God hebt... Seriously wat voor wereld leven jullie. Je gaat je toch niet binden aan de hand van twee of drie gesprekken?

    Bedoel als je een zaak wilt openen of kopen, en je spaargeld wilt investeren dan ga je toch ook niet na een week of twee besluiten en zeggen " ik vertrouw op God, ik zie wel en doe het gewoon"...
    Umm Hurairah.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    97
    20-01-2018

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Dat komt omdat die mensen niet de tijd nemen om elkaar te leren kennen.... Binnen de islam is het je recht om iemand te leren kennen. Daar is geen tijdslimiet aan verbonden. Zolang men zich houdt aan de voorwaarden dan is het goed.

    Maar tegenwoordig bij die "broeders en zusters" verwachten ze dat je na de eerste kennismaking al "ja" zegt. Eeyy ga knikkeren hoor.
    ja maar elkaar op een halal manier leren kennen is ook niet wat het lijkt , je kan geen serieuze diepe gesprekken voeren